Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Merlin = kilde til morskab (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 25 April 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 April 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

ha ha ha!!

Det var da sjovt.. Det er åbenbart et ny slags dvd optager.

Noget Philips kalder Videobånd dvd look a like..

Det kræver lidt krafter første gang man sætte båndet i, men derefter kører det bare derud af.!

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 25 April 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Hifiklubbens "Ugens bommert" - er det en fast 'rubrik' ?
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 April 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Ja, historien/bommerten nu er sjov nok, men jeg finder det faktisk lidt kedeligt, at det er en forhandler, der "håner" en anden.

Man skal jo huske, at fejl kan ske - og især hvis en produktavis laves af folk, som intet kendskab har til emnet.

Mon ikke Hi-Fi Klubben, og andre forhandlere for den sags skyld, har lavet bommerter gennem tiden i deres tryksager?
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 25 April 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

lige min ord, synes også det er ringe at fremhæve det, dog er Merlin lidt ude om det selv, med deres såkaldte ekspert råd i rekvalmerne

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 April 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Ja, historien/bommerten nu er sjov nok, men jeg finder det faktisk usmageligt, at det er en anden forhandler, der "håner" en anden.

Man skal jo huske, at fejl kan ske - og især hvis en produktavis laves af folk, som intet kendskab har til emnet.

Mon ikke Hi-Fi Klubben, og andre forhandlere for den sags skyld, har lavet bommerter gennem tiden i deres tryksager?

Jeg må også indrømme jeg undrede mig over at HIFI-klubben gør sådan noget med en "kollega". Der er ingen tvivl om kvaliteten af de to kæder, men ligefrem gøre nar af dem synes jeg ikke klæ'r HIFI-klubben.

Jeg har nu heller ikke meget personligt til overs for Merlin... synes de gange jeg har besøgt dem har jeg fået en ufattelig ringe service, hvor deres uvidenhed blev fremstillet på skønneste vis og så roder det...

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 April 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

tjah.. nedsættende markedsføring er faktisk ulovligt

markedsføringslovens §2. stk2 (og måske 2a stk2, punkt 5  ??)

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 25 April 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

tjah.. nedsættende markedsføring er faktisk ulovligt

markedsføringslovens §2. stk2 (og måske 2a stk2, punkt 5  ??)

Må man ikke så længe det er fakta? =P

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 April 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

God markedsførings-skik/etik er vist ikke tilfældet her. Jeg kan gå med til comparativ (sammenligne produkter) reklame, men ikke at gøre grin med andre...  
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 April 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Tror også at de fleste forhandlere på et eller andet tidspunkt har udgivet kataloger, annoncer osv. med fejl af den ene eller anden slag, der er en grund til at der altid, også hos HFK står "med forbehold for trykfejl".

Det er pinligt for Merlin og en sjov historie, men det er kedeligt at HFK bruger det som en måde til at fremhæve sig selv. Selvom HFK generelt gør det bedre end de almindelige radio/tv-butikker så har jeg da også stået i HFK's butikker og krummet tær over den "rådgivning" nogle af medarbejderne giver.

Jeg synes det er iorden at der i et forum som dette bliver gjort lidt grin med Merlins fejl, vi er jo trods alt potentielle kunder, men det er lidt usmageligt det HFK gør.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 25 April 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Jeg kan absolut ikke lide tonen i hifiklubbens annonce. Det er tydeligt at det ikke skal forstås som hifiklubben tolker det.

Merlin mener selvfølgelig at en philips vhs-optager kan afspille videobånd, mens en dvd-optager kan afspille dvd. Derfor ordlyden "alle optagere kan afspille henholdsvis...".

Jeg håber de kommer til at høre for det

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 April 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Uagtet den noget ufine hån af en anden forhandler, så kan man da med en vis interesse notere sig at Hi-fi klubben åbenbart føler at Merlin er en konkurrent til Hi-fi klubben - det finder jeg faktisk rigtig interessant   For det må da være konklusionen når de bruger tid på at beskæftige sig med Merlin's fejlagtige annoncetekst.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

walin skrev:
 Uagtet den noget ufine hån af en anden forhandler, så kan man da med en vis interesse notere sig at Hi-fi klubben åbenbart føler at Merlin er en konkurrent til Hi-fi klubben - det finder jeg faktisk rigtig interessant   For det må da være konklusionen når de bruger tid på at beskæftige sig med Merlin's fejlagtige annoncetekst.

I dag sælger HFK jo også meget andet end Hifi, som f.eks. dvd-optager, vhs/dvd kompi, mp3 afspillere. De mangler bare kameraer, så ville de være en Merlin...

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 April 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Ja, historien/bommerten nu er sjov nok, men jeg finder det faktisk lidt kedeligt, at det er en forhandler, der "håner" en anden.

Med fare for at begå samme fejl, så synes jeg måske Klubben skulle lære at læse før de giver sig til at skrive. Dét der står i Merlin reklamen er at alle harddisk-optagere kan afspille videobånd _ELLER_ DVD-skiver. Det er sådan set rigtigt nok, jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om en HD-optager på markedet uden DVD-afspiller (det er da muligt at det findes). Og ja, bl.a. Philips og JVC laver faktisk HD-optagere med VHS indbygget. At de ikke indgår i Klubbens sortiment skal vel ikke gå ud over Merlin?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 25 April 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

walin skrev:

de opfatter næppe merlin som konkurrent, er det dog tilfældet har de et problem..

jeg tror derimod at de er lidt kede af at mange bliver fejlinformeret af discountbutikkerne, der ofte påstår at de kan yde en superservice på alle produkter, men som i dette tilfælde har det vist sig at det ikke altid er tilfældet. Mon ikke der i merlin annoncen er tale om en stor misforståelse, måske en oversættelse der ikke gik helt godt, ligesom den aldi-chokoladebar der angiveligt skulle indeholde "sindssyg" (nuts)??

omend jeg forstår hvad Henrik Thue Nielsen mening med artiklen er, så synes jeg ikke det hører sig hjemme på en forhandlers hjemmeside. og at tonen i teksten ikke er i orden!!

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Thunderhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 April 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Er det kun mig der kan se at det HI-FI Klubben håner faktisk ikke er det der står i anoncen.

For det første er det de referer til ikke omk den omtalte optager men om optagerer generalt som overskriften "Harddisk-Optagerer" antyder og dels er den tekst de mærkere faktisk god nok 

Der står:

"Det skal tilføjes, at alle optagerer kan afspille henholdsvis video-bånd eller DVD-skriver" det er eller man skal lægge mærke til !

Til top Vis Thunderhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunderhawk Besøg Thunderhawk's Websted

Sheiken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004
Sendt: 25 April 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

walin skrev:
  Hi-fi klubben åbenbart føler at Merlin er en konkurrent til Hi-fi klubben - det finder jeg faktisk rigtig interessant

Der har du faktisk ret i noget!

Til top Vis Sheiken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sheiken

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Sendt: 25 April 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Det er da virkeligt dårlig stil.

Da jeg læste Tues (Det er faktisk hans kælenavn i klubben, men han kan ikke li' det) fik jeg indtryk af at Merlin virkeligt havde trådt i spinaten, men når man så læser selve Merlins annonce så er det sgu' da en lille bommert.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 25 April 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Det kunne være interessant at se hvad Hifi-klubben har at sige til sagen, udover det der allerede er skrevet i artiklen.

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Det er lidt sjovt at se hvem der ender med at få ørene i maskinen.

Merlin henvender sig primært til Hr & Fru Danmark, der sikkert ikke har lagt mærke til noget som helst og som forøvrigt nok ville acceptere det som en trykfejl.

HFK prøver stadig at holde fast i entusiasterne og her hvor de mødes på Hifi4all er det HFK der får de hårde kommentarer med på vejen. Det ender med at HFK mister mere goodwill på det her end Merlin.

Det er da lidt sjovt....

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum