| Forfatter |
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kunuk, det var da også et yderst kedeligt kabel du der har anskaffet dig, det er i princippet den samme type kabel som leveres med dine apparater, dit nye kabel er bare lidt tykkere.

Det er et alm. stykke tilledning, nogle kender det som PKA, dit er bare halogen frit og hedder derfor NOPKA. Jeg har også selv afprøvet dette kabel, og vil give dig ret i det er kapt så vellydende.
Med hensyn til tilspilning er der mange meninger, men min oplevelse er der sker en ændring henover de første 5-10 timer.
mvh.
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der noget at hente når man skifter netkabler fra standard til evt skærmede kabler,når man har problemer med susen i HT?
Når min effekt er tændt suser det svagt i mine HT __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro skrev:
|
Er der noget at hente når man skifter netkabler fra standard til evt skærmede kabler,når man har problemer med susen i HT?
Når min effekt er tændt suser det svagt i mine HT
|
|
|
Nej, min suser en smule både med og uden skærmet netkabel på - hvorfor den suser ved jeg ikke  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 03 December 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
|
| Sendt: 03 December 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svend P.
Er der sikkerhed for, at det HELT NØJAGTIG er det rigtige NKT PKAJS kabel?
Har noget prøvet at bestille det viste kabel?
Mvh.
Niels L.
____________________________________________________________ _____________________
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej.. og nej.
Men jeg ser det for overvejende sansynligt at det er det samme. Så mange forskellige hospitalskabler er der jo nok heller ikke.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2005 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro skrev:
|
Når min effekt er tændt suser det svagt i mine HT
|
|
|
Hmm...det skulle da helst ikke suse så meget, at du kan høre det i lyttepositionen!
Skærmede netkabler hjæper ikke på dét.
Hilsen
Niels
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 05 December 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
|
Hej Svend P.
Mvh.
Niels L.
____________________________________________________________ _____________________ |
|
|
Det ser ud som det skal i mine øjne. Jeg kender ikke andre der bruger de dersens 2 farvede apparatstik. Iøvrigt bør man tænke på, at disse kabler er lavet til ekstremt følsomt udstyr. Bl.a. har man i visse medicinske måleapparater gjort brug af enkelte længder afsuperledere, blot for at være sikker på, at det man ønsker at måle også faktisk er det man måler. Derfor fordrer man et særdeles støjsvagt og velintegreret elektrisk miljø den slags steder. PKAJS er et resultat af disse krav, hvilket i mine ører tydeligvis giver sig til kende. Jeg har i hvert tilfælde aldrig haft meredynamiske og stringente netkabler mellem hænderne uanset pris end disse. At nogen finder dem dårligere end mere hifirelaterede kabler i visse sammenhænge vil slet ikke undre mig. Disse her har ikke formildende egenskaber, og derved får det venner og fjender - ingen tvivl om det. Jeg ville dog gemme mit PKAJS godt, om jeg ikke kunne bruge det lige pt. Måske det hænder, at det pludseligt en dag er det helt rigtige. Chancerne er ret store efter min mening.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har været enkelte der mente at det røde kabel var dyrt til 300 kr. Og Kubikken mente at det skulle koste omkring 100 kr. Jeg ved ikke lige hvor han har fået den pris fra. Der er vist bare tale om et gæt? Nu har jeg nemlig i forbindelse med nyt arbejde fået adgang til nettopriser på hospitalskablet fra grossisten. Og jeg kan fortælle at det koster 215.50 kr excl. moms, d.v.s 269 kr incl.
Uanset hvad, så er det jo ikke dyrt i forhold til hvad folk ellers ofrer på kabler.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 December 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Der har været enkelte der mente at det røde kabel var dyrt til 300 kr. Og Kubikken mente at det skulle koste omkring 100 kr. Jeg ved ikke lige hvor han har fået den pris fra. Der er vist bare tale om et gæt? Nu har jeg nemlig i forbindelse med nyt arbejde fået adgang til nettopriser på hospitalskablet fra grossisten. Og jeg kan fortælle at det koster 215.50 kr excl. moms, d.v.s 269 kr incl.
Uanset hvad, så er det jo ikke dyrt i forhold til hvad folk ellers ofrer på kabler.
|
|
|
Jamenjeg fik prisen oplyst hos selveste NKT, hvor jeg gerne måtte købe dem. Minordre var 5K og det holdt lidt igen på begejstringen, men de 215 lyder da oven på det som ganske realistisk. Den pris på de godt 100 dask, jeg mener det var 100+tityve stykker har også været excl.moms, forsendelse og montering. Længden sputgte jeg ikke om,men gik ud fra, at den var 100% fra det ene stik til det andet. Mener at kunne sige det var 2m langt, se evt. NKT´s hjemmeside. I øvrigt er jeg fortsat meget begejstret for dem,og tager vældigt gerne mod udfordringer fra andre kabler. Måske det lykkes en dag at finde hoved og hale i det
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, din pris er så åbenbart hvis man køber direkte hos NKT. Den pris jeg fandt er hos Solar for et stk i 3 m udgaven.
For interesserede kan jeg desuden oplyse at EAN nummeret er 57.02950.140229. Så er man sikker på at få fat i det rigtige.
|
| Til top |
|
| |
znefi Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 07 December 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva hvordan gik det med den lytte aften har den været eller hva.
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 07 December 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja lytteaftenen har været der, og den var god. 
mvh.
|
| Til top |
|
| |
znefi Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 07 December 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad blev konklusionen om man må spørge
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
znefi skrev:
| hvad blev konklusionen om man må spørge |
|
|
Den er udførligt beskrevet et sted midt i tråden 
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Nilau skrev:
|
Hej Svend P.
Mvh.
Niels L.
____________________________________________________________ _____________________
|
|
|
Det ser ud som det skal i mine øjne. Jeg kender ikke andre der bruger de dersens 2 farvede apparatstik.
Iøvrigt bør man tænke på, at disse kabler er lavet til ekstremt følsomt udstyr. Bl.a. har man i visse medicinske måleapparater gjort brug af enkelte længder afsuperledere, blot for at være sikker på, at det man ønsker at måle også faktisk er det man måler. Derfor fordrer man et særdeles støjsvagt og velintegreret elektrisk miljø den slags steder. PKAJS er et resultat af disse krav, hvilket i mine ører tydeligvis giver sig til kende. Jeg har i hvert tilfælde aldrig haft meredynamiske og stringente netkabler mellem hænderne uanset pris end disse. At nogen finder dem dårligere end mere hifirelaterede kabler i visse sammenhænge vil slet ikke undre mig. Disse her har ikke formildende egenskaber, og derved får det venner og fjender - ingen tvivl om det. Jeg ville dog gemme mit PKAJS godt, om jeg ikke kunne bruge det lige pt. Måske det hænder, at det pludseligt en dag er det helt rigtige. Chancerne er ret store efter min mening. |
|
|
Hej alle...
Er der stadig ingen af jer, der har konstateret om kablerne fra 'Kabelshop' er de rigtige NKT PKAJS hospitalskabler???
Jeg mangler lige to sæt á 3 meter!
Mvh.
Nilau
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels, du skal bare sikre dig at EAN nummeret er 57.02950.140229. Så får du det rigtige kabel.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Niels, du skal bare sikre dig at EAN nummeret er 57.02950.140229. Så får du det rigtige kabel. |
|
|
Hej Svend P...
Hvad betyder egentlig "EAN-nummer"?
Det vil altså sige, at dette nummer skal være det samme, uanset hvor man køber varen?
Juleagtig hilsen
Niels L. (Nilau)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Svend P skrev:
| Niels, du skal bare sikre dig at EAN nummeret er 57.02950.140229. Så får du det rigtige kabel. |
|
|
Hej Svend P...
Hvad betyder egentlig "EAN-nummer"?
Det vil altså sige, at dette nummer skal være det samme, uanset hvor man køber varen?
Juleagtig hilsen
Niels L. (Nilau)
|
|
|
EAN er vist varebetegnelsen hos Solar og LP, som er grossist for hele elbranchen
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
EAN = stregkode
Det er en slags varenr. som er unikt og registreret hos "EAN Danmark" så kun én vare kan have det nummer.
|
| Til top |
|
| |