Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2024 | 02:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Noget nyt :P (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 24 August 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Spændende læsning Bjørn......fedt med nogle gode oplevelser, og gode erfaringer med forhandlere!

Blir spændende at høre hvad det engang blir til....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 24 August 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Spændende læsning Bjørn......fedt med nogle gode oplevelser, og gode erfaringer med forhandlere!

Blir spændende at høre hvad det engang blir til....

Hej.

Ja som sagt er der jo lang vej endnu, til det bliver endeligt bestemt, men MF sættet udgør nu referencen, hvis man da kan kalde det for det, da jeg afleverede MF sættet hos TC gjorde jeg en stor fejl, jeg lyttede til Pre/Power sættet fra samme serie, og fy-føj hvor det lød godt, men prisen er så også en ganske anden

Så nu er det Audia og AVI samt Opera-Audio der skal lyttes til

 

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 24 August 2005 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:
dumbo skrev:

Spændende læsning Bjørn......fedt med nogle gode oplevelser, og gode erfaringer med forhandlere!

Blir spændende at høre hvad det engang blir til....

Hej.

Ja som sagt er der jo lang vej endnu, til det bliver endeligt bestemt, men MF sættet udgør nu referencen, hvis man da kan kalde det for det, da jeg afleverede MF sættet hos TC gjorde jeg en stor fejl, jeg lyttede til Pre/Power sættet fra samme serie, og fy-føj hvor det lød godt, men prisen er så også en ganske anden

Så nu er det Audia og AVI samt Opera-Audio der skal lyttes til

 

MF sættet spiller hamrende fedt. Derom ingen tvivl. Og det separate sæt er endnu federe (og dyrere). Men jeg er stadig meget spændt på, hvordan Audia Flight Two performer til mine Baby Grand. Det er jeg nemlig meget lun på. Det er så fedt i designet (det eneste punkt hvor jeg synes det halter for MF). Opera Audio HAR jeg hørt. Det spillede virkelig godt, men det fangede mig bare ikke rigtigt. Har du overvejet Audio Aero Prima? De skulle iflg. Jensen også spille hamrende godt.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 24 August 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
Bjørn B skrev:
dumbo skrev:

Spændende læsning Bjørn......fedt med nogle gode oplevelser, og gode erfaringer med forhandlere!

Blir spændende at høre hvad det engang blir til....

Hej.

Ja som sagt er der jo lang vej endnu, til det bliver endeligt bestemt, men MF sættet udgør nu referencen, hvis man da kan kalde det for det, da jeg afleverede MF sættet hos TC gjorde jeg en stor fejl, jeg lyttede til Pre/Power sættet fra samme serie, og fy-føj hvor det lød godt, men prisen er så også en ganske anden

Så nu er det Audia og AVI samt Opera-Audio der skal lyttes til

 

MF sættet spiller hamrende fedt. Derom ingen tvivl. Og det separate sæt er endnu federe (og dyrere). Men jeg er stadig meget spændt på, hvordan Audia Flight Two performer til mine Baby Grand. Det er jeg nemlig meget lun på. Det er så fedt i designet (det eneste punkt hvor jeg synes det halter for MF). Opera Audio HAR jeg hørt. Det spillede virkelig godt, men det fangede mig bare ikke rigtigt. Har du overvejet Audio Aero Prima? De skulle iflg. Jensen også spille hamrende godt.

Hej Brian.

Får du da Flight Two på besøg?? Ja jeg ville også meget gerne høre Audia og jeg ville også gerne have været nede/over ved Rene, men det ser ikke ud til at jeg har mulighed for at låne bil til det.

Designet på MF sættet er jeg både med på og lidt imod, for super kønt er det ikke,men det er heller ikke grimt, men Audia er derimod meget lækkert og Audio Aero er også lækkert og ja det kunne jeg da også godt tænke mig at høre, måske en kombination af Audia og Audio Aero ville være godt, det vil da holde mit budget...

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
THX1138
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 24 August 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Faldt lige over det her, hvilket egentlig er ret interesant. Hvis man altså vil vide mere om hvorfor Densen bruger attenuator. Det er video der viser Thomas Sillesen taler om forskellene og teknikken bag pricippet. Dog på engelsk. Se www.densen.dk/articles.htm

B-150 er ellers en rigtig fed forstærker. Især når man tænker på at den bygger på B-250 forforstærkeren og B-350 monoblokkene som netop har fået den højeste udmærkelse Editors Choice Award i Hi-Fi Choice

Til top Vis THX1138's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af THX1138
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 24 August 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:
Brian7500 skrev:
Bjørn B skrev:
dumbo skrev:

Spændende læsning Bjørn......fedt med nogle gode oplevelser, og gode erfaringer med forhandlere!

Blir spændende at høre hvad det engang blir til....

Hej.

Ja som sagt er der jo lang vej endnu, til det bliver endeligt bestemt, men MF sættet udgør nu referencen, hvis man da kan kalde det for det, da jeg afleverede MF sættet hos TC gjorde jeg en stor fejl, jeg lyttede til Pre/Power sættet fra samme serie, og fy-føj hvor det lød godt, men prisen er så også en ganske anden

Så nu er det Audia og AVI samt Opera-Audio der skal lyttes til

 

MF sættet spiller hamrende fedt. Derom ingen tvivl. Og det separate sæt er endnu federe (og dyrere). Men jeg er stadig meget spændt på, hvordan Audia Flight Two performer til mine Baby Grand. Det er jeg nemlig meget lun på. Det er så fedt i designet (det eneste punkt hvor jeg synes det halter for MF). Opera Audio HAR jeg hørt. Det spillede virkelig godt, men det fangede mig bare ikke rigtigt. Har du overvejet Audio Aero Prima? De skulle iflg. Jensen også spille hamrende godt.

Hej Brian.

Får du da Flight Two på besøg?? Ja jeg ville også meget gerne høre Audia og jeg ville også gerne have været nede/over ved Rene, men det ser ikke ud til at jeg har mulighed for at låne bil til det.

Designet på MF sættet er jeg både med på og lidt imod, for super kønt er det ikke,men det er heller ikke grimt, men Audia er derimod meget lækkert og Audio Aero er også lækkert og ja det kunne jeg da også godt tænke mig at høre, måske en kombination af Audia og Audio Aero ville være godt, det vil da holde mit budget...

Nej, det er ikke aftalt endnu. Men der skal også lige lidt styr på økonomien, før der skal købes ind. Men de skal på besøg, inden jeg beslutter mig for noget som helst. For så flotte som de er, er jeg MEGET fristet.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 24 August 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

THX1138 skrev:

Faldt lige over det her, hvilket egentlig er ret interesant. Hvis man altså vil vide mere om hvorfor Densen bruger attenuator. Det er video der viser Thomas Sillesen taler om forskellene og teknikken bag pricippet. Dog på engelsk. Se www.densen.dk/articles.htm

B-150 er ellers en rigtig fed forstærker. Især når man tænker på at den bygger på B-250 forforstærkeren og B-350 monoblokkene som netop har fået den højeste udmærkelse Editors Choice Award i Hi-Fi Choice

Hej.

Fedt så har man da også set det, og ja B150 er bestemt en rigtig fed Amp..

Tak for linket

 

Brian7500 skrev:

Nej, det er ikke aftalt endnu. Men der skal også lige lidt styr på økonomien, før der skal købes ind. Men de skal på besøg, inden jeg beslutter mig for noget som helst. For så flotte som de er, er jeg MEGET fristet.

Hej.

Ja det er meget flot det Audia, og så skulle det jo spille kanon godt, glæder mig også helt vildt til at få det hørt...

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 24 August 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

THX1138 skrev:

Faldt lige over det her, hvilket egentlig er ret interesant. Hvis man altså vil vide mere om hvorfor Densen bruger attenuator. Det er video der viser Thomas Sillesen taler om forskellene og teknikken bag pricippet. Dog på engelsk. Se www.densen.dk/articles.htm

B-150 er ellers en rigtig fed forstærker. Især når man tænker på at den bygger på B-250 forforstærkeren og B-350 monoblokkene som netop har fået den højeste udmærkelse Editors Choice Award i Hi-Fi Choice

Hvilket nummer er det? Jeg sidder her med nr. 270, hvor b250 og b350 får hhv. 87% og 84%, og intet Editors Choice. Er det en anden test du refererer til?



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 26 August 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Hej.

Lige lidt flere billder:

Nogle af de CD der blev brugt.

Ja det er måske ikke så nemt og se hvilke cdér det er, men i kan da prøve at gætte jer lidt frem

 

Lidt mere M.F.

 

Den hund kan altså slappe af...bare det var mig

 

Der kommer nok lige lidt flere billeder i aften/Nat, men det bliver af noget helt andet HiFi

 

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 26 August 2005 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Der kommer nok lige lidt flere billeder i aften/Nat, men det bliver af noget helt andet HiFi

 

Det lyder spændende. Har du haft andre ting på besøg?



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Roveen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 26 August 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Hej.

Lige lidt flere billder:

Nogle af de CD der blev brugt.

Ja det er måske ikke så nemt og se hvilke cdér det er, men i kan da prøve at gætte jer lidt frem

 

Lidt mere M.F.

 

Den hund kan altså slappe af...bare det var mig

 

Der kommer nok lige lidt flere billeder i aften/Nat, men det bliver af noget helt andet HiFi

 

Kan vertfall se Dire straits-Sultans of swing, Norah Jones-Come away with me og Katie Melua-Call of the search.

Sistnevnte er en fantastisk cd, en av de beste jeg har

 

Kan du så komme med de billeder av det annet du har hatt til låns?? det er natt nok nu!!

Til top Vis Roveen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roveen Besøg Roveen's Websted
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 26 August 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Roveen skrev:
Kan vertfall se Dire straits-Sultans of swing, Norah Jones-Come away with me og Katie Melua-Call of the search.

Sistnevnte er en fantastisk cd, en av de beste jeg har

Jeg er 110% enig i Katie Melua "betragtningen" - den er hammer god! 

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 26 August 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Roveen skrev:
Kan vertfall se Dire straits-Sultans of swing, Norah Jones-Come away with me og Katie Melua-Call of the search.

Sistnevnte er en fantastisk cd, en av de beste jeg har

Jeg er 110% enig i Katie Melua "betragtningen" - den er hammer god! 

Det er sjovt så forskellig smag man kan have. For jeg synes jo godt nok at Katie Melua er dræbende. Men Lillemor synes også vældigt om den skive. Den er da skægt.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 27 August 2005 kl. 03:21 | IP-adresse registreret  

Roveen skrev:

Kan vertfall se Dire straits-Sultans of swing, Norah Jones-Come away with me og Katie Melua-Call of the search.

Sistnevnte er en fantastisk cd, en av de beste jeg har

Kan du så komme med de billeder av det annet du har hatt til låns?? det er natt nok nu!!

 

Hej.

Ja det er da meget godt gættet, men da må da være flere du kan  

 

L.B. skrev:

Sistnevnte er en fantastisk cd, en av de beste jeg har

Jeg er 110% enig i Katie Melua "betragtningen" - den er hammer god! 

Hej.

Ja den er rigtig god den Katie CD, syns der er en fed lyd på den...

 

Brian7500 skrev:
 

Det er sjovt så forskellig smag man kan have. For jeg synes jo godt nok at Katie Melua er dræbende. Men Lillemor synes også vældigt om den skive. Det er da skægt.

Hej.

Nej Nej Brian der er noget galt med dig, hvis vi er ~3 som godt kan lide den og selv din kone også kan, så er det dig der er noget galt med, du kan lige så godt se det i øjnene....  

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 27 August 2005 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

På Katie Melua CD'en er der noget af det bedste (hvis ikke det bedste) lyd jeg ejer!
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 27 August 2005 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
På Katie Melua CD'en er der noget af det bedste (hvis ikke det bedste) lyd jeg ejer!

Jamen jeg har skam absolut intet at udsætte på lyden. Men jeg synes stadig at musikken er dræbende kedelig. Men jeg HAR accepteret at der er noget galt med mig, og at der ikke er noget at gøre



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Mik Jeppe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Februar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 27 August 2005 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen.

Det har været en ganske spændende tråd at læse.

Jeg har nu haft mit nye Densen ca. 2 md. I starten var jeg også irriteret  over de klik som B250 afgiver, når der skrues op og ned. I dag hører jeg det knap nok. Spørgsmålet er hvor tit skruges der op og ned for anlægget når musikken spiller. Nej nyd musikken. Dette Densen spiller bare kanon.

Mik

Til top Vis Mik Jeppe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik Jeppe
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 28 August 2005 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Hej.

Ja det måtte jo ske, nu har jeg endelig fået hørt det Audia, nærmere bestemt Bent L. ´s setup med Audia Flight One og Flight CD One og Flight 3.100 + V.A. i 5.0 opstilling.

 

Her først lidt billeder af Bent´s setup.

 

Audia - Flight CD One - Flight One - Flight 3.100 :

 

Igen mere Audia + den ene V.A. Beethoven Classic speaker:

Lidt kabler. Bla. TMC RCA - Bertram XLR - VdH RCA - Supra XLR :

Igen det smukke Audia, det er virklig flot, fik lidt af en chok da jeg så det

 

Ja det var så lidt billeder, nu til lyden....

Først vil jeg lige sige at det var ikke meget jeg på de små 6timer fik lyttet, jeg kunne simpelthen ikke lade være med at snakke, Bent fik virklig en til at føle sig hjemme...

 

Kan lige så godt sige det med det samme, at det her Audia setup det er godt, FY FOR S#¤%¤# DET ER GODT, alt var langt bedre en M.F. sættet, og det blev kastet en i hovedet med det samme, som man satte sig ned for at høre et velkendt nummer, jeg sad hele tiden og tænkte havde Audia nu alligevel smidt rør i endten CD Afspilleren eller Ampén, for det lød så behageligt og aldrig lyttetrættene, men der var stadigvæk masser af smæk på og så hørte vi musikken i et lytteniveau hvor man også kunne tale sammen, så her er da tale om et produkt som virklig kan finde dynamikken frem selv ved lav effekt

Bent lave også en lille Demo af forskellen på den Balancerede og den ikke Bal. udgang, første gang fik jeg ikke lige 100% fat i forskellen, men da Bent skiftede tilbage til XLR udgangen, kunne både jeg og konen sagtens høre forskellen, hvilket var til det bedre, bla. mere luft om kunsteren, flere detaljer, var faktisk meget sjovt at få hørt, men knap så sjovt at vide hvad XLR kabler generalt koster... men det er fandme det værd... 

Dog vil jeg meget gerne op til Bent igen, for at tage en mere seriøs lytning, men må indrømme at det er altså bedre og sådan er det bare, selv konen var enig med mig, vi diskuterede det ivrigt da vi kom hjem ved 03tiden...

Jeg var solgt næsten med det samme da jeg så det, var lige ved at få åndenød, OK Bent bor på 5sal. og jeg vejer ikke under 90Kg, men 98% af åndenødden vil jeg da gi udseenet på Audia, det er virklig flot, gennemført fra top til tå og så er den Flight One Amp. noget større end man lige regner med, ville få M.F. A5 Ampen til at lign. en svækling hvis de stod ved siden af hinanden, Flight CD One er speciel, idet den er Topbetjent og der skal ilægges en "puck" efter CD er smidt i drevet, men det er lækkert lavet og der er kælet for detaljerne, knapperne på Flight sættet føles også lækre der var det rigtige klik og touch..nam..nam

Musikken vi hørte var meget blandet, jeg havde taget lidt Dire Straits og Erik Clapton og Brian´s konens favorit Katie Melua, på sidst nævnte er det nr.3 som både mig og konen kender rigtigt godt og som vi har brugt som referance nr. til vores HiFi lytning, de andre CDér har bare en rigtigt god lyd og høres en del så dem kendte vi også, nuvel... Bent havde meget musik og meget blandet musik, så vi fik også hørt lidt af det, fks. GreatFull Dead havde jeg aldrig hørt før, Bent satte også en CD på med en som jeg ikke lige kan huske, men det lød enormt godt og var meget skiftene i stil....

 

Jeg vil gerne takke Bent for en meget hyggelig og rar aften/Nat, håber på at måde ham igen, endten hos ham eller mig, eller andet sted i verden, Mange tak Bent

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 28 August 2005 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

Hvad så Bjørn.

Jeg kan høre at du har fået en ny favorit til rollen som dit fremtidige anlæg Men hvad nu? Det er jo noget over det budget du selv nævner Har du overvejet Flight Two serien i stedet for?



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 815
Sendt: 28 August 2005 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

Det er nu ikke fordi at Balancerede kabler altid er så meget dyrere end de 'almindelige' . Flere producenter har kabler med en ekstra leder, så det som standard kan bruges til XLR stik også. Så er det kun en evt. prisforskel på stikkene, og den ekstra arbejdstid. Så jeg synes ikke det skal holde dig tilbage fra at benytte balanceret.

__________________
hilsen sjorslev
Til top Vis sjorslev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjorslev
 

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes