| Forfatter |
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 17 August 2005 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor sælger du den - få den nu lige rigtig opjusterert så skal du bare se !
Hilsen King-)
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 17 August 2005 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den blev du hurtigt træt af
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 17 August 2005 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var vel udsigten til en hurtig fortjeneste der gjorde det?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 17 August 2005 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
| Det var vel udsigten til en hurtig fortjeneste der gjorde det? |
|
|
Næh. Kim har generelt ikke sit udstyr i længere tid end han har haft LP12'eren
Jeg kalder ham for hifi-vagabonden, he he.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 17 August 2005 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
kontrast skrev:
|
|
Næh. Kim har generelt ikke sit udstyr i længere tid end han har haft LP12'eren
Jeg kalder ham for hifi-vagabonden, he he. |
|
|
Ha ha, kender det alt for godt! 
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 17 August 2005 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
Hvorfor sælger du den - få den nu lige rigtig opjusterert så skal du bare se !
Hilsen King-)
|
|
|
Hej King
Den er skam tip top.
Har været forbi Linn forhandleren, der sagde den var fin.
Det er også Linn forgandleren der har monteret pu på den, så jeg ved den er 100% i orden.
Men som Svend P skriver, kan jeg godt lide at handle, og har generelt ikke mine ting ret længe, man kan lide at prøve noget nyt, og en af måderne er at bytte lidt.
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 17 August 2005 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok det var altså slidte plader. Det oplever man tit, specielt hvis der er kørt med for lavt nåletryk, hvor nålen så at sige danser rundt på siderne af rillen og simpelthen kværner løs på rillerne. Hellere en anelse for højt nåletryk end for lavt.
(Og ja, jeg havde glemt et 0,xx i min anbefalng af forhøjelse af nåletrykket. det var såmænd 0,25g jeg mente. Godt at nogen var mere vågne end jeg) __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 17 August 2005 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
|
|
Måske. Jeg kan så røbe at han købte den af mig for en slik, men den var heller ikke i specielt god stand. Jeg havde længe overvejet at udføre den samme restaurering, men kunne aldrig finde motivation eller tid til det.
LP12'en var aldrig min kop té: Jeg havde ingen mulighed for at få den ordentligt opjusteret hos et autoriseret værksted, og selv om jeg fulgte instruktioner fundet på nettet til fulde, så nagede det mig altid at jeg jo nok kun nåede 90% af vejen.
Linn's filosofi brød jeg mig heller ikke om, hans hellighed Ivor og alt det der, hvilket også er hvorfor jeg nok heller aldrig køber Rega igen.
Lyden brød jeg mig heller ikke om, uanset om der sad en K9 (den er ikke særligt god) eller Adikt på. Da jeg skiftede til Roksan Radius 5 var der så meget mere luft og rum, det fik mig til igen at satse og tro på vinyl.
Men Kim har gjort et godt job med restaureringen, den er kommet til den ære og værdighed igen som en LP12 trods alt fortjener. Jeg håber så altid på, når jeg sælger, at jeg sælger til den nye ejer, ikke at den anvendes som investeringsobjekt, men det er der jo ikke noget at gøre ved 
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

|
| Sendt: 17 August 2005 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved hvad han betalte dig for den og han kan vel få omkring 6+ K for den i ren handel idag. At kalde det Jarre gjorde ved den for en restaurering er en overdrivelse, intet blev jo skiftet ud over PU´en. Jeg vil nærmere kalde det en grundig rengøring. Kan forstå du havde skiftet meget på den; opgraderret med CIrkuskit, Trampolinbund og ny rem. Det alene har jo kostet i omegnen af 6.500,- kr.
Det er jo osse bare iorden og en god handel vil vi alle gerne gøre.
Har du - Kim Petersen - forladt LP mediet eller har du blot forladt Linns pladespiller?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 August 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
|
Jeg ved hvad han betalte dig for den og han kan vel få omkring 6+ K for den i ren handel idag. At kalde det Jarre gjorde ved den for en restaurering er en overdrivelse, intet blev jo skiftet ud over PU´en. Jeg vil nærmere kalde det en grundig rengøring. Kan forstå du havde skiftet meget på den; opgraderret med CIrkuskit, Trampolinbund og ny rem. Det alene har jo kostet i omegnen af 6.500,- kr. |
|
|
LP12'en blev købt brugt i ca. 1999 for 4200 kr. ekskl. pickup. Jeg skulle så selvfølgelig forsøge med nogle af de "forbedringer" som Hifi & Elektronik engang havde en artikel om ifm. Thorens pladespillere. I dag kan jeg godt se at det nok ikke var det bedste jeg kunne gøre på en LP12. Men som sagt brød jeg mig aldrig rigtigt om den, og vinyl gik lidt i glemmebogen i nogle år.
Som jeg skrev til Kim ifm. handlen har jeg på et tidspunkt forsøgt at give den lidt nyt liv med nye fjedre og grommets, ny drivrem, ny on/off switch (den gamle havde det skidt), og ny olie. De par dele dengang kostede vist ikke meget mere end 500 kr. Jeg har ikke bekostet Cirkus og Trampolin på den, det havde den allerede da jeg købte den. Desuden var der ingen pickup med fra min side i salget.
6000 kr. synes jeg nu er lidt i overkanten, men måske 4-5000 kr. 
kontrast skrev:
| Har du - Kim Petersen - forladt LP mediet eller har du blot forladt Linns pladespiller? |
|
|
Vinyl lever i bedste velgående hos mig efter at jeg købte en Roksan Radius 5 som afløser for LP12. Siden da har jeg investeret i alskens vinylting, bl.a. Kontrapunkt B pickup, pladevaskemaskine og ikke mindst mange nye og brugte plader. Senest har jeg bygget en DIY Scheu pladespiller, og derfor sat min Roksan til salg 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 August 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
6000 kr. synes jeg nu er lidt i overkanten, men måske 4-5000 kr.  |
|
|
Nå ja, ok, nu er der jo en ny pickup på, så kan den vel sælges for omkring 6000, ja 
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

|
| Sendt: 17 August 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øj, jeg er interesseret i at høre om den LPvaskemaskine.
Er den god? Og kan man høre det når pladen har været deri?
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

|
| Sendt: 17 August 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte min LP12 i 1991 og gav med Ittok III arm 22.000,- kr. Siden har den kostet 10 pickupper og 8 remme og lidt dillerdaller. Men jeg vil ikke ud at bruge penge på ny grammofon, denne er fin og jeg er meget glad for dens lyd.
Derfor bliver den her, til jeg ikke kan høre mere.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 17 August 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
walin skrev:
|
Ok det var altså slidte plader. Det oplever man tit, specielt hvis der er kørt med for lavt nåletryk, hvor nålen så at sige danser rundt på siderne af rillen og simpelthen kværner løs på rillerne. Hellere en anelse for højt nåletryk end for lavt.
(Og ja, jeg havde glemt et 0,xx i min anbefalng af forhøjelse af nåletrykket. det var såmænd 0,25g jeg mente. Godt at nogen var mere vågne end jeg) |
|
|
he he, ja 25 gram var vanvittigt og syntes også at selv 2,5 gram var MEGET...  0,25 gram lyder meget bedre...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 August 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
| Øj, jeg er interesseret i at høre om den LPvaskemaskine.
Er den god? Og kan man høre det når pladen har været deri? |
|
|
I min verden er den uundværlig når man kan lide at købe brugte plader. Jeg har flere gange oplevet at fuldstændigt ulytbare (er det et ord?) plader efter behandling (eventuelt en ekstra gang) sagtens kan høres, mens plader med en smule knas bliver næsten som nye igen. Naturligvis kan en rensning ikke rette op på slid, men støvet ryger så det er en fornøjelse.
De plader jeg har haft fra ny har naturligvis også godt af det, og selv nye plader lyder bedre efter en behandling, idet slipmidlet fra trykmatricen så ryger sig en tur.
Jeg har en Moth RCM MK2, som jeg er godt tilfreds med. Det kan gøres billigere hvis man køber i f.eks. Tyskland, hvor Nitty Gritty fås fra lidt over 2000, og der er lige blevet lanceret en ny kaldet Okki Nokki i samme prisleje.
Hvis man går lidt op i sin vinyl så synes jeg at man bør investere i en pladevasker, om ikke andet så sørge for at en kammerat køber en så han kan udføre arbejdet 
|
| Til top |
|
| |
Great Dane Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 18 August 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
He
Her er et link med amsser af Linn information som jeg har brugt til min egen model fra midten af 80'erne
http://www.n.mackie.btinternet.co.uk/linn/tlp12faq.html
Min spiller fint og ser rimelig ud som kan ses under "mit anlæg"
Min skotske forbindelser gjorde det et meget nemt valg
Michael
|
| Til top |
|
| |
Laurits Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2005
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 19 August 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående det med de slidte plader, så skal en plade være rigtig meget slidt, før det kan høres på så god en grammofon. Moderne pick-up'er kommer generelt dybere ned i rillen en ældre typer, så jeg vil mene at en grundig opjustering vil forklare hvorfor nogle plader lyder mærkeligt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 August 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Laurits skrev:
| Angående det med de slidte plader, så skal en plade være rigtig meget slidt, før det kan høres på så god en grammofon. Moderne pick-up'er kommer generelt dybere ned i rillen en ældre typer, så jeg vil mene at en grundig opjustering vil forklare hvorfor nogle plader lyder mærkeligt. |
|
|
And herein lies the problem, og uden at forsøge at træde nogen over tæerne så gør jeg det nok alligevel: Linn's Adikt pickup er ganske udmærket, men jeg tror ikke at den graver særlig dybt. Linn er mere boogie end det er korrekthed, og Linn gør ikke så meget i detaljer - jo, det gør de, men først når du når noget længere op i klassen.
Kim skriver jo at han har fået pickup'en monteret hos en autoriseret forhandler (sandsynligvis Scala Hifi i Århus), og de har også efterset resten af pladespilleren og sagt god for den. Når de har gjort det er der kun to muligheder tilbage: Enten kan Adikt plus resten ikke grave dybt nok (jævnfør din kommentar om "dybere ned i rillen", som jeg sagtens kan følge), eller Scala er slet ikke kompetent til at servicere og justere en Linn LP12, hvilket ifølge hans herlighed Sir Ivor ikke kan forekomme når man er "Certified Linn Dealer".
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 19 August 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahhh - kim !
Hvad skal han så købe - nu hvor du siger at Scala hifi ikke kan derers kram
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 August 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Hvad skal han så købe - nu hvor du siger at Scala hifi ikke kan derers kram |
|
|
Jeg syntes ellers den var tydelig nok, men nu skal jeg nok gøre det klart: Givet min manglende begejstring for Linn mener jeg at Linn Adikt ikke er en super pickup der kan grave alle detaljer frem, derfor ej heller dykker særlig dybt i rillen, og måske derfor producerer lidt forvrængning på en meget slidt plade. Se det i relation til prisen: Adikt er ganske musikalsk, men til prisen (vel et eller andet sted lidt over et par tusinde) lider den ganske naturligt under begrænsninger.
Prøv at læse mit indlæg igen. Jeg skriver netop at hvis ikke det er Adikt der ikke formår at grave allerdybest ned i rillen, så forstår Scala sig ikke på sit håndværk. Det bør være klart nok hvilken af de to versioner jeg favoriserer...
Bortset fra det så er Scala jo ikke den eneste forhandler her i landet 
|
| Til top |
|
| |