| Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
daniels skrev:
| He He.... Det er jo ikke noget lotteri der her. Uanset hvad I (kurt & Michael) byder på, så er der ingen der dømmer her... |
|
|
Og ja, lad nu være med at hegle nogen hvis der gættes forkert - det er ikke nødvendigvis en nem opgave, og man kunne jo overveje med sig selv hvor mange ud af 6 rigtige man ville have i en blindlytning... 
|
|
|
Det har du helt ret i.
Man må sige kubikken har lagt hovedet på blokken og døbt dem mens M indtil videre fornuftig nok kun fortæller indenfor hvilke kategorier vi skal finde højtalerne.
Men med hensyn til måling så er det jo heller ikke ligegyldigt hvilken opstilling der måles på.
Flyt målemikrofen 30 g. og der er et andet resultat. Ihvertfald hvis jeg har forstået tingene rigtigt. Og jeg er bestemt ikke ingeniør
__________________ Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
finn52 skrev:
| Jeg vil gætte på, at højttaler 3 er en musikalsk englænder. |
|
|
Jeg tror mere det er 4'eren der er en musikalsk englænder med en populær lillesøster hos DIY folk.
|
|
|
Og her tænker jeg altså på Troels Graversen...
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Martin_Kbh skrev:
finn52 skrev:
|
|
Jeg tror mere det er 4'eren der er en musikalsk englænder med en populær lillesøster hos DIY folk.
|
|
|
Og her tænker jeg altså på Troels Graversen... |
|
|
Well! Det tror jeg næppe! En musikalsk englænder er typisk nede mellem 2-5KHz. Og tro mig - når det kommer til stykket, så er det så umusikalsk som det næsten bliver. En rigtig god tommelfingerregel - hvis tommelfingerregler nogensinde kan være gode - er, at hvis nogen taler om musikalitet, så vend om på hælen. Når det kommer til stykket er det intet andet end mangelfuldt - dejligt enkelt for en gangs skyld
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mens vi venter på Miju, kan I iøvrigt hygge jer lidt med at se om I kan gætte hvilken højttaler der leverede den pæneste frekvenskurve jeg faldt over (men som jeg valgte at frasortere, da det formodentligt er svært at sige ret meget andet end at det ser fint ud, ud fra kurven...) og igen, hvis I ved det, så lad venligst være med at afsløre det for de andre!:
__________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Martin_Kbh skrev:
Martin_Kbh skrev:
finn52 skrev:
|
|
|
|
|
Og her tænker jeg altså på Troels Graversen...
|
|
|
Well! Det tror jeg næppe!
En musikalsk englænder er typisk nede mellem 2-5KHz. Og tro mig - når det kommer til stykket, så er det så umusikalsk som det næsten bliver. En rigtig god tommelfingerregel - hvis tommelfingerregler nogensinde kan være gode - er, at hvis nogen taler om musikalitet, så vend om på hælen. Når det kommer til stykket er det intet andet end mangelfuldt - dejligt enkelt for en gangs skyld |
|
|
Ja..jeg bliver nu ved med at fastholde at denne nr. 4 har været en af de mest popolære englændere gennem tiden - til trods for dens "elendige" målinger.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Mens vi venter på Miju, kan I iøvrigt hygge jer lidt med at se om I kan gætte hvilken højttaler der leverede den pæneste frekvenskurve jeg faldt over (men som jeg valgte at frasortere, da det formodentligt er svært at sige ret meget andet end at det ser fint ud, ud fra kurven...) og igen, hvis I ved det, så lad venligst være med at afsløre det for de andre!:
|
|
|
De er næsten ubetalige ikke? Mener at huske at hver enhed bliver målt og data lagt i computeren for derefter at blivet parret. Derved opnår producenten den perferkte overgang mellem enhederne - alt er matchet individuelt - han bygger således ovenstående kurve op i trin. Om den lyder godt? Har aldrig hørt den....
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Mens vi venter på Miju, kan I iøvrigt hygge jer lidt med at se om I kan gætte hvilken højttaler der leverede den pæneste frekvenskurve jeg faldt over (men som jeg valgte at frasortere, da det formodentligt er svært at sige ret meget andet end at det ser fint ud, ud fra kurven...) og igen, hvis I ved det, så lad venligst være med at afsløre det for de andre!: Måske det kunne være en Thiel, Flotte målinger - frugtelig lyd
|
|
|
Wow! Det er 100% sikkert en HT der er bygget helt fra bunden til at måle rigtig godt. Dem jeg kender der gør den slags er B&W, Revel, Dynaudio, JM, der er sikkert flere, men jeg kan ikke lige ryste dem ud af ærmet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
| De er næsten ubetalige ikke? Mener at huske at hver enhed bliver målt og data lagt i computeren for derefter at blivet parret. Derved opnår producenten den perferkte overgang mellem enhederne - alt er matchet individuelt - han bygger således ovenstående kurve op i trin. Om den lyder godt? Har aldrig hørt den.... |
|
|
Ganz richtig! Enhederne spilles faktisk til non-stop i to uger før målingen... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Martin_Kbh skrev:
| De er næsten ubetalige ikke? Mener at huske at hver enhed bliver målt og data lagt i computeren for derefter at blivet parret. Derved opnår producenten den perferkte overgang mellem enhederne - alt er matchet individuelt - han bygger således ovenstående kurve op i trin. Om den lyder godt? Har aldrig hørt den.... |
|
|
Ganz richtig! Enhederne spilles faktisk til non-stop i to uger før målingen...
|
|
|
Ja..og dit tyske er vel heller ikke nogen tilfældighed?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Ja..og dit tyske er vel heller ikke nogen tilfældighed? |
|
|
Nope! Jeg har iøvrigt hørt dem, meget imponerende - det vender jeg lige tilbage til. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, det ser ud til at jeg ikke når at få resten af Miju's svar med i dag - jeg lader hifi-nørderiet ligge for i dag, og går ud og hører noget live-musik! Jeg kigger tilbage i tråden når jeg vågner engang i morgen eftermiddag!  __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Hehe, sjov tråd.
Nu er jeg ikke så gammel, og kender ikke alle de højttalere du har vist, faktisk kun 2-3 af dem pr brand navn. (jep, har snydt ).
Men...... Skulle vi ikke se om i kan lave en højttaler, lad os sige en 3vejs, uden brug af måleudstyr, og så se hvor godt resultatet bliver på en måling bagefter?
Jeg er bange for at for mange bruger undskyldningen om at måleudstyr er unødvendig enten fordi de ikke har adgang til et, eller ikke ved hvordan det skal bruges. Det er nu engang meget nemmere og hurtigere med måleudstyr, at lave en god højttaler. Plus at man ved hvad man laver, og ikke famler i blinde.
Jeg bruger KUN clio sammen med lspCAD 6. Alt andet er gætværk og spild af tid, set fra min side.
Problemmet er at vi her kun ser frekvenskurver, hvilket kun er en lille forsmag af sandheden. Fase, groupdelay, stepresponse osv siger lige så meget af resten af sandheden, men den får vi ikke med her.
Så jeg kunne sige... "Livet er andet end frekvenskurver....... som fase, groupdelay og steprespons kurver" 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
|
Så jeg kunne sige... "Livet er andet end frekvenskurver....... som fase, groupdelay og steprespons kurver" 
|
|
|
Hørt! Der findes meget grej som måler perfekt - desværre scorer det lavt på nøgletal som sjæl og evne til at fange og fastholde lytteren.
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Martin_Kbh skrev:
|
|
Ganz richtig! Enhederne spilles faktisk til non-stop i to uger før målingen...
|
|
|
Kunne evt. være Burmeister..
Mvh,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Nå, det ser ud til at jeg ikke når at få resten af Miju's svar med i dag - jeg lader hifi-nørderiet ligge for i dag, og går ud og hører noget live-musik! Jeg kigger tilbage i tråden når jeg vågner engang i morgen eftermiddag!  |
|
|
nej nu stopper du sgu , hvasåå du ikke vågner igen , så skal vi lever retsen af vores rigtig længe liv uden at få noget af vide .
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så mine damer & herre er jeg klar!!!.......  __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
kampko Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er da også på tide
men vi må jo vendte til i morgen på svaret  
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
|
|
|
Det kunne godt ligne en Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Otto, TC skrev:
|
|
|
|
De er næsten ubetalige ikke? Mener at huske at hver enhed bliver målt og data lagt i computeren for derefter at blivet parret. Derved opnår producenten den perferkte overgang mellem enhederne - alt er matchet individuelt - han bygger således ovenstående kurve op i trin. Om den lyder godt? Har aldrig hørt den....
|
|
|
hvis du synes 47k $ er ubetaleligt så ja. til den pris burde de sq osse måle perfekt. men et er målinger noget andet er virkelighed.
|
| Til top |
|
| |