Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Det første år uden TV. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
I middelalderen sloges man med sværd og havde diverse maskiner der kunne kaste med sten. Desuden havde man ægte drager dengang. Jeg synes faktisk det lyder mindre trist en TV

He he - ok - det er da vist godt at du dropper tv - ægte drager  - huh
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Martyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Hør nu lige her alle i vantro!

Jeg er frisk på at smide tv'et på porten hvis i fortæller mig hvordan jeg så kan se Premier League lørdag efter lørdag efter lørdag... Og ærlig talt drenge, hvor mange film findes der som er værd at se på DVD???? Der er max. 5 film om året jeg gider se overhovdet, så indtil de vågner op i Hollywood zapper jeg troeligt videre på 9509'eren, og bold i kassen. 

Til top Vis Martyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martyr

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

martyr, den nærmeste engelske/irske pub  bare send det herover, lækkert tv i øvrigt
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

marty
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Det er jo meget fint, jeg ser heller ikke så meget tv mere, selvom jeg dog ikke kan undvære det. Men når i sidder ved computeren eller foran lærredet, er det så ikke bare at flytte tidsrøveren et andet sted hen?

Der var en der engang sagde at det at se tv, er som da urtidsmennesket sad og så ind i bålet efter en god jagt.
Til top Vis marty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marty

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Net-Bjarne; du er min mand. Dog synes jeg, at det er lidt syndt for din datter; hun kunne jo have et lille TV på børneværelset!

Jeg solgte mit B&O i december ´94 og har aldrig savnet det, aldrig!

Martyr nævner at der kun er få gode DVD-film! Er der flere gode film i TV? De sender jo det samme l*** 10 gange i træk og er SQ frække nok til også at sende dem endnu engang!

TV er bare en arbejdsplads; flest mulig ansatte til højest mulige løn, så op i lommen med kvaliteten, alle er jo tvangsindlagt til at betale for det i dyre domme! Og hvad skulle disse mennesker ellers lave, suk og arbejdsløshed!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Martyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Martyr nævner at der kun er få gode DVD-film! Er der flere gode film i TV? De sender jo det samme l*** 10 gange i træk og er SQ frække nok til også at sende dem endnu engang!

Næh, men der er jo andet end film i tv. Med en hjemmebio er man jo bundet op på at der er nogle film der er værd at se.  Men er da enig i at der findes flere crap programmer end gode.

Martyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
martyr, den nærmeste engelske/irske pub  bare send det herover, lækkert tv i øvrigt

Der kommer jeg også, men det er jo heller ikke helt billigt. Man drikker jo ikke postevand...

lars2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Eller Køb en HDD-recorder, så er det let at hoppe over reklamer og alle de elendige programmer.

Tror faktisk hellere jeg ville undværre mit anlæg end mit tv ......

Til top Vis lars2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars2004

Klan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Sjovt nok, sporten... Det eneste jeg savner totalt er ca. 1 gang om året når der sendes Le Mans. Men jeg kan ikke finde ud af tv-kanalerne mere, så jeg lever de 24 timer på nettet.

Grunden til at jeg smed mit tv ud dengang, var at jeg åbnede avisen for at se hvad der kom i fjernsynet, og der stod "amerikansk tv-serie" ud for 9 ud af 10 programmer. Ved siden af var der en artikel hvor der stod, at mennesket havde mindre hjerneaktivitet når det så fjernsyn end når det sov. Så åbnede jeg brevet fra pbs og så hvor meget jeg blev bonnet for licensen, og så smed jeg tv'et ud af vinduet.

Dengang var jeg i tyverne, og nåede frem til at jeg hellere ville sidde på værtshus hver aften, og have en eller anden form for hjerneaktivitet, end sidde hjernedød derhjemme. Nu er jeg i trediverne, og har brugt alle de penge jeg sparede i licens på at gå i biffen. Men det klager jeg nu ikke over.

Til top Vis Klan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klan

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Klan skrev:

Dengang var jeg i tyverne, og nåede frem til at jeg hellere ville sidde på værtshus hver aften, og have en eller anden form for hjerneaktivitet, end sidde hjernedød derhjemme. Nu er jeg i trediverne, og har brugt alle de penge jeg sparede i licens på at gå i biffen. Men det klager jeg nu ikke over.

Værtshus og hjerneaktivitet hmm - det er ikke lige de to ting jeg forbinder med hinanden - hvad laver i på dit stamværtshus? spiller skak eller sådan noget - jeg plejer nu at komme der for at drikke

marty
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Skrumpelever fremfor manglende hjerneaktivitet. Lev hårdt, dø tung 
Til top Vis marty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marty

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Jeg er overrasket over, at så mange herinde ikke har noget fjernsyn.

Selv har jeg ikke brugt mit fjernsyn de sidste par måneder, og jeg overvejer nu at smide det væk og investere i en tuner til min projektor, til de få gange jeg vil se noget i fjernsynet.

Jeg er også alt for træt af reklamer og dårlige programmer.

Til gengæld vil jeg så melde mig ind hos digitarian.dk tror jeg...

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 skrev:

Til gengæld vil jeg så melde mig ind hos digitarian.dk tror jeg...

Det har jeg også overvejet. Jeg bruger alligevel et par hundrede hver måned nede hos BlockBuster, som er den eneste videobutik i byen - og så kunne man jo lige så godt få sendt filmene med posten... Jeg bryder mig bare ikke så meget om digitarians betalingsform, det virker mig lidt mistænkeligt at man skal deponere sit kreditkort nr hos dem - jeg havde foretrukket PBS træk eller lign.

Jeg er såmen ikke så overrasket over de mange uden TV. Når jeg starter tråden er det vel naturligt med en "me too" effekt. Men jeg synes det er glædeligt at der er nogen der deler min glæde ved at have droppet TV, det får jo een til at føle sig knap så underligt (jeg er absolut den eneste i min omgangskreds uden TV, de synes det er vildt underligt).

Klan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
Klan skrev:

Værtshus og hjerneaktivitet hmm - det er ikke lige de to ting jeg forbinder med hinanden - hvad laver i på dit stamværtshus? spiller skak eller sådan noget - jeg plejer nu at komme der for at drikke

Well, hellere en eller anden form for hjerneaktivitet, end ingen hjerneaktivitet. Og jeg stiller gerne op til både backgammon og skomager...

Til top Vis Klan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klan

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ikke helt dit valg, netbjarne, men i det mindste har vi EN ting til fælles: ingen af os betaler licens

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Jeg forstår ikke helt dit valg, netbjarne, men i det mindste har vi EN ting til fælles: ingen af os betaler licens

Ah! - ikke korrekt! - jeg betaler faktisk radiolicens - da jeg var en 17-18 år gammel og sad i min 1. værelses lejlighed, kom "licenstjensten" forbi netop som radioavisen gik i gang på mit anlæg - den var ikke til at bortforklare  

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

netbjarne skrev:

Svend P skrev:

Ah! - ikke korrekt! - jeg betaler faktisk radiolicens - da jeg var en 17-18 år gammel og sad i min 1. værelses lejlighed, kom "licenstjensten" forbi netop som radioavisen gik i gang på mit anlæg - den var ikke til at bortforklare  

Ok, radiolicens betaler jeg også. Så har vi da det til fælles.

Jeg undres dog stadig lidt over dit valg. Jeg får hovedpine af vodka og kvinder, men i små mængder kan det nu være ret godt.

Man har lov til at fravælge en masse dårligt tv, og så kun eks. se Discovery, som man kan lære en del af.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

s991116
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Hej Netbjarne

Tak for de du ikke tog mit indlæg så hidtidligt som de fleste andre. Denne tråd er blevet for lang til jeg gider terpe den igennem.

Men kort sagt synes jeg man kan sammenligne TV med alkohol. For alkoholikere er det et onde, for os andre er det godt at have ved festlige lejligheder. Det samme kan vel siges om TV'et og "TV-holikere".

Til top Vis s991116's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af s991116

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Klan skrev:
Guldkysten skrev:
Klan skrev:

Well, hellere en eller anden form for hjerneaktivitet, end ingen hjerneaktivitet. Og jeg stiller gerne op til både backgammon og skomager...

Det eneste jeg vil på et værtshus, ud over at drikke, er at spille dart og pool - jeg hverken kan eller vil bruge hjernen på et værtshus, og da slet ikke efter nogle stykker

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Ah, der er altid de der frelste famillier der kan leve uden dit og dat......i 80'erne var det familierne i Værløse der lavede deres egen service i keramik og trægafler og syntes det var fedt , så kom halmhusene til i 90'erne foret med muslingeskaller indtil man fandt ud af de faktisk skulle klorbehandles ellers rådnede de ...sikke en omgang pladder. Lev jeres frie livsstil i fred og lad være med at plage os main streamere med den

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes