Forfatter |
|
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
Sendt: 02 August 2005 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
fbforever:
ctacta vil jo ikke ud med sproget, så jeg kan jo komme med mit bud.
MCE 2006 (codename Emerald) kommer i løbet af August - det er ikke mere specifikt end det.
Jeg er ikke klar over om MS Danmark vil køre en mere specific udruldning senere end August, i så fald kommer løsningerne senere, da de helt sikkert følger en dansk udgivelse.
Skulle den danske version følge den engelske update (som bliver tilgængelig på Windows Update), så vil jeg faktisk gå ud fra at maskinerne allerede står afventende hos producenterne - de kender sandsynligvis ikke noget mere specifikt end "August".
Igen med forbehold for at MS Danmark rent faktisk først vælger at sende den danske version på gaden i September-Oktober (det bliver helt sikkert senest der for at nå julesalget).
Og så syntes jeg jo det er lidt ærgeligt at ctacta ikke vil ud med sproget - jeg kunne forstå det for et par måneder siden i forhold til at konkurrenter ikke skulle få informationerne så de evt. kunne følge konceptet - det er for sent nu, da det hele er lige rundt om hjørnet.
Mvh
Brian __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
Sendt: 02 August 2005 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sidste jeg hørte igår er at updaten kommer i oktober og ikke før vil vi se den danske version. Så må vi se om det passer.
Jeppe
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2005 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
CTACTA,
Jeg er ikke enig med dig i af HP's larmer. Ja den er dyb, alt for dyb hvilket også gør sig gældende for mange andre kabinetter, hvilket jeg er uforstående overfor. Divine er så vidt jeg ved også ret så dybe.
Det bliver spændende at se i de næste par måneder, og især se hvad alle de store kommer med.
Jeg ved HP ikke kommer med noget i DK før senere på året, måske først næste år. Det er ikke fordi HP ikke vil i DK men der bliver nok ventet lidt for at se hvordan markedet modner sig.
Fujitsu har jo haft en box længe.. men de første gik der ild i og jeg har hørt mange skrækkelige historier om de enheder så lad os se hvad det nye bliver fra dem.
IBM/Lenovo er vist helt ude af billedet her.
Acer kunne måske have noget i ærmet.
DELL har jo introduceret en bærbar og mon ikke de kommer med et drøn af en maskine som sikkert ikke er særlig pæn men men så meget power at det er unødvendigt.
Zitech.. Ja vi venter jo stadig ctacta men mon ikke der bliver leveret en box med forstærker og display. Jeg ser dog stadig Zitech som en bambusmaskine, ikke at det betyder så meget i det samlede men det begrænser det måske lige nu til kun at være i DK vi ser disse maskiner??
Uanset hvem der kommer med hvad så synes jeg at det vi mangler det er en extender box der kan smide det hele ind i et andet værelse. Jeg skal ikke have en xbox stående så lige nu ser jeg frem til at en leverandør kan levere en løsning der kan det hele. Ja jeg kan godt sætte små media centre op rundt omkring men det er bestemt ikke det optimale i mine øjne.
Jeppe
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2005 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
pagi: Nu nævner du kun de store mærkevare - når jeg kigger rundt på markedet i udlandet, så er det faktisk de store spillere der har de ringeste løsninger.
Jeg tror klart trendsne skal komme fra de mindre spillere - måske bla. Zitech.
Du nævner heller ikke Amitech som ser ud til at have licenseret noget fra Elonex i England, eller ihvertfald benytter samme opbygningsprincip ud fra hvad de viste på tv.
I USA mener jeg klart det er firmaer som fx. Niveus Media (http://www.niveusmedia.com), Inteset (http://www.inteset.com), Hush (http://www.hush.com) og lign. der gør noget ud af tingene - den slags firmaer syntes jeg bare ikke rigtigt vi har i DK.
Der er også mange små der faktisk gør et rigtigt godt stykke arbejde baseret på standard hardware, men adskiller sig ved at have gjort et godt stykke forarbejde i sammensætningen, og opsætningen....jeg har flere af de små der installerer det software jeg laver, og bla. Niveus gør det også til nogle af deres distributører - Niveus løsninger syntes jeg virker rigtigt lækre, og det er firma i den stil jeg håber vi ser i DK.
Af de små firmaer der forsøger sig med standard hardware kan nævnes S1 Digital (http://www.s1digital.com/)
Jeg tvivler dog et eller andet sted på at vi ser den slags firmaer i Danmark - der er en helt anden mentalitet omkring køb af den slags i Danmark end der er i USA. I Danmark vil folk ikke betale 15.000 kr. for en Media Center maskine som kan bygges for 8.000 kr. af diverse folk hvor 80% af dem ikke rigtigt ved noget om det alligevel.... "det er jo bare en computer med computer hardware - hvorfor skal den koste så meget? Jeg kan vel bare købe en almindelig computer"
Af samme årsag har jeg også meget beundring for at Zitech tør forsøge med en formentligt fed løsning (de har netop indtil nu leveret Media Center maskiner med præcist den elendige kvalitet som man får ud af at have ovenstående synspunkt), men jeg er bestemt ikke sikker på at de får success med det - hvis det er en forstærker og computer sammen gætter jeg på en pris på den forkerte side af 20.000 kr, og det tror jeg kun få vil betale.
Jeg tror smertegrænsen for sådan noget i DK vil ligge på en 10.000-12.000 - den producent der kan levere en RIGTIG fed løsning i den prisklasse, og samtidig levere en rigtig god service omkring brugen vil måske få success....
Desværre tror jeg Media Center i DK flopper ihvertfald i de næste 1-2 år.
Mvh
Brian
__________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
Sendt: 02 August 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Det er nemlig fuldstændig rigtigt, der er mange bud, mange er dog desværre halvhjertede forsøg og dårlige løsninger. Jeg er dog ret så sikker på at Zitechs bud vil vække manges interesse, da den på mange punkter er banebrydende. Glæd Jer 
Hehe.... Så vidt jeg husker, så er det vist dig der har lavet det meste af indmaden i Zitech's kommende media-center, ikk?? 
HP's ser flot ud udvendigt - på afstand - men er en meget dyb maskine at have stående. Indvendigt råber det desværre til himlen, blæsere alle vegne og desværre ikke noget man gider have stående i en stue på længere sigt. |
|
|
__________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
Flerbizky Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 57
|
Sendt: 02 August 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLY FARK !... Det er altså noget seriøst grej de hælder ud... Deres
Denali LE HDTV maskine holder da ca. 1100%.. 2 x normal tuner, 2 x HDTV
tuner, 1Tb HDD, 2Gb ram og en kampvægt på 35kg... DAMN... Sådan en vil
jeg ha' !...
Og så uden en eneste blæser... Æv..
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flerbizky: ;-)
Man kan diskutere hvor fedt det er med sådant et monster, men det er en ganske imponerende maskine.....
Det er den slags OEM'ere der poppede op da Microsoft valgte at frigive MCE til OEM'ere (tidligere var den kun tilgængelig for HP, Alienware og andre af de store - der skulle bestilles et bestemt, meget stort antal licenser).
Og det er den slags firmaer jeg håber på vi ser nogle af i DK - men igen - tror du folk ville betale 30.000 for en maskine som denne der?
Jeg er også meget betaget af Niveus' storage solution med 4 harddiske i RAID og med en mini-itx maskine, som kun har et netværksstil og et strømstik, og så pakket pænt ind - det er en rigtig lækker måde at få storage på. Efter min mening skal man med en HTPC have alle sine DVD'ere på harddisk og indexeret og klar til afspilning alle steder i huset direkte, uden at skulle finde skiver frem, og ja - det er ulovligt hvilket jeg er dybt uenig i, hvis man ejer skiven - derudover kræver det MEGET storage.
Med Niveus' storage løsning betaler man så også for at det er smart......
Mvh
Brian __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
|
Til top |
|
|
Flerbizky Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 57
|
Sendt: 02 August 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa... Jeg syn's deres A/V server lugter lidt af en Linux kasse med
Samba og så et "pænt" web interface.. Ikke noget revolutionerende må
man sige.. Min egen server kører bare W2K Server, men er ellers ca.
samme bestykning (Bortset fra at jeg skal ha' skiftet mine 4 180Gb'ere
med nogen 400Gb'ere lige om snart..)
Dog mener jeg at det er for åndsvagt af Denali at sælge den med 4 stk.
400Gb'ere som en 1.6Tb løsning istedet for at sætte den op som en 1.2Tb
løsning med raid 5. Mister du en disk - "Vi ses Kammerat" - Farvel og
tak til hele samlingen....
Men ja. Jeg mener også at ens DVD samling skal være tilgængelig i hele
huset - UDEN at man skal rode med at finde skiven. Men - Mpeg2 er et
l**teformat - så sp. er hvordan man skal pakke sine skiver uden at
miste hverken menu'er, kvalitet eller extras.. Jeg har ikke kigget på
RatDVD endnu men bør nok prøve det..
Bortset fra det - Så ville jeg med glæde betale 30K for en "rigtig" løsning - Hvis jeg havde den slags penge ;)
[Edit] Og desuden mener jeg at MediaPortal er langt stærkere end MCE2005 ;)
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flerbizky: Nu hedder firmaet "Niveus".
Og ja - løsningen er blot en samba formentligt oppe at køre på en flash ram - jeg mener dog stadig det er smart, da de har puttet 4 diske og en maskine ned i et kabinet som kan stå pænt sammen med alle andre enheder.
Og når de skriver 1.6 tb - så er det så vidt jeg ved reelt de 1.2 tb levereret med en raid 5 - formentligt efter kundens ønske.
Jeg syntes ikke MPEG2 er et l**teformat - ja - der er kommet bedre formater, men det vil der jo altid gøre. RatDVD ser ganske glimrende ud, men jeg mener den komprimerer alt for meget - mine DVD'ere bliver ikke komprimeret yderligere, da jeg syntes det er nemt at se kvalitetsforskellen.
Media Portal vs. MCE - det har jeg ikke nogen holdning til - jeg kender ikke nok til Media Portal...en af forcerne ved MCE er at der leveres "ready-to-go" løsninger, og dermed er brugerskaren større, og koncepter som extendere er også smart hvis det ikke var pga. de begrænsninger det har.....
Mvh
Brian
__________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

|
Sendt: 02 August 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian,
Jamen jeg er enig i at der er mange andre spillere på markedet, hvilket jo kun viser at der forhåbenligt er et markedet for HTPC i fremtiden :-) . Men som du også selv skriver så er spørgsmålet om alm. dødelige er klar til at smide deres gamle stereoanlæg ud til fordel for en "PC" som står i stuen og som man helst ikke skal bruge til andet end lyd og tv/video?? Og så samtidig betale prisen for det.
At mange små bygger smarte HTPC enheder glæder mig og at virksomheder som Amitech og Zitech kommer med produkter gør måske at vi får flere med.
Potentialet er stort men vi er stadig pionerer der prøver tingene af...
|
Til top |
|
|