Emne: Pejsestuen ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
fedt, men har du ikke problemer med "lydhøjden"? jeg skal have hævet mine fronter, som de står nu er lyden koncentreret i bunden af billedet! og dine fronter ser også lidt lave ud i forhold til billedet.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
| fedt, men har du ikke problemer med "lydhøjden"? jeg skal have hævet mine fronter, som de står nu er lyden koncentreret i bunden af billedet! og dine fronter ser også lidt lave ud i forhold til billedet. |
|
|
Det er faktisk ikke et problem. Det er rigtigt at højttalerne ikke er så høje, men det lyder ikke som om lyden kommer "nede fra". __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen det er jo bare heldigt så
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøver med lidt flere billeder. Det er forøvrigt %&/€# svært at tage bare nogenlunde fornuftige billeder af sådan en skærm i aktion, så de giver faktisk ikke et særlig godt indtryk af billedkvaliteten.

Prøvede også at tage et uden blitz, men det blev det ikke meget bedre af 

__________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 04 Februar 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh vil nu godt påstå det ser meget godt ud  Det var en tiltrængt opgradering.. og det ser super godt ud :-)
__________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva syns du så om det, både dets evne til at vise alm. antennesignal og DVD ??
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
| Hva syns du så om det, både dets evne til at vise alm. antennesignal og DVD ?? |
|
|
Alm antennesignal har jeg lidt svært ved at udtale mig om. Her jvor vi bor er der kun en agantenne som ikke er så god, og den er faktisk ikke tilsluttet fjernsynet lige nu! Der er nogel meter antennekabel, der fungerer som antenne, hvilket betyder at det eneste vi kan se er DR med sne! Men det bliver så faktisk vist ok, så jeg er overbevist om, at med et godt antenne signal vil den levere et fuldt acceptabelt billede.
Med DVD er det en hel anden snak. Min ældre Philips DVD-960 er tilsluttet med scart-rgb. Som tidligere nævnt er der skruet godt ned for kontrast, lysstyrke og lidt for farver, for at mindske risikoen for screenburn her i indkøringsfasen.
Selv med disse, langt fra optimale indstillinger, er billedet generelt rigtig godt. Det dårlige på nuværende tidspunkt, er manglende detaljer i mørke områder, der er der en tendens til at det hele bliver sort. Det regner jeg med bliver bedre når den bliver justeret bedre efter et stykke tid. Til gengæld er sort helt sort, ikke noget med at det er mørkegråt her. Farverne er i det hele taget meget naturlige, minder en del om det man kender fra crt. Billedet er helt stabilt/roligt, jeg synes nogle gange at fladskærme kan have en tendens til at have et lidt uroligt billede, fordi der er en del pixels der står og skifter mellem to farver, det er der ikke meget af her, og man skal tæt på for at se det.
Vi sidder ca. 2,5 m fra skærmen, hvilket jeg var lidt bekymret for ville være for tæt på, men det fungerer helt perfekt. Det er tæt nok til at billedet er stort og imponerende, men langt nok væk, til at det står helt roligt og skarpt.
Vi er på nuværende tidspunkt meget tilfredse med vores køb!  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfaring er i hvert fald at man godt kan få et hæderligt billede med antennesignal på Panasonic TV...
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Bjørn B skrev:
| Hva syns du så om det, både dets evne til at vise alm. antennesignal og DVD ?? |
|
|
Alm antennesignal har jeg lidt svært ved at udtale mig om. Her jvor vi bor er der kun en agantenne som ikke er så god, og den er faktisk ikke tilsluttet fjernsynet lige nu! Der er nogel meter antennekabel, der fungerer som antenne, hvilket betyder at det eneste vi kan se er DR med sne! Men det bliver så faktisk vist ok, så jeg er overbevist om, at med et godt antenne signal vil den levere et fuldt acceptabelt billede.
Med DVD er det en hel anden snak. Min ældre Philips DVD-960 er tilsluttet med scart-rgb. Som tidligere nævnt er der skruet godt ned for kontrast, lysstyrke og lidt for farver, for at mindske risikoen for screenburn her i indkøringsfasen.
Selv med disse, langt fra optimale indstillinger, er billedet generelt rigtig godt. Det dårlige på nuværende tidspunkt, er manglende detaljer i mørke områder, der er der en tendens til at det hele bliver sort. Det regner jeg med bliver bedre når den bliver justeret bedre efter et stykke tid. Til gengæld er sort helt sort, ikke noget med at det er mørkegråt her. Farverne er i det hele taget meget naturlige, minder en del om det man kender fra crt. Billedet er helt stabilt/roligt, jeg synes nogle gange at fladskærme kan have en tendens til at have et lidt uroligt billede, fordi der er en del pixels der står og skifter mellem to farver, det er der ikke meget af her, og man skal tæt på for at se det.
Vi sidder ca. 2,5 m fra skærmen, hvilket jeg var lidt bekymret for ville være for tæt på, men det fungerer helt perfekt. Det er tæt nok til at billedet er stort og imponerende, men langt nok væk, til at det står helt roligt og skarpt.
Vi er på nuværende tidspunkt meget tilfredse med vores køb! 
|
|
|
Hej Micheal.
Mange tak for tilbage meldningen, det med at sætte div. ting ned i indkøringsperioden, er det noget Pana. råder en til at gøre eller er det noget du gør fordi du viste det var en god idé??
Jeg kommer til at benytte Parabol ( ViaSat Digital ) på mit fremtidige tv så jeg regner da med at billedet bliver rigtigt godt ved tv-kigning, og tv-kigning er det tvét skal bruges til, dog kommer jeg til at siden små 5m væk fra det, så det kan måske være at de 42" er for småt...syns nu ikke det virker for småt ude i div. butikker...

|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
MichaelWB skrev:
Bjørn B skrev:
|
|
|
|
|
Hej Micheal.
Mange tak for tilbage meldningen, det med at sætte div. ting ned i indkøringsperioden, er det noget Pana. råder en til at gøre eller er det noget du gør fordi du viste det var en god idé??
Jeg kommer til at benytte Parabol ( ViaSat Digital ) på mit fremtidige tv så jeg regner da med at billedet bliver rigtigt godt ved tv-kigning, og tv-kigning er det tvét skal bruges til, dog kommer jeg til at siden små 5m væk fra det, så det kan måske være at de 42" er for småt...syns nu ikke det virker for småt ude i div. butikker...

|
|
|
Nedjustering af contrast og brightness i starten gælder alle modeller. Hvis du sidder 5 meter fra skærmen, så er 50" minimum!
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Bjørn B skrev:
MichaelWB skrev:
Bjørn B skrev:
|
|
|
|
|
Hej Micheal.

|
|
|
Nedjustering af contrast og brightness i starten gælder alle modeller. Hvis du sidder 5 meter fra skærmen, så er 50" minimum!
|
|
|
Det er netop fordi jeg har læst at det er en god idé i indkøringsfasen jeg har gjort det.
Så vidt jeg husker skal Bjørn have sig et dedikeret bio-rum, så hvis tv'et bare skal bruges til tv-kigning kan det nu sikkert fungere fint med 42" Vi sidder kun 2,5 m væk og så er det stort  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Det er netop fordi jeg har læst at det er en god idé i indkøringsfasen jeg har gjort det.
Så vidt jeg husker skal Bjørn have sig et dedikeret bio-rum, så hvis tv'et bare skal bruges til tv-kigning kan det nu sikkert fungere fint med 42" Vi sidder kun 2,5 m væk og så er det stort 
|
|
|
Nej, jeg tror også at 42" er mere end rigeligt, men det er da en ting jeg vil tage med når jeg får mig et plasma 
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
en lille strej tanke omkring flad billeder  , har det ændret gengivelsen fra dine fronter at den store kasse i midten er kommer væk?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
MichaelWB skrev:
|
Så vidt jeg husker skal Bjørn have sig et dedikeret bio-rum, så hvis tv'et bare skal bruges til tv-kigning kan det nu sikkert fungere fint med 42" Vi sidder kun 2,5 m væk og så er det stort 
|
|
|
Nej, jeg tror også at 42" er mere end rigeligt, men det er da en ting jeg vil tage med når jeg får mig et plasma 
|
|
|
Nuvel, men jeg tror du bliver klogere 
Jeg sidder knapt 4 meter fra min 50" skærm og sukker allerede efter større billede 
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
en lille strej tanke omkring flad billeder , har det ændret gengivelsen fra dine fronter at den store kasse i midten er kommer væk? |
|
|
Det ved jeg ikke. Da jeg fik højttalerne og de gradvist rykkede længere og længere bagud, havde jeg helt klart et indtryk af, at det gamle fjernsyn påvirkede lyden. Det virkede nærmest som om det blev lidt sværere for dem at "lukke hullet" mellem højttalerne. Men jeg har ikke været så meget hjemme de sidste dag, så der er ikke blevet hørt så meget musik, så jeg kan ikke rigtig sige om det er blevet bedre. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Bjørn B skrev:
MichaelWB skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Jeg sidder knapt 4 meter fra min 50" skærm og sukker allerede efter større billede 
|
|
|
Men har du ikke også, lige som os, "kun" din skærm at se film på?
Hvis man har en projektor i et andet rum til filmkigning, så kan man måske bedre leve med at tv-avisen kun er i 42"  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
jdg1 skrev:
Bjørn B skrev:
MichaelWB skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Men har du ikke også, lige som os, "kun" din skærm at se film på?
Hvis man har en projektor i et andet rum til filmkigning, så kan man måske bedre leve med at tv-avisen kun er i 42" 
|
|
|
Det er selvfølgelig rigtigt nok 
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
en lille strej tanke omkring flad billeder , har det ændret gengivelsen fra dine fronter at den store kasse i midten er kommer væk? |
|
|
Jeg bemærkede en tydelig forandring, da jeg fik min gamle 36" crt kasse (knap 100kg) ud af stuen 
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
kyhn skrev:
|
|
Jeg bemærkede en tydelig forandring, da jeg fik min gamle 36" crt kasse (knap 100kg) ud af stuen  |
|
|
det var lidt det jeg tænkte! om det så er bedre den hænger på væggen ved jeg ikke
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2006 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ved at være længe siden jeg har opdateret denne tråd, men der er heller ikke sket så meget på det sidste, men lidt er der sket.
Vores dejlige Panasonic lider som så mange andre store plasmaskærme, af det problem at glaspladen reflekterer lys, så derfor er der ikke meget lys tændt når vi ser film. Det betød til gengæld at man blev rimelig træt i øjnene. Løsningen var, at montere to billige klem-spots fra Ikea bag skærmen som så lyser op på væggen, og ja inspirationen er Philips' Ambilight  Det virker fortræffeligt, men billedet jeg har taget er til gengæld elendigt  Jeg må prøve igen på et senere tidspunkt.

Det eneste andet der er sket, er at jeg endelig har fået min Parasound HCA-2200II effekt tilbage.

__________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|