Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 26 December 2005 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Min kæreste har givet mig en julegave til Pejsestuen |
|
|
Hva pokker - er det en helt palle brænde til pejsen
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 26 December 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
MichaelWB skrev:
Min kæreste har givet mig en julegave til Pejsestuen |
|
|
Hva pokker - er det en helt palle brænde til pejsen
|
|
|
Der er træ involveret men det er ikke brænde til pejsen  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
KaZZ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 26 December 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det mund en stor kul-skovl med træ håndtag?
__________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
KaZZ skrev:
Er det mund en stor kul-skovl med træ håndtag? |
|
|
næe jeg er en af de heldige der har fået en god hifi-julegave af kæresten 
__________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højttaler ?
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2005 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
KaZZ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 27 December 2005 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mere info!!!
__________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg har skrevet tidligere har jeg haft nogle "forhandlinger" om at købe det sæt Royd Prior jeg har stående. Sælger har også et sæt Royd Abbott stående og jeg har sagt jeg også var interesseret i at købe dem så jeg kan bruge dem som baghøjttalere. En af mine meget gode venner fungerer som mellemmand i denne handel, da sælger er en han kender. Jeg har undret mig lidt over, at det har taget så lang tid at få et svar, men sælger rejser en del i forbindelse med sit arbejde og december er jo i det hele taget en travl måned for de fleste så jeg har ikke undret mig så meget. Det viser sig så, at min kæreste har kontaktet min ven, og sagt at hun gerne vil købe det sæt Abbott, så hun kunne give mig dem i julegave, så det var derfor jeg ikke fik et svar 
Det sjove er, at jeg har "opdraget" min kæreste godt, så hun ved godt, at der ikke skal stå pynteting oven på højttalerne. Juleaften åbner jeg så gaven fra hende. I den er der en æske der har været en vase i. Det undrer mig en del for det er en meget atypisk gave til mig! Så vender jeg æsken og på den anden side har hun skrevet "Jeg lover dig, at der ikke står en vase på dine nye højttalere som står hjemme hos Karsten!" Karsten er "mellemmanden" der helt sikkert synes det har været rigtig sjovt at være med til at snyde mig på den måde! Og jeg synes det var en rigtig rigtig god julegave  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
Sendt: 27 December 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt enig.
Det er en super lækker julegave. :-)
Og jeg må gi din kæreste, hun har sq sans for gaver...
__________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
Til top |
|
|
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
Sendt: 27 December 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke, med det 
Så manger vi jo bare billeder... __________________ Mvh, Michael Jensen
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Og jeg synes det var en rigtig rigtig god julegave  |
|
|
Kanon kæreste og kanon gave - tillykke!!! 
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 27 December 2005 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der !
Det er da en fin gave der, men en fladskærm var det ikke det du drømte om men tillykke her fra 
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2295
|
Sendt: 27 December 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super jule-gave.....og rigtig cool kæreste! Hun er totalt godkendt herfra....
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 28 December 2005 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK skrev:
Tillykke, med det 
Så manger vi jo bare billeder...
|
|
|
Jeg kan ikke rigtig tage nogle billeder før jeg rent faktisk har fået højttalerne! Som sagt regner jeg med at få dem fredag, så må jeg se om jeg kan få taget nogle billeder før det hele går op i nytårsfest  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
På grund af vejret blev julemanden en smule forsinket, men i dag ankom mine "nye" Royd Abbot der nu gør tjeneste som baghøjttalere.
Jeg har ikke haft tid til at lytte så meget endnu, men jeg må indrømme jeg er glædeligt overrasket over hvor stor forskel der er. Godt nok var jeg klar over, at de "nye" højttalere er betydeligt bedre end de gamle Dali 104 jeg brugte, men at deet ville gøre så stor forskel når det bare er baghøjttalere overraskede mig.
Lyden er meget mere præcis og detaljeret og det har også haft en stor betydning for placeringen af lydeffekterne. Forskellen er især udtalt når der er musik i bagkanaler. Eagles' Hell Freezes Over er rigtig god til at demonstrere fordelen ved matchende højttalere hele vejen rundt, specielt bonus nummeret Seven Bridges Road hvor der er sang i alle kanaler.
Det bliver rigtig dejligt at få kørt nogle dvd'er igennem anlægget det næste stykke tid  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
tillykke med gaven
Ens højttalere hele vejen rundt betyder mere end "folk" tror!
også på almindelige film er der stor forskel, bla. panoreringer i lydbilledet bliver langt bedre.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal vi ikke ha' nogle billeder af det nye grej
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Kyhn
De er så ikke helt ens, da Prior har en 8" bas/mellemtone og Abbot har en 6,5" men det er tæt nok, man kan vel nærmest sammenligne det med L.B.'s opsætning med Diva og Coupé, bortset fra at de alle er gulvhøjttalere.
Et af de problemer jeg har haft med baghøjttalerne placeret bag lyttepositionen er, at der har været et "hul" i lyden i siderne, altså at der er lyd foran og bagved men ikke så meget til siden, det umiddelbare indtryk er, at det hul er blevet mindre, men jeg skal lige have lidt mere tid til at lytte for at finde ud af om det nu også er rigtigt.
@ L.B.
Der skal nok komme billeder inden for den nærmeste fremtid, men vi har stadig besøg fra det store udland så der er ikke så meget tid lige nu. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
@ Kyhn
De er så ikke helt ens, da Prior har en 8" bas/mellemtone og Abbot har en 6,5" men det er tæt nok, man kan vel nærmest sammenligne det med L.B.'s opsætning med Diva og Coupé, bortset fra at de alle er gulvhøjttalere. |
|
|
Jeg er med på at de ikke er ens og jeg mener stadigvæk at ens er det optimale , dog er der jo altid økonomien.... (samt plads/prioterings undskyldningerne )
Derfor vil det bedste kompromis være den løsning der ligger tættest på 100% ens. (og der tror jeg at du har en fordel fremfor L.B.´s løsning! (jeg syntes ikke at Diva og Coupé lyder ens )
MichaelWB skrev:
Et af de problemer jeg har haft med baghøjttalerne placeret bag lyttepositionen er, at der har været et "hul" i lyden i siderne, altså at der er lyd foran og bagved men ikke så meget til siden, det umiddelbare indtryk er, at det hul er blevet mindre, men jeg skal lige have lidt mere tid til at lytte for at finde ud af om det nu også er rigtigt. |
|
|
der er både lidt tilvending og lidt omstilling i at have højttalerne bag lyttepos, men jeg syntes måske mere det lyder som om at dine nye højttalere har bedre lydspredning end dine gamle?
Jeg lider lidt af "hullet" i siderne, men det er pga. af indretning mine bagHT burde stå lidt længere væk fra lytte pos.
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
MichaelWB skrev:
@ Kyhn
De er så ikke helt ens, da Prior har en 8" bas/mellemtone og Abbot har en 6,5" men det er tæt nok, man kan vel nærmest sammenligne det med L.B.'s opsætning med Diva og Coupé, bortset fra at de alle er gulvhøjttalere. |
|
|
Jeg er med på at de ikke er ens og jeg mener stadigvæk at ens er det optimale , dog er der jo altid økonomien.... (samt plads/prioterings undskyldningerne )
Derfor vil det bedste kompromis være den løsning der ligger tættest på 100% ens. (og der tror jeg at du har en fordel fremfor L.B.´s løsning! (jeg syntes ikke at Diva og Coupé lyder ens )
|
|
|
Jeg er helt ening, det optimale (lydmæssigt) ville selvfølgelig havde været et sæt Prior mere. Du kan også meget vel havde ret i at Prior og Abbot er lidt tættere på hinanden end Diva og Coupé, jeg vil umiddelbart tro at den største forskel er i bassen og det har jo ikke helt så stor betydning, specielt ikke hvis jeg på et senere tidspunkt bestemmer mig for at køre med dem som små i stedet for store, men det bliver nu ikke aktuelt før jeg har fået en ny sub, og det kan godt havde lange udsigter, et nyt fjernsyn er på nuværende tidspunkt prioriteret højere 
kyhn skrev:
MichaelWB skrev:
Et af de problemer jeg har haft med baghøjttalerne placeret bag lyttepositionen er, at der har været et "hul" i lyden i siderne, altså at der er lyd foran og bagved men ikke så meget til siden, det umiddelbare indtryk er, at det hul er blevet mindre, men jeg skal lige have lidt mere tid til at lytte for at finde ud af om det nu også er rigtigt. |
|
|
der er både lidt tilvending og lidt omstilling i at have højttalerne bag lyttepos, men jeg syntes måske mere det lyder som om at dine nye højttalere har bedre lydspredning end dine gamle?
Jeg lider lidt af "hullet" i siderne, men det er pga. af indretning mine bagHT burde stå lidt længere væk fra lytte pos.
|
|
|
Der er slet ikke nogen tvivl om, at Abbot levere et større og meget mere skarbt og detaljeret lydbillede end Dali 104, men det skulle de også gerne, det er jo nogle betydeligt dyrere højttalere.
Den første dvd der røg på (i ca 2 min) var Phil Collins First Farewell Tour, og selv min kæreste, der bestemt ikke er hifi-entusiast, bemærkede at lyden af publikum i baggrunden var meget tydeligere og præcist gengivet. Når folk der ikke interesserer sig for lyd, bemærker en forskel, så er forskellen ofte ret stor  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|