Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 09:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Skal købe Højt.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Grante-Biver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Har ik planer om surround...

Kun front..

Vil du anbefale en stereoeffektforstærker, når jeg ikke er en specielt Hifi "prof"...

Skal bare høre noget musik og se nogle film med en god lyd...

Grante-Biver

Til top Vis Grante-Biver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grante-Biver

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Grante-Biver skrev:

Tak for svarene!!!

Det bliver IKKE Cerwin vega... var inde og høre dem igår.... spiller højt med en  god bas... men en meget ringe diskant/mellemtone....

Tror det bliver Dali 6006...

Grante_b..

Hej.

Ja det er vist også det Cerwin-Vega kan og ikke mere.

Jeg tror du bliver glad for de Dali 6006 og jeg vil mene at din Receiver er kraftig nok til at der kan spilles højt og kontrolleret, især så længe du kun benytter den til stereo.

Har du nogen sinde hørt om Klipsch? de laver altså nogle sindsyge speakers, de ser msåke ikke ud af så meget, men hold lige fat i bordet en lydtryk de kan levere, jeg har selv lyttet modellen RF35 som vist nok koster omkring 53-5400,- om det var styk prisen eller for sættet kan jeg self. ikke huske men jeg blev meget overrasket over dem, nuvel her er et link til Klipsch :

http://www.klipsch.com/

Den danske forhandler/Impotør link:

http://www.audiosale.dk/

De kan også fåes i sort...

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Jeg vil snuppe Triangel højttalere fra linket nedenunder, hvis jeg var dig:

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=4745

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Dyrmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Grante-Biver skrev:

Har et spørsmål!!!

Sidder ligge og tænker på om min Pioneer Surrond Reciever på  6x100w hybrid amp

kan trække et par Dali blue 6006 ordentligt...

Grante-Biver...

Du kan prøve at kontakte HFK og høre om der er mulighed for, at du tager din egen Reciever med til lytning med de forskellige højtalere

Til top Vis Dyrmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyrmann Besøg Dyrmann's Websted

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

hifijan skrev:

Hej jkjaers...

Hvis man har et budget på kr. 5.000,- er Dali Blue 6006 ikke noget dårligt valg - personligt ville jeg ikke købe noget under Dali Helicon 400...

mvh. Jan

Jeg vil dog ikke undervurdere Helicon 300 - det er en rigtig lækker stander højtaler efter min mening med mange attraktive dyder når den er koblet op på et godt anlæg.

Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

anderspj skrev:
hifijan skrev:

Hej jkjaers...

Hvis man har et budget på kr. 5.000,- er Dali Blue 6006 ikke noget dårligt valg - personligt ville jeg ikke købe noget under Dali Helicon 400...

mvh. Jan

Jeg vil dog ikke undervurdere Helicon 300 - det er en rigtig lækker stander højtaler efter min mening med mange attraktive dyder når den er koblet op på et godt anlæg.

Kan kun give dig ret, men tror Helicon 300 sprænger hans budget hel del

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Lige for at slå en ting helt fast - Jeg kommenterer ikke budgettet. Jeg er fuld af forståelse for at overholde et budget, og har ikke problemer med at forstå at alle ikke er villige, eller har mulighed for, at bruge spidsen af en jetjager på HiFi

Det der undrede mig var bare at hifijan skrev til mig i et andet indlæg at dali under helicon (min 28K) ikke var meget værd - og derefter her (et par dage efter) anbefaler et sæt dali til 5K.

Skulle jeg selv købe htt. i denne prisklasse ville jeg nok kigge mig omkring efter noget brugt a la ELAC, QLN eller måske Rogers - Fra nyt ville et sæt KEF måske være interessant
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Hej...

Det er måske en mindre omskrivning at citere mig for at sige at DALI højttalere under Helicon 400 ikke er noget værd... Jeg personligt er ved at opgradere mit set-up til at blive high-end og for mig vil DALI under Helicon serien ikke være interesant... men dermed ikke sagt at jeg ser ned på folk som ikke vil eller ikke kan bruge 28.000 på et sæt højttalere... Jeg kender en del som har DALI Blue serien, og så længe man har et fornuftigt kvalitets forhold i mellem de forskellige enheder så er det fint. Om anlæget samlet koster 10, 20 eller 50.000 er så vidt ligegyldigt bare man er glad for den lyd man har. Jeg har hørt DALI Blue 2002 på et NAD anlæg til 9.000 og den lyder godt i den sammenhæng... Jeg syntes DALI Blue serien er meget musikalsk til prisen.

mvh. Jan

Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

OK, Lad det nu ligge!

Jeg Copy/pastede dit tidligere svar ind - Ud fra dette synes jeg ikke det var helt ved siden af. Nevermind!

Det vigtigste i denne tråd er vel også at Grante-Biver får et par gode højttalere. Jeg kender intet til de meget omtalte DALIér så dem udtaler jeg mig ikke om.

Grante-Biver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

hey!!!

Har os kikket lidt på nogle andre højt. Jamo X870, er de gode, eller er det bare noget l**t...

Link til hjemmeside:

http://www.jamo.dk/Default.asp?ID=3825&M=Shop&PID=10 705&ProductID=16694

Har ik så meget forstand på det... sååh...

Tak for alle svarene..

Grante-biver...

Til top Vis Grante-Biver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grante-Biver

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Hej Grante-Biver...

Jeg kender ikke meget til Jamo, før i tiden var de vist ikke noget særligt, men de kan selvfølgelig være blevet bedre... - så vil jeg stadig kigge på DALI Blue 6006

mvh. Jan

Grante-Biver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Kan man godt få noget god BAS ud af Dali 6006...

I Jamo'en sider der bare en 10" bas i siden... den er jeg rimelig vild med...

Grante-biver...

Grante-Biver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

???...

Skal bruge et svar...

da jeg snart skal ud og købe!!!

Grante-Biver....

!!!!

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Hej Grante-Biver...

Jamen ta' dine ører med i byen og lyt, og ta' gerne din forstærker med... det er i sidste ende dine ører/pengepung som skal afgøre om du bedst kan lide Jamo, Dali eller en helt anden... men ha' tålmodighed og lyt til flere, du skal vel leve med dem i en del år frem, så det kan godt betale sig at være omhyggelig med valget, så du ikke fortryder bagefter... godt jagt...!

mvh. Jan

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

hifijan skrev:

Hej Grante-Biver...

Jamen ta' dine ører med i byen og lyt, og ta' gerne din forstærker med... det er i sidste ende dine ører/pengepung som skal afgøre om du bedst kan lide Jamo, Dali eller en helt anden... men ha' tålmodighed og lyt til flere, du skal vel leve med dem i en del år frem, så det kan godt betale sig at være omhyggelig med valget, så du ikke fortryder bagefter... godt jagt...!

mvh. Jan

Kunne ikke være mere enig - desperation er en grum ting når man skal købe lyd... tag den med ro, og træf det rigtige valg første gang

G40driver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

De nye Vegaér skal du holde snuden langt fra...

Skal du have en højttaler der spiller kanon højt men stadig rigtig godt, så kan jeg anbefale dig et sæt CV-Al1002e... Har dem selv og de spiller altså som ingen anden CV !! Hvis du bor i midtjylland, er du velkommen til en prøvelytning

Men ellers en ældre Dali 850 er heller ikke noget dårligt valg

Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
Til top Vis G40driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af G40driver

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 05:25 | IP-adresse registreret  

Hej igen...igen

Var lige i HiFi-Klubben i går og der er lavet en opgraderet DALI Blue 5005 LE, med bedre delefilter og den bedre diskant fra Suite serie, så den nu lyder bedre end 6006, mere rent, mere musikalsk til kr. 2.000,- pr. stk og så har du kr. 1.000,- til et godt højttalerkabel..

mvh. Jan

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

havde selv "kun" 25 NAD watt til mine 606ere (forgængeren til 6006) og det spillede da, men de lød nu bedre da der kom mere effekt på.

til 5K og med den reciever, tror jeg Dali 6006/5005LE er et glimrende valg.

Og ja en 6006 har et enormt punch så de kan godt spille bass, bare ikke i samme stil som cerwin vega, der er mere punch end dybde i 6006erne. Jeg høre for det meste pop/trance/rock og savnede på intet tidspunkt bas, skiftede kun mine 606ere ud pga jeg ville prøve noget nyt, ikke fordi jeg var træt af dem.

Men tag nu ud og lyt til alle de speakere der er i prisklassen, for hvis du senere måske kommer i tvivl om det nu var det rigtige, så koster det kassen at prøve noget andet. ved det fra mig selv, for pludselig spiller det ikke så godt lige pludselig og hvad nu hvis XXX gjorde det bedre osv. Så lyt grundigt igennem og køb dem DU mener lyder bedst, det er jo trods alt dig der skal lytte på dem.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

thomand3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Du burde ta en titt på www.patos.no. Basic serien har et par sinnsykt gode høyttalere til 5300,- nok. Disse spiller så utrolig mye bedre enn dali og alt annet at det er helt sinnsykt. Understreker at dette er min mening. Har selv patos lyric 402 nå og har ikke hørt høytaler som spiller bedre og gir mer glede under det dobbelte av pris.
Vet ikke om det finnes forhandler av patos i danmark, men ta en telefon til produsenten og hør.
Dali er for all del ingen dårlig høyttaler, men her er det klasseskille. Må høres.
Lykke til med anlegget
Til top Vis thomand3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomand3 Besøg thomand3's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes