Forfatter |
|
nesmoht Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud !!
Hvordan er messingknapperne fastgjort ?
|
Til top |
|
|
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nesmoth
Jeg har såmænd bare boret hul på bagsiden og fyldt det op med lim fra en alm limpistol og derefter presset kobberstængerne ned i hullet .
NB: Der skal ikke for meget lim i så kan stængerne ikke komme ned i hullet !!
|
Til top |
|
|
Gonz Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forøvrigt vedrørende alt den snak om at der skulle være problemer med Rifa lytter og bas så kan man jo bemærke at f.eks Gamut anvender de sammer lytter i deres kæmpe effektrin så de må da have en vis kvalitet !
Det var bare en sidebemærkning !
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har da også selv brugt RIFA i alt muligt, og har ikke oplevet nogle problemer - tværtimod.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
bambadoo Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Status: Offline Indlæg: 269
|
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men akkurat rifa og zappulse funket ikke så bra hos meg. Jeg mistet den
stramme fine bunnen, og i toppen var den heller ikke så bra.
Det er faktisk litt det samme som Lcaudio selv sier også.
Citér:
I mostly played with PEH200's (the 85 C series), your PEH169's might well be better.
With PEH200's the mid and top gets all blurry compared to for example
Nippon Chemocon's. If used with a Class A/B amplifier the RIFA's
perform great. So it has to do with sonic properties of ZAPpulse
together with RIFA caps. I could improve the performance with use of
Black Gate VK's in parallel with the RIFA's. |
|
|
Tatt i fra diyaudio.com
EDIT: Men det kan være forskjell mellom 2.2 og 2.3 versjonene og lyttenes innvirkning på lyden.
|
Til top |
|
|
Gonz Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm det med Black Gates i parallel over Rifa lytterne forstår jeg ikke !!
Jeg mener det var jo netop argumentet for at der var monteret Black Gates på Zappulse SE modellerne !
MVH Allan
|
Til top |
|
|
bambadoo Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Status: Offline Indlæg: 269
|
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det mener jeg også Gonz..Så jeg skjønner det ikke helt.
|
Til top |
|
|
Gonz Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes forøvrigt at den største forskel ,jeg har oplevet med zappulse, var da jeg skiftede fra 42v til 50v trafo. OBS kun på SE moduler !! Lyden blev ligesom bare mere magtfuld ! Det er selvfølgelig bare min egen vurdering !!
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror I ikke der menes en mindre Black Gate kondensator end RIFA'erne. Mindre kondensatorer skulle være hurtigere end store, det kan være det er det, der skulle være ideen.
Jeg har selv to Wima 10yF parallelt med mine otte 10.000yF Michicon.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Små ladelytter på 5000mF * 4 er ikke en dårlig ide, hutrig til at lade op, jo flere jo bedre så bliver strømen renset ( ensreteren skal bare følge med ), MEN det er smag og behag og delte meninger om dette,
Det der med at sætte en kondensator hen over ladelytterne er øgså en god ide, det giver en bedre opløsning på diskandten, og jo bedre kondensatoren er jo bedre 
Black Gaet er nogle gode ladelytter i strømforsyningen, og igen delte meninger.
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonz skrev:
Forøvrigt vedrørende alt den snak om at der skulle være problemer med Rifa lytter og bas så kan man jo bemærke at f.eks Gamut anvender de sammer lytter i deres kæmpe effektrin så de må da have en vis kvalitet !
Det var bare en sidebemærkning !
|
|
|
Hej Du !!!!!!!! ( glimt i øjet)
Nu er en gammut heller ikke en class D, så vidt jeg ved (det er muligt at jeg er usædvanligt misinformeret) (stadigvæk glimt i øjet )
Meeeen ok, Jeg havde en Zap 2.2SE bygget som dual mono, hver kanal havde således: 4 stk PEH-200 på hver 4800uF og en 1000VA rinkerne på 2x50V.
Den var brutal.......tung (stadig glimt i øjet) men ok den kunne give strøm son INGEN anden forstærker jeg har hørt til dato, jeg tror ikke engang min Cayin S200 kan give så meget power fra sig.
På daværrende tidspunkt havde jeg zappen i direkte A/B test med en Thule IA-150B bassen var klart mere veldefineret med Thulen.
Meeeen ok, du bruger PEH 169, det er muligt at de er anderledes, men så forskellige tror jeg nu ikke at de lyder
Du kan se hvordan bæstet så ud:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13385&P N=1&TPN=1
Men det er nu meget sjovt at 'lege' med forskellige lytter og ensrettere, den 'endelige sandhed' finder man nok aldrig .....ja og så alligevel nogen finder jo deres livsledsager i folkeskolen, så hvorfor skulle man ikke kunne bygge den perfekte forstærker i første forsøg ??? man har jo lov at være heldig/dygtig 
Jeg har en ny Zap på tegnebrættet, den bliver GEIL... er der i øvrigt nogen som ved hvor man kan købe/skaffe 1500VA+ ringkerner ??? (hvem sagde brum )
Vh Kedde Æ Mann
Nå ja, mine HT'er var også Audiovector M3 Signature, men blot i MK II versionen dejlige ht'er i øvrigt __________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Kedde; du tager da blot 2 stk. 1000va og paralleler deres sekundærvindinger: 2 trafoer på ialt 2000va.
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
Hej.
Kedde; du tager da blot 2 stk. 1000va og paralleler deres sekundærvindinger: 2 trafoer på ialt 2000va.
mvh. Per.
|
|
|
Takker for tippet men risikerer jeg ikke en eller pseudopsyko skygge effekt .
Ej ok, jeg havde overvejet at bruge 2 stk pr monoblok, men min lomme philosofi siger mig at jeg skal gå efter så meget 'kvadrat' i lederene som muligt. Meeeen jeg vil sikkert fortryde det når jeg har en brumlebrumbasse stående alt i alt er jeg i et voldomt dilemma. __________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
Til top |
|
|
DannyCool Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 100
|
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Du kan prøve hos www.vrt-transformer.dk de kan lave din transformator lige som du vil have det... og så er de ikke helt vildt dyre med det 
Daniel
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en hurtig rettelese
www.vrt-transformer.dk
|
Til top |
|
|
Gonz Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
VRT laver ikke ringkerne trafoer !!!
|
Til top |
|
|
DannyCool Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 100
|
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er er vidst rigtigt nok
men så gør http://www.nordtek.dk/... men dem har jeg ikke prøvet at handle med før!!
Daniel
|
Til top |
|
|
heltedellen Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 24 Juli 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har selv lige fået bygget mine zap 2,3 færdigt ...
jeg kører selv 1000VA 55v og 12 10000 uF i hver monoblok så jeg burde da ha strøm nok ...kom da også til at ødelægge et par gamle 12 " peerless basser da der blev holdt lidt fest hvor jeg lige var lidt fraværende hmmm egen fejl men jeg må da sige at de sparker røv
jeg har dog ikke rigtigt styr på kvaliteten da jeg ikke har nogen ordenlig pre at lytte med
men tillykke du har fået det til at se skide godt ud
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 24 Juli 2005 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
Hej.
mvh. Per.
|
|
|
For at blive belastet ens, og dermed afgive samme effekt, skal de have nøjagtig samme indre modstand. Det er i praksis ret umuligt at opnå, så jeg vil ikke anbefale at parallelkoble transformere. Det bliver alligevel kun den ene (den med lavest indre modstand) der kommer til at trække læsset.
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 24 Juli 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
PHN2 skrev:
Hej.
mvh. Per.
|
|
|
For at blive belastet ens, og dermed afgive samme effekt, skal de have nøjagtig samme indre modstand. Det er i praksis ret umuligt at opnå, så jeg vil ikke anbefale at parallelkoble transformere. Det bliver alligevel kun den ene (den med lavest indre modstand) der kommer til at trække læsset.
|
|
|
Ja, lige indtil spændingen begynder at falde lidt, og så begynder den anden jo også at hjælpe til...
|
Til top |
|
|