Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Det første år uden TV. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Ah, der er altid de der frelste famillier der kan leve uden dit og dat......i 80'erne var det familierne i Værløse der lavede deres egen service i keramik og trægafler og syntes det var fedt , så kom halmhusene til i 90'erne foret med muslingeskaller indtil man fandt ud af de faktisk skulle klorbehandles ellers rådnede de ...sikke en omgang pladder. Lev jeres frie livsstil i fred og lad være med at plage os main streamere med den

muslingeskaller stinker som en ladning død fisk, damn - godt jeg ikke har isoleret eller foret med det
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

JEG ÆLSKER MIT GODE "GAMLE" 29"  WIDESCREEN FJERNSYN!!

Samt min DVD!!

Ser gennemsnitlig 3 - 4 timer dagligt!.. og ku ik drømme om at ikke have tv!!! ville ønske jeg havde tid til mere!.. men der er også sport!, hifi, børn, familie & venner samt mit job.. og daglige gøremål... 

Men de 3 - 4 timer savnes ikke andre steder!..  og det er et daglig spørgsmål om prioritet!..

Og så kan man altid optage.. hvi man skal noget vigtigere..

mvh. 

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

naim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Juli 2005 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Fantastisk tråd  . Har selv gået og tænkt på at smide TV'et ud. Så jeg vil forslå kæresten derhjemme, at vi smider tossekassen ud. Hun har for kort tid siden foreslået, at vi genoptog backgammon spillet, som var en super beskæftigelse sidst vi var på sommerferie. Vi kan begge godt lide at læse, så her var muligheden for at læse lidt mere. Ryger tossekassen, er der også bedre plads til anlægget  og så sparer vi penge på licens og TV-pakker.

hilsen naim

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Juli 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Net-Bjarne; da op i lommen med hvad de andre føler er "vildt underligt"!

Folk uden TV har et sundere og mere alsidigt liv end dem med TV! Brug tiden på biografbesøg, musiklytning, boglæsning eller giv kæresten, hvad hun meget godt kunne tænke sig! (Ja, det kunne så blive en rubin-ring, betalt med licenspengene. Eller noget helt andet !)

Man skal ikke snyde og har man radio, så betaler man også de 160kr/halvårligt!

NB: 1-2% af den danske befolkning har ikke TV, så selvfølgelig findes de også her på Hifi4all.dk!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Juli 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Folk uden TV har et sundere og mere alsidigt liv end dem med TV!

Mener du. Jeg synes de er kedelige og uinteressante, fordi de ikke ved noget om hvad der foregår i verden.

Se, nu har vores indlæg lige udlignet hinanden

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 Juli 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
F.Christians skrev:

Mener du. Jeg synes de er kedelige og uinteressante, fordi de ikke ved noget om hvad der foregår i verden.

Hvilken verden? - den du kan se i "Cosby og Co" eller "Big Brother VIP", eller den uden for døren, også kendt som den virkelige verden?  Sidstnævnte er iøvrigt TV-verdenen langt overlegen. Prøv at kigge ud af vinduet, se evt om du kan finde et træ, og observér det så lidt. Bemærk opløsningen! - der er ingen hønsetrådseffekt overhovedet! Refresh raten er bare i top, ingen slørhaler efter fx tennisbolde whatsoever. For ikke at tale om en fantastisk contrastratio, specielt hvis du befinder dig på landet en mørk og skyfri nat :-) - og hvad med den meget naturtro 3D effekt (uden briller!), integreret lugt (dog ikke altid en fordel) og det bedste af det hele, licensfrit!!!

Den virkelige verden kan sagtens være med og er bestemt hverken kedelig eller uinteressant...

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Juli 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke se fidusen at i at erstatte en tv  skærm med flere andre skærme og lærreder , de er jo alle tidsrøvere og gør at man alligevel tilbringer tid hver for sig på hver sit medie. Det er da smart at optage det tv man vil se og så slette det næste dag fordi man har glemt hvad det var man optog   

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Svend P; 99% af det TV viser, er i bedste fald en bleg fremstilling af virkeligheden og tit direkte usandt!

Men seerne æder det råt aften efter aften!

(I skolen lærte jeg at børn op til ca. 6 år tror, at det de ser i TV er virkelighed! Senere bliver de så til kloge voksne og så går den ikke længere, NOT!)  

Så skal I også lige huske at se G. W. Bush på TV i aften! (En statsleder med IQ på 91 og alt for meget magt!)  +  =  

Hvad kanal er det?

Det er SQ dem alle sammen!

Jamen hvorfor dog det? Og kommer der så ikke "Fint skal det være"? 

Ja, et eller andet skal de jo sende og når nu de andre... og selvfølgelig er der da også plads til reklameblokke og andre genudsendelser!

Net-Bjarnes lovprisning af virkelighedens billedteknik og surround-sound kan jeg kun bifalde; hurra for virkeligheden!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Nu findes der jo dem der har et arbejde der kræver en vis mængde jerneaktivitet, og for dem er det en meget rar ting at kunne koble af/slappe af, før man går til ro. Nu er der heller ikke det hele der er "nobrain" at se f.eks.: quizprogrammer kan da også være underholdende og give en vis aktivitet.

Fint ikke at have tv længere, men har det reddet jeres parliv, jeres børn, gjort jer til bedre menesker? Måske nogle har været slaver af tv´et, og ikke har haft styrke til blot at holde det slukket når der ikke var noget værd at se på? Det virker lidt som om at alle (de fleste), har været nød til at tage en kold tyrker, og ikke har kunne klare at det skulle være der længere, selvom der ved flere lejligheder godt var noget de gerne ville se.

Vi er glade for tv´et, og bruger vores video ofte, for at kunne se hvad vi vil, når det passer os, og ikke når der bliver sendt. Vi sparer i øjeblikket sammen til en harddiskoptager, som vil gøre det hele meget næmmere.

Tillykke til jer der ikke har noget tv, I må da være sådan en form for proffessorer af en art, I skal da have en medalje. Mandril-aftalen

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Don Jensen; du har stort set ret i det hele!

Man kan koble af til TV: Det kan man også med mange andre ting!

Nej, det hele er ikke no-brain, men det er godte-nok tät på! Hvilken quiz udvider din horisont?

TV er primärt til propaganda og pacificering af masserne; bliver man et bedre menneske af at forsage dette? Forestillingen om at man skulle väre noget specielt, er det som tager mest "energi"! Det gälder også dem uden TV!  

Personligt tager jeg en kold orangeade, tak!

Og hvad Casper Christensen mener om kloge-åger; det tager vi med ophöjet sindsro!  

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Svend P]
F.Christians skrev:

Se, nu har vores indlæg lige udlignet hinanden

[/QUOTE]

JA! jeg møder til tider menneskere der ikke har tid til at se tv..  og jeg må sige at deres viden er ganske indskrænket!..

De ved alt om deres JOB! og hvad naboen laver!.. og det er så det!..

Enkelte læser lidt avis.. og har så den holdning og viden netop DEN! avis de læser nu og da har..

Personligt ser jeg nyheder HVER! dag både tv2 og DR1 samt de svenske nyheder på enten  sv 1 -2 eller 4..  samt jeg ser CNN og Euro news..

Flere gange om ugen ser jeg et og andet på Discovery og History..

Og jeg snupper også lige de debat og andre programmer på tv der er.. altså eks. Horisont og den slags..

Og så et par gange løbet af ugen en god film eller to.. enten optaget eller DVD..

Gennemsnitligt 4 timer dagligt..

Nogle gange køre tv bare med MTV hele dagen.. ( man er jo pro. DJ!!) mens der laves andet..

Både BT & Ekstrabledet og Politikken samt den lokale avis ses igennem og de mere interasante ting op i tiden mm. nær læses..

Der udover skal jeg hver måned have Highfidelity, Norske Fidelity, Speaker Builder, og de tyske Klang & Ton samt Audio og nu og da et engelsk eller amerikansk hifi blad..  foruden hifi så skal der også læses Illustreret Videnskab og Muscle & Fitnes samt ik mindst div. DJ magazines både danske og udenlanske..

Og så er der INTERNETTET!!!

Så Disse steder samles viden!..

Men selv med den literatur jeg læser.. ville der være STORE! huller og mangler UDEN! TV!..

Så folk der ikek ser TV misser meget!..

Der er dog forskel på folk der ser vt! jeg har også mødt total indeskrænkede mennesker der ser tv. 10 timer om dagen..   det kommer jo an på HVAD! man ser!

Hvis den stpr fast på TV3 hele dagen og "soap operas" i døgn drigt samt div serier og andet PJAT! og kun fiktion..  så er der decideret fordummende!..

Ser man de gode programmer er det meget lærerigt og oplysende.. ( der er dog bestemt ikke noget galt i lidt underholdning af mere useriøs art og en god film i ny og næ!! )

Det samme kan siges om computer "folk" nogle BRUGER!! internettet andre surfer bare og blir ik en "hak" klogere af det!.. og nogle spiller og chatter bare!..  hvilket ik just er særlig lærerigt og oplysende!.. og i nogle tilfælde kan det være decideret fordummende.. både intelektuelt / viden mæssigt samt ikke mindst socialt!..

Jeg selv bruger som sagt mindst 4 timer på TV og  2 - 3  timer på Internet & pc.. samt 2 timer på Sport ( styrke træning) resten på familien & venner.

Der kan dog være enkelte regn dage hvor den står på 5 - 6 timer tv!!...

Nu er jeg så hældig at min arbejdes uge er på 12 - 14 timer ( fre & lør)  

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Jeg læser nu også en tre-fire stk aviser om dagen og så hører jeg en del DR program 1!  

200-500kr bruger jeg om måneden på allehånde tidsskrifter, ja sågar Basserne er med!

Og hvis der er een som har bøger om alt fra krigsreportage via partikelfysik til esoterik (åndvidenskab), så er det mig!  

Men om jeg er interessant eller kedelig, den mening har I bare og tillykke med det!  

Bemærk 3 x  og det er fordi, jeg lige har betalt radio-licens (160kr)!

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Licens ???   

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Spurnaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Uhha, hvor er jeg ved at brække mig over den del af jer, der ikke kan forstå folk der sker tv. For det første snakker de fleste somom der kun var dr1 og tv2, og glemmer helt de andre kanaler.

Tvet er fuldt af masser af informationer og interessant viden, som du ikke finder andre steder. Se en kanal som discovery den er helt fantastisk, og selv om kan kun har tv2, så kan man slå over og se en fantastisk dyreudsendelse med Steve Irwin. Jeg kunne ikke drømme om at læse en kedelig bog om faktuelle ting om en krokodille, med et par billeder. Men se en udseendelse hvor vi går helt tæt på dens adfærd, mens vi bliver proppert med informationer. Jeg er underholdt, og ville ikke kunne have fået denne information på anden måde. Har jeg behov for denne viden - sikkert ikke, men det var spændende og som sagt, underholdene. 

Tv handler i mange henseende om at blive underholdt og afkobling, på samme måde som vores alle sammens kære anlæg. For hvorfor høre musik når man kan gå ud og høre en dejlig hest vrinske, eller en bi summe. ARRRHHH det er da utroligt så lidt folk kan sætte sig ind i hinandens liv.

Og hva så, om det bare er et dødsygt program med noget ligegyldigt, er det så en forbrydelse at bruge tid på ? Nej, alle timer af ens dag behøves ikke være fyldt udelukkende med "meningsfyldte" ting.
Man skal ikke udelukkende se tv, men også blande det med 1000 andre ting væk fra tv'et, og det kan 99,99% også godt styre, så prøv nu lige at kom ind i kampen venner.
Tv kigning er når der, er noget man gerne vil se, eller hvis det er afslapning for en. Personligt bruger jeg det kun til at se sport sport sport, og så lidt dokumentarer.

Til top Vis Spurnaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spurnaldo

Behnready
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Ja de såkaldte spændende, interessante, sociale og kulturelle mennesker uden tv, mangler åbenbart lidt forståelse for os kedelige mennesker der ser tv. Desuden er det vist også ret snævertsynet at mene at tv kun består af propaganda og hjernetom humor. Næh et balanceret forhold til tingene er det bedste efter min mening, hvilket gælder de fleste ting. At nogen så altid skal søge ekstremerne, det er jo deres fornøjelse/problem, bare ikke når vi andre skal nedgøres for ikke at følge dem.
Til top Vis Behnready's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Behnready

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Det kan da godt være man skal vælge fjernsynet fra ... og nu vi er i gang, skal vi så ikke sælge bilen, skrotte cyklen, rydde køkkenet og brække nogle huse ned ... så kan vi i fællesskab droppe alt det unødvendige skrammel vi omgiver os med og have nok i os selv ... afbryd strømmen og gå nogle ture, sove under åben himmel, samle ind til bål og lave mad efter naturmetoden.

Nej, det jeg faktisk vil sige: Vi er børn af vores tid og til en vis grad er det blevet "nødvendigt" med diverse kasser omkring os (tv, huse, biler ...) for at vi kan fungere i den tid vi er i. Altså kan jeg næppe forestille mig en tv-programredaktør uden et tv i hjemmet. Men jeg kan godt komme på job uden bil, transporttiden bliver bare derefter ... jeg kan også godt holde mig orienteret om verden uden tv ... og lave mad uden et komfur kan jeg sagtens ...

Men det hele bliver meget mere besværligt!

Vores natur gør, at vi oftest vælger de nemmeste udveje eller løsninger. Hvorfor gå en omvej på 500 meter til et fodgængerfelt, hvis jeg kan smutte over vejen lige her? Og hvorfor skrive dette indlæg i hånden og sende det pr. brev, når det kan gøres lynende hurtigt fra tastaturet? Og hvorfor skulle jeg bruge tid på at holde mig orienteret, når jeg kan få det direkte ned i mit fjernsyn?

Det er en del af vores tid, at have denne nemme løsning på et informationsbehov inden for rækkevidde - uanset nuancerne i behovet, er man ringe stillet uden.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Spurnaldo; bliv ikke dårlig, vi er da ligeglade med om folk har TV eller ej! Bare vi ikke bliver tvunget!

Tv er fyldt med masser af info, som ikke findes andre steder... Øh nå; så er det enten noget de selv har fundet på, eller har de det alligevel fra en bog eller et andet medie?  

Jeg giver jer dog så meget ret i, at DR2, DK4, Discovery og andre af den slags kanaler, kan bibringe en noget viden og måske også et par guldkorn! Men er der nogen som genudsender år efter år, så er det Discovery (Shark-week min bare *øv)!

NB: Hvis man læser meget, så vil man også bedre være i stand til at udtrykke sig uden stavefejl og sår´n!

Behnready; hvis det hele er så afbalanceret, hvorfor beskyldes eks. vis DR´s nyhedredaktion for at være "røde lejesvende"? Er der forskel på nyhederne i DR og TV2? Er der baggrundsstof eller er det noget man finder en 2-5 timers radio om på DR P1?

Og så er der nyheder på tegnsprog! (Klokken er 15.50!) 

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

@F-Christians
"NB: Hvis man læser meget, så vil man også bedre være i stand til at udtrykke sig uden stavefejl og sår´n!"

okay - og hvor kommer dette fra - "eks. vis", "nyhedredaktion" 

Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Spurnaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Spurnaldo; bliv ikke dårlig, vi er da ligeglade med om folk har TV eller ej! Bare vi ikke bliver tvunget!

Så lad være at antyd, at folk ikke burde se nyheder fordi de er farvede, soap fordi det er dårligt, og spændende udseendelser fordi at man kan læse tingene i en bog. Ergo ville jeg aldrig lære noget om krokodiller og 1000 andre ting.

F.Christians skrev:

Tv er fyldt med masser af info, som ikke findes andre steder... Øh nå; så er det enten noget de selv har fundet på, eller har de det alligevel fra en bog eller et andet medie?  

Det jeg mener er at de kommer med informationer , som du ikke vil finde andre fordi du ikke søger dem. Mange incl. mig selv gider ikke læse en kedelig bog, hvor selv skal danne billerne på nethinden.

F.Christians skrev:

Jeg giver jer dog så meget ret i, at DR2, DK4, Discovery og andre af den slags kanaler, kan bibringe en noget viden og måske også et par guldkorn! Men er der nogen som genudsender år efter år, så er det Discovery (Shark-week min bare *øv)!

Det er ikke noget problem med genudsendelser, for du sidder der jo ikke hele tiden, og det er muligt med lidt teknologi/penge at få et utal af kanaler så du har noget at vælge imellem.
Du køber vel også forskellige cder/vinyl så der er lidt ligemeget hvad du har lyst til.

F.Christians skrev:

NB: Hvis man læser meget, så vil man også bedre være i stand til at udtrykke sig uden stavefejl og sår´n!

Det har du ret i, men tror nu ikke det er der problemmet ligger, når folk skriver. Så tror jeg mere det er dovenskaben der gør sig gældende.

Til top Vis Spurnaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spurnaldo

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Undskyld mig!? Men der findes noget der hedder POWER ON/OFF den bruger vi.

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum