Emne: Så kom dagen... (Star Wars) ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| [QUOTE=Jacob V]
Ronin:
Jeg betragter migselv som star wars freak, og jeg synes faktisk ikke at jeg var 100% tilfreds. Der er da masser af slagsmål med lyssværd og hvadharvi, men General Grievous var en fæl fæl skuffelse, og så er Hayden Christensen ikke blevet en bedre skuespiller med alderen, for nu ikke at ligge fingre imellem. Ved ikke om jeg vil sige at jeg var skuffet, for det er stadig den bedste af de 3 "nye" star wars film.
Enig, jeg havde regnet med at Grievous var "vildere" og ikke en kylling. |
|
|
Helt enig! Grievous var en skuffelse og det var tydeligt at han/den var ren fyld. Man kunne evt. have overvejet om man ikke i stedet skulle have ladet Count Doku leve længere, da Christopher Lee gjorde det rigtigt godt i ATOC.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
synes generalt den var god, specielt var stemningen der mere fra 4-5-6eren i denne, synes den har været fraværende i de 2 første.
Det største kritik punkt er at R2D2 kan mere, fx flyve + han køre noget hurtigere end før.
Var der forresten flere end jeg der så 1000års falken, da de kom tilbage efter at de befriede senatoren?? (da de fløj ind over byen) __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
|
synes generalt den var god, specielt var stemningen der mere fra 4-5-6eren i denne, synes den har været fraværende i de 2 første.
Det største kritik punkt er at R2D2 kan mere, fx flyve + han køre noget hurtigere end før.
Var der forresten flere end jeg der så 1000års falken, da de kom tilbage efter at de befriede senatoren?? (da de fløj ind over byen)
|
|
|
R2D2 på trip......
Jo, jeg så skam også Tusindårsfalken under indflyvning i byen - herligt lille øjeblik med nostalgi.
Der var lidt mere af den rigtige stemning, og det var faktisk en smule vemodigt at tage afsked med Star Wars på den måde - lidt trist at opleve de forskellige karakterer med den form for nederlag som de har oplevet. Alt hvad de har kæmpet for, er ødelagt, og næsten alle vennerne er slået ihjel - talk about a bad couple of days! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er med vemod man tager afsked med sagaen, men jeg syntes nu også der er et par alvorlige kritikpunkter i min bog. Lyden, hvor blev bassen af ? Med mindre Cinecity har glemt at tænde for subberne (det har jeg ikke oplevet endnu) så var lyden mere end ualmindelig tynd af en action/science fiction film af være, men dog digital ren . De første 15-20 min. lagde godt ud, men filmen bærer præg af at den skal nå at fortælle det hele...især i de sidste 20-30 minutter. Lidt ligesom LOTR 3, som er den mest komplekse, men også den der liiiige skal skynde sig at få alle enderne sat sammen. Og så regnede jeg med at vi skulle få at se hvor ond Vader i virkeligheden var, som Lucas proklamerede, jeg syntes ikke han var særlig ond 
Det bedste ved filmen er der hvor Vader trækker vejret første gang igennem masken....der gipper det sg godt nok i en som Ronin siger 
Alt i alt så er jeg sgu skuffet, mere skuffet end over LOTR 3, nok fordi jeg regnede med at G. Lucas havde mere i ærmet end som så..... __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he.. der er nogle fede gensyn, også med dobelt månerne...
jeg fik den brutalitet og ondskab jeg forventede, yoda er en sej satan.
Grievous? der mangler en del info i filmen om ham, eks hvorfor han er organisk... meget fyld...
en fed film, omend jeg synes det med børnene var lige en tand for brutalt, selv til mig... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
|
Lyden, hvor blev bassen af ? Med mindre Cinecity har glemt at tænde for subberne (det har jeg ikke oplevet endnu) så var lyden mere end ualmindelig tynd af en action/science fiction film af være, men dog digital ren .
|
|
|
Tror der har været noget galt i din bio. Der var i hvert fald rigeligt med bas i Imperial 
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Det er med vemod man tager afsked med sagaen, men jeg
syntes nu også der er et par alvorlige kritikpunkter i min bog. Lyden,
hvor blev bassen af ? Med mindre Cinecity har glemt at tænde for
subberne (det har jeg ikke oplevet endnu) så var lyden mere end
ualmindelig tynd af en action/science fiction film af være, men dog
digital ren . De første 15-20
min. lagde godt ud, men filmen bærer præg af at den skal nå at
fortælle det hele...især i de sidste 20-30 minutter. Lidt ligesom LOTR
3, som er den mest komplekse, men også den der liiiige skal skynde sig
at få alle enderne sat sammen. Og så regnede jeg med at vi skulle få at
se hvor ond Vader i virkeligheden var, som Lucas proklamerede, jeg
syntes ikke han var særlig ond 
Det bedste ved filmen er der hvor Vader trækker vejret første
gang igennem masken....der gipper det sg godt nok i en som Ronin siger 
Alt i alt så er jeg sgu skuffet, mere skuffet end over LOTR
3, nok fordi jeg regnede med at G. Lucas havde mere i ærmet
end som så..... |
|
|
Ok du syntes ikke han var ond? Hvad så med det med at han slår sin
gravide kone ihjel og slår en masse børn ihjel...tæller det ikke?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
argh. nu slår han hende jo ikke ihjel.... hun mister bare viljen til at leve...
men den giver vikeligt nogle gode bevæg grunde for at være ond (da han jo tror deter hans skyld) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Tror der har været noget galt i din bio. Der var i hvert fald rigeligt med bas i Imperial  |
|
|
Ja, det var der fandme  Bassen er noget af det bedste ved SW lydsporet...
Acer, så du må tage og stikke din lokale bio skråt op og finde en rigtig biograf (Imperial)
__________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
| Til top |
|
| |
AndersJ Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
he he.. der er nogle fede gensyn, også med
dobelt månerne...
jeg fik den brutalitet og ondskab jeg forventede, yoda er en sej
satan.
Grievous? der mangler en del info i filmen om
ham, eks hvorfor han er organisk... meget fyld...
en fed film, omend jeg synes det med børnene var lige en tand for
brutalt, selv til mig... |
|
|
Mht. Grievous, så er der vist lavet en animations film der foregår
mellem episode 2 og 3. Man får bla. svar på hvorfor anakin har et ar,
og mere info om Grievous, og hvorfor han hoster. Lidt i stil med
animatrix, der jo foregik mellem nr. 2 og 3 (så vidt jeg husker)
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det den der hedder Revelations?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
AndersJ Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, jeg tror den hedder "Star Wars - clone wars". Det er vist egentlig
en tv serie (ikke sikker). Men den er god nok med THX lyd og hele
dynen.
|
| Til top |
|
| |
AndersJ Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm jo, den er god nok (måtte lige tjekke)
http://www.starwars.com/clonewars/
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B0007XBL1W/
qid=1116977000/sr=8-1/ref=pd_ka_0/202-1220866-1178216
Jeg kan jo ikke rigtig udtale mig mht. om det er noget værd... Men det
var måske noget hvis man er starwars fan.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå, tegneserien, den kender jeg godt, boede på et tidspunkt et sted der havde Cartoon Network 
faktisk ret godt lavet.. men det er lidt som om at tengefilm ikke er meget værd sammenlignet med rigtig film...  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Acer skrev:
|
Det er med vemod man tager afsked med sagaen, men jeg syntes nu også der er et par alvorlige kritikpunkter i min bog. Lyden, hvor blev bassen af ? Med mindre Cinecity har glemt at tænde for subberne (det har jeg ikke oplevet endnu) så var lyden mere end ualmindelig tynd af en action/science fiction film af være, men dog digital ren . De første 15-20 min. lagde godt ud, men filmen bærer præg af at den skal nå at fortælle det hele...især i de sidste 20-30 minutter. Lidt ligesom LOTR 3, som er den mest komplekse, men også den der liiiige skal skynde sig at få alle enderne sat sammen. Og så regnede jeg med at vi skulle få at se hvor ond Vader i virkeligheden var, som Lucas proklamerede, jeg syntes ikke han var særlig ond 
Det bedste ved filmen er der hvor Vader trækker vejret første gang igennem masken....der gipper det sg godt nok i en som Ronin siger 
Alt i alt så er jeg sgu skuffet, mere skuffet end over LOTR 3, nok fordi jeg regnede med at G. Lucas havde mere i ærmet end som så.....
|
|
|
Ok du syntes ikke han var ond? Hvad så med det med at han slår sin gravide kone ihjel og slår en masse børn ihjel...tæller det ikke?
|
|
|
Ah ok, så halv ond da .....men jeg må give Kim ret i at han ikke dræbte hans kone. Det med lyden kan jeg sgu ikke forstå, de har aldrig haft problemet før....man er næsten blevet slammet ned i sædet når der kom nogle heftige brag __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
A-M-P Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 01:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
De første 5 min af filmen kunne godt være klippet lidt bedre, det går for stærkt til at man kan nå at nyde billedet. Ellers også er jeg bare blevet for gammel
General Grievou - Alt alt for dårlig introduktion af hvem han er, men Lucas klipper nok en ny udgaven inden den kommer på dvd, som han plejer, så det skal der vel nok blive rettet op på.
Windu møder op for at anholde Palpatine, og ender med, at være i en situation hvor han på trods af overtaget, pive over at Palpatine er for farlig til at lade leve, samtidig med at Anakin tuder over at det ikke er jedi-måden, på trods af at han ikke ligefrem er den største tilhænger???
Havde de droppet dialogen, og bare ladet Anakin komme Palpatine til undsætning efter at have bestemt sig, ville scenen have haft mere troværdighed, og det synes jeg netop manglede i denne meget vigtige scene, hvor vi skal se Anakin skifte side.
Synes at duellen mellem Anakin og Obi-Wan faldt lidt igennem. I episode 2 bliver det nævnt at hvis Anakin tog sig lidt sammen ville han matche yoda med lyssværd. Så åbner 3'eren med at Anakin praler med at hans kræfter er fordoblet siden sidst. Men alligvel taber han den dual, fordi han står dårligt??? Han havde ellers en hel planet af flydende lava han kunne smide i hovedet på sin gamle læremester, for at få ham til at flytte sig fra den bedste plads
Yodas kamp: Jeg synes på ingen måde at Yoda var bagud på point, på det tidspunkt hvor han åbenbart finder ud af, at han ikke kan klare Palpatine, og må trække sig for at gå i eksil. Synes det var både en utroværdigt og lidt forhastet exit.
Men forhastet er vel hvad der beskriver de sidste 15 min af filmen bedst.
Men det går fremad med at komme tilbage på det gamle spor, så syndt at vi ikke får flere __________________ Be careful of your thoughts, they may become words at any moment
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 02:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
|
Var der forresten flere end jeg der så 1000års falken, da de kom tilbage efter at de befriede senatoren?? (da de fløj ind over byen)
|
|
|
Ja, og jeg hviskede det - med fryd i stemmen - til kæresten der bare kiggede mærkeligt tilbage på mig Hun vidste ikke hvad jeg talte om.
A-M-P skrev:
|
Men det går fremad med at komme tilbage på det gamle spor, så syndt at vi ikke får flere |
|
|
Jeg ved godt, at Lucas har udtalt der kommer ikke flere (som han gjorde efter de første 3 ), men er der ikke noget med at der oprindeligt er lavet 11 manuskripter i serien?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
der blev lavet 9 stk, og der går jo en masse rygter på nettet.. jeg har fundet synopserne til de næste tre, men det er vist en Hoax....
dog skulle rygtete om klausuler i bl.a. mark hamills kontrakt, ang medvirken i de sidste tre være god nok. han skulle bl.a have bekræftiget dette i et radio interview der findes flere steder (hvis det altså er ham..). Der er desuden snak om en star wars tv serie, men igen siger rygtesmedene, som åbenbart har det fra en medarbejder hos industrial light and magic, at det er en smokescreen for arbejdet på de sidste tre i serien. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Star Wars serien er god nok. (Heldigvis) skal Lucas dog ikke instruere denne
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
A-M-P skrev:
De første 5 min af filmen kunne godt være klippet lidt bedre, det går for stærkt til at man kan nå at nyde billedet. Ellers også er jeg bare blevet for gammel
General Grievou - Alt alt for dårlig introduktion af hvem han er, men Lucas klipper nok en ny udgaven inden den kommer på dvd, som han plejer, så det skal der vel nok blive rettet op på.
Hehe, garanteret - han var bare fyld som man ventede på at se i aktion!
Windu møder op for at anholde Palpatine, og ender med, at være i en situation hvor han på trods af overtaget, pive over at Palpatine er for farlig til at lade leve, samtidig med at Anakin tuder over at det ikke er jedi-måden, på trods af at han ikke ligefrem er den største tilhænger???
Sagen var lidt anderledes, da det drejede sig om Sith-herren. Han var svær at finde og det ville være lige så risikabelt at holde ham i live og forsøge at hive ham med til en retssag.
Havde de droppet dialogen, og bare ladet Anakin komme Palpatine til undsætning efter at have bestemt sig, ville scenen have haft mere troværdighed, og det synes jeg netop manglede i denne meget vigtige scene, hvor vi skal se Anakin skifte side.
Indrømmet, overgangsfasen var lidt tynd, men scenen viser trods alt tvivlen i Anakins sind - han vælger at stoppe Windu i hans foretagende, men da det får et helt andet udfald end det han havde planlagt (ved at hugge armen af Windu), ser han det vist som sidste udvej efter at have lavet tilstrækkeligt med l**t for sig selv. Han forsøger hele vejen at gøre de rigtige ting, men gør alt det forkerte for at nå dertil.
Synes at duellen mellem Anakin og Obi-Wan faldt lidt igennem. I episode 2 bliver det nævnt at hvis Anakin tog sig lidt sammen ville han matche yoda med lyssværd. Så åbner 3'eren med at Anakin praler med at hans kræfter er fordoblet siden sidst. Men alligvel taber han den dual, fordi han står dårligt??? Han havde ellers en hel planet af flydende lava han kunne smide i hovedet på sin gamle læremester, for at få ham til at flytte sig fra den bedste plads
Det er næsten undtagelsen der bekræfter regelen - når først folk begynder at tro lidt for meget på sig selv og deres evner, ryger deres evne til selvkritik og tænke klart - her glipper det for Anakin. Han tager som en walk-over og tror selv at han er "superman", og så SKAL man lave fejl, og det kostede ham som bekendt et par ben, en arm og en tur på Weberen!
Yodas kamp: Jeg synes på ingen måde at Yoda var bagud på point, på det tidspunkt hvor han åbenbart finder ud af, at han ikke kan klare Palpatine, og må trække sig for at gå i eksil. Synes det var både en utroværdigt og lidt forhastet exit.
Ja, det er lige tyndt nok, men på den anden side - alle andre Jedi er slået ihjel, så mon ikke selv man ville smutte et sted hen at tænke over tingene. Synes dog at åbenbaringen med Qui-gon Jinn er så tynd at jeg fik underlige symptomer på rystelser - i det mindste kunne de da have vist ham så? Hvad er der pludselig så godt ved ham at Yoda pludselig er hans elev?
Men forhastet er vel hvad der beskriver de sidste 15 min af filmen bedst.
Men det går fremad med at komme tilbage på det gamle spor, så syndt at vi ikke får flere  |
|
|
Tiden vil vise hvad der kommer, men jeg tror ikke selv på at der kommer flere! Lucas kunne være modig og genindspille de gamle film (RIGTIG MODIG) så han kunne få lov at vise hvor dumt et svin Vader er! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|