Forfatter |
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 08 September 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Gorm skrev:
Jeg griber knoglen i morgen og undersøger hvad dette netkabel koster i en meters udførsel.
mvh.
|
|
|
Jeg tror ikke længden er afgørende for prisen, så snup blot 3,0 m. Og jeg ved helt sikkert, at det kan indkøbes for godt en hund hos NKT, blot man lægger ordrer for min 5K + moms. |
|
|
Hej...
Jeg ved ikke med I andre, men jeg synes mængden (læs: længden) af kabler bør holdes på et (forsvarligt) minimum. Jeg ser for mig alle mine elektriske apparater forbundet med 3-meterkabler. Uhada...det er ikke et kønt syn! 
Mvh.
Niels L.
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 08 September 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Gorm skrev:
Jeg griber knoglen i morgen og undersøger hvad dette netkabel koster i en meters udførsel.
mvh.
|
|
|
Jeg tror ikke længden er afgørende for prisen, så snup blot 3,0 m. Og jeg ved helt sikkert, at det kan indkøbes for godt en hund hos NKT, blot man lægger ordrer for min 5K + moms. |
|
|
Hej...
Jeg ved ikke med I andre, men jeg synes mængden (læs: længden) af kabler bør holdes på et (forsvarligt) minimum. Jeg ser for mig alle mine elektriske apparater forbundet med 3-meterkabler. Uhada...det er ikke et kønt syn! 
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Jeg holder på 3m. udgaven
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
Sendt: 08 September 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var det jo ikke fordi jeg egentligt gerne ville købe disse kabler hjem, men mere fordi jeg ville undersøge mulighederne og prisen for disse netkabler.
Og hvis der er nogen her der kan købe direkte ved NKT, kan det sikkert gøres billigere, men jeg har ikke umiddelbart mulighed for at handle direkte ved NKT.
Med hensyn til længden, så var det 3m. udgaven vi hørte hos den gode hr. kubik, og det er da også 3m. udgaven jeg selv har fået fingerne i. Jeg har lidt på fornemmeren, at længden er den største positive parameter i kablets gode egenskaber, og så kommer de støbte stik som nummer 2.
Når jeg har fået nogle af de specialkabler hjem, som jeg har bestilt, vil jeg igen udfordre Kubikkens hospitals netkabel.
mvh.
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 20 September 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har 4 stk af disse røde, skærmede NKT-hospitalskabler, de vil sælge til undertegnede - alt mellem 1 og 3 meter har interesse - så smid lige en PB til mig
Ellers er jeg klar på at aftage 4 stk, hvis vi laver en fællesordre
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 20 September 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 September 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Båt der!
Er der så nogen der har scoret de kabler og hørt lidt på dem? Husk nu at prøve nyt-gammelt-nyt-gammelt-nyt-gammelt mange gange og kun på ÉT apparat ad gangen. Så bliver man ganske fortrolig med virkningen.
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 21 September 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Båt der!
Er der så nogen der har scoret de kabler og hørt lidt på dem? Husk nu at prøve nyt-gammelt-nyt-gammelt-nyt-gammelt mange gange og kun på ÉT apparat ad gangen. Så bliver man ganske fortrolig med virkningen. |
|
|
Kære Hubraum...
Jeg har netop bestilt et sæt, og skal nok komme med en (efter bedste evne) udtømmende beskrivelse. Kablet vil blive afprøvet på en Audio Note DAC 3.1x.
Hilsen
Niels L.
|
Til top |
|
|
Basil Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 187
|
Sendt: 21 September 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det regner jeg også med, at jeg har... Så må vi se hvordan det lyder i forhold til Duelund og LMC Fat kablerne og lidt bøvlet bliver det, da jeg mere eller mindre er gået over til schukostik og stikdåser.
Mvh Basil.
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohøj...
Er der nogen der har gang i noget med fællesindkøb af NKT PKAJS 025/017 netkabel ("hospitalskabel")??
Jeg har fået fat i et enkelt sæt, og det er et skridt fremad i forhold til mit gamle 'standardkabel'. Jeg har dog endnu ikke haft tid til at bytte frem og tilbage en hel masse gange. Men ingen tvivl om, at dette kabel har 'fat i noget af det rigtige'. Har indtil videre kun prøvet det på min konverter. Og det sidder der stadig! 
Øget klarhed og tilsyneladende mere dynamik i især i mellemtoneområdet.
Hilsen
Niels L.
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa i kabelrodet!
Jeg har nu haft mine røde hospitalskabler i et par uger. Der sidder ét i stikkontakten ned til min Eichmann Powerstrip og 4 til hhv. CD, pre og monoblokkene derfra.
Det der først springer i ørene er den dybere bund - bassen går simpelthen dybere. Som der skrives andetsteds i tråden er der også "længere" mellem instrumenterne, hvilket faktisk lyder lidt "underligt" til at begynde med.
Måske er det sådan lavere forvrængning lyder(?)
Den største forskel var klart på kabelsiden, jeg synes ikke umiddelbart jeg kan høre min Powerstrip skulle gøre noget - men jeg har nu heller skiftet rundt og lyttet grundigt efter.
MVH
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Jeg har nu haft mine røde hospitalskabler i et par uger.
|
|
|
Hvor får man fingrene i sådan nogle?
Edit: Er der basis for en fælles ordre? og er vi enig om længden eller kan man bestille i flere længder?
__________________ Derfor Økologi
|
Til top |
|
|
tchav Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 181
|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle der kan fortælle hvor man får fat i disse røde hospitalskabler? __________________ Mit anlæg
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de kan som tidligere nævnt købes hos NKT i pakker a 50 styk.
Hrmmm, jo og så er der vel en fælles indkøbsliste på vej??
Hvor kan man skrive sig op og hvem lægger ud??
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Har i øvrigt lige her til aften, afprøvet det røde kabel op imod et skærmet maskin kabel, a´la AR, JORMA JPC m.fl. Der er ikke meget at diskutere, PKAJS er en del mere dynamisk og ligetil. Maskinkablet er for tungt og for trægt på alle de amps, som jeg har hørt det på.
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hejsa!
Har i øvrigt lige her til aften, afprøvet det røde kabel op imod et skærmet maskin kabel, a´la AR, JORMA JPC m.fl. Der er ikke meget at diskutere, PKAJS er en del mere dynamisk og ligetil. Maskinkablet er for tungt og for trægt på alle de amps, som jeg har hørt det på.
|
|
|
BÅT i hytten.... , nu er Jorma's ikke bare et alm. skærmet maskinkabel selv om det ligner til forveksling . Men de der hospitalsfætre skulle være helt uimodståelige - mon det er den røde retro farve i tænder på ? Lur mig om ikke netop dette kabel er standard på den store orange 70'er-kødhakker serie fra Kenwood ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hejsa!
|
|
|
BÅT i hytten.... , nu er Jorma's ikke bare et alm. skærmet maskinkabel selv om det ligner til forveksling . Men de der hospitalsfætre skulle være helt uimodståelige - mon det er den røde retro farve i tænder på ? Lur mig om ikke netop dette kabel er standard på den store orange 70'er-kødhakker serie fra Kenwood ? |
|
|
Jeg tror ikke Jorma bruger andet end det sædvanlige skærmedekabel til maskiner der reguleres med frekvensomformere. Du kan også få Bybee fiduser på, så der kommer lidt dybhavsklang over det hele. Det røde hospitalskabel er nemmere at finde på hjerteafdelingen på Skejby sygehus. Prøv at gå ind på en stue og kig om ikke der sidder en del af dem. Prøv at hive ét ud af kontakten, hvis du hører et langt biiiiiiiiiiiiiiiiiib og ser nogle damer i hvide kitler fise afsted, så er den go´nok. Så kandubenytte den opståede hurlumhej til,at besøge et par stuer mere, så du kan forsyne dig ligesom vi andre.
|
Til top |
|
|
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Båt i Bimsen,
Hvis de skal virke ordentligt, så er der skam steder, hvor det er langt mere effektivt at montere disse dersens dybhawsdimser, end lige på et power kawel
Det bliver lidt sjovt at høre fra Aarhus Rollator Racing Club, om hospitalsfiduserne overhovedet har nogen virkning. Ifølge specs fra selve frabrikantus himself, er det nemmerlig kun farven, der har en anden lyd
Med kabelsalat hilsen
G&S
PS: Husk at kabler skal spilles til
PSPS: Hvis man gerne vil lugte en lille smule af hospital, så er Arnbitter den sikre vej frem
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
Til top |
|
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skrev til NKT ang køb af denne røde tråd og den flinke dame skrev tilbage at man kunne bestille gennem sin elektriker.
Hmm sin elektriker? Så smider de vel 250% oveni...
Det ser jo ikke umiddelbart ud som at der er basis for et fælles køb, så jeg må finde min elektriker.
__________________ Derfor Økologi
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kunuk Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 02:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt 4 stk. NOPKA3G1,5 hos elektrikeren, men det lyder ikke så godt. Nogen der har erfaring med disse uskærmede netkabler? Det lyder nok bedre med tykkere kabler til monoblokke, eller...? Hvor lang tid skal man regne med til tilspilning?
|
Til top |
|
|