| Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Mandag i næste uge!!! Du har da vist det tålmodigheds-gen jeg ikke har.
Da jeg fandt ud af hvilke HT jeg skulle have til fronterne startede jeg hjemmefra morgenen efter kl. 4:00 for at køre til Sønderjylland. Da jeg fandt bagHT, kørte jeg til Kolding samme aften. Jeg bor på Sydsjælland.
Du må se at komme derudaf Speedy Gonzales! 
|
|
|
Tro mig Lars.
Jeg EJER ikke tålmodighed.
Men du har en helt essentiel ting som jeg mangler, når man skal lave den slags manøvrer. EN BIL!!! __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
det argument kan jeg ikke svare igen på !!
...og du har plaget alle slægtninge, venner og bekendte ??
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
det argument kan jeg ikke svare igen på !!
...og du har plaget alle slægtninge, venner og bekendte ??
|
|
|
De eneste slægtninge jeg har her på egnen, er min svigerfamilie. Jeg er jo oprindelig fra Sjælland. Og de interesserer sig IKKE for hifi. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var køberen af enten VA eller Dali Helicon, så ville jeg ikke kun tænke på hvor meget plads jeg har lige nu = ca. 20-25 kvm., men også tænke langsigtet. Jeg går ud fra at du om X antal år flytter i lejlighed eller hus og dermed får mere plads. Det er trods alt en ordenlig udskrivning at handle højttalere i den prisklasse, og derfor er det vel også i orden at købe nogle fede højttalere nu med henblik på fremtiden. Derfor så synes jeg du skal gå efter højttalerne og ikke tænke for meget på om du kan give dem nok luft pt. __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
|
Hvis jeg var køberen af enten VA eller Dali Helicon, så ville jeg ikke kun tænke på hvor meget plads jeg har lige nu = ca. 20-25 kvm., men også tænke langsigtet. Jeg går ud fra at du om X antal år flytter i lejlighed eller hus og dermed får mere plads. Det er trods alt en ordenlig udskrivning at handle højttalere i den prisklasse, og derfor er det vel også i orden at købe nogle fede højttalere nu med henblik på fremtiden. Derfor så synes jeg du skal gå efter højttalerne og ikke tænke for meget på om du kan give dem nok luft pt.
|
|
|
Jeg kan godt se din tankegang. Men dels er vi lige flyttet ind, hvor vi bor nu (og skal ikke flytte det første LANGE stykke tid) og dels gider jeg ikke løsninger, som måske bliver optimale nogle år ud i fremtiden. Det er en lidt dyr løsning at tænke sådan. Men den tilsikrer også, at du til stadighed har et anlæg der fungerer optimalt med omgivelserne. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Olsen skrev:
|
Hvis jeg var køberen af enten VA eller Dali Helicon, så ville jeg ikke kun tænke på hvor meget plads jeg har lige nu = ca. 20-25 kvm., men også tænke langsigtet. Jeg går ud fra at du om X antal år flytter i lejlighed eller hus og dermed får mere plads. Det er trods alt en ordenlig udskrivning at handle højttalere i den prisklasse, og derfor er det vel også i orden at købe nogle fede højttalere nu med henblik på fremtiden. Derfor så synes jeg du skal gå efter højttalerne og ikke tænke for meget på om du kan give dem nok luft pt.
|
|
|
Jeg kan godt se din tankegang. Men dels er vi lige flyttet ind, hvor vi bor nu (og skal ikke flytte det første LANGE stykke tid) og dels gider jeg ikke løsninger, som måske bliver optimale nogle år ud i fremtiden. Det er en lidt dyr løsning at tænke sådan. Men den tilsikrer også, at du til stadighed har et anlæg der fungerer optimalt med omgivelserne.
|
|
|
...og en god undskyldning for at opgradere igen senere 
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Brian7500 skrev:
Olsen skrev:
|
|
|
|
Jeg kan godt se din tankegang. Men dels er vi lige flyttet ind, hvor vi bor nu (og skal ikke flytte det første LANGE stykke tid) og dels gider jeg ikke løsninger, som måske bliver optimale nogle år ud i fremtiden. Det er en lidt dyr løsning at tænke sådan. Men den tilsikrer også, at du til stadighed har et anlæg der fungerer optimalt med omgivelserne.
|
|
|
...og en god undskyldning for at opgradere igen senere 
|
|
|
Så, så, så DU!!!!
Vi er jo nogen stykker, der ikke opgraderer HVER dag __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian...
Som du sikkert husker, er jeg den lykkelige ejer af et par Helicon 400 i kirsebær med sort baffel, som jeg købte som demosæt for kr. 19.000,- med 2½ års garanti Jeg må med skam indrømme, at det var et impulskøb, uden tanke for om jeg kunne gi' dem den plads som de behøver, og om de overhovedet spillede godt med det set-up jeg havde - men med tiden er jeg blevet tilfreds med dem, først lød de meget dårligt i min stue, jeg var ved at drukne i bas...! så skiftede jeg spikes ud med Holfi 'puder' det hjalp lidt, så skiftede jeg højttalerkabel fra Linn K-400 til Tara Labs Helix8 og signalkabel fra Linn Interconnekt til Tara Labs Axiom mellem forforstærker og effekt, og mellem forforstærker og CD - det hjalp lidt mere... nu har jeg skiftet effektforstærker til Holfi Power NB250 S.E. - det gav lidt mere o.s.v....o.sv. - jeg må nøjes med 18 cm til bagvæggen, det går... men de kan godt bruge mere plads endnu.. alt i alt må jeg erkende, at rummet har meget at sige - det vidste jeg ikke før
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
|
Hej Brian...
Som du sikkert husker, er jeg den lykkelige ejer af et par Helicon 400 i kirsebær med sort baffel, som jeg købte som demosæt for kr. 19.000,- med 2½ års garanti Jeg må med skam indrømme, at det var et impulskøb, uden tanke for om jeg kunne gi' dem den plads som de behøver, og om de overhovedet spillede godt med det set-up jeg havde - men med tiden er jeg blevet tilfreds med dem, først lød de meget dårligt i min stue, jeg var ved at drukne i bas...! så skiftede jeg spikes ud med Holfi 'puder' det hjalp lidt, så skiftede jeg højttalerkabel fra Linn K-400 til Tara Labs Helix8 og signalkabel fra Linn Interconnekt til Tara Labs Axiom mellem forforstærker og effekt, og mellem forforstærker og CD - det hjalp lidt mere... nu har jeg skiftet effektforstærker til Holfi Power NB250 S.E. - det gav lidt mere o.s.v....o.sv. - jeg må nøjes med 18 cm til bagvæggen, det går... men de kan godt bruge mere plads endnu.. alt i alt må jeg erkende, at rummet har meget at sige - det vidste jeg ikke før
mvh. Jan
|
|
|
Rummet har nemlig rigtig meget at sige. Den lektie lærte jeg i sin tid med et sæt Dali Evidence 870. Netop derfor er jeg nervøs for størrelsen på Helicon 400 kontra min stue. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og med rette Brian...!
- min stue er på 17 m2, og jeg kan godt 'høre' at jeg vil få mere ud af Helicon'erne med mere plads omkring dem... Jeg har hørt Helicon 400 hos 'Præsten' som kan gi dem mere plads, og her lyder de bedre - et gæt på 'Præstens' stue er ca. 22 m2
- men alligevel, jeg er meget glad for mine Helicon'er
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vienna
__________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget kort og definitivt. Hvorfor? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er i og for sig ligemeget... det er dine ører og ikke mine der skal høre på det...derfor er det kun dig der kan lave valget....
Men hvis du endelig vil høre hvorfor...så synes jeg at VA performer meget bedre end dali...hvis du bruger samme mængde penge på VA og Dali, så får du meget mere vellyd fra VA. Hvad kan jeg sige...VA er i mine ører bare en bedre højttaler på alle punkter, og Dali kommer så på andenpladsen i mine ører...af de højttalere jeg har hørt! Så det er skam ikke fordi jeg har noget imod dali...
Hilsen Kajkagen
__________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
|
| Sendt: 15 Juni 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
HVA' SÅ Brian - har man fået købt højttalere eller hvad...
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
|
mvh. Jan
|
|
|
Nej. Ikke endnu. Jeg har lige et par enkelte småting der lige skal falde på plads. Men jeg har besluttet hvilken model det skal være. Så jeg håber på, at er sker noget indenfor en måned. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 15 Juni 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
hifijan skrev:
|
mvh. Jan
|
|
|
Nej. Ikke endnu. Jeg har lige et par enkelte småting der lige skal falde på plads. Men jeg har besluttet hvilken model det skal være. Så jeg håber på, at er sker noget indenfor en måned.
|
|
|
LAD os høre!! Hvad blev valget og hvorfor ?
|
| Til top |
|
| |
Bager Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg siddet og brugt lang tid på at læse denne tråd igennem. Hvordan er enden på historien ?? Hvad blev konklusionen?
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu står svaret jo også nederst i din profil, så så svært er det heller ikke at gætte
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Nu står svaret jo også nederst i din profil, så så svært er det heller ikke at gætte |
|
|
Det kan du jo så godt have ret i. Du er sgu da egentlig ret så kvik, Svend P __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |