Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 15:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: altid utilfredse? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

andersls: Hehe  surt  Men på den anden side så bruger du jo heller ikke så mange penge på det så  
Til top Vis AndreasCB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasCB

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Jeg er tilfreds med det jeg har. Det betyder ikke, at det ikke kan blive bedre, det kan det med den største lethed.

Hvis jeg spiller musik hele tiden og glædes over lyden, er engageret og stort set ikke oplever andet end musikken, ja, så er det godt.

Selvfølgelig kan det lyde bedre, men hvorfor bekymre sig om det, når det lyder godt som det gør.

I sidste ende handler det jo om hvad der sker mellem ørerne og det er bestemt ikke betinget af alle de parametre hi-fi entusiaster beskæftiger sig med.

Med venlig hilsen

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Falken skrev:
Ronin skrev:
Tilfreds? Måske i en kort periode, men der dukker altid et eller andet op som man gerne vil have gjort bedre - det er som regel et spørgsmål om tid!

Desværre for tit, ALT FOR KORT TID

For pokker gutter, nå prøver jeg lige at bilde mig selv noget andet ind

Drop det - der har vi også været.....

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Vi er alle jægere og samlere.Det har vi altid været. Hvorfor skulle hifi være anderledes. Jeg er..... inden for rimelighedens grænser...meget tilfreds.Der skal meget til at lokke mig idag.

Meeeeeeeeeeen alting kan blive bedre.....eller....men den evige søgen kan også gøre en stresset og rastløs. Behov skabes, men med alderen kommer heldigvis hvilen, modenheden og eftertænksomheden. Kedeligt...ikke ? Næ...fedt, og med større overblik. 

Jeg har gjort mig nogle tanker, da jeg gennem de sidste 25 år næsten altid har haft hifi på hjernen, især de sidste 10 år har været slemme også økonomisk. Uanset pris....så handler det vel om at se noget nyt og ikke altid få bedre lyd. 30.000 der og 5.000 der, og i virkeligheden er lyden bare anderledes og ikke nødvendigvis bedre. Næ...sammensæt anlægget som du synes det skal lyde...for det er din reference og ingen skal pille ved det. Tænk dig om. Vælg med hjertet, men brug hjernen til at styre det med.

Der er intet der er 100 %....HUSK DET. Tror man og stræber efter det er man naiv og bliver syg af det. Pas på besættelsen med altid at lave om på lyden, istedet for at lytte til musikken.

Men jeg har fundet mit nirvarna og skal heldigvis ikke ud i en omgang bytteri. Og derved bliver det. Det er hverken det bedste eller det dyreste, men jeg hører musikken. Meget afstressende....I skulle prøve det.

Kedeligt indlæg...men sandt.

Mvh og god jagt.

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
L.B. skrev:
Falken skrev:
Ronin skrev:
Tilfreds? Måske i en kort periode, men der dukker altid et eller andet op som man gerne vil have gjort bedre - det er som regel et spørgsmål om tid!

Desværre for tit, ALT FOR KORT TID

For pokker gutter, nå prøver jeg lige at bilde mig selv noget andet ind

Drop det - der har vi også været.....

Hehe

Til top Vis AndreasCB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasCB

samsons
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Jeg skal lige have sparet sammen til en computer magen til den i filmen Matrix, der generere "The Matrix".
Så må illusionen af musikere, lytterum osv. have "high fidelity". Det eneste mén der er, er det der hul til ledninger man skal have i baghovedet for at blive logget på. Det er sgu ikke for fikst lavet!

Til top Vis samsons's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af samsons

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Men jeg har fundet mit nirvarna og skal heldigvis ikke ud i en omgang bytteri. Og derved bliver det. Det er hverken det bedste eller det dyreste, men jeg hører musikken. Meget afstressende....I skulle prøve det.

Når jeg engang har et anlæg på niveau med dit, så skal jeg nok slappe af og nyde musiken

Jeg er tilfreds med mit anlæg som det er nu og det var jeg også før den sidste opgradering, og det vil jeg forhåbentlig også være efter den næste.

Udskiftningerne er for mig en del af hobbyen. Det kan være frustrerende at være på et budget, men det er samtidig en del af udfordringen. Det kan være sjovt at drømme om at vinde i Lotto og så bare købe det fedeste anlæg man kan forestille sig, men det ville jo totalt fjerne "jagten" fra hobbyen.

Det er rigtigt at musiken (og filmene) er det vigtigste i denne hobby, men forandringer i anlægget kan jo også give nye og forhåbentlig bedre oplevelser af musiken.

Så længe du kan styre utilfredsheden og den ikke styrer dig, så ser jeg det ikke som et problem. Det minder mig om at jeg skal have sparet sammen til....

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Svaret er enkelt

Godt er det bedste's værste fjende. Hvis man først tror det ikke kan blive bedre ... ja så kommer man med garanti ikke videre.

Men man kan da godt glæde sig ... selvom man ved det kan blive bedre ... det er vel det hobbyen går ud på.

SATMIT

Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Det handler om hvad ens hobby er.
Er det at lytte til musik, eller er det at bygge/have et lækkert setup?

Personligt har jeg svært ved ikke at koncentrere mig om setup'et

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Maj 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
[QUOTE=270961]

Når jeg engang har et anlæg på niveau med dit, så skal jeg nok slappe af og nyde musiken Ja, jeg ved godt det er lidt provokerende at skrive det, når nu mit anlæg efterhånden har nået en forholdsvis høj klasse, men det har også taget 25 år at nå dertil. Og rigtig mange mana.

Jeg er tilfreds med mit anlæg som det er nu og det var jeg også før den sidste opgradering, og det vil jeg forhåbentlig også være efter den næste.

Udskiftningerne er for mig en del af hobbyen. Det kan være frustrerende at være på et budget, men det er samtidig en del af udfordringen. Det kan være sjovt at drømme om at vinde i Lotto og så bare købe det fedeste anlæg man kan forestille sig, men det ville jo totalt fjerne "jagten" fra hobbyen. Nemlig og forventningens glæde er den største.

Det er rigtigt at musiken (og filmene) er det vigtigste i denne hobby, men forandringer i anlægget kan jo også give nye og forhåbentlig bedre oplevelser af musiken.

Så længe du kan styre utilfredsheden og den ikke styrer dig, så ser jeg det ikke som et problem. Det minder mig om at jeg skal have sparet sammen til....  Pas nu på

Mvh

Dr. Lyd

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Maj 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Jokerman,

Det har du i princippet ret i. Men da det er en hifi-site ... så er det vel hifi'en der er hobbyen ... men et anlæg skal altid kun være musikkens tjener!

Personligt så kører det op og ned ... i lange perioder konceterer jeg mig kun om musik. Så får jeg et flip en gang imellem, hvor jeg flytter rundt, justerer, skifter kabler, tester nye fødder mm.

Tit bliver mine jsuteringer udløs af at jeg lytter til noget musik, som jeg ahr hørt bedre på et andet anlæg ... f.eks. dybere og mere artikuleret bas. Så er det hjem og flytter rundt på højttalerne - kan jeg mon nå samme resultat.

SATMIT

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Musikkens væsen er i bund og grund et samspil mellem udøver og den der lytter og reagerer på musikken. Denne kommunikation foregår optimalt når de er sammen.

Denne dimension mangler vi når vi sidder i spot. Måske er det årsagen til at vi ikke kan få anlæg nok, og tror at kan man hente mere så udøver er mere i rummet?.  Så her går jagten ind på at optimere ”samværet”, man når det aldrig men ændringer kan fryde som erstatning. Så selvfølgelig stopper vi ikke.

Det er ikke utilfredshed med anlæg og plader, bare en god og sund lyst til at få det endnu bedre. Normalt lytte jeg til musikken, men i perioder hvor der er nye ting i anlægget, så er fokus da også her. Og så er kritisk vigtigt. Kritisk er ikke utilfreds.

Lidt som mig Mozart, jeg holder aldrig op med at købe nyindspilninger af de allerbedste værker, de fleste er meget fremragende men de kradser sig kun lidt ned i Mozart, så jeg må finde ud af hvor langt ned man kan komme.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

SATMIT - Enig, det er hifi'en som driver værket, men i mit tilfælde har jeg ikke så meget erfaring, eller referencer om du vil, og så er det sjovt at få noget nyt, og få det sat rigtigt op, så man kan få den bedste lyd ud af det man har.

Jeg bruger væsentligt mere tid på at lytte til det jeg har, end til at kigge på nyt. både på grund af penge pungen :-) og fordi jeg som sådan godt kan lide lyden. Men det er også meget rart at lytte til nyt eller for den sags skyld andres.

Men det er ligesom med en hurtig bil, der kommer altid en og overhaler

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Maj 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Hej

Hos mig er det musikken først og dernæst anlægget. I perioder kan fokus sagtens rettes mod anlægget..................men music first.

Mvh

Dr. Lyd

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Maj 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Jokerman,

Det sjove er at det typisk er akustikken i vores lytterum, der betyder mest for vores musikoplevelse. Og hvor mange tråde handler om det?.

Diskutere kabler ja det er nemt ... men hvordan kan man vurdere om et kabel er stramt eller løst i bunden, hvis akustikken i lytterummet puster bassen op!?

Nææ lad os få noge diskussioner af akustik forbedringer ... det kunne være at lyden kunne forbedres for få eller ingen penge ... frem for at smide 10.000 kr. for et kabel!

SATMIT

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Jokerman,

Det sjove er at det typisk er akustikken i vores lytterum, der betyder mest for vores musikoplevelse. Og hvor mange tråde handler om det?.

Diskutere kabler ja det er nemt ... men hvordan kan man vurdere om et kabel er stramt eller løst i bunden, hvis akustikken i lytterummet puster bassen op!?

Nææ lad os få noge diskussioner af akustik forbedringer ... det kunne være at lyden kunne forbedres for få eller ingen penge ... frem for at smide 10.000 kr. for et kabel!

SATMIT

Se det er noget der indeholder langt mere sandhed end mange vil kunne forstå.
Akustikregulering koster ikke alverden, man kan ikke vise det frem og fortælle hvad det har kostet og samle beundrende opmærksomhed.
Det går i stedet rent ind på lydkontoen.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Ja der har du sikkert ret.
Men det er nemmere at skifte kablet, end flytte tæppet, og 5 vaser :-)
Ihvertfald hjemme ved mig men kan da være jeg er lidt for meget under tøflen..

(Læs; ikke fordi jeg har råd eller får lov til at bruge 10k på et htkabel )

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:
MichaelWB skrev:
[QUOTE=270961]

Når jeg engang har et anlæg på niveau med dit, så skal jeg nok slappe af og nyde musiken Ja, jeg ved godt det er lidt provokerende at skrive det, når nu mit anlæg efterhånden har nået en forholdsvis høj klasse, men det har også taget 25 år at nå dertil. Og rigtig mange mana.

Udskiftningerne er for mig en del af hobbyen. Det kan være frustrerende at være på et budget, men det er samtidig en del af udfordringen. Det kan være sjovt at drømme om at vinde i Lotto og så bare købe det fedeste anlæg man kan forestille sig, men det ville jo totalt fjerne "jagten" fra hobbyen. Nemlig og forventningens glæde er den største.

Så længe du kan styre utilfredsheden og den ikke styrer dig, så ser jeg det ikke som et problem. Det minder mig om at jeg skal have sparet sammen til....  Pas nu på

Mvh

Dr. Lyd

Det vigtige er at nyde de forskellige trin der er undervejs. Jeg nyder hvad jeg har nu (når ellers jeg har tid ) og det vil jeg gøre et godt stykke tid, for der er ikke råd til udskiftninger lige med det samme. Og det er faktisk fint nok, for så bekymrer jeg mig ikke om det jeg har er godt nok, jeg nyder bare hvor godt det nu engang er. Det betyder selvfølgelig ikke, at jeg ikke tænker på forbedringer, drømmer om bedre højttalere osv. men det er også en del af charmen ved denne hobby for mig.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Maj 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Hej

Enig MichaelWB

Mvh

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Jeg er 100% tilfreds med lyden i mit anlæg!.. 

Men alligevel er jeg dog nygerrig efter hvad div. nye ting kan gøre... 

Det er en nygerrighed der driver mig, og faktisk ikke utilfredshed..

Klangen er som den skal være.. systemet spiller rigtigt og troværdigt i mine øre.. så hvad kan gøres bedre???  tjaa.. et dobbelt så stort lytterum og endnu støre system der kan komme endnu nærmere IRL oplevelsen..  men dette er knap så realistisk rent økonomisk...  såååå..

Jeg kan sige et på det plan. jeg realistisk her kan bevæge mig inden for, er jeg ganske tilfreds med resultatet.

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum