Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 21:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Buch’s stereo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

hej jjeg ville lige sige at dit setup er imponerende, hvordan er lyden på de infinity de ser meget lækrer ud...

Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

@Novisad: Tak for de pæne ord. Kappa'erne spiller i mit setup meget detaljeret og dynamisk, dog med en smule farvning. De er også rimelig afslørende og kan derfor være en "pain" at lytte til når kæden foran har svagheder eller indspilningen er dårlig. Man kan heller ikke spille særligt højt da kabinettet ikke er specielt godt afstivet, hvilket medfører hørbar farvning ved høje lydtryk. Giver man dem derimod en god indspilning ved moderat lydstyrke syntes jeg at de giver en rigtig god lytteoplevelse. Jeg er dog på kig efter afløsere, men det er ikke så nemt. Måske ender det med et par elektrostater som dine (men nok ikke så store) - det kunne være spændende.

Anlægget i nuværende opsætning:
1. Pladespiller: Linn Sondek LP12 (Valhalla)
2. Tonearm: Linn Ittok LVIII
3. PU: Denon DL110
4. RIAA: NAD PP1
5. CD: Proceed PDT2/PDP2/Denon DA-500
6. Forforstærker: Krell KRC-3
7. Effektforstærker: Mark Levinson No 23.5
8. Højttalere: Infinity Kappa 6.2i series 2
9. Kabler: vdh D-501 Hybrid/Madrigal MDC-1(digital), Monitor Black&White NF-1202(pre-power) vdh The Integration Hybrid/VdH D-102 V Special (DAC-Pre), vdh The Breeze Hybrid

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:

@Novisad: Tak for de pæne ord. Kappa'erne spiller i mit setup meget detaljeret og dynamisk, dog med en smule farvning. De er også rimelig afslørende og kan derfor være en "pain" at lytte til når kæden foran har svagheder eller indspilningen er dårlig. Man kan heller ikke spille særligt højt da kabinettet ikke er specielt godt afstivet, hvilket medfører hørbar farvning ved høje lydtryk. Giver man dem derimod en god indspilning ved moderat lydstyrke syntes jeg at de giver en rigtig god lytteoplevelse. Jeg er dog på kig efter afløsere, men det er ikke så nemt. Måske ender det med et par elektrostater som dine (men nok ikke så store) - det kunne være spændende.

5. CD: Proceed PDT2/PDP2/Denon DA-500
9. Kabler: vdh D-501 Hybrid/Madrigal MDC-1(digital), Monitor Black&White NF-1202(pre-power) vdh The Integration Hybrid/VdH D-102 V Special (DAC-Pre), vdh The Breeze Hybrid

@Buch: Det ser rigtigt spændende ud, altid sjovt og lærerigt at se det fine setup som jeg har hørt om da jeg havde den lykkelige ejermand på besøg. Ikke mindst når man kan se den LS3 som jeg nu har skaffet et lykkeligt hjem. Buch havde sin strømskinne under armen, sammen med pre samt kabler som vi kunne skifte med under testen af LS3. Jeg tabte både næse og mund, da jeg tog Buchs lånte strømskinne af, og brugte min egen plastikskinne. Jeg skal have en skærmet strømskinne

AR LS3 er bestemt en fremragende amp, og jeg kan levende forestille mig at den sammen med ML 23.5 lød både magtfuldt, analytisk og dynamisk. Jeg forstår godt din opgradering, har hørt manges uforbeholdne respekt for Krell pre-ampen. Den skulle være blandt toppen af poppen, når vi taler pre! Glæder mig til at høre hvad dit valg falder på, når vi taler speakere da dit setup nu har nået den tunge klasse. Dine ML hjemsøger mig i drømme - håber ikke at Fruen bliver jaloux 

Tillykke med dit fine setup, dejligt med et setup med fokus på kvalitet og lyd fremfor gimmicks

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 16 Februar 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Hej Buch hvor langt går dine kapper ned og hvor højt går de oppe ...

Mvh Novisad

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:

Hej Buch hvorhvor langt går dine kapper ned og hvor højt går de oppe ...

Mvh Novisad

Ifølge databladet på Kappaerne er frequency Response: 45Hz-35kHz +/-2dB.

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

@blackhawk: Hyggeligt at du puster lidt liv i min gamle tråd. 
Jeg håber bestemt at LS3'eren giver dig lige så meget god lyd som den har givet mig. Det var også en svær beslutning at sælge, men nu ved jeg at der bliver passet godt på den. Det lød ihvertfald rigtig godt sammen med alle de fremragende komponenter du har samlet.

Som du jo har erfaret skal man ikke bestemt ikke nedprioritere strømforsyningen. Det er heldigvis et område hvor man relativt let kan opnå væsentlige forbedringer uden at det skal koste en krig. I den sammenhæng er der også sket lidt nyt her i stuen:

Kimber PK10 føder nu effektrinnet

Monitor LS-1200 har afløst vdh The Breeze

Og til sidst en overbliksbillede:

De nye højttalerkabler har forbedret lyden på alle punkter. Det lyder simpelthen som om jeg har fået en ekstra oktav i bundet. Samtidig må jeg trække den tidligere kritik af Kappaerne om farvet mellemtone i mig igen. Farvningen er nu reduceret væsentligt og samtidig er dynamikken forbedret ganske betydeligt. Gengivelsen er langt mere sammenhængende og den tidligere sorte baggrund er afløst af detaljer istedet. Det er nu også blevet klart at Denon'en skal videre. Den har ikke så meget at gøre i forhold til PDP2.

5. CD: Proceed PDT2/PDP2
9. Kabler: Madrigal MDC-1(digital), Monitor Black&White NF-1202 XLR(pre-power) vdh The Second XLR (DAC-Pre), Monitor LS-1200 (speaker), Nordost Vishnu, Kimber PK10

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Så dukkede der et par Renaissance 80 op i stuen. Det er godt nok en noget anden lyd end på Kappaerne. Kabinettet er betydeligt kraftigere og mere dødt end Kappaernes. De skal også have noget mere havre end de små, inden der sker noget. Til gengæld kan de spille meget højere uden at de bliver presset i lyden. De lyder generelt noget tilbagelænet i forhold til Kappaerne og der er knap så meget "attack" i dem, men bestemt en spændende højttaler.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Februar 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv kørt NAD PP-1 i flere år. Og den er ganske fremragende. To bajerske øl på højkant for at den vil slå en eller anden pruttet 10.000 kr´s model i en (gys) blindtest! Hvis du skifter den lidt stilfærdige DL-110 ud med en low output MC, er der jo PP-2 at starte med. Jeg vil stille det sådan op:
Du har f.eks. 5000 kr til PU+phonotrin. Der er LANGT mere lyd i 4000 kr´s PU og 1000 kr´s phonotrin (fx Kontrapunkt A og PP-2) end i en skovl til 1000 kr + phonotrin til 4000 kr.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2006 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

@jazzman: Interessante betragtninger. PP1 slår det meste af det jeg har haft i anlægget. Den gør de væsentlige ting rigtigt, hvilket stod klart efter ganske kort tids lytning. Den er efter min mening et hit til prisen. Desværre har den faste phono-forbindelser til forforstærkeren og ingen ground. DL-110 er kun en midlertidig løsning og den skal nok afløses af en Sumiko inden så længe.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:
Så dukkede der et par Renaissance 80 op i stuen. Det er godt nok en noget anden lyd end på Kappaerne. Kabinettet er betydeligt kraftigere og mere dødt end Kappaernes. De skal også have noget mere havre end de små, inden der sker noget. Til gengæld kan de spille meget højere uden at de bliver presset i lyden. De lyder generelt noget tilbagelænet i forhold til Kappaerne og der er knap så meget "attack" i dem, men bestemt en spændende højttaler.

Tillykke med de nye højttalere. Jeg husker EMIT båndene som værende fantastisk velopløste, men det er nogle år siden at jeg har hørt dem.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:

Ren80 er i mine øre en langt bedre højtaler end kappa serien,men det er selfølgelig smag og behag i den sidste ende, jeg skiftede selv i tidernes morgen fra en kappa 8.2 til en ren. 80. Jeg oplevede lyden son noget mere velopkøst, deltajeret og for alt i verden en strammere bas som trods den lille 8 tommer går pænt dybt, men dog ikke så dybt som kappa.. Jeg oplevede dem nu ganske dynamiske. De har en følsomhed på 87db, så ja , det er en strømkrævende fætter, men det burde ikke være noget problem med det effektrin du har.

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Tillykke med de nye højttalere. Jeg husker EMIT båndene som værende fantastisk velopløste, men det er nogle år siden at jeg har hørt dem.

Thanks. De er bestemt meget detaljerede, dog uden på nogen måde at være skarpe eller agressive i lyden. Umiddelbart hører jeg flere detaljer fra EMIT-R modellen, men jeg skal lytte lidt mere til de nye inden jeg kan udtale mig præcist. Mellemtoneområdet er mere kontrolleret end på Kappaerne, men umiddelbart også lidt mindre dynamisk.

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Ren80 er i mine øre en langt bedre højtaler end kappa serien,men det er selfølgelig smag og behag i den sidste ende, jeg skiftede selv i tidernes morgen fra en kappa 8.2 til en ren. 80. Jeg oplevede lyden son noget mere velopkøst, deltajeret og for alt i verden en strammere bas som trods den lille 8 tommer går pænt dybt, men dog ikke så dybt som kappa.. Jeg oplevede dem nu ganske dynamiske. De har en følsomhed på 87db, så ja , det er en strømkrævende fætter, men det burde ikke være noget problem med det effektrin du har.

Jeg har desværre aldrig hørt 8.2'erne, selvom jeg rigtig gerne ville prøve et par. Jeg tror dog, at de størrelsesmæssigt, er ud over hvad min bedre halvdel kan klare lige i øjeblikket.

Det virker som om R80'erne spiller dybere bas end Kappaerne, men mere velkontrolleret syntes jeg nu ikke den er. Det kan dog skyldes andre faktorer i anlægget.

Der kan bestemt godt spilles op til fest og tingene bliver også på deres plads selvom det går vildt for sig, men der er altså ikke det samme "bid" i instrumenterne som på de små Kappaer. Det er, som tidligere skrevet, lidt mere tilbagelænet, men her er vi jo ude i noget med smag og behag, som du også nævner.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Jeg har desværre aldrig hørt 8.2'erne, selvom jeg rigtig gerne ville prøve et par. Jeg tror dog, at de størrelsesmæssigt, er ud over hvad min bedre halvdel kan klare lige i øjeblikket.

Det virker som om R80'erne spiller dybere bas end Kappaerne, men mere velkontrolleret syntes jeg nu ikke den er. Det kan dog skyldes andre faktorer i anlægget.

Der kan bestemt godt spilles op til fest og tingene bliver også på deres plads selvom det går vildt for sig, men der er altså ikke det samme "bid" i instrumenterne som på de små Kappaer. Det er, som tidligere skrevet, lidt mere tilbagelænet, men her er vi jo ude i noget med smag og behag, som du også nævner.

Ren.80 er meget følsom med placeringen, måske skulle du prøve at rykke lidt rundt på dem, båndenhederne spreder faktisk ikke så godt, så placeringen er uhyr vigtig med dem. En anden ting er at de ikke må spille uden frontstof, de er målt ind med frontsof  og frontstoffet kan ødelægges hvis man piller det af, læg mærke til at der sidder en særlig lim på bagsiden af frontstoffet(der hvor enhenderne går ind) som skal sørge for at det det kommer så tæt på båndenhednerne som muligt. Perskektivet går helt af fløjten vil jeg tro hvis du ikke spiller med frontstof.

Mhs til bassen, så kørte jeg med to x Kimber 8tc og en ML331, der var hurtighed og kontrol til ug med kryds og slange.

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Ren.80 er meget følsom med placeringen, måske skulle du prøve at rykke lidt rundt på dem, båndenhederne spreder faktisk ikke så godt, så placeringen er uhyr vigtig med dem. En anden ting er at de ikke må spille uden frontstof, de er målt ind med frontsof  og frontstoffet kan ødelægges hvis man piller det af, læg mærke til at der sidder en særlig lim på bagsiden af frontstoffet(der hvor enhenderne går ind) som skal sørge for at det det kommer så tæt på båndenhednerne som muligt. Perskektivet går helt af fløjten vil jeg tro hvis du ikke spiller med frontstof.

Mhs til bassen, så kørte jeg med to x Kimber 8tc og en ML331, der var hurtighed og kontrol til ug med kryds og slange.

Interessant. Jeg havde godt nok også undret mig over den tape på indersiden af beklædningen.  Almindeligvis har jeg altid frontstoffet på aht. mindre pilfingre i husstanden. Også tak for tippet med placering. Jeg vil prøve at flytte lidt rundt på dem og se hvad det betyder for lyden.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2006 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:
L.B. skrev:

Thanks. De er bestemt meget detaljerede, dog uden på nogen måde at være skarpe eller agressive i lyden. Umiddelbart hører jeg flere detaljer fra EMIT-R modellen, men jeg skal lytte lidt mere til de nye inden jeg kan udtale mig præcist. Mellemtoneområdet er mere kontrolleret end på Kappaerne, men umiddelbart også lidt mindre dynamisk.

Det man (jeg) oplever når man får noget nyt er typisk at det er "noget andet". Om det "noget andet" så er hit eller skidt er op til en selv. Man danner sig hurtigt referancer/preferancer og det "andet" kan først virke forkert, men på sigt være det helt rigtige.

God fornøjelse med dem!

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Interessant. Jeg havde godt nok også undret mig over den tape på indersiden af beklædningen.  Almindeligvis har jeg altid frontstoffet på aht. mindre pilfingre i husstanden. Også tak for tippet med placering. Jeg vil prøve at flytte lidt rundt på dem og se hvad det betyder for lyden.

Det var så lidt

Det er jo een af de fare der er ved brugtkøb, man kan ikke regne med at den tidligere ejer har læst brugermanuellen hvis den overhovedet er fuldt med og vi hifi entusiaster er mange gange nogle pifingre.. Men frontstoffet MÅ faktisk ikke afmonteres af hensyn til limen.

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Det man (jeg) oplever når man får noget nyt er typisk at det er "noget andet". Om det "noget andet" så er hit eller skidt er op til en selv. Man danner sig hurtigt referancer/preferancer og det "andet" kan først virke forkert, men på sigt være det helt rigtige.

God fornøjelse med dem!

Helt enig. Man er vant til den lyd man kender i forvejen. En af de problemer jeg oplever ved at skifte f.eks. højttaler er, at man ofte må starte forfra med at finde de rigtige kabler og måske også andre komponenter, som kan være gode nok i den tidligere sammenhæng, men mindre optimale i den nye opsætning. På den anden side er det vel også noget af det der gør denne hobby så interessant. Man bliver aldrig helt færdig.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:
L.B. skrev:

God fornøjelse med dem!

Helt enig. Man er vant til den lyd man kender i forvejen. En af de problemer jeg oplever ved at skifte f.eks. højttaler er, at man ofte må starte forfra med at finde de rigtige kabler og måske også andre komponenter, som kan være gode nok i den tidligere sammenhæng, men mindre optimale i den nye opsætning. På den anden side er det vel også noget af det der gør denne hobby så interessant. Man bliver aldrig helt færdig.

Udskiftninger kan gøre mig  eller .

Jeg har en ide om, at det gælder om at finde nogle konstante (læs: komponenter man ikke vil skifte i et godt stykke tid) og så arbejde sig ud derfra. Fysiske rammer, økonomiske rammer og andre faktorer spiller også ind og det er typisk dem der driver en til vanvid. Personligt synes jeg det er vigtigst at finde den/de rigtige amps og højttalere. Det er også her udviklingen tager mindst skridt. Derefter kan man lege med kilder og kabler, hvor især kilder (CD osv.) konstant bliver bedre. Kabler er spændende IMHO fordi det ikke er så dyrt, med mindre man får et "Valhalla-trip". Jeg har lige skiftet strømkablet ud til mit anlæg. Der er sku en forskel - det havde jeg ikke regnet med, må jeg indrømme.

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 21 Februar 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Hej ok dine nye hter ser da for lækrer ud hvor langt går de ned og hvor langt op...

Novisad

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum