| Forfatter |
|
Høegh Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 01 September 2005 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay .. Men jeg giver ikke 12.000 kroner for en subwoofer. Det er stensikkert! :)
Så det må jeg vist overlade til jer .. heh..
|
| Til top |
|
| |
Stengaard Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 01 September 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Høegh skrev:
Okay .. Men jeg giver ikke 12.000 kroner for en subwoofer. Det er stensikkert! :)
Så det må jeg vist overlade til jer .. heh..
|
|
|
Hehe hvis du hørte den op imod andre subs, ville du ikke engang blinke med øjnene hvis prisen var 20.000kr.
Personligt tror jeg, at de er så gode til prisen, at hvis du slår "Value for money" op i ordbogen, står SVS som definitionen...
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 01 September 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stengaard skrev:
Høegh skrev:
Okay .. Men jeg giver ikke 12.000 kroner for en subwoofer. Det er stensikkert! :) Så det må jeg vist overlade til jer .. heh..
|
|
|
Hehe hvis du hørte den op imod andre subs, ville du ikke engang blinke med øjnene hvis prisen var 20.000kr.
Personligt tror jeg, at de er så gode til prisen, at hvis du slår "Value for money" op i ordbogen, står SVS som definitionen...
|
|
|
Hvilke andre subs har du hørt?
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 01 September 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Høeg: De tre forskellige modellene koster fra henholdsvis 5201, 9288 og 11916 ferdig leveret, så der burde være noget for (nesten) en hver pengepung.
Men jeg kan godt følge dig i at 12000kr er mange penger, og for nogle år siden ville ikke jeg heller ha vurderet at bruge så mange penger på en subwoofer. Den gang troede jeg at en Cerwin Vega LW12 til 1500kr ville være godt nok 
Siden den gang har jeg haft mange subs, og lært noget hver gang, Det som er helt sikkert er at subwooferen bør ikke være den billigste komponenten i setupet, den har trods alt den måske aller mest krevende jobben af alle komponentene. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Høegh Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 01 September 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes stadig det er grotesk at betale 12.000 for en subwoofer :)
Men der er vi jo så forskellige. Der er også nogen der giver
200.000 for en forstærker .
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 September 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg ingen problemer med at forstå, jeg har haft det på samme måde med absolut alle komponenter, men de bliver bare dyrere, og dyrere for hver gang Eller, nej, mine receivere har bare blevet billigere, og det forteller nok aller mest om den utrolige prisudviklingen der har været for receivere.
Du får gøre som alle hos andre, købe dyrere, og dyrere komponenter hver gang du opgraderer. Og snart har du en 12.000kr's sub (og har spilt en masse penge på vær opgradering, men haft en masse sjov undervejs) __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Stengaard Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Hvilke andre subs har du hørt? |
|
|
Okay indrømmet så er det lidt småt i den der prisende, da de alligevel
aldrig ville komme på tale, men har da hørt de store B&W'er lidt
(kan ikke huske hvad de hed men not med 800) og så på Velodyne's 10 og
12 DD'ere...
Og ved siden af den PB12-Plus/2'er, er der ikke megen tvivl om hvad jeg går efter...
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 01 September 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror et problem i Subwoofer debatten er, at subwoofer-folket er delt i 2 "lejre".
Alle os Sub-nørder ønsker ren super dyb-bas, stram og ren, problemet er bare hvordan skal det lyde, og hvad der imponerer os ved lave frekvenser (nogen/nogle kan overhovedet ikke høre en 20Hz tone, men "føler" den er ok i mellemgulvet). Går vi længere ned i frekvens bliver det mere problematisk fordi ingen kan høre en 10Hz tone, kun føle den fysisk.
Forbruger #1 er til SS 5.1 eller højere og #2 er til stereo 2.1 eller 2.2. Og her opstår så holningerne til hvad der er det rigtige - fordi, - ingen, mig bekendt Sub er optimeret til at indfri alle vores ønsker.
Skal man have en propelvinge smidt i nakken ved 9Hz, sofabordet flyttes ½ meter væk, eller ønsker man lyden af en ren kontrabas live i stuen ved 25Hz?
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 September 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den gamle "sandheden" om at en sub kun kan være god til musik, eller film, ikke begge dele bør begraves en gang for alle. Der findes nå subs fra mere enn 1 produsent der opfylder begge kravene uden problemer.
Den eneste grunden for at man ikke skal købe en SVS er størrelsen, om man er på udkik efter en lille sub, skal man lede andre steder Men musik er noget den er glad for at blive foret med
PB10 blev testet i siste nr af DVD&Hjemmekino, her her et uddrag af hvad der blev skrevet om musik:
"Integreringen med det ellers svært så dyre utstyret, overgår mine forventninger. Samspillet med B&W 803D fungerer veldig bra, og subwooferen blir ”usynlig” i lydbildet.
Det at ”bassboksen” forsvinner i lydbildet er et kvalitetsstempel, og noe jeg ikke opplever for ofte når jeg tester subwoofere. PB10 spiller med overraskende autoritet og pondus.
Anslaget Marcus Millers bassgitar er distinkt, og selv i svært raske partier er hvert anslag godt separert.
Subbens evne til å følge ”raske takter” kommer også til sin rett på The Sheffield Drum & Track Record. Her er det mengder med dobbeltslag på stortrommen, og disse kan flyte ut i hverandre, om basselementet ikke henger med. PB10 serverer en svært realistisk fremstilling av disse trommesoloene, med masser av dypbass og dynamikk."
Det er den 3 testen af PB10, og også den 3 testen hvor den bliver kåret til ny klassereferanse. Det tror jeg ikke den ville blevet om den kun var god til film 
Det jeg forsøger at sige er at selv om en vurderer at man ikke har behov for 20hz skader det ikke at købe en sub der har potensialet til at kunne spille det. Og skulle man så da synes at de dybe frekvenser virker skremmende kan PB12 Plus modellene avskæres ved 25hz vha en knapp bag på subben 
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Stengaard Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
| Tror et problem i Subwoofer debatten er, at subwoofer-folket er delt i 2 "lejre".
...
- fordi, - ingen, mig bekendt Sub er optimeret til at indfri alle vores ønsker.
|
|
|
ManicMiner skrev:
| Den gamle "sandheden" om at en sub kun kan være god
til musik, eller film, ikke begge dele bør begraves en gang for alle.
Der findes nå subs fra mere enn 1 produsent der opfylder begge kravene
uden problemer. |
|
|
Her må jeg give ManicMiner ret. Jeg er selv af den overbevisning, at en ordentlig sub kan begge dele, hvis den er lavet korrekt.
Det som mange forstår ved en "filmsub" er en
buldresub som kun skal, ja, "buldre" og desuden er indstillet 6dB over
resten af frekvensområdet... Men det er jo ikke meningen.
Jeg går ud fra de fleste herinde går efter det mest "realistiske" lyd de kan få? (Det hedder jo High Fidelity...)
Hvorfor er der så forskel på film og musik? Begge
dele handler om at reproducere lyde fra den virkelige verden på en
troværdig måde..!
Jeg tror generelt at dem som er imod "dybbas", er
folk som ikke har fået den serveret ordentligt. Det er jo klart at hvis
ens dybbas reference er en af de billigere "disco" basser som spiller
dobbelt så højt ved 80hz som ved 45, og desuden er 3dB nede allerede
ved 35, så kan ingen vel bebrejde dem for at finde lyden upassende i
highend sammenhænge.
Ægte sub 20hz er en virkelig fed oplevelse. Svært at beskrive, det skal opleves. Virkelig fantastisk rumfornemmelse det giver.
Så er det ligemeget om kontrabassen kun går til 25hz. Det er noget
anderledes ubevidst information der ligger "dernede" (lige bortset fra
orgler, som rent faktisk godt kan spille under 20hz)
SACD og dvd-audio for da også ros for at udvide diskantområdet over
20Khz..? Det kan man heller ikke "høre" men det giver en bedre
oplevelse...
Hvorfor skal jeg ikke kunne gøre mig klog på, men i stedet nyder jeg den forbedring det giver.
Synes virkelig at alle skulle give sig selv den
oplevelse, at få lov at høre en ordenlig sub. Det kan rokke ved ens
holding ret så voldsomt.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 04 September 2005 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjvot nok lige de to jeg bruger til demo også , når jeg spiller dem deler jeg op til 100hz .
The Sheffield Drum & Track Record er så fed på pladespiller :o)
Anslaget Marcus Millers bassgitar er distinkt, og selv i svært raske partier er hvert anslag godt separert.
Subbens evne til å følge ”raske takter” kommer også til sin rett på The Sheffield Drum & Track Record. Her er det mengder med dobbeltslag på stortrommen, og disse kan flyte ut i hverandre, om basselementet ikke henger med. PB10 serverer en svært realistisk fremstilling av disse trommesoloene, med masser av dypbass og dynamikk
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 05:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Der skulle vel ikke være en med sådan en SVS i Kbh-området?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
stengård: hvornår får du bestilt en SVS?
|
| Til top |
|
| |
Stengaard Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
syska skrev:
| stengård: hvornår får du bestilt en SVS? |
|
|
Et spørgsmål jeg også har stillet mig selv en del på det sidste.
Men inden det kommer så vidt, vil jeg give den gode hr. Jensen fra
VassagoHifi en chance for at overtale mig med de nye Velodyne SPL'ere.
Optimistisk kan man ikke ligefrem sige jeg er, men når nu hans smag i
andet grej er så god, kan jeg næsten ikke tillade mig at undlade, at
lytte til hans vejledning (Ved godt han er importør og selv tjener på
at overtale fol som mig, men han virker stadig meget overbevist om. at
de har noget at byde på, som SVS ikke kan)
Jeg skal nok vende tilbage med opdateringer, hvis (NÅR) de kommer.
Intil videre ser jeg frem til KTmessen, hvortil jeg lige har modtaget
en fribillet fra de flinke folk hos KT-Radio. Måske der er en nyhed på
sub-markedet at finde der?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velodyne SPL som alternativ til en Plus/2? Den er nok desværre ikke realistisk, men det kan da være sjov nok at få det afprøvet.
Avtalk testen (og den testen er udført af et forum der ejes af den største Velodyne forhandleren i England) har så langt kun testet SPL800R, men du kan nok ta de dataene og legge på ca 6db for at få SPL1200R's ydelse.
http://www.avtalk.co.uk/forum/index.php?t=msg&th=14718&a mp;a mp;start=0&rid=14&SQ=1126361620
Det er ikke noget unikt for Velodyne, men et lille lukket kabinett vil ikke kunne konkurrere med et stort ventilert hvad SPL angår. Jeg kender ikke til hvor meget boost Velodyne bruger, men Sunfire bruger 22db ved 20hz, og 3db er en fordobling af den nødvendige elektriske kraft.
PS! De SVS Plus subbene som testes der ( og nok også den du hørte) bruger det gamle 12.1, eller 12.0 elementet, det nuværende 12.2 har en jevnere frekvensgang, og spiller 6db højere enn 12.1 ved 20hz Dvs at det yder nesten som Ultra elementet. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Velodyne SPL som alternativ til en Plus/2? Den er nok desværre ikke realistisk, men det kan da være sjov nok at få det afprøvet.
Avtalk testen (og den testen er udført af et forum der ejes af den største Velodyne forhandleren i England) har så langt kun testet SPL800R, men du kan nok ta de dataene og legge på ca 6db for at få SPL1200R's ydelse.
http://www.avtalk.co.uk/forum/index.php?t=msg&th=14718&a mp;a mp;start=0&rid=14&SQ=1126361620
Det er ikke noget unikt for Velodyne, men et lille lukket kabinett vil ikke kunne konkurrere med et stort ventilert hvad SPL angår. Jeg kender ikke til hvor meget boost Velodyne bruger, men Sunfire bruger 22db ved 20hz, og 3db er en fordobling af den nødvendige elektriske kraft.
PS! De SVS Plus subbene som testes der ( og nok også den du hørte) bruger det gamle 12.1, eller 12.0 elementet, det nuværende 12.2 har en jevnere frekvensgang, og spiller 6db højere enn 12.1 ved 20hz Dvs at det yder nesten som Ultra elementet. |
|
|
Nu siger test mig ikke alt .
Jeg bruger min øre , og det er en del år siden jeg hørte SVS og som jeg skrebv valgt jeg system audio .
men igen mange skriver om hvad de tro .
SVS har en ulempe de har for små amps , nej ikke i 20m2 men og gode og store rum død de .
Kom bare forbi med en her
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
SVS har en ulempe de har for små amps , nej ikke i 20m2 men og gode og store rum død de .
|
|
|
Det er fejl, SVS bruger ingen boost så lenge de spiller i deres native tunes, For feks PB12 Plus vil det sige 20hz.
Som sagt, Sunfire benytter 22db boost ved 20hz, dvs 2700w/22*3=368W er der da tilbage. Siden Velodyne benytter ca samme kabinett størrelse i forhold til element vil de også behøve boost i samme størrelsesorden. (Grovt regnet plejer det at være 12db pr oktav under 80hz)
Så selv om en Velodyne starter friskt ud med 1000, eller 2000w bliver de hurtigt spist op.
Det er fysikkens hårde lover. (Se Hoffmans Iron Law)
Får jeg tid skal jeg komme forbi, DD15 og PB10 er målt til at yde omtrent identisk hvad SPL angår, det kunne være sjov at afprøve i praksis.
PS! Om lidt kommer også SVS med en lille sub, og der vil nok også Hoffmans Iron Law herske, og forstærkeren må da være tilsvarende større. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gidder ikke flere af Jensens sure personlige meldinger, her er den seneste:
Jensen skrev:
Du ved ikke hvad du snakker om
Kom ned med din SVS eller skal jeg selv købe en og holde demo .
Jeg har lige haft to kunder fra sverige der har svs
Sælger du for ham i norge har hørt noget om det .
De SVS kan ikke engang køre med SMS1 for de har ikke nok w til det . |
|
|
Jeg svarer heller her da jeg ikke har noget at skjule
1. Du ved ikke hvad du snakker om
Jeg ved en del om subwoofere, og jeg tror ikke som dig at dens ydelse måles i antal watt, læs Hoffmans Iron Law og forsøg at forstå den, så kan vi tale sammen
2 Kom ned med din SVS eller skal jeg selv købe en og holde demo .
Er det en ordre, eller en trussel?
3 Jeg har lige haft to kunder fra sverige der har svs
Godt for dig, den svenske Velodyne importøren er sikkert glad for at du sælger til Sverige
4 Sælger du for ham i norge har hørt noget om det .
Hvor har du hørt det? For det stemmer så vist ikke
5. De SVS kan ikke engang køre med SMS1 for de har ikke nok w til det
Du skifter mening straks du har forstået Hoffmans Iron Law
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Jeg gidder ikke flere af Jensens sure personlige meldinger, her er den seneste:
Jensen skrev:
| Du ved ikke hvad du snakker om Kom ned med din SVS eller skal jeg selv købe en og holde demo . Jeg har lige haft to kunder fra sverige der har svs Sælger du for ham i norge har hørt noget om det . De SVS kan ikke engang køre med SMS1 for de har ikke nok w til det . |
|
|
Jeg svarer heller her da jeg ikke har noget at skjule
1. Du ved ikke hvad du snakker om
Jeg ved en del om subwoofere, og jeg tror ikke som dig at dens ydelse måles i antal watt, læs Hoffmans Iron Law og forsøg at forstå den, så kan vi tale sammen
2 Kom ned med din SVS eller skal jeg selv købe en og holde demo .
Er det en ordre, eller en trussel?
3 Jeg har lige haft to kunder fra sverige der har svs
Godt for dig, den svenske Velodyne importøren er sikkert glad for at du sælger til Sverige
4 Sælger du for ham i norge har hørt noget om det .
Hvor har du hørt det? For det stemmer så vist ikke
5. De SVS kan ikke engang køre med SMS1 for de har ikke nok w til det
Du skifter mening straks du har forstået Hoffmans Iron Law |
|
|
n
flere ?
Du har aldrig svaret på det om du kom ned .
Du øffer op om noget du aldrig har hørt , så kom ned som jeg har skrevet til dig i en PM for langtid siden .
Og det med SMS1 den holder jeg på jeg har fået en masse mails fra dine vener i norge der vil købe den i dk de kan købe den i norge som de fik som svar .
Og har også skrevet jeg vil ikke sælge en SMS1 til en der har en sub der nok vil futte af i amp delen hvis man vil ubnytte en SMS1 rigtig for der har SVS ikke nok power til .
Og som jeg også har skrevet til dig før , jeg har hørt SVS for en del år siden op mod System audio Yam og en del andre og der var system audio bedst .
Du snakker om velodyne hele tiden men har aldrig hørt dem så som vi har snakket om kom ned med din .
for hvis den er bedre vil jeg med glæde købe en 40 fods container hjem af dem også kan folk få dem til us pris og ikke x10 som nu
Og så bed dine norske venner om at købe der i norge
|
| Til top |
|
| |