Emne: når DVDérne forsvinder i posten ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaka skrev:
Hej,
Selvfølgelig er der et stort flertal af gode bude hos PostDK, det er jeg
helt overbevist om, men...
For to minutter siden tog jeg postbuddet på færsk gerning. Hun
havde
lagt et brev der var for stort til brevsprækken, under min måtte ude i
opgangen.
Jeg er hjemme i dag pga. min syge dreng og havde for lidt siden en
lille STOR kamp med ham for at få ham til at tage sin penicilin. Midt i
kampens hede ringede posten på døren og jeg nåede ikke at lukke
op før
hun var på vej længere op. Jeg nåede dog at fange hende og
forklarede
hende at hun ikke bare skal ligge breve/pakker uden for døren.
Hun var fuldstændig uforstående overfor mit problem... "Jamen vil du
da hellere selv hente brevet på posthuset?"
Det var en afløser...
|
|
|
Jeg er en gang kommet hjem og har fundet to pakker foran døren. I
og for sig fint nok da jeg jeg så sparede turen til posthuset plus turen
hjem igen med ca. 20 kg. i favnen, men lidt mystisk at den der
havde afleveret forsendelsen ikke ville have de ca. 12000 kr. som
skulle opkræves pr. efterkrav. Jeg gik på posthuset og betalte og fik
som "tak" lov til at bruge 20 min. på at vente mens samtlige tre
ekspedienter fandt ud af hvordan man tastede efterkrav fra tyskland
ind i systemet og selvfølgelig også lov til at betale 200 kr. i
efterkravsgebyr i stedet for de sædvanelige 100 ("der er jo to
pakker"). Fremragende service - næste gang de glemmer det siger
jeg sq bare at jeg aldrig har modtaget noget
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
nAlen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvom tråden så småt er ved at dø ud, vil jeg da også lige smide et indlæg.
Jeg er selv postbud, og selvfølgelig er der ingen undskyldning for fejlleveringer/tyveri etc, og disse kan aldrig accepteres.
Dog vil jeg sige at dagligdagen kan være lidt af en gætteleg mht om den pågældende person rent faktisk bor på adressen (ja, få navn på ALLE! der bor i husstanden). I er jo heller ikke synderligt interesserede i at jeg sender jeres spritnye lcd skærm tilbage til tyskland, fordi i har væsentlige mangler i navnet på døren vel :)
Derudover er der et par småting, tråden igennem, jeg lige syntes der skal på plads.
Max erstatningnen for pakker hedder op til 4200.- (5000.- hvis de er sendt rekommanderet). For Værdipakker er det op til det i værdifeltet angivede beløb (skriver du 10000.- er det 10000.-). Der er INGEN erstatning på brevforsendelser!! (og det er især her, alle de latterlige tyvagtige hatte scorer kassen, for dvd film, spil, cder osv sendes i langt de fleste tilfælde som brevpost).
Omdelingsperioden for pakker hedder, så vidt jeg er blevet informeret, 1-2 dage, hvilket folk har en tendens til at glemme fra tid til anden. Fejl kan jo opstå, og postDK håndterer altså en hel del pakker dagligt, under et tidspres der nærmest inviterer til at sende en pc'er med den forkerte bil. (pc'er = pakkecontainer).
Over de sidste måneder har der været en hel del fokus på internt tyveri, så lidt bliver der da gjort ved det. Lidt har, som bekendt, også ret, men postDK håndterer usandsynligt mange brevforsendelser dagligt, og det vil ganske simpelt være umuligt at overvåge dem alle.
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg bestilte min nuværende PC hos DELL og fragt manden stillede bare hele molevitten , for over 22 k , foran min dør - jeg har kun en lille forhave foran mit hus , godt nok på en rimelig rolig vej , men jeg blev vildt overrasket over det da jeg kom hjem. Jeg ringede og brokkede mig til DELL , og de lød også til at være overrasket over at det kunne ske. Jeg kan ikke huske hvilket fragt firma det var , men ihvertifald ikke post danmark.
Havde jeg nu ikke været ærlig så ................. __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skal Dell have ca. 700 kr for fragt og er det lovligt at opkræve tilsvarende beløb såfrem man ønsker at returnere pakken? Dette står med småt i deres annoncer!
mvh
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
|
Hej
Jeg bestilte min nuværende PC hos DELL og fragt manden stillede bare hele molevitten , for over 22 k , foran min dør - jeg har kun en lille forhave foran mit hus , godt nok på en rimelig rolig vej , men jeg blev vildt overrasket over det da jeg kom hjem. Jeg ringede og brokkede mig til DELL , og de lød også til at være overrasket over at det kunne ske. Jeg kan ikke huske hvilket fragt firma det var , men ihvertifald ikke post danmark.
Havde jeg nu ikke været ærlig så .................
|
|
|
Det lyder godt nok sindsygt, så vidt jeg ved har Dell en special aftale med et bestemt fragtfirma, netop for at undgå den slags og sikre stabile og hurtige leverancer __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det viste sig at den PC de havde sendt mig havde den forkerte indmad iforhold til det jeg havde bestilt , så den måtte tilbage igen - da jeg fik PC ´en igen blev der ringet lidt frem og tilbage mellem fragt firmaet og mig så de kunne sikre sig at jeg var hjemme , måske havde DELL imellemtiden været efter dem  . __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg køber, skal vi sige, en rimelig mængde film, primært hos Axelmusic og Amazon, og jeg har indtil dato mistet mere end 10 film i posten, det er sjovt nok ALDRIG rudekuverterne der forsvinder....jeg har dog altid fået begge firmaer til at sende filmene igen, men jeg synes at det er rystende at de forsvinder..om det er Post DK eller de andre landes postvæsener der sørger for forsvindings nummeret, ja det står hen i det uvisse... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle røvhuller beskriver slet ikke postDK's service så dårligt som det burde. Jeg har aldrig oplevet så dårlig service NOGEN som helst andre steder. I får lige min suverænt dårligste oplevelse til dato her (ud af mange...) Sendte en pakke pr. efterkrav den 1. december. 2005. Kunne ikke forstå hvor pengene blev af, da sælger havde betalt pr. efterkrav og fået sin pakke. Jeg kontaktede dem derfor, og efterlyste beløbet. Det viste sig så at de havde mistet den lille seddel der skulle tilbage til mig for at jeg kunne hente pengene på mit posthus. Den inkompetente ekspedient gjorde mig opmærksom på at de SKULLE have den seddel før de kunne gøre noget, og jeg kunne ligeså godt lade vær med at komme igen, for De (læs postDK) kunne ikke gøre mere for mig? Ahva? Hvad er det for at svar at give sine kunder. I starten af januar modtog jeg så et brev fra postDK med at de nu havde fundet ud af de havde modtaget pengene i Ikast hvor pakken var sendt til. De er dygtige, det havde Ikast bekræftet allerede i December, men de skulle lige bruge 3 uger til at finde ud af det alligevel.
Den 9. januar ca. 5 uger efter jeg skulle have modtaget mine penge ringer en venlig dame fra BG bank og fortæller mig jeg efterlyser nogle penge. Jo tak sagde jeg, og hun skulle bare have mit reg. nr og konto nr. så ville hun overføre pengene med det samme. Jamen, hvad blev der af det ekspedienten havde utrygt så soleklart: ...ekspedient gjorde mig opmærksom på at de SKULLE have den seddel før de kunne gøre noget. Det lykkedes dog alligevel, uden seddel at få mine penge godt en måned forsinket. Velkommen på forsiden sig jeg bare! I øjeblikket har jeg en anden sag kørende med nogle højttalere der er flækket i kabinettet under transport, selv om de var pakket godt ind og sendt med forsigtig.! Da jeg henvendte mig med reklamationen sagde ekspedienten at jeg skulle have åbnet kassen og i hvert fald have gemt emballagen. Jamen hvorfor fik jeg ikke det at vide af hendes kollega da jeg hentede pakken? Konklusionen efter flere dårlige oplevelser er: De er nogle klamphuggere. Den ene ekspedient siger det ene og den anden noget andet. De tager intet ansvar for noget som helst, men er gode til at vaske hænder når kunden henvender sig med en klage!
(En gang har jeg også været ude for det i andre nævner med at efterlade pakken ved døren - min mobil til 3000,- havde budet bare lagt ved døren, skønt hvis det var blevet regnvejr, eller der var kommet en nysgerrig sjæl forbi...) _______________ Vh Kasper (Der håber at der snart vil komme et bedre alternativ til PostDK)
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv arbejdet hos Postdanmark, og vil da gerne kommentere lidt på nogen bemærkninger.
Bliver en pakke forladt uden for jeres dør, og der står modtager kviteringen på pakken, så tag da pakken og sig at den ikke er kommet. 
Kempf87
Mht, til dine kabinetter, er det faktisk dig der har et problem. Du skulle have åbnet pakken inden du skrev under eller modtog den. Hvis du havde læst vilkårene fra postdanmark ville du vide dette. (Alt dette står beskrevet i sælgers købsbetingelser.)
BRUG GLS! De er billigere, god levering lige til døren. (jeg får f.eks. sendt alt til mit arbejde.)
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
gichael3257 skrev:
|
Bliver en pakke forladt uden for jeres dør, og der står modtager kviteringen på pakken, så tag da pakken og sig at den ikke er kommet. Tja, det kan du have ret i 
Kempf87
Mht, til dine kabinetter, er det faktisk dig der har et problem. Du skulle have åbnet pakken inden du skrev under eller modtog den. Hvis du havde læst vilkårene fra postdanmark ville du vide dette. (Alt dette står beskrevet i sælgers købsbetingelser.) Ekspedienten kunne godt informere om dette, da man som køber regnet med tingene er iorden når man betaler ca. 200,- i fragt med forsigtig...! Det er i hvert fald min holdning. Det ville spare både dem og jeg for en masse besværligheder.
BRUG GLS! De er billigere, god levering lige til døren. (jeg får f.eks. sendt alt til mit arbejde.) Det gør jeg næste gang..! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Soma Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 185
|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ret sikker på at hvis man åbner pakken så er man forpligtet til at tage imod den. Hordan skal budet tage det med tilbage hvis emballagen er brudt?
|
| Til top |
|
| |
andefeldt Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uh, en tråd om en af yndlingsaversionerne PostDanmark  Nu har et par af medarbejderne skrevet, at post og pakker kommer, dagen efter de er sendt (selvfølgelig lige med lidt "afvigelser" ved weekenderne). Det er absolut en sandhed med modifikationer. Jeg har bestilt flere ting på nettet (film, cd'er osv). Jeg får en mail onsdag om, at min pakke er sendt, jeg får track&trace nummeret, så jeg kan se ordren på PostDanmarks hjemmeside. Mandag har jeg stadig ingen pakke, jeg taster track&trace nummeret ind på PostDanmarks hjemmeside, hvor der står, at pakken er modtaget hos Post Danmark torsdag og videresendt til aftenomdeling. ONSDAG ligger den en grøn seddel fra pakkeposten. De havde været forbi tirsdag og ingen var hjemme, så jeg skal hente pakken på Posthuset. Fint. Det tog jo også kun en uge. Desuden påstår vores pakkepost, at vi ikke var hjemme tirsdag, hvor jeg var hjemme hele dagen. God stil (vi har skulle hente samtlige pakker på posthuset, selvom vi har været hjemme). En enkelt gang fik vi ikke engang den grønne seddel dagen efter, pakkeposten havde været der. På posthuset blev man skældt ud, fordi man havde smidt sedlen væk! Deres medarbejdere laver jo aldrig fejl... Flot! Portoen stiger, antallet af medarbejdere falder, pludselig har PostDanmark råd til at udgive en ugentlig avis og samtidig bliver de tilbageværende medarbejdere bare mindre og mindre servicemindede. Sorry, skulle bare lige ud med lidt galde omkring vores postvæsen....  Anders
|
| Til top |
|
| |
Sten Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
|
Hej Raskolnikov.
Var det ikke i BT og tv - avisen der for nylig endnu engang blev foretaget et check på hvor meget der forsvinder i posten. |
|
|
Sådan ca. 70.000 pakker forsvinder/stjålet sporløst årligt hos PostDK. 
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Postdanmark og CD-ON stinker for vildt .
Postdanmark er en griner .
sender aldrig pakker med dem .
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|