| Forfatter |
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv da Svend, se at få løftet luren til Peter. Jeg er sikker på at det sagtens kan løses, nu ikke tage sorgerne på forskud.
Der skal da lyd i dit fine hus  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyt i sagen!
Jeg har fået en mail fra AR med tilbud på reperation.
"Fejlbeskrivelse
Apparatet har været åbnet og der er foretaget
konstruktionsændringer undefor standard. Derfor er
garantien bortfaldet.
Begge kanaler er efterfølgende brændt af. De kan
ikke repareres, men skal udskiftes med nye.
Samlet tilbud inkl. moms
TOTAL 2552,75 DKR
"
Det er jo ganske enkelt ikke rigtigt. Der er sat en jumper i, der forhindrer den i at gå i standby. Det er et indgreb de også selv foretager. Jeg har ikke rørt ved noget som helst inden i den, og han er jo blot ude efter en undskyldning for ikke at betale.
Jeg har sendt en mail tilbage, hvor jeg gør opmærksom på at den må være dækket af garantien.
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er 99,99% sikker på at Peter desværre er i sin gode ret til at sige at garantien er bortfaldet da plomben er blevet brudt, om den operation du har fortaget er uden betydning for at den er gået i stykker, kan Peter på ingen måde se.
Derfor er jeg bange for at du kommer til at bide i det sure æble 
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm .. ja alt andet lige tror jeg at man juridisk set står dårligt når man har haft pølserne nede i motorrummet på denne vis. Og jeg vil sige, at det Peter AR skal være en meget flinker fyr hvis han reparerer dette uden beregning.
Og det er ikke for at være en lyseslukker Svend ... det er sku en kedelig historie ... har selv før brændt forstærkere af ... og det giver en meget kedelig og ubehagelig stilhed!
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg Googlet lidt rundt. Fandt bl.a. denne fra forbrugerstyrelsen:
http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/anden-ele ktronik/afvisning-af-reparation-under-garanti-2002/
"En erhvervsdrivende afviste reparation under garantien, da plomberingen var brudt. Da dette ikke var gjort til en udtrykkelig betingelse for garantien, og da der ikke var tegn på uautoriseret indgreb, havde forbrugeren krav på reparation
En forbruger havde købt en playstation, hvortil der var udstedt et garantibevis gyldigt i 24 måneder. Efter ca. ½ år henvendte forbrugeren sig til den erhvervsdrivende, idet playstationen ikke længere ville afspille spil og DVD film. Den erhvervsdrivende afviste at reparere varen under henvisning til, at plomberingen var blevet brudt og garantien derfor bortfaldet. Forbrugeren indbragte herefter sagen for Forbrugerklagenævnet, der traf følgende afgørelse: ”Klageren fik ved købet udleveret et garantibevis, som ifølge de generelle betingelser, som var gældende herfor, ikke dækkede, hvis ”Andre end fabrikanten eller BILKA’s serviceværksteder har foretaget ændringer eller gjort indgreb”. Klageren har bestridt, at han har foretaget nogen ændringer eller indgreb, og klagerens forklaring herom understøttes af, at den sagkyndige ved sin undersøgelse ikke har kunne konstatere tegn på noget uretmæssigt eller uautoriseret indgreb. Under hensyn hertil samt til, at det ikke er gjort til en udtrykkelig betingelser for garantien, at plomberingen ikke må være brudt, lægger nævnet herefter til grund, at klageren kan påberåbe sig garantien. Da der er indtrådt et funktionssvigt i garantiperioden, og da indklagede ikke har godtgjort, at dette beror på forhold, som klageren bærer ansvaret for, har klageren herefter krav på at få reparationen udført gratis. Opfylder indklagede ikke sin pligt hertil, foreligger der en væsentlig misligholdelse, som berettiger klageren til at hæve købet.”"
Så jeg mener ikke alt håb er ude
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
...hmmmmmmmmmm.......skal på ingen måde gøre mig til "Dommer".men har selv et sæt eAR, og der er der påklæbet en tape-strimmel, hvor der K L A R T og tydeligt står, at såfremt plomberingen brydes/apperaretet åbnes, bortfalder garanti. DET vil jeg da mene er ret "UDTRYKKELIGT"
- Men held og lykke Svend P; måske det alligevel lykkedes at få AR til at udføre en form for kulance-rep...?.......men juridisk tror jeg ikke at du står ret godt......
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
AR burde lære af andre der også driver med factory direct salg. SVS har den policyen at om noget er i stykker stiller de ingen spørgsmål, men sender nye dele uden beregning.
Jeg har selv ved en anledning prøvet af deres service, det kom nogle underlige lyder fra min sub, og da jeg skrev en mail til SVS var svaret jeg fikk at jeg skulle se ind i porten om der var noget der som lavde lyden, hvis ikke ville de sende mig et nyt element. Jeg var stedig og nektet ta i mod tilbudet om et nyt element, og efter lidt forskning viste det sig at være et løst stykke papir inde i subben.
Jeg har også lest eksempler på flere forum hvor ejeren af subben har mishandlet den, men selv da dekker garantien.
SVS gør det nok sikkert ikke kun for at være flinke, de får også en masse god omtale pga deres kundeservice. Kundene (mig inklusive) bliver også tro mod mærket, og vurderer knapt et andet mærke neste gang de skal købe en sub.
Du kan be AR om at tage en kik rundt om i forum i hele verden og se hvor meget goodwill SVS nyder pga sin service, også spørge ham om ikke det ville være billig markedsføring. Spesielt sammenlignet med den stadige negative omtale som han i stedet får. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
dapp Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Inden man begynder med at åbne sin kasser med elektronik bør man nok kontakte leverandøren for at høre om sådan et indgreb vil bryde garantien.
Jeg har nævnt før i denne tråd at AR sikkert vil udfører sådan et indgreb gratis (kun porto skal betales)...
Undskyld hvis jeg lyde en smule gammelklog men jeg mener ikke at AR kan stå indefor produkter der har været åbnet. __________________ Med venlig hilsen
http://jorgenlarsen.name
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan han bestemt ikke - uanset om indgrebet er noget "de også selv laver", betyder det ikke at folk selv skal åbne dem, sætte en jumper i, og regne med at de kan gemme sig bag "jamen, det gør de også selv" - har man lavet et indgreb og dermed brudt plomben må man selv stå til ansvar. Det kan ikke være rimeligt at holde en producent "skyldig" når man klart og tydeligt ved hvordan det hænger sammen - Svend, du ville jo ikke døje med at sende den over til dem og få lavet et indgreb, ergo er det jo lidt din egen skyld. Det kan AR sgu ikke klandres for.....
Desuden er en stump ledning istedet for en decideret jumper jo absolut også noget der lugter af "gør-det-selv" - det er der, kabalen kikser! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
dapp skrev:
|
Undskyld hvis jeg lyde en smule gammelklog men jeg mener ikke at AR kan stå indefor produkter der har været åbnet.
|
|
|
Hvad gør andre producenter? Så vidt jeg ved, plomberer de store producenter ikke deres udstyr. Ville du synes det var rimeligt, hvis du mistede garantien på din bil, hvis du åbner motorhjelmen?
Hvad med computere man selv samler? Det kan da ikke være mindre følsomt end en ICE forstærker.
I mine øje er det er spørgsmål om, hvad man anser for rimeligt.
Jeg har taget billeder af forstærkeren indeni, og det er tydeligt for enhver, at der OVERHOVEDET ikke er blevet pillet ved den. Jeg har sat en dipswitch i selv, i stedet for at ulejlige AR med det. Hvis man mener det kan ødelægge forstærkeren, så er man ude på tynd is.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Desuden er en stump ledning istedet for en decideret jumper jo absolut også noget der lugter af "gør-det-selv" - det er der, kabalen kikser!
|
|
|
Jo tak, stumpen havde jeg på i et par dage, indtil jeg fandt de rigtige jumpere, og kunne konstatere at det virkede. Så det er altså ikke der hunden ligger begravet.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Ronin skrev:
|
Desuden er en stump ledning istedet for en decideret jumper jo absolut også noget der lugter af "gør-det-selv" - det er der, kabalen kikser!
|
|
|
Jo tak, stumpen havde jeg på i et par dage, indtil jeg fandt de rigtige jumpere, og kunne konstatere at det virkede. Så det er altså ikke der hunden ligger begravet.
|
|
|
Nå ok, det meldte historien jo ikke noget om - det ændrer dog ikke det faktum at der i og for sig ikke er noget galt i at AR afviser den. Du kendte jo risikoen og vidste det med plomberingen - du kan håbe på goodwill fra AR, men det er ikke rimeligt at du prøver at smide skylden over på dem.
Desuden er det værd at huske at AR læser med her, og det gavner jo heller ikke sagen! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Desuden er det værd at huske at AR læser med her, og det gavner jo heller ikke sagen!
|
|
|
Jeg har ikke noget at skjule. Hvis de er trætte af negativ omtale, var det måske en ide at udvise lidt kulance.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Ronin skrev:
|
Desuden er det værd at huske at AR læser med her, og det gavner jo heller ikke sagen!
|
|
|
Jeg har ikke noget at skjule. Hvis de er trætte af negativ omtale, var det måske en ide at udvise lidt kulance.
|
|
|
Nej, det har du sikkert ikke - det ændrer stadig bare ikke på at du tilsyneladende klandrer dem for en defekt forstærker, som er blevet defekt EFTER at plomberingen er brudt - jeg kan ikke forstå hvorfor det pludselig er AR´s skyld når du bare kunne have sendt den!
Det er pokkers uheldigt og tilsyneladende tilfældighedernes spil, men det ændrer jo ikke på fakta! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| [QUOTE=Ronin]
|
|
|
puuuuhhhhh.......d.v.s at du vil blive ved med at give "dårlig omtale" desuagtet at du rent faktisk - juridisk set - IKKE har noget at komme efter i den tro at du kan ("af"-)presse AR til at rep. din afbrændte forstærker...tja.....det var da også en indfaldsvinkel....omend en ikke særlig sympatisk een.......
Oprigtig talt; her i landet har vi præcis et forum der kan afgøre hvem som har ret i sådanne sager; forbrugerklagenævnet - skriv/ring dog til dem.
mvh
Jesper
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poenget er nettop at her har AR muligheden for at udvise lidt goodwill, og score nogle poeng. Men i stedet for så vælger han at følge den trenden han har sat ved at fremstå som uvillig.
Jeg har da for lengst noteret mig hans holdning, og har bestemt ikke nogle planer om at købe noenting fra ham.
Det her er for mig ikke en situation der omhandler hvem der har ret, og fejl i juridisk forstand, men en sag der man burde bruge sin sunde fornuft, og måske komme frem til at en brudt plombering ikke er ensbetydende med en afbrændt forsterker, og at enhver tvivl burde komme kunden til gode __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Poenget er nettop at her har AR muligheden for at udvise lidt goodwill, og score nogle poeng. Men i stedet for så vælger han at følge den trenden han har sat ved at fremstå som uvillig.
Jeg har da for lengst noteret mig hans holdning, og har bestemt ikke nogle planer om at købe noenting fra ham.
Det her er for mig ikke en situation der omhandler hvem der har ret, og fejl i juridisk forstand, men en sag der man burde bruge sin sunde fornuft, og måske komme frem til at en brudt plombering ikke er ensbetydende med en afbrændt forsterker, og at enhver tvivl burde komme kunden til gode
|
|
|
Det har du ret i, men det ændrer jo ikke facts - det var noget andet hvis man ikke vidste hvad der ville ske hvis plomben blev brudt! Men når AR tilmed kan læse med i denne tråd der mildest talt ikke er særligt positiv, hvad i alverden skulle så kunne motivere til goodwill??? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal starte et sted, så hvorfor ikke her? Jeg vil ikke handle der fordi jeg ikke føler mig tryg på at jeg ville få den servicen jeg behøvde om der opstod problemer, og på lengere sikt vil det blive et problem for AR om den frykten for lov til at sprede sig.
Jeg må bare nok en gang henvise til SVS der har vokset fra 0 til en multimilliondollarforretning der er på vej til at sprede sig globalt. Dette er ikke kun fordi de laver nogle gode produkter, men også fordi at de har forstået at en fornøjd, og tryg kunde kommer tilbage, og ikke mindst taler med andre potensielle kunder. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
selv er jeg en af dem der synes AR ofte gik over stregen for hvad et branchemedlem kan.. men som tidligere nævnt ville det være yderst stort af AR at give garanti på et produkt der har været fiflet ved.. os selvom svend p er yderst kyndig.. men hvis han ik er parat til at give alle garanti selvom de modificere hans produkter, så skal han imho slet ikke.. hvis en mindre kyndig havde lavet sammen indgreb sku han så os dække ham ?
i dette tilfælde er det yderst uheldigt da du sparede ham et arbejde han ellers selv sku ha lavet, men uden så meget som en opringning til ham for at høre hvor du ville stå, er jeg ked af at sige det er lidt din egen skyld.. mon ik en opringning til ham havde hjulpet så du fik en mundtlig aftale om du godt måtte skifte jumperen ? eller i det mindste fået klar besked om at selv såden et indgreb ville betyde bortfald af garanti
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 25 August 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da ikke den helt store kædastrammereksamen de har hos AR, hvis de ikke kan se at der IKKE er pillet ved noget - - - - kan det at man selv monterer en jumper - på samme måde som de selv gør - gøre at forstærkeren brænder af, ja så er det jo noget l**t de sælger.
At begge udgange er brændt af, er jo ærgeligt, men at AR "gemmer sig" bag ved at "klistermærket" er brudt, er direkte elendig service.
De MÅ kunne se at der IKKE er lavet andet end der er sat en jumper på - hvad skulle man ellers gøre ? Åbne den, kaste en saks ned i den så den brænder af, med stor risiko for at de ikke vil dække ?
Hvis man åbner en forstærker er det som regelt for at fortage et indgreb i den og de er vel ikke SÅ dumme at de ikke kan se at der IKKE er lavet andet end "den jumper"
Kigger de ned i den, finder ud af at der ikke er lavet andet end at der er mont. en jumper, men alligevel ikke vil dække under garatien fordi "klistermærket" er brudt, ja så går de efter min mening i alt for små sko - nok en størrelse 23.
Men fedt indlæg, nu ved man da hvem man IKKE skal handle hos - nogensinde.
Men Svend, vil ikke reppe den uanset hvad - så smid den ned til mig.
|
| Til top |
|
| |