Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 09:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hifi-klubben (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Joch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej

Hi fi Klubben er en forretning, der har udgangspunkt i Hi Fi. De har formentlig aldrig haft bedre produkter end de har nu, de har aldrig haft bedre demofaciliteter og de har aldrig haft større overskud. Det kan da godt være tilfældigt, men at de skulle stå overfor en lukning indenfor et par år, som èn debatør spår, må henregnes til ønskedrømme, opstået under kraftig påvirkning af psykofarmica.

Hvis vi regner lidt på de negative røster der er her i tråden, så er der vel ca. 10 der bidrager med rigtig mange indlæg, hvis man så relaterer det til det antal kunder der har handlet hos Hi Fi Klubben i de sidste 5 år, hvor alt angiveligt er gået galt, ja, så er det blot et fåtal der er utilfredse. At man derfor ikke skal negligere disse menneskers oplevelser er da soleklart og er vel egentlig også det, Henrik Thue Nielsen, prøver at undgå med sit indlæg. Han spørger høfligt, ganske simpelt for at opklare kalamiten, men når klageren ikke vil danse med, ja så kan jeg da godt forstå at Henrik efterlader ham på dansegulvet.

I de sidste 15 år har jeg overhørt disse klagesange om Hi Fi Klubben, hvor alle er enige om at det var bedre "dengang". Jeg er nu af den mening at mange ting er blevet bedre. I midten af 80`erne, skulle man stå i kø 3 timer for at købe et Hi Fi Klub anlæg, ihvertfald i Kbh. og HFK havde ingen demofaciliteter. Idag kommer man ind i templer, der har alskens udstyr sat til i rene, ordentlige opsætninger. Det giver købelyst og glæder, når man skal investere, hvilket kan ses på HFK`s omsætning. Nogle nævner SK sound som en reference, ja... , men nogle af disse mennesker lagde bare mønten andetsteds. Det samme kunne siges om Lydgalleriet, der også er blevet skamrost, ja..., men en del af de glade og tilfredse Hi Fi enthusiaster lagde bare mønten i den blå avis eller på Ebay eller loddede tingenesammen hjemme i "laboratoriet"

Uden at forvente tilståelser, så er min påstand at mange af de tilstedeværende utilfredse enthusiaster ikke, uanset, ville lægge penge i Hi Fi Klubben og i lyset af det er det da beundringsværdigt at Henrik Thue springer ind i debatten.

Her fra toppen af Jylland vil min vurdering af Hi Fi Klubben, efter god jysk tradition, lyde: inte så ringe endda !

Venligst

Bent

Det har du helt ret, men vil stadigvæk mene at enkelte butikker tranger til en opsang, da de er blevet noget slølle, hvis man ikke står med den helt stor pengepung, og "bare" er en fattig studerende der har interesse i HiFi. Har selv været inde med en af mine venner hvor han ikke måtte låne en ht med, hvor jeg skulle op på den store klinge og begynde at snakke om andre butikker der udlåner, og det stod også på deres hjemme side, men det hjalp faktisk først rigtig da jeg begyndte at tale om min nyerhvert Denon avr 3805, her efter skiftede han mening og sagde at min kammerat gerne måtte låne den med hjemme. Det er sådan noget jeg vil kalde for dårligt!

Dog vil jeg sige at man også kan få en enorm god Service, hvis man kommer til den rigtigt i klubben, synes bare der er blevet mindre af dem efterhånden, og det synes jeg så er for dårligt, kan godt være jeg er en hykler

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch

AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Jeg ville lige komme med endu mere kritik til HFK. Når man er som mig, altså 16 år og man kommer ind i HFK så gider de ikke rigtigt bruge så meget tid på en ( føler jeg ) fordi de ved at man måske ikke har så mange penge.

i fx bare TC ( igen igen igen..... ) der føler jeg personligt at de er ligeglade om du er 16 eller om du er 60. Og det er en ting jeg godt kan lide...

/Andreas
Til top Vis AndreasCB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasCB

grohnheit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

AndreasCB skrev:
Jeg ville lige komme med endu mere kritik til HFK. Når man er som mig, altså 16 år og man kommer ind i HFK så gider de ikke rigtigt bruge så meget tid på en ( føler jeg ) fordi de ved at man måske ikke har så mange penge.

i fx bare TC ( igen igen igen..... ) der føler jeg personligt at de er ligeglade om du er 16 eller om du er 60. Og det er en ting jeg godt kan lide...

/Andreas

Jeg tror det er et spørgsmål om hvilken butik går går ind i.....

I vejle er det ligemeget om du er 15 som mig eller 40 som min far, du for altid lige god betjening.

Men medarbejderne i hifi-klubben i vejle har bare meget tralt, men de gør virkeligt deres bedste!!! 

Til top Vis grohnheit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af grohnheit

AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

I vejle er det ligemeget om du er 15 som mig eller 40 som min far, du for altid lige god betjening.

Men medarbejderne i hifi-klubben i vejle har bare meget tralt, men de gør virkeligt deres bedste!!! 

[/QUOTE]

Det har du sikkert ret i! Men jeg synes bare ikke jeg har oplevet andet i de 2 butikker der ligger her i Århus.

grohnheit
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

AndreasCB skrev:

Det har du sikkert ret i! Men jeg synes bare ikke jeg har oplevet andet i de 2 butikker der ligger her i Århus.
[/QUOTE]

Okay....

Jeg synes hifi-klubben er den bedste butik, hva angår service.

Men jeg er jo også først begyndt at gå op i hifi her de sidste par år, men måske har folk ( dem over 40 ) bare vennet sig til den gode service de havde i 80ér, men hifi-klubben bliver jo også nød til at følge udviklingen, og derfor kan de ikke bruge 3 timer på hver person som kommer ind i butikken..... 

AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Ja du har nok ret i det du siger... Tror også meget det kommer and på hvem og hvor du spørger..

grohnheit
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Ja, meget....Men de kan jo desvære ikk være helt på samme måde i alle butikker i hele landet.

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej

Hi fi Klubben er en forretning, der har udgangspunkt i Hi Fi. De har formentlig aldrig haft bedre produkter end de har nu, de har aldrig haft bedre demofaciliteter og de har aldrig haft større overskud. Det kan da godt være tilfældigt, men at de skulle stå overfor en lukning indenfor et par år, som èn debatør spår, må henregnes til ønskedrømme, opstået under kraftig påvirkning af psykofarmica.

Hvis vi regner lidt på de negative røster der er her i tråden, så er der vel ca. 10 der bidrager med rigtig mange indlæg, hvis man så relaterer det til det antal kunder der har handlet hos Hi Fi Klubben i de sidste 5 år, hvor alt angiveligt er gået galt, ja, så er det blot et fåtal der er utilfredse. At man derfor ikke skal negligere disse menneskers oplevelser er da soleklart og er vel egentlig også det, Henrik Thue Nielsen, prøver at undgå med sit indlæg. Han spørger høfligt, ganske simpelt for at opklare kalamiten, men når klageren ikke vil danse med, ja så kan jeg da godt forstå at Henrik efterlader ham på dansegulvet.

I de sidste 15 år har jeg overhørt disse klagesange om Hi Fi Klubben, hvor alle er enige om at det var bedre "dengang". Jeg er nu af den mening at mange ting er blevet bedre. I midten af 80`erne, skulle man stå i kø 3 timer for at købe et Hi Fi Klub anlæg, ihvertfald i Kbh. og HFK havde ingen demofaciliteter. Idag kommer man ind i templer, der har alskens udstyr sat til i rene, ordentlige opsætninger. Det giver købelyst og glæder, når man skal investere, hvilket kan ses på HFK`s omsætning. Nogle nævner SK sound som en reference, ja... , men nogle af disse mennesker lagde bare mønten andetsteds. Det samme kunne siges om Lydgalleriet, der også er blevet skamrost, ja..., men en del af de glade og tilfredse Hi Fi enthusiaster lagde bare mønten i den blå avis eller på Ebay eller loddede tingenesammen hjemme i "laboratoriet"

Uden at forvente tilståelser, så er min påstand at mange af de tilstedeværende utilfredse enthusiaster ikke, uanset, ville lægge penge i Hi Fi Klubben og i lyset af det er det da beundringsværdigt at Henrik Thue springer ind i debatten.

Her fra toppen af Jylland vil min vurdering af Hi Fi Klubben, efter god jysk tradition, lyde: inte så ringe endda !

Venligst

Bent

Jeg skal kun nævne SK-sound een gang, da tråden jo handler om HFK. Denne butik er ikke min reference og jeg har ikke nogen reference. Min pointe er, at sælger man de meget dyre produkter, SKAL servicen være i top. Om highend-butikkerne så altid har bedre råd til denne service tvivler jeg på. Pincipielt set er alle hifibutikker jo bare købmænd, der skal tjene penge og de dygtige købmænd tjener flest. 

Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Lige et par ting på det rene.Det er da vist længe siden,at HFK havde eneforhandling på alle deres produkter ????Mig bekendt slog TC sig bla op på,at parralelimportere og sælge nogle af de mærker,som HFK rent faktisk havde import(og eneforhandling) af.Det var,at snylte på andres markedsføringskroner !! Mht Fona,Merlin osv tror jeg,at de sagtens kan have tusindvis af utilfredse kunder,som intet aner om dette forum.Tiderne ændrer sig,og HFK har ændret sig.Hvem havde i 1985 drømt om,at der om 20 år sad en  generation,som kun har hørt MP3 musik hvor 90% af musikken er barberet væk ??!!        
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Joch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
Hvem havde i 1985 drømt om,at der om 20 år sad en  generation,som kun har hørt MP3 musik hvor 90% af musikken er barberet væk ??!!        

Det er måske lige at overdrive det

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch

Dyrmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

AndreasCB skrev:

/Andreas

Jeg kan godt ligge genkænde til Andreas' oplevelser (er selv 17), men har ikke været ude for det som et problem, da sælger har været meget hjælpsom efter at have fundet ud af, at man ikke bare er en teenage knægt der vil have højt musik uden yderligere interesse for kvalitet, men at vi faktisk er på bølgelængde og kunne snakke og diskutere produkterne.

Til top Vis Dyrmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyrmann Besøg Dyrmann's Websted

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes at det var dejligt i "gamle dage" med den holdning de havde til tingene og deres avis var godt læsestof måske især for begyndere i hifi verden.De havde nok dengang et større udvalg i det seriøse og spændende udstyr og ligeledes folk som brændte for sagen.Det er ikke så spændende mere som tidligere men det skyldes nok "miliøskade"

Tiderne har nok ændret sig de breder sig over et størrer område og derved bliver det nok også vanskeligere at rådgive kunderne ordentligt.Husk også at mange bare "oser" rundt bare for at se hvad der rør sig uden egentligt at ville købe, det er nok heller ikke nemt at være ansat og gøre alle tilfredse.

Jeg har selv været på besøg og kom bla. til at lytte på Denon og Tule dvd maskiner og i sidstnævnte tilfælde kunne jeg bare selv sidde og styre det mens sælgeren lavede noget andet det kan man da ikke klage over........og jeg var ikke engang seriøs køber men det vidste sælgeren selvfølgelig ikke.Tror også at det komme an på hvem der lige er i butikken.En anden gang måtte jeg nærmest sige det flere gange at de skulle hente de B&W N803 de havde kørt ud til mig fordi jeg ikke syntes at jeg kunne være bekendt at have dem længere da jeg ikke lige havde valgt at købe dem.Blev også tilbudt en gang at låne en Denon DVD 3800 med hjem i weekenden fordi jeg viste interesse for den det er da god service.Et højtalerkabel lånte jeg også engang så......

Nej jeg har ikke købt udstyr der i lang tid på trods af overstående.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
Mig bekendt slog TC sig bla op på,at parralelimportere og sælge nogle af de mærker,som HFK rent faktisk havde import(og eneforhandling) af.Det var,at snylte på andres markedsføringskroner !! 

Men ikke desto mindre lovligt, i modsætning til visse af de tiltag andre aktører i branchen har brugt over for os igennem tiden. Og, jeg må indrømme at jeg ikke er gammel nok til at vide om det var direkte parallel-import, men startede Klubben ikke også som et postordre-firma med lavere priser end den etablerede branche? Det er da lidt hyklerisk at have ondt af Hifi-klubben når de får konkurrence, når de selv slår på at være "slagterhunden" i branchen...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at der bliver kogt meget suppe på HFK forretningsmetoder, prissætninger, service mm ( - og indrømmet; er selv en lystig bidrager  ), og er da HELT klar over at HFK ikke er "det værste vi har" , samt at hvis man har SÅ mange butikker som HFK har, så MÅ der nødvendigvis være/komme nogen "smuttere".

'Kan ligeså godt forstå hvis nogen "yngre læsere" ruller med øjene hver gang een af os "gamle" begynder at snakke om "de gode gamle dage" i HFK , og siger/tænker; vågn nu op ! - servicen i HFK er stadig meget bedre end i f.eks. FONA, merlin o.s.v.

- Jamen, I har helt ret - men det der støder mig - og som jeg også læser er essensen af mange andres indlæg/kritik af HFK, er MÅDEN hvorpå HFK profilere sig på; de hævder at være en "ægte" hifi-klub; vås, det er en radiokæde som lever af at sælge primært "hifi-tingel-tangel" ( billigt som dyrt) , som ikke er hverken bedre elller dårligere end meget andet udstyr.

Ligeledes hævder de at kunne give dig en service og betjening af entusiaster, d.v.s. de sætter en illusion op at det er "sagkyndige" som betjener dig - det er vist - mildest talt - ikke sandt.

- og så deres markedsføring..........som er meget "aggressiv" - hvilket er fint nok - men de går tit over grænsen...og er ved at xxxxxxx(censored) mig når jeg læser om hvorledes HVERT enkelt produkt simpelthen er dels High-end, dels udbudt til markedets laveste pris. Dels støder det mig når de optyræder som "hifi-forbrugerens moralske vagthund" - flosker som "hos os ægte udsalg", el. "hos os ingen rabatter - alle er ens", el. "kun ægte eff. opgivelser hos os"...o.s.v.

Men hvis nogen af deres konkurennter blot tilnærmelsesvis kommer "tæt på" HFK i DERES annoncer, så er helvede løs i HFK, og man farer omgående i kridthuset.

Jeg tror at hvis man fra HFK side simpelthen erkendte at man driver en "radio-kæde" hvor man sælger elektronik-produkter, og skruede lidt ned for de neon-oplyste floskler omkring "hvor gode VI er, og hvor dårlige alle "De Andre" er, så ville MIN kritik forstumme, og min respekt stige - for jeg ser intet galt i at man driver forrretning og tjener penge - blot præmisserne er givet på forhånd, og er ægte.

- slut herfra - der kommer alligevel ikke mere nyt frem under solen

mange hifi-hilsner - også til HFK, som - det erkender jeg - har betydet meget for HIFI'ens "udbredelse" i Danmark - håber at I/HFK må fortsætte med at udvikle Jer...hvem ved, måske I/de engang kommer "hjem" igen

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Det er fair nok at fortælle om dårlige erfaringer ved en forhandler, men prøv at læse Medlyds indlæg øverst på denne side. HFK har butikker i hele landet, super demo faciliteter og mange fede produkter (efter min mening). HFK er blevet meget kommercielle i forhold til for 20 år siden og det har desværre gået ud over servicen. Men når nu udbuddet af kompetente hifi-sælgere ikke kan matche HFK efterspørgsel i de 22 butikker, så må de (vi) jo tage til takke med det. Hvis Der lå Hifiklubber i KBH, Århus og Odense ville dem i Nordjylland brokke sig over det Det korte af det lange er, at hvis i ikke kan lide HFKså lad være med at købe deres produkter. Simple as that.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Derudover vil jeg opfordre til at skrive mails til Hifiklubben, hvilket de nok vil tage en smule mere seriøst end det her, no offence! Følger i linket nedenunder vil i se en side hvor de opfordrer til at man tilkendegiver sin mening, det er da service

http://www.hifiklubben.com/dk/Butikker/default.htm

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 18 Maj 2005 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Var det foresten ikke HFK der fremhævede en historie om Merlin på deres egen hjemmeside?.

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Bundgård skrev:

Var det foresten ikke HFK der fremhævede en historie om Merlin på deres egen hjemmeside?.

jo det var.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 18 Maj 2005 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:
Bundgård skrev:

jo det var.

Jeg kan ikke huske historien, men den udstillede vist nok Merlin som lidt fjollet. Om historien er rigtig eller forkert ved jeg ikke, men det virker lidt underligt man gør det. Hvad var formålet med det?

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hvis du prøver at benytte søgefunktionen, så vil du konstatere, at der er betydeligt flere end 10 personer, der har negativt at sige om HFK. Der er nogen der har købt defekte demovarer, nogen der har fået oplyst meget forkerte priser, nogen der har haft varer til reperation i ugevis for derefter at modtage varer der ikke er repareret, eller i værre tilstand end før indleveringen. HFK er ikke det røsenrøde slaraffenland fyldt med hifi og kundeservice, som det postuleres af en del personer herinde - desværre langt fra! Men bare det var så vel :o)

Efter min mening er HFK's måde at blande sig i denne tråd kritisabelt og pænt sagt ikke til deres fordel. De udviser betydelig arrogance, ved at feje enhver kritik af bordet og sige at den er usaglig og usand (hvilket de forøvrigt ikke fremlægger nogen beviser på).

Havde HFK haft en smule diplomatisk snilde, var de kommet med et svar som "Vi beklager meget, at enkelte har haft en dårlig oplevelse i vores butikker. Men ikke desto mindre er vi blot mennesker. Hvis dem der har oplevet noget skidt i forbindelse med HFK kontakter os, så vil vi gøre vores bedste for at afhjælpe problemet.....". Havde de ytret sig på den måde, havde de dermed stort set lukket tråden, da der så ikke havde været grundlag for yderlige øfferi.

Som der står øverst i dette forum: Tænk før du taler!

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes