Forfatter |
|
Seerup Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 140
|
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Det ser ud til at blive en rigtig hyggelig hjemmebio! 
Og når nu du har så travlt er det da dejligt at kunne glæde sig til at der bliver tid til at smække fødderne op og se et par film.
|
|
|
Tak! Jeg er også selv glad for det foreløbige resultat. Der er stadigt en bid vej inden jeg bliver for alvor tilfreds... der mangler lidt merchandice og lidt belysning, samt et rack.... ja og så er jeg vel egentligt blevet ramt af "feberen" så mon ikke også det bliver til en del opdateringer på "hardware" siden?
Du kan tro jeg glæder mig til, at der bliver lidt mere tid... tanken om, at smække en god film på, og nyde det store lærrede gør mig blød i knæene!!
KasperP skrev:
Det ser godt ud synes jeg :)
Jeg har måske overset det et sted, men hvor stort er rummet? |
|
|
kan heller ikke lige huske om jeg har fået det skrevet, men rummet er ca. 20 m2.
|
Til top |
|
|
Seerup Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er efterhånden ved at være lidt tid siden jeg har fået opdateret min tråd. Tiden er desværre ikke så god, som jeg kunne ønske mig det.
Der er dog sket en smule siden sidst. Det er blevet til et par nyanskaffelser, og der vil en af de næst kommende dage følge lidt nye billeder af "herlighederne"
- Mine surroundbaghøjtalere er blevet skiftet ud med en Concept Center, så jeg nu kun kører 6.1.
- Jeg har købt et VM ACOUSTICS S3 rack med en ekstra hylde ( købte det brugt af Filmtossen).
- Jeg havde længe ønsket mig en ny dvd afspiller med DVI-D, men da min projektor ikke understøtter den hersens kopibeskyttelse der ligger i DVI formatet fra DVD afspillere til projektor faldt mit valg istedet for på DENON DVD-1400 DVD-afspiller som en midlertidig (læs 1 år eller 2) løsning.
- Måtte nødvendigvis have et ordentligt component kabel så jeg har fået TC til at lave et godt 8 m. kabel til mig (1000 kr.)
- Jeg har ikke været helt tilfreds med lyden af mine concept højtalere når jeg lytter til musik, så derfor har jeg sådan lidt for sjovt investeret i en NAD 216 THX effektforstærker, i håb om, at den kunne hjælpe lidt. Det har dog ikke vist sig at være tilfældet, men tror nu ikke det har været en dårlig investering.
Jeg går lidt med nogle overvejelser om, at skifte mine concept højtalere ud. De er klangmæssigt en del for sprøde i mit øre. En mulighed er selvfølgeligt, at forsøge at kalibrere anlæg, men jeg har sgu ikke den store kompentence til det.... så hvis der er en fra Århus området der har forstand på det, og lyst til, at hjælpe hører jeg meget gerne fra dig. Hvis det ikke kan give det ønskede resultat må jeg jo sælge, og investere nogle kr. i nogle nye højtalere..... kom gerne med forslag.
Med Venlig Hilsen
Seerup
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seerup skrev:
Jeg har ikke været helt tilfreds med lyden af mine concept højtalere når jeg lytter til musik, så derfor har jeg sådan lidt for sjovt investeret i en NAD 216 THX effektforstærker, i håb om, at den kunne hjælpe lidt. Det har dog ikke vist sig at være tilfældet, men tror nu ikke det har været en dårlig investering |
|
|
Nej, man kan jo altid bruge en effektforstærker. Hvis det er bedre stereo-lyd du savner kunne du prøve NAD 218. Den er ganske god og sælges brugt for 3-4K.
|
Til top |
|
|
Seerup Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Nej, man kan jo altid bruge en effektforstærker. Hvis det er bedre stereo-lyd du savner kunne du prøve NAD 218. Den er ganske god og sælges brugt for 3-4K.
|
|
|
Jeg er bange for, at det faktisk ikke er et forstærkerproblem jeg har, men nærmere et højtalerproblem. 
Lyden er simpelthen for diskantpræget... meget sprød og lys uden tilstrækkelig bund og fylde. Det er vist det Conceptserien generelt bliver skædt ud for?!
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Seerup Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Jeg begynder at mistenke Dali for at ha byttet sound, både Concept, og Ikon ser ud til å ha en tynnere bund enn feks Evidence som nesten har antydninger til "amerikaner-bund"  |
|
|
Har ikke hørt hverken IKON eller Evidence, men har et sæt B&W DM600 S3 i min stue, der spiller på en NAD L70, det lyder sgu væsentligt mere behageligt
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
S3 serien er lidt for behagelige i mine ører, det er nesten som om noen holder hånden fremfor diskantelementet 
Jeg har ikke hørt Ikon, og har heller ikke testet Concept indgående, men jeg leser både bl.a norske, og danske fora, og der ser ud for at være enighed på tværs af grænsene om at Concept, og Ikon er tynde i bunden.
Det skyldes måske at markedet nu efterspørger den type sound, akkurat som ahorn ikke lengre ser ud for at være en populær finish, men har blevet erstattet af mørkere træsorter.
Jeg foretrekker dog fremdeles bund og ahorn!  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
Seerup Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Jeg foretrekker dog fremdeles bund og ahorn! 
|
|
|
vi er vist meget enige der!!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seerup skrev:
L.B. skrev:
|
|
|
Jeg er bange for, at det faktisk ikke er et forstærkerproblem jeg har, men nærmere et højtalerproblem. 
Lyden er simpelthen for diskantpræget... meget sprød og lys uden tilstrækkelig bund og fylde. Det er vist det Conceptserien generelt bliver skædt ud for?!
|
|
|
Tør man anbefale Grand serien - sælges brugt til rimelige penge for tiden. Jeg er selv super tilfreds med mine! 
|
Til top |
|
|
Seerup Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Tør man anbefale Grand serien - sælges brugt til rimelige penge for tiden. Jeg er selv super tilfreds med mine! 
|
|
|
Selvfølgeligt tør man da det. Jeg har faktisk aldrig hørt dem, men hvis du ikke bor alt for langt fra Århus, kunne du jo invitere på en lytning?
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seerup skrev:
L.B. skrev:
|
|
|
Selvfølgeligt tør man da det. Jeg har faktisk aldrig hørt dem, men hvis du ikke bor alt for langt fra Århus, kunne du jo invitere på en lytning?
|
|
|
Jeg bor ved Næstved og du er velkommen hvis du skulle komme ved de kanter. Der er ingen diskant der stikker af, det er sikkert! Til gengæld hjælper mit H/K grej og mit rum med til en god fyldig bas.
|
Til top |
|
|
Seerup Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B skrev:
Jeg bor ved Næstved og du er velkommen hvis du skulle komme ved de kanter. Der er ingen diskant der stikker af, det er sikkert! Til gengæld hjælper mit H/K grej og mit rum med til en god fyldig bas.
|
|
|
Jeg er ret ofte på Sjælland i embedsmedfør ( ca. hver 14. dag ), så det var da en idé, at jeg stak hovedet forbi inden så længe.....
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stik mig en PB næste gang du kommer i nærheden...
|
Til top |
|
|
Seerup Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Stik mig en PB næste gang du kommer i nærheden... |
|
|
will do.... hvor meget gav du for dine Grand'er.... og hvad gør du med center?
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seerup skrev:
will do.... hvor meget gav du for dine Grand'er.... og hvad gør du med center? |
|
|
- Dali Grand Diva ligger på 7-9K brugt alt efter stand
- Dali Grand Coupé ligger på 4-6K brugt alt efter stand
Jeg spiller selv uden center. Har testet en del og det er ikke en ulempe hvis ikke man sidder skævt for. Dem der sidder skævt (læs: konen, venner mv.) går ikke nok op i det til at det generer dem hos mig. Ellers er Grand Vocal eller et sæt ekstra Coupé (til 6.1) de bedste valg der IMO.
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 28 September 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
MÅ lige følge op på et forslag fra L.B ( for lang tid siden ) - når du nu har lavet et dedikeret rum til hjemmebioén, hvorfor så de hvide vægge. lofter osv. !!???? ........ der er meget billedkvalitet ( markant bedre sortniveau, contrastforhold, dynamik i blledet , bedre og mere korrekte farver ) at hente i mørkere farver.
Derudover synes jeg, at det er en dejlig ren og enkel bio, du har lavet __________________ dj
|
Til top |
|
|
Seerup Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2005 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
MÅ lige følge op på et forslag fra L.B ( for lang tid siden ) - når du nu har lavet et dedikeret rum til hjemmebioén, hvorfor så de hvide vægge. lofter osv. !!???? ........ der er meget billedkvalitet ( markant bedre sortniveau, contrastforhold, dynamik i blledet , bedre og mere korrekte farver ) at hente i mørkere farver.
Derudover synes jeg, at det er en dejlig ren og enkel bio, du har lavet
|
|
|
Tak for roserne... Er også selv rimeligt glad for resultatet. Tingene kan selvfølgeligt altid blive bedre, og det er da også min målsætning, at lave løbende forbedringer.
Ja, jeg har fået HIFI virusen, om end ikke i samme grad, som L.B. eller også tillader min økonomi bare ikke det samme som L.B.'s
Hvor om alt er, så er jeg nok rimeligt meget til det skandinaviske look, så derfor er væggene hvide og det regner jeg med, at de bliver ved med, at være. I det store hele er jeg fint tilfreds med billedekvaliteten. Ville naturligvis gerne have en HD-projektor, men kommer tid ($$) kommer råd....
Jeg hører stadigt gerne fra en eller anden med en masse forstand på lydopsætning fra Århusområdet til at hjælpe med, at kalibrere min lyd.
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 29 September 2005 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Jeg begynder at mistenke Dali for at ha byttet sound, både Concept, og Ikon ser ud til å ha en tynnere bund enn feks Evidence som nesten har antydninger til "amerikaner-bund"  |
|
|
Nu har jeg kun hørt Ikon 7 men den har bestemt ikke en tynd bund, og lød i mine øre som Dali plejer at lyde.
@ Seerup
Inden du skifter højttalere skulle du måske prøve at eksperimentere lidt med placeringen, det kan gøre en stor forskel. Det samme kan kablerne.
Men det kan selvfølgelig være du hellere vil købe nye højttalere og så skal du bare ignorere de forslag  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Seerup Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2005 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Men det kan selvfølgelig være du hellere vil købe nye højttalere og så skal du bare ignorere de forslag 
|
|
|
Tro mig MichaelWB, jeg har forsøgt mig med placering. Historien er, at min kone gav mig 2 Concept 6, 2 Concept 1 og en Comcept Center i 30 års fødselsdagsgave, fordi hun synes jeg skulle have nogle pæne højtalere til min bio . Jeg havde ikke hørt dem før, men blev naturligvis glad, og beholdte dem for husfredens skyld.
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 29 September 2005 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du beslutter dig for at skifte ht'er, får Dali Grand også en stor anbefaling herfra. __________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
Til top |
|
|