| Forfatter |
|
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 27 Juni 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
jbdk skrev:
|
De ultimative Horror movies...
- Psycho
- The Exorcist
- Alien
- The Shining
- Rosemary's Baby
- The Birds (Fuglene, 1963)
- The Innocents (1961)
- Night of the Living Dead
- The Fog
- Dawn of the Dead (2004)
|
|
|
The Fog (Tågen) Super fed film, mener endda den er fra 87. Den er et must at se.
|
|
|
The fog eller Tågen er fra 1980. Fed horrorfilm, ligesom de fleste andre John Carpenter film.
 __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 27 Juni 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm dem jeg lige kan komme på som jeg synes var gode
Midsommer - var positivt overrasket over den, fedt soundtrack
Event Horizen - havde ikke hørt om den da jeg så den og damn jeg fortrød at se den kl.2.00 om natten
SAW - synes den er fed
Se7en - god film
Poltergeist - så den som 8-9 årig, har IKKE set den siden 
Alien - for fedt et "monster", gennemført ondt.
Identity - havde ikke hørt om den, overraskede mig meget
andre jeg synes om der nok falder lidt uden for katagorien er, Signs, The Gift, den sjette sans, Beetlejuice.
__________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 28 Juni 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa alle gyserfans
Jeg var helt alene hjemme i går, og så stod den på 2 gysere: The Grudge og SAW.
Sarah Michelle Gellar ER altså ingen stor skuespiller, og når hun endda medvirker i en film uden et decideret plot, uden interessante karakterer, endsige bare en enkelt man kan holde af; ja, så ender The Grudge med at falde helt til jorden.
Der er da, indledningsvist, nogle habile gys - dog mest baseret på den uvidenhed man møder filmens handling med. Gyset består egentlig i, at vi, seere, ikke VED hvad det uhyggelige er, i sin substans altså.
- da det så, endelig, åbenbaredes, var det svært ikke at smågrine sig igennem den sidste lille tredjedel af filmen. The Grudge er en parodi på en gyser. 
Bedre gik det med SAW, der åbner som en værdig arvtager til Seven. Jeg var helt sikker på, at nu skulle jeg da se en film med resonansbund og tæft. For plottet er - på behørig afstand - helt fantastisk med de to indespærrede mænds dødskamp.
Men lige så skarptskåret filmens start er, lige så lommepsykologisk og stadigt mere udflydende er den udvikling, den tager efterhånden.
Den egentlige anke mod denne film er egentlig den samme som ved The Grudge; karaktererne bliver aldrig troværdige eller bare marginalt nogle mennesker, som vi kunne tænkes at holde af. De er simpelthen for firkantede.
Og det er altså svært at holde kadencen som gyserfilm, hvis man som seer egentlig er lidt ligeglad med om karaktererne lever eller dør (det lyder mere kynisk end det er ment ).
Men SAW har potentiale; den kunne, som sagt, have været en arvtager til Sevens sitrende og vedkommende problematisering af det moderne samfunds skyggesider. Men den bliver det aldrig, dertil er spillet, instruktionen og æstetikken for før-set og hul.   
MVH
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 28 Juni 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. Shrek
2. Nemo
3. Shrek 2 ((( ikke så uhyggelig igen))))99
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 28 Juni 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
lorx skrev:
|
1. Shrek
2. Nemo
3. Shrek 2 ((( ikke så uhyggelig igen))))99
|
|
|
Forklar lige hvor der er uhyggelige scener i de tre film, som jo ikke engang har rigtige skuespillere med, men kun computeranimerede figurer.
Men hvis man selv er en computeranimeret figur, så kan de måske være lidt uhyggelige.
Måske er du sådan en slags avatar i virkeligheden - Lorx? Det vil forklare en del ting. 
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 28 Juni 2005 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
|
Event Horizen - havde ikke hørt om den da jeg så den og damn jeg fortrød at se den kl.2.00 om natten
|
|
|
hehe - så den første gang da jeg boede i en lille by i midtjylland. Da jeg skulle GÅ hjem slog klokken 12 (midnat) og al gadebelysning slukkede. Jeg skyndte mig hjem under dynen  __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 28 Juni 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
udover nattevagten, skal sidste time da os nævnes. ellers er de fleste
blevet nævnt, især nemo giver mig koldsved om natten
|
| Til top |
|
| |
Wolfie Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 28 Juni 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
Hov, har I allesammen glemt "vores eget" danske bidrag ; synes faktisk at "Nattevagten" var/er en ganske fin gyser-film. 'Ganske vist en lidt "low-budget" film - men for pokker, det er da lidt af en intens stemning, der er igennem hele filmen......og afslutningen lader da ikke de amerikanske film noget i stikken f.s.v. angår angår blodighed 
mvh
Jesper
|
|
|
Giver dig helt ret i at Nattevagten faktisk er blevet lidt overset i denne tråd. Hvad jeg dog ikke fatter er at der er så mange der synes at The Grudge er god! Synes VIRKELIG den er dårlig. Og de der piger med sort hår der siger den der knirke-lyd der er tale om en b-film!
|
| Til top |
|
| |
haspalm Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 29 Juni 2005 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
suspect 0 fortjener skam også en lille bemærkning.. den starter som en ret underlig film, men efterhånden som man kommer ind i handlingen bliver den temmelig voldsom interessant..
|
| Til top |
|
| |
hajen71 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 29 Juni 2005 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hellraiser
The Beyond
Seven
Night of the living dead (den gamle version)
Alien
Jaws
Bram stokers dracula
The Excorcist (den mest uhyggelige film jeg nogensinde har set - intet mindre)
Opera
Friday the 13th
Som i kan se er jeg ikke så meget til de nye mainstream gyserfilm der kommer op i biograferne i disse dage. skal man have en god gyserfilm skal de lidt ældre film findes frem. De var bare så meget bedre til at fremskaffe den skumle uhyggelige stemning dengang. Nu til dags gælder det bare om at lave de flotteste effekter (håber ikke jeg træder nogen over tæerne med den udtalelse).
|
| Til top |
|
| |
ChrisNoe Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scream-filmene er nævnt og jeg kan virkelig ikke se hvorfor? Hvis man synes det er gyserfilm af højeste klasse, har man godt nok ikke set ret mange gode! Den sidste tid har jeg været godt i gang med at se en masse gysere sammen med nogle venner og de bedste jeg har set er:
Saw I
House of wax
28 days later
IT - ikke specielt uhyggelig, men genialt fundet på. bare ærgeligt at effekterne er så ringe.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ChrisNoe skrev:
|
Scream-filmene er nævnt og jeg kan virkelig ikke se hvorfor? Hvis man synes det er gyserfilm af højeste klasse, har man godt nok ikke set ret mange gode! Den sidste tid har jeg været godt i gang med at se en masse gysere sammen med nogle venner og de bedste jeg har set er:
Saw I
House of wax
28 days later
IT - ikke specielt uhyggelig, men genialt fundet på. bare ærgeligt at effekterne er så ringe.
|
|
|
Tjaaa jeg kan ikke rigtigt se at House of Wax skulle være bedre end Scream 
Der var også en som havde Exorcisten på listen........... Han har tydeligvis ikke set den. Magen til wanner be gyser skal man lede længe efter. Flere sjove/ komiske scener end gys  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er min top 10. De som gjorde mest indtryk på den tid jeg så dem:
1: The Tale of 2 Sisters. (Japansk gyser. Fantastisk stemning. Bedste nogensinde)
2: Dark Water. (Originale japanske version. Stemningen er helt fantastisk, så når der endelig sker noget er man ved at skide i bukserne )
3: Stephen Kings IT (Voldsomt uhyggelig da jeg så den som barn. Har senere set noget af den, og alderen har desværre taget livet af specielt effekterne )
4: Nattevagten (Noget så specielt som en god dansk gyser. Specielt uhyggelig hvis man så den som 11årig)
5: The Ring (Amerikansk version. Fin blanding af Hollywood og Japan)
6: Seven (Suveræn film. Ved dog ikke helt om det er en gyser)
7: Blair Witch Project (Var næsten hypen værdig. Fed idé)
8: Psycho (Klassiker som stadig er seværdig)
9: Texas Chainsaw Massacre (Klassiker)
10: Rosemarys Baby (Roman Polanskis klassiker)
Scream og Ths Shining syntes jeg er de mest overvurderede gysere ! __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 02:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
'Gyser' er lidt svært at definere... The Grudge er vel en gyser, og jeg synes, den fungerede OK.
Der er to film, jeg nægter at se igen: Funny Games, og S7ven - de befinder sig begge i området mellem thriller og gyser.
Den første Alien er fremragende, og Excorcisten er såmænd ikke værst.
En del Stephen King filmatiseringer fungerer fint - IT i TV-serie udgaven var ret fin. Det samme gælder den gamle Salems Lot, med James Mason.
Psycho mister lidt fremdrift, efter at damen i badet er slået grundigt ihjel - beklageligt .
Nattevagten er rigtig god (altså den oprindelige, danske version - den amerikanske er patetisk, på trods af den ellers glimrende Nick Nolte), men den er en thriller(?).
Jeg har en fornemmelse af, at de fleste 'gysere' indebærer et element af (over)tro - mens 'thrillere' helst ikke må indeholde brud på ordinære, fysiske love... 
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Martyrs - ny fransk film som ganske enkelt bare er ond. Lidt i stil med Funny Games men med ondskaben placeret på et helt helt andet niveau. Ikke en film man skal se i en hyggelig stund med kæresten/konen. Det var en film jeg havde i baghovedet mange dage efter at have set den. Plottet filmen lægger sig på er ikke langt fra noget der rent faktisk fandt sted kort efter 2. verdenskrig. http://www.imdb.com/title/tt1029234/
- Exorcisten - tror ikke der er så meget at sige, er man til gysere har man allerede set den. http://www.imdb.com/title/tt0070047/
- The devils chair - overraskene film. skuespillet er bevidst overspillet flere steder, før man har afslutningen med kan man undre sig over hvorfor der går lidt "B" stemning i den - det kommer dog til at passe ganske godt ind i filmens plottvist. Starter med et okkult tema men slutter på bedste vis i jordnær ondskab. http://www.imdb.com/title/tt0837791/
- Tale of 2 sisters - koreansk gys når det er bedst. De kan noget Hollywood bestemt ikke er gearet til. Findes også i en Hollywood remake, den er på ingen måde originalen værdig. http://www.imdb.com/title/tt0365376/
- Haute Tension - morder film i bedste stil. Action fra start til slut. http://www.imdb.com/title/tt0338095/
- À l'intérieur (Inside) - mere ondskabsfuldt fransk horror. Film som Saw blegner i sammenligning med nogle af de seneste franske kreationer. http://www.imdb.com/title/tt0856288/
- Hellraiser - ikke en videre uhyggelig film, men det er om ikke andet et mesterværk i sig selv. http://www.imdb.com/title/tt0093177/
- The Ring - Bedste amerikanske bud i mange år på fornuftig uhygge. Eneste eksempel jeg har set hvor en remake af japser udgave ender bedre end originalen. http://www.imdb.com/title/tt0298130/
- 28 days later - måske ikke en film der spreder super uhygge, men en zombie film skal der sku være plads til på en top 10. Sammen med efterfølgeren hører det til toppen i zombie "genren". http://www.imdb.com/title/tt0289043/
- Gin Gwai (the eye) - Mere orient gys i den bedre ende. http://www.imdb.com/title/tt0325655/
__________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halloween (Maskernes nat) med Jamie Lee Curtis er absolut nummer 1 på min liste (film-musikken er osse helt suveræn). Texas chainsaw massacre (den originale) kommer osse højt op på listen. Jeg var i biografen da begge film blev vist i den lokale bif. Halloween kan stadig give mig kryb, hvis jeg genser den på DVD, selvom det nu er over 30 år siden den havde premiere. Motorsavs massakren virker dog ikke så "voldsom" mere.
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lige nødt til at være irriterende og komme med et par rettelser  A Tale of Two Sisters er koreansk, og The Eye er kinesisk - det er altså ikke 'japser'-film. Nogle af mine favoritter i vilkårlig rækkefølge: The Eye (originalversionen) Dark Water (originalversionen) Ringu A Tale of Two Sisters Alien Hellraiser The Exorcist The Thing Angel Heart ... og sikkert en masse andre, som jeg har glemt __________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
Jeg er lige nødt til at være irriterende og komme med et par rettelser 
A Tale of Two Sisters er koreansk, og The Eye er kinesisk - det er altså ikke 'japser'-film.
Nogle af mine favoritter i vilkårlig rækkefølge:
The Eye (originalversionen) Dark Water (originalversionen) Ringu A Tale of Two Sisters Alien Hellraiser The Exorcist The Thing Angel Heart
... og sikkert en masse andre, som jeg har glemt
|
|
|
Der blev vidst generaliseret lidt Rettet for god ordens skyld __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin:
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
udover de nævnte synes jeg Darkness Falls er en fin film. Den er ikke specielt uhyggelig, men har man skruet en lille smule op for anlægget er der et par gode chok undervejs. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |