Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 18:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hifi-klubben (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Citér:
Jeg har haft nogle meget dårlige oplevelser i Hillerød afdelingen!!

Copy that! Jeg relaterer det til den 'nye' ejer der er kommet. Siden skiftet er det gået ned af bakke. Efter en ganske trættende reklamationssag som de håndterede til 00 med pil ned, kommer jeg der konsekvent ikke mere (efter jeg fik 'medhold' af Forbrugerstyrelsen - så gav de sig).

Skal jeg kigge på HFKs produkter, tager jeg til Åboulevarden. Her er en mindre gruppe af medarbejderne (desværre ikke majoriteten) stadig kompetente og servicemindede.

/Bellini

bpep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

har ikke rigtigt nogen affaring med hfk da jeg holder mig til små  butikker rundt i det danske land.

var dog i hfk og høre om LCD og Plasma tv og fik en rigtig god service og rådgivning.... 

ville bare give denne debat en lille positiv drejning.

da jeg tror det er de forskellige butikker der burte skift lidt ud i personalet.

min oplevelse er fra hfk i Aalborg 

7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma

Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
Til top Vis bpep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bpep

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Tja, jeg må også melde mig under fanen af HFK kritikere...

Købte mit første rigtigt HIFI der for ca. 12 år siden i Silkeborg afdelingen. Det var i de gode gamle dage hvor man fik "avisen" tilsendt med posten....jeg husker det som en fryd at læse om alle de rare ting man aldrig ville få råd til (lidt ligesom man læser bilblade for at læse tests om Ferrari) - min interesse for nyt grej lå derefter stille i ca. 10 år, hvorefter jeg tog mig sammen og ville have surround lyd i stuen. Det var helt naturligt for mig at tage i HFK, denne gang godt nok i Aalborg, men hold da op, der var godt nok sket meget med min gamle "klub". Mit første indtryk var at det var blevet lidt poppet. Men jeg ved jo at de også skal følge med tiden, så jeg henvendte mig ved en medarbejder. På det givne tidspunkt havde de lige haft tilbud på noget NAD og eftersom jeg havde været meget godt tilfreds med min gamle NAD faldt det mig naturlig at spørge til det tilbud. Det fik ekspedienten til at bryde op i en hånlig latter, hvorefter han sagde at "der måtte jeg sgu have været tidligere ude,hvis jeg ville benytte mig af det tilbud" (Tilbuddet var gældende t.o.m. søndag og jeg var derinde den efterfølgende mandag) - Fair nok jeg var for sent ude.

Ekspedienten sagde at jeg undtagelsvis kunne få NAD'en til en nedsat pris, men jeg kunne ikke benytte mig af det samlede tilbud. Jeg slog til og betalte de ca. 8500 for mit nye grej. Da jeg kom hjem med mit nye grej skulle det selvfølgelig pakkes ud og sættes op. Ekspedienten havde glemt at fortælle at jeg skulle bruge et s-video kabel for at se opsætningen på recieveren. Så mig tilbage efter et s-video kabel.

Det jeg prøver at sige er at jeg har været OK tilfreds med behandlingen fra HFK's side so far...dog med et par anker. Efter min mening har de altid haft en lettere arrogant holdning til konkurrenter, det er for så vidt ok hvis man har noget pondus bag sine ord. Men de sidste år er der kommet en masse mindre konkurrenter (TC, Sunaudio osv.) og jeg må sige at komme de steder er som at træde ind i HFK i 1995, venlig høflig, nørdet betjening SÅDAN.

Desuden må jeg sige at Merlin affæren har skræmt mig fra nogensinde at handle i "klubben" igen. For det første havde de ikke læst annoncen ordentligt. For det andet grænsede deres tilsvining til ulovligheder. Jeg skrev et indlæg på cybertainment hvor jeg påpegede disse ting, dette blev også kommenteret, dog kun i en mail til mig personligt og ikke noget der blev postet i forummet.

Det var bare min "lille" historie

MVH
Morten

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

HTN/HFK
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 26 April 2005
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

På vegne af den danske markedschef for Hi-Fi Klubben - har jeg lagt dette indlæg ind:

Kære alle læsere af denne tråd.

Der er mange meninger om Hi-Fi Klubben. Det er vi glade for. Det viser trods alt at folk er engagerede og har en vis interesse i vores kæde. Vi hører ofte synspunkter som:

• ”Hi-Fi Klubben er ikke som i de gode gamle dage”
  • ”Hi-Fi Klubben er blevet alt for kommercielle”
  • ”Personalet ved ikke så meget som før i tiden”
  • ”Selvfølgelig kan man få rabat i Hi-Fi Klubben”

Lad mig derfor kort gøre rede for hvordan Hi-Fi Klubben driver vores butikker i dag og hvad vi ønsker Hi-Fi Klubben skal stå for.

Vi vil være branchens bedste udbyder af kvalitets Hi-Fi, Surround, Minisystemer,  TV og beslægtede produkter. Vi vil være det foretrukne alternativ til de store kæder som vi mener ensidigt fokuserer på pris og ikke bruger meget energi på at sikre en ordentlig kvalitet.

Når det er sagt vil der naturligvis være nogle der mener at vi ikke kan tillade os at sælge et minianlæg til 3000,- eller en DVD-afspiller til 800 kr. ”Det er jo ikke kvalitet. ” Jo det er faktisk kvalitet. Vi ville ikke sælge disse produkter hvis vi ikke havde en fast overbevisning om at produkterne virkelig giver ”value for money” og er en langt større kvalitet end alternativerne til samme pris i  Elektronikvarehusene.

Der er også dem der mener at vi slet ikke har nok High End udstyr i vores forretninger mere, og at vores vareudbud er alt for ”mainstream”. Det er muligt. Vores målgruppe er først og fremmest den helt almindelige forbruger der er kvalitetsbevidst men ikke nødvendigvis er glødende Hi-Fi entusiast som mange af os andre. Der er utrolig mange mennesker der går det forkerte sted hen (efter vores mening) og køber noget helt forkert til at spille musik på i hjemmet, ganske enkelt fordi de ikke har fået den rette vejledning.

Vi har bestemt også High End udstyr, men ikke i alle vores forretninger, og sikkert ikke som den Hi-Fi Forretning der udelukkende har High End som sit speciale.

Vores personale er heldigvis langt over gennemsnittet i branchen. Men i forhold til ”gamle dage” hvor stort set alt vores personale kunne snakke enhver Hi-Fi entusiast ned under gulvtæppet, vælger vi i dag anderledes. Det er vigtigere for os at vores personale har den rette indstilling, er serviceminded overfor kunderne, og ikke fordyber sig i en timelang snak om kabler eller lignende. Vi har sandelig flere ansatte i vores butikker hvor man skal stå endog ualmindelig tidligt op for at fange dem på det forkerte ben når det kommer til viden, men de har forstået at putte det i baggrunden når de står overfor ganske almindelige kunder.

Vi giver ikke rabat i Hi-Fi Klubben. Vi er af den overbevisning at alle kunder skal behandles ens og betale det samme for varerne. Vi har gennem tiden strammet op overfor dette, hvilket bl.a. også har betydet et farvel til medarbejdere som ikke kunne sælge uden at give rabat. Selvfølgelig skal der ind imellem sælges en demovare eller udstillingsmodel med prisnedslag, men det er i princippet den eneste rabat der gives i Hi-Fi Klubben.

Vores kommunikation udadtil er ikke ”poleret” Vi råber op hvis vi ser nogle der forsøger at snyde forbrugerne, eller vi mener nogle handler uetisk. Det koster måske en gang imellem nogle knubs, - dem tager vi så med. Laver vi direkte fejl er vi de første til at indrømme og komme med en undskyldning.

Denne forklaring håber jeg kan være med til at give et indtryk af hvad vi i Hi-Fi Klubben fokuserer på og hvad vi netop ikke fokuserer på. Vi kaster os ikke ud i alenlange diskussioner på dette eller andre fora, da vi mener det er skruen uden ende. Derfor vil vi heller ikke yderligere bidrage i denne tråd.

Med venlig hilsen

Henrik Wieben
Markedschef - DK

Til top Vis HTN/HFK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HTN/HFK Besøg HTN/HFK's Websted

Only2channel
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

HTN/HFK skrev:

På vegne af den danske markedschef for Hi-Fi Klubben - har jeg lagt dette indlæg ind:

Der er mange meninger om Hi-Fi Klubben. Det er vi glade for. Det viser trods alt at folk er engagerede og har en vis interesse i vores kæde. Vi hører ofte synspunkter som:

Lad mig derfor kort gøre rede for hvordan Hi-Fi Klubben driver vores butikker i dag og hvad vi ønsker Hi-Fi Klubben skal stå for.

Vi vil være branchens bedste udbyder af kvalitets Hi-Fi, Surround, Minisystemer,  TV og beslægtede produkter. Vi vil være det foretrukne alternativ til de store kæder som vi mener ensidigt fokuserer på pris og ikke bruger meget energi på at sikre en ordentlig kvalitet.

Når det er sagt vil der naturligvis være nogle der mener at vi ikke kan tillade os at sælge et minianlæg til 3000,- eller en DVD-afspiller til 800 kr. ”Det er jo ikke kvalitet. ” Jo det er faktisk kvalitet.Nej, man kan ikke købe ordentlig kvalitet til 800,- Vi ville ikke sælge disse produkter hvis vi ikke havde en fast overbevisning om at produkterne virkelig giver ”value for money” og er en langt større kvalitet end alternativerne til samme pris i  Elektronikvarehusene.

Der er også dem der mener at vi slet ikke har nok High End udstyr i vores forretninger mere, og at vores vareudbud er alt for ”mainstream”. Det er muligt. Vores målgruppe er først og fremmest den helt almindelige forbruger der er kvalitetsbevidst men ikke nødvendigvis er glødende Hi-Fi entusiast som mange af os andre. Der er utrolig mange mennesker der går det forkerte sted hen (efter vores mening) og køber noget helt forkert til at spille musik på i hjemmet, ganske enkelt fordi de ikke har fået den rette vejledning.Det er også langt fra tilfældet at man får den rette vejledning i HIFIKLUBBEN

Vi har bestemt også High End udstyr, men ikke i alle vores forretninger,Hvorfor ikk ? hvorfor skal nogle folk på en mindre rejse for at se "high end" ? og sikkert ikke som den Hi-Fi Forretning der udelukkende har High End som sit speciale.

Vores personale er heldigvis langt over gennemsnittet i branchen.Og DET passer ikke Men i forhold til ”gamle dage” hvor stort set alt vores personale kunne snakke enhver Hi-Fi entusiast ned under gulvtæppet, vælger vi i dag anderledes. Det er vigtigere for os at vores personale har den rette indstilling, er serviceminded overfor kunderne,Og der er det nemt at pege på nogle hvor der åbentbart er valgt forkert og ikke fordyber sig i en timelang snak om kabler eller lignende Hvorfor ikke ? Hvis der er tid til det og der ikke står kunder og venter ? Nej heller få snakket færdig i en fart, så den ansatte kan lave det HAN vil. Vi har sandelig flere ansatte i vores butikker hvor man skal stå endog ualmindelig tidligt op for at fange dem på det forkerte ben når det kommer til viden,De findes alle vegne - også i de mere "uheldige" forretninger men de har forstået at putte det i baggrunden når de står overfor ganske almindelige kunder.En kunde vil altid føle sig mere tryk ved en person der virkelig kan sit kram og kan komme med en forklaring på mærkelige spørgsmål - det er også langt fra tilfældet i mange hifiklubber.

Vi giver ikke rabat i Hi-Fi Klubben.En DIREKTE LØGN - Kender man en som kender en der har et billed af tordenskjold, så får du sgu rabat i hifiklubben som du gør alle andre steder - og lige præcis DER gør i en alt for stor og uacceptabel forskel Vi er af den overbevisning at alle kunder skal behandles ens og betale det samme for varerne. Vi har gennem tiden strammet op overfor dette, hvilket bl.a. også har betydet et farvel til medarbejdere som ikke kunne sælge uden at give rabat. Selvfølgelig skal der ind imellem sælges en demovare eller udstillingsmodel med prisnedslag, men det er i princippet den eneste rabat der gives i Hi-Fi Klubben.Hvordan kan du være dig selv bekendt at sige det ? Bare i denne tråd er der givet en del rabat.

Vores kommunikation udadtil er ikke ”poleret” Vi råber op hvis vi ser nogle der forsøger at snyde forbrugerne, eller vi mener nogle handler uetisk. Det koster måske en gang imellem nogle knubs, - dem tager vi så med. Laver vi direkte fejl er vi de første til at indrømme og komme med en undskyldning.NÅ ??? 

Denne forklaring håber jeg kan være med til at give et indtryk af hvad vi i Hi-Fi Klubben fokuserer på og hvad vi netop ikke fokuserer på. Vi kaster os ikke ud i alenlange diskussioner på dette eller andre fora, da vi mener det er skruen uden ende. Derfor vil vi heller ikke yderligere bidrage i denne tråd.Det nemmeste når man snakker i tlf med en man ikk kan li, er også at smide røret på.

Med venlig hilsen

Henrik Wieben
Markedschef - DK

Til top Vis Only2channel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Only2channel

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Hej gutter.

Jeg er tilfreds med svaret fra HFK.

Læs nu imellem linierne og lad være med at snakke før i har overvejet hvad det er de siger. Jeg er sikker på at HFK har fået beskedet. Alene det at markedschefen skriver i vores forum siger meget. Det er da et skridt i den rigtig retning.

m.v.h.

Panos

Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

HFK, H.Wieben;

- ret skal være ret; respekt for dit indlæg om Hifi klubbens "filosofier"....en for mig på alle måder saglig måde at kommunikere sit/HFK's budskab ud på.

- og når disse vise ord engang er blevet implenenteret i alle butikkerne og hos alle medarbejderne, SÅ har I en fin forretning, hvor også os "Hifi-nørder" vil føle os hjemme.

Med respektfuld hilsen

Jesper/Oldhifinut

PS. Lad nu blot een enkelt medarbejder være tilbage i hver forretning, som kan holde et 3-timers foredrag om kabler...vi er faktisk nogen som synes det er skønt med indsigt og entusiasme hos en Sælger  

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

HTN/HFK skrev:

...klippe klippe, væk med alt det reklamegejl......

Når det er sagt vil der naturligvis være nogle der mener at vi ikke kan tillade os at sælge et minianlæg til 3000,- eller en DVD-afspiller til 800 kr. jo det kan i sagtens.. det er jo det i lever af...

”Det er jo ikke kvalitet. ” Jo det er faktisk kvalitet. Nej.. regn lige efter hvor meget der er brugt på komponenter....

Der er også dem der mener at vi slet ikke har nok High End udstyr i vores forretninger mere, og at vores vareudbud er alt for ”mainstream”. Det er muligt. ja det gør sig i hvert fald gældende.... min lokale hfk er dog undskyld pga en vandskade der har ødelagt et ellers glimrende highend rum.

Der er utrolig mange mennesker der går det forkerte sted hen (efter vores mening) hvilket sjovt nok er jeres konkurrenter.... kom nu ud af hulen i stedet for at komme med sådan en gang ligegyldig retorik som enhver der bare har kigget på noget lysias eller lignenede kan genkende...

Vi har bestemt også High End udstyr, men ikke i alle vores forretninger, og sikkert ikke som den Hi-Fi Forretning der udelukkende har High End som sit speciale. den disposition er helt ok, men det resulterer bare i at i mister kunder til konkurrenterne, og folk bliver sure da de forskellige butikker så ikke har det samme...

Vores personale er heldigvis langt over gennemsnittet i branchen. forkert! der er to kompetente medarbejde der hvor jeg besøger hfk, heraf er den ene sourchef. de andre skulle aldrig have været ansat, de har mindre viden om det de sælger end en mekaniker i en parfumeforretning.

Men i forhold til ”gamle dage” hvor stort set alt vores personale kunne snakke enhver Hi-Fi entusiast ned under gulvtæppet, vælger vi i dag anderledes. både og... nogle få af jeres medarbejdere formå at kombinerer mersalg og entusiasme

Vi har sandelig flere ansatte i vores butikker hvor man skal stå endog ualmindelig tidligt op for at fange dem på det forkerte ben når det kommer til viden styr lige reklamepennen tak... og læs så "retningeslinjer for brug af forummet" 

Vi giver ikke rabat i Hi-Fi Klubben. lad os holde os til fakta, der er adskillelige i denne tråd, og andre tråde der har fået rabat....

Vi er af den overbevisning at alle kunder skal behandles ens og betale det samme for varerne. rigtig godt princip, bare ærgeligt at i ikke overholder det i den virkelige verden.

Vores kommunikation udadtil er ikke ”poleret” Vi råber op hvis vi ser nogle der forsøger at snyde forbrugerne, ja, men jeres juridiske afdeling har vist aldrig hørt om nedsættende markedsføring.. gør dig selv en tjeneste at læse de første par § i markedsføringsloven, har du nolge spørgsmål, så send mig en PM

Laver vi direkte fejl er vi de første til at indrømme og komme med en undskyldning. herligt, en rigtig mand er ikke bange for at indrømme når han har fejlet. 

Derfor vil vi heller ikke yderligere bidrage i denne tråd. det er yderst ubelejeligt.. det forhindre jo i den grad en saglig diskussion, således at at kan få tilfredse kunder, og vi kan se at det nytter noget at brokke sig.

spinner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Til Kim Olsen, NitroBlast og alle de andre der ikke har noget bedre at lave end at "skyde" efter Hi-Fi Klubben.

Markedschefen har nu direkte skrevet hvad HFK står for og hvordan den køres. Dette kan ikke diskuteres og de er LIGEGLADE med hvad jeres definition af Hi-Fi, High-End, Kompetance osv er.... DE mener at de gør det rigtige og så nytter det ikke at I kommer og spiller bedrevidende. FAKTUM er, at HFK har det bedre end nogensinde og det kan kun betyde at de gør noget rigtigt.

HFK er en forretning og ligesom alle andre forretninger er de interesseret i at tjene penge og ikke underholde jer i to timers snak om et interconnect som I alligevel køber på nettet. De vil sælge Hr. og Fru Danmark et anlæg som faktisk spiller godt istedet for at de handler hos Bilka!

/Spinner

Kunde i MANGE forskellige butikker....deriblandt HFK.

Til top Vis spinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spinner

Only2channel
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

SE, LIGE PRÆCIS DET KIM OLSEN SKRIVER OG DEN MÅDE HAN SKRIVER DET PÅ - DET VAR PÅ DEN MÅDE JEG GERNE VILLE HA MIT INDLÆG SKULLE SE UD !

SÅDAN KIM !!! FLOT OG LIGE I ØJET !

Til top Vis Only2channel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Only2channel

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

For at sige det lige ud jeg mindes de gammel dage med klubben og de var gode for ikke at sige det gammel KT i odense før ole stoppet .

Det var mam mam jeg kunne bruge timer der og penge

Det giver næsten en lyst til at åben en mega high-end shop
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Fredgaard i Kbh havde highend grej sidst i 1980'erne og starten af 1990'erne, da jeg var derinde. På samme tidspunkt havde de fleste andre Fredgaard butikker kun relativt billige produkter. Går man idag ind i Fona/Merlin/Ekspert og hvad kæderne ellers hedder, kan de stadig skaffe et meget dyrt Philips TV hjem, men de færreste steder har de et stående. HFK skal nok ses som en kæde, der idag har meget tilfældes med de øvrige.

I 1980'erne kunne man også finde dyrere hifi produkter på hylderne i de øvrige kæder. Jeg har selv kigget på højttalere der, som kostede omkring 18000 kr. Det var ret mange penge for et sæt højttalere på det tidspunkt.

Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er rigtig godt at HFK kommer med en klar udmelding om hvordan deres forretningskoncept er, så kan vi jo forholde os til det i stedet for vores egne løse ideer om hvordan konceptet er eller burde være

Når nu konceptet er kommet frem synes jeg det fortjener et par kommentarer

HTN/HFK skrev:

I dag er HFK jo en af de store kæder, så det med at være et alternativ er nok noget der hører de "gode gamle dage" til. Målet om at være den bedste udbyder er prisværdigt og jeg håber da at det lykkes for jer.

Når det er sagt vil der naturligvis være nogle der mener at vi ikke kan tillade os at sælge et minianlæg til 3000,- eller en DVD-afspiller til 800 kr. ”Det er jo ikke kvalitet. ” Jo det er faktisk kvalitet. Vi ville ikke sælge disse produkter hvis vi ikke havde en fast overbevisning om at produkterne virkelig giver ”value for money” og er en langt større kvalitet end alternativerne til samme pris i  Elektronikvarehusene.

Men hvis konkurrenterne er så fokuserede på pris, og hele tiden har tilbud osv. vil det de sælger til 3.000 så ikke være bedre end det HFK sælger til 3.000? Et minianlæg bliver altså ikke bedre bare fordi der står Denon på det i stedet for Sony, Pioneer eller Yamaha!

Der er også dem der mener at vi slet ikke har nok High End udstyr i vores forretninger mere, og at vores vareudbud er alt for ”mainstream”. Det er muligt. Vores målgruppe er først og fremmest den helt almindelige forbruger der er kvalitetsbevidst men ikke nødvendigvis er glødende Hi-Fi entusiast som mange af os andre. Der er utrolig mange mennesker der går det forkerte sted hen (efter vores mening) og køber noget helt forkert til at spille musik på i hjemmet, ganske enkelt fordi de ikke har fået den rette vejledning.

Her kommer der så lidt afklaring. "Vores målgrupper er først og fremmest den helt almindelige forbruger..." Det er rart at høre, for det er jo nok her en del af misforståelserne og de skuffende oplevelser stammer fra. Mange tror nemlig HFK er en butik for entusiaster og har derfor høje forventninger til produkter og personale. Hvis HFK bare vil være et (bedre) alternativ til Fona, så tror jeg de fleste her vil sige at I klarer det fint. Måske skulle man droppe sloganet: Ganske almindelige entusiaster!

Vi har bestemt også High End udstyr, men ikke i alle vores forretninger, og sikkert ikke som den Hi-Fi Forretning der udelukkende har High End som sit speciale.

Det tror jeg de fleste kan forstå, det vil jo også være kedeligt at brænde inde med et stort parti dyre produkter der evt. skal sælges med rabat.

Vores personale er heldigvis langt over gennemsnittet i branchen. Men i forhold til ”gamle dage” hvor stort set alt vores personale kunne snakke enhver Hi-Fi entusiast ned under gulvtæppet, vælger vi i dag anderledes. Det er vigtigere for os at vores personale har den rette indstilling, er serviceminded overfor kunderne, og ikke fordyber sig i en timelang snak om kabler eller lignende. Vi har sandelig flere ansatte i vores butikker hvor man skal stå endog ualmindelig tidligt op for at fange dem på det forkerte ben når det kommer til viden, men de har forstået at putte det i baggrunden når de står overfor ganske almindelige kunder.

Det er svært at vurdere gennemsnittet i branchen da der desværre er så langt mellem yderlighederne. Tror detsværre ikke at man kan sige at HFK's medarbejdere generelt er langt over gennemsnittet... men måske lidt over når det gælder kompetencer.

Vi giver ikke rabat i Hi-Fi Klubben. Vi er af den overbevisning at alle kunder skal behandles ens og betale det samme for varerne. Vi har gennem tiden strammet op overfor dette, hvilket bl.a. også har betydet et farvel til medarbejdere som ikke kunne sælge uden at give rabat. Selvfølgelig skal der ind imellem sælges en demovare eller udstillingsmodel med prisnedslag, men det er i princippet den eneste rabat der gives i Hi-Fi Klubben.

God politik. Det er rart at høre for os der ikke er så gode til at prutte om prisen. Mindre godt at så mange kan fortælle de har fået rabat alligevel.

Vores kommunikation udadtil er ikke ”poleret” Vi råber op hvis vi ser nogle der forsøger at snyde forbrugerne, eller vi mener nogle handler uetisk. Det koster måske en gang imellem nogle knubs, - dem tager vi så med. Laver vi direkte fejl er vi de første til at indrømme og komme med en undskyldning.

Nu vil jeg personligt mene at det er andres opgave at beskytte forbrugerne. Hvis man råber op om hvad konkurrenterne gør "forkert" står man sjældent i et godt lys selv.

Denne forklaring håber jeg kan være med til at give et indtryk af hvad vi i Hi-Fi Klubben fokuserer på og hvad vi netop ikke fokuserer på. Vi kaster os ikke ud i alenlange diskussioner på dette eller andre fora, da vi mener det er skruen uden ende. Derfor vil vi heller ikke yderligere bidrage i denne tråd.

Sandt nok, det er skruen uden ende, men det er det jo også at drive en forretning hvis man gerne vil have den skal overleve. Der er nok ikke nogen der forventer at I skal svare på alle indlæggene, men jeg håber da I fortsætter med at læse dem. Nogle af indlæggene kommer jo trods alt fra kunder og potentielle kunder.

Med venlig hilsen

Henrik Wieben
Markedschef - DK

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen

Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

utroligt hfk har været 100% saglige i denne tråd selv marketingschefen har bidraget,alligevel bliver folk ved og vedflot er den en fetisch eller hvad?er der noget i ikke har fået at vide omkring hvordan de kører deres forretning?hfk var mere end villige til at opklare miseren med nitro, men nej uha det skal vi ikke så melder vi os ud af trådendet er ikke ulovligt at bruge den indvendige side af kraniet,hfk kører deres forretning med monopol osv det lægger de ikke skjul på,at folk de har ondt i røven naf at de tjener penge er da jantelov så det batter,hvis det skulle køre som for 15 år siden var der ingen hfk idag hvilket mange sikkert ville være glade for,men så lad da være med at handle der!hfk har selv i denne tråd proklameret at det ikke er decideret highend de satser på hvorfor så denne heksejagt?

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Joch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

hehe så virkede min mail alligevel. TAK HFK

Men tror stadigvæk ikke i bliver mit fortrukne sted igen, hvis i ikke strammer på omkring tinge, i sær i århus!

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

utroligt hfk har været 100% saglige i denne tråd selv marketingschefen har bidraget,alligevel bliver folk ved og vedflot er den en fetisch eller hvad?er der noget i ikke har fået at vide omkring hvordan de kører deres forretning?hfk var mere end villige til at opklare miseren med nitro, men nej uha det skal vi ikke så melder vi os ud af trådendet er ikke ulovligt at bruge den indvendige side af kraniet,hfk kører deres forretning med monopol osv det lægger de ikke skjul på,at folk de har ondt i røven naf at de tjener penge er da jantelov så det batter,hvis det skulle køre som for 15 år siden var der ingen hfk idag hvilket mange sikkert ville være glade for,men så lad da være med at handle der!hfk har selv i denne tråd proklameret at det ikke er decideret highend de satser på hvorfor så denne heksejagt?

De implicerede forretninger er jo også meget behjælpelige mht klager, når de fremhæves i forbrugerprogrammet "Kontant".  Måske skal man idag bare vende sig til, at problemerne bedst løses via TV eller offentlige fora som dette.

Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Lige for at præcisere to fakta, som jeg synes er vigtige at huske på, uanset om man synes at hfk var meget bedre engang:

1) Der er nogle, som brokker sig helt enormt over at hfk kører "monopol". Det kan da kun skyldes uvidenhed om hele baggrunden for klubben og den idé, som hører til. Peter Lyngdorf gik jo netop "direkte" i sin tid, fordi han havde bøvl med forhandlere, som ikke betalte for de Cervin-Vega højttalere og det NAD, som de bestilte hjem. Desuden kunne Peter jo se, hvor stor en succes Audioscan var. Og lad os ikke lige glemme at det var Steffen Frølich og Paul Sauerberg, som vovede pelsen med Audioscan i starten af 70'erne og gik imod hele den etablerede danske radiobranche ved at sætte gang i idéen med at sælge direkte fra engros-leddet til forbrugerne. (Eller måske mere korrekt som detail-led selv at tage de apparater hjem, som man ønskede at sælge). Jeg vil mene at disse tre personer derved gjorde os brugere af hi-fi en gigant-tjeneste, som vi stadig nyder godt af. Det var faktisk Audioscan, som introducerede Luxman og Accuphase i Danmark. De mistede mærkerne igen, og kors i r.... hvor priserne fik en på goddagen opad da Rossing overtog Luxman. Bare for at illustrere prisniveauet i vort kære land dengang i 70'erne, købte jeg personligt en Sony Walkman Pro (WMD-6C) i London til 3000 kroner. Den kostede vejledende 6500 herhjemme!. Måske kunne man så få 10% på den pris..... Så det er da klart at hfk har monopol! Det er jo hele baggrunden, at de agenturer, som man får ind i firmaet kan kun købes i egne forretninger. Ellers er man jo en helt almindelig grossist. Faktisk har en butik som KT Radio i København jo helt fra starten taget alt muligt hjem, som man kun kunne købe der. Samme princip, men naturligvis ikke gældende for alt i forretningen, og aldrig de udprægede "smør-på-brødet" mærker. KT skulle jo holde sig gode venner med den etablerede radiobranche samtidig. Er der heller ingen, som kan huske hvor meget priserne faldt når hfk fik agenturer som Denon, JBL,  Naim, Snell osv? Det var ofte mellem 30 og 50%. Det gik jo faktisk så vidt at branchen på et tidspunkt næsten opgav tokanals hifi, bortset fra nogle få enkeltbutikker. At der så over de forløbne cirka 10 år er sket en meget omfattende omstrukturering af radiobranchen er så noget andet. Alle er nu billigere, og vel næsten ingen tjener de kæmpeavancer, som var almindelige dengang. I erkendelse af at man måske kan begrænse sig for meget ved kun at sælge sine egne mærker, har hfk så også lukket lidt op for diverse tv-mærker og andet. Det er dyrt og besværligt at være eneagent for et mærke, for man kan jo ikke bare plukke nogle få modeller ud og købe nogle få af dem. Som grossist skal man have så godt som alt hjemme, og oftest er der krav om minimums-omsætning fra mærkernes side. Dette begrænser automatisk antallet af mærker, man kan føre som direkte-til-dig firma. En del af de nye, små firmaer som er skudt op (og heldigvis for det) er jo også direkte-til-dig firmaer. Så at skælde hfk ud for at være monopolister er helt skævt efter min mening. De driver bare firma efter det princip, som gjorde dem store til at begynde med, og skaffede os bedre priser. Jeg tror faktisk at vi havde betalt alt for meget for vores hi-fi lige indtil internettet virkelig kom i gang, hvis ikke Audioscan og hfk var blevet til noget.

2) Der er ikke nok high end i hfk. Jeg kan ikke se problemet. Måske er det rigtigt at det kan være irriterende at man ikke kan høre B&W højttalere til over 100.000 parret i alle afdelinger, men det ville jo koste det blå ud af øjnene, hvis hfk skulle have alle de dyreste modeller fra B&W, Dali, Classé, Holfi og Tact udstillet i alle deres butikker. Jeg er godt klar over at KT i Odense og nogle få andre butikker har flere forskellige slags helt dyrt grej stående, men så har de normalt også kun investeret i en af hver slags, og ikke helt sjældent kan butikker faktisk låne dyre ting af importøren..  Hvis definitionen af high end hænger sammen med pris, synes jeg at de dyreste modeller fra de fem ovennævnte mærker rigeligt kvalificerer til at kaldes high end. Det ville naturligvis være meget fedt at have 5, 10 eller 20 forskellige forstærkere til 100.000 at sammenligne samme sted, men igen: det er der ingen firmaer der har råd til, i hvert fald ikke i mere end en enkelt butik ad gangen. Hfk har nu de mærker, de har. Det var måske sjovere hvis de kunne/ville sælge Mark Levinson, Krell, Audia, BAT, Wilson Audio, Accuphase.. (fortsæt selv listen), men det kan de eller vil de altså ikke.

Om kvaliteten af de ansatte og berettigelsen af hfk i dag har jeg intet at sige. Hvis tiden er løbet fra direkte-til-dig salg, så må firmaet jo lægge kursen om eller lukke. Andre muligheder findes ikke. Men indtil videre er hfk jo altså en markant spiller indenfor hi-fi. Det kan da godt være at Tape Connection har 20 butikker i hele landet om 10 år, og hfk er væk eller reduceret til et par afdelinger. Hvis det sker, har TC jo valgt et mere tidssvarende koncept eller bare gjort sit arbejde bedre. Men skal der skældes ud, bør grundlaget være på plads.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Nu er der flere gange blevet talt om at HFK har monopol. Det har de IKKE! De har agentur og de er ene-forhandler, det er altså ikke det samme som monopol. Hvis HFK havde monopol ville de havde haft problemer med myndighederne for mange år siden.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Nu er der flere gange blevet talt om at HFK har monopol. Det har de IKKE! De har agentur og de er ene-forhandler, det er altså ikke det samme som monopol. Hvis HFK havde monopol ville de havde haft problemer med myndighederne for mange år siden.

nu er monopol i sig selv ikke ulovligt. vi har endda et par paragraffer i konkurrenceloven der omhandler dette.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Klyp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

synes mest det er århus der biver rakket ned på?

jeg har besøgt dem i slagelse nogle gange, og der er mine erfaringer rigtig gode... en ven og jeg tog der ind her for lenden for at se på en mindre dali højttaler, og vi gjorde det klart med det samme, at vi blot skulle drømme.. dog alligevel blev vi taget godt imod.. han startede med at sætte tingene op så vi kunne sammenligne 4 forskellige sæt højttalere i prisklassen, og når vi spurgte om noget, var han der med det samme og gav gerne uddybbende forklaringer.. han lod os også være alene og viste os hvordan vi kunne skifte mellem de forskellige højttalere, så vi kunne stå og lytte og snakke lidt, uden at han stod og ånede os i nakken.. da vi havde fået stillet vores lyster, viste han os hans egen forstærker til 80k og gav os en demo på nogle rigtig lækre B&W højttalere, selvom han godt vidste vi aldrig ville få råd til dem.. så det er klart min fortrukne butik endnu, selvom der ikke lugter af kaffe og ligger kabler ud over hele gulvet..

Btw, kan man ikke sammeligne fona og hfk. man kan heller ikke sammenligne faktas grøntsagssortiment med en grønthandlers... desuden handler tråden om hfk, ikke de andre kæder, så en sammenligning er meningsløs.

Til top Vis Klyp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klyp

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes