Forfatter |
|
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Hey Schrammel.
Hvor har du handlet dit grej? Hos Ole?
MVH WRONG |
|
|
Yes... Det meste er købt hos Ole. Forresten Wrong... Jeg kom vist til at skrive at Evidence er tr. 11 på King For A Day. Det passer jo ikke helt, da den er nr. 3. Men Evidence er nr. 11 på deres opsamlingsalbum "Who Cares A Lot". Kom lige til at blande tingene sammen
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snyder billedet, eller hælder Melody'en en smule bagover?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke billedet der snyder. De hælder en smule bagover, for at modvirke stående bølger i kabinettet. Her er et billede hvor det fremgår lidt tydeligere.
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
Det er ikke billedet der snyder. De hælder en smule bagover, for at modvirke stående bølger i kabinettet.
Her er et billede hvor det fremgår lidt tydeligere.
|
|
|
Ja, det tænkte jeg nok. Og de påmonterede spikes, fulgte sikkert også med? Sikke mange fine detaljer. Utroligt at man kan få så meget højttaler for "sølle" 8000kr. Det sæt skal jeg da absolut kigge nærmere på. Leisure 3SE ser også spændende ud __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal lige høre
Er det den model du kan få til 8000. Altså den billigste finer og den skrabede model du har der.
Kan forstå der er nogen der koster lidt mere, hvor de så har gjort noget mere ud af looket kan jeg forstå. Skal lige siges at jeg ikke finder din model skrabet
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Ja, det tænkte jeg nok. Og de påmonterede spikes, fulgte sikkert også med? Sikke mange fine detaljer. Utroligt at man kan få så meget højttaler for "sølle" 8000kr.
Det sæt skal jeg da absolut kigge nærmere på. Leisure 3SE ser også spændende ud
|
|
|
Du har ret i at spikesene følger med. De er nogle ordentlige krabater, med et kraftigt gevind på 1 cm i diameter!  Spiken er fra mine Moon Goddess II, men det er samme model som til Melody Billedet siger lidt om størrelsen, og vægtmæssigt føles telefon og spike næsten lige tunge. Diskanten i er den samme i Leisure 3se og m103, og derfor tror jeg de minder meget om hinanden. Dog gør det større kabinet og 0,5" større bas/mellemtone-enhed, at der er mere bund i M103. I sidste ende fylder de lige meget om man køber standerht'erne eller gulvmodellen, så jeg valgte gulv.
Nu skal det nævnes at introduktionsprisen er kr. 8000. Normalprisen bliver vist 11.000, men det er stadigvæk billigt.
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer skrev:
Jeg skal lige høre
Er det den model du kan få til 8000. Altså den billigste finer og den skrabede model du har der.
Kan forstå der er nogen der koster lidt mere, hvor de så har gjort noget mere ud af looket kan jeg forstå. Skal lige siges at jeg ikke finder din model skrabet |
|
|
Så vidt jeg har forstået, så er fineren er den samme om du vælger den til 8.000 eller 10.000. De ser ihvertfald ens ud. Forskellen er bare at den dyrere model er lakeret (i mange lag) så den får en blank overflade. Jeg har set den, og den er rigtig flot udført, men jeg kan godt lide det mere "naturlige" look (...og så er jeg for nærig til at betale 2000 ekstra kun for udseenet.   ) Kæresten bryder sig heller ikke om lak-fineren, så det var så nemt!  På billedet ovenover ser det ud som om der er en bred hvid stribe fineren midt på ht'eren. Det er blitzen der er reflekteret i låget til pladespilleren, og altså mine manglende evner som fotograf der er skyld i det.
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
wrong skrev:
Hey Schrammel.
Hvor har du handlet dit grej? Hos Ole?
MVH WRONG
|
|
|
Yes... Det meste er købt hos Ole.
Forresten Wrong... Jeg kom vist til at skrive at Evidence er tr. 11 på King For A Day. Det passer jo ikke helt, da den er nr. 3. Men Evidence er nr. 11 på deres opsamlingsalbum "Who Cares A Lot". Kom lige til at blande tingene sammen 
|
|
|
HEHE. Jeg studsede også lidt over det men tænkte at jeg nok bare huskede forkert.
MVH WRONG
__________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
Rotel dyr Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 447
|
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aurum Cantus laver sku noget ordenligt højtaler ,,jeg har Leisure 2 og jeg er meget glad for dem ,,jeg syndes ikke de mangler noget bas og de spiller bare mit anlæg ud til 55000 kr he he ,,bare synd at sjælland ikke har så meget af Aurum Cantus så man ikke kan se hvordan de ser ud rigtig nok mange der tænker pha nå de ser Aurum Cantus.com hjemmeside de laver nogle l**te billeder så man tro de mega gremme nå men må de selv om ,,hilsen sony dyr
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan heller ikke forstå de ikke opdatere deres billeder på siden. Men det er vel med til at holde omkostningerne nede. Dette billede af Melody M103 fra aurumcantus.com sælger ikke højttaleren alene... Man har ikke noget indtryk af formen, detaljerne eller størrelsen på dem.
|
Til top |
|
|
Rotel dyr Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
sådan ,,rigtig billeder giver jeg dem 03 men lyd og finis giver dem 11 tal
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke en fin test Schrammelll! Jeg har sagt det før, og jeg siger det igen: De er nogle gudeskønne højttalere du har fået dig! Hvis jeg havde pengene, var de købt hjem i går. Bare en skam de sætter prisen op. Uanset hvad så er Aurum Cantus helt sikkert et mærke, jeg vil holde øje med, når jeg (engang) skal købe nye højttalere! __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Jeg har et sæt SD-fødder liggende som jeg i sin tid købte for at bruge sammen
med mine - nu solgte - SA1280. De har bare lagt og samlet støv (havde faktisk
glemt jeg havde dem! ) fordi Moon Goddess II var for tunge, men nu skal
de forsøges igen. Jeg har i lidt tid brugt dem
under cdafspilleren, og jeg synes måske det givet et lille løft, men ikke noget jeg har lyttet seriøst på.
Eftersom man både kan bruge SD under højttalere såvel som elektronisk udstyr,
skal mit lille eksperiment i sin simpelhed finde ud af hvor de virker bedst i
mit setup. Hvis der er nogle andre som har erfaringer med sd-fødder så kom
gerne med dem.

"fødder" under cdafspilleren.
Jeg har udvalgt følgende 3 numre som reference til forsøget.
- Adam F - Colours fra
“colours” 1994
Fra den franske elektroniske scene, men et meget ”jazz’et” nummer. En
dyyyb bas sætter det langsomme tempo. I kontrast til den ensomme og
fyldige bas, er der et virvar af symbals og percussions og andre ”lyde”
som i glidende overgange erstatter hinanden. Nærmest svævende på skift skaber det
en rigtig fed atmosfære. Det er et nummer som kræver meget af setuppet for
lyde (rigtig!) godt, da det meget komplekse lydbillede af høje og dybe toner let kollapser. - Kent - Den Döda Vinkelen
fra ”Du og jeg döden” 2005
Nummeret opbygges instrument for instrument i et stille tempo, hvorefter
der gives los på bedste melodiske Kent-vis. Super lækker atmosfære og
stemning hele vejen. - Green Day – Letterbomb fra
“American Idiot” 2004
Et gedign rocknummer på den fede måde! Det nummer er jeg
bare vild med fortiden. Lyden går klart igennem, og trommer er
veldefinerede og har ikke den ”blop blop”-lyd som rockindspilninger
desværre tit lider under. Meget bredt og dybt soundstage.
Det var lidt om materialet jeg har tænkt at bruge. Nu må vi se om SD-fødderne kan hjælpe til at forbedre indtrykket af disse numre. Testen falder iøvrigt godt sammen med at kæresten ikke er hjemme før i morgen...
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er nogle rigtig lækre højttalere du har fået købt - jeg er misundelig på din bånddiskant, hehe....
Sikkert dumt spugt, men hvem forhandler dem?
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt dem hos Hifi4you i Esbjerg. Det er også et meget lækkert bånd der sidder i. Og som testen længere oppe også beskriver, så er diskanten hverken pågående eller for blød i lyden. Utrolig detaljeret, men neutral og lige tilpas!  Jeg kan stadigvæk blive overrasket over hvad den kan. Et nummer kan lyde stort og flot, og så rejser lydbilledet sig bare endnu mere i et omkvæd, b-stykke eller lignende.
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
fordelen ved en bånddiskant er det ikke også at den ikke er sp retningsfølsom i lydbilledet?
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes ikke Moon Goddess II var så retningsfølsom som Melody. Jeg kan hører betydelig større forskel når jeg vinkler Melody end jeg kunne før. Hvor mine Moon Goddess II næsten spillede uden vinkel så skal Melody vinkles markant mere ind mod sweetspot.
|
Til top |
|
|
Rotel dyr Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kunne virklig godt tænke at hører m-103 ..men sjælland er et uland med Aurum Cantus øv øv
|
Til top |
|
|
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
Jeg synes ikke Moon Goddess II var så retningsfølsom som Melody. Jeg kan hører betydelig større forskel når jeg vinkler Melody end jeg kunne før. Hvor mine Moon Goddess II næsten spillede uden vinkel så skal Melody vinkles markant mere ind mod sweetspot.
|
|
|
Er båndet i Melody ikke længere end i Moon Goddess ?
- er der ikke noget med at jo længere bånd, desto mere retningsbestemt lyd ?
|
Til top |
|
|