Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 15:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: HIGH END højttalerkabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kabelguy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 04 September 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Hi,

Jeg har undret mig en del over, hvad forskellen er på "HIGH END kabel" og "almindelig højttalerkabel" ?!

Hvis der er en forskel, hvad er det så og hvor står betydning ville det i så fald have - altså, kan forskellen høres/mærkes :D ?!

Tak!

Til top Vis kabelguy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kabelguy

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 September 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

High End er jo bare et udtryk for en produkt som er i højeste kvalitet. hvor den grænse så går er forskelligt fra folk til folk, mærke til mærke osv.. de spørgsmål er umiligt at svare på medmindre du definere hvad "normale" højttalerkabler er osv.

Nicolai

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 September 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

kabelguy

Jeg tror ikke dit spørgsmål er helt forståeligt -

Der er ikke rigtig noget High End højtalerkabel - de er alle almindelige højtalerkabler.
Derimod er nogle af dem gode eller mindre gode til at formidle lyden.

Så enkelt er det, da setup er forskelligt fra setup til setup - og det hele handler om synergi - tingenes evne til at gengive lyd og musik i High End klasse.

Men selvfølgelig er der nogle ting der går igen - herunder spiller bedre gentagne gange og i forskellige setup's, derfor kan man finde frem til at nogle af dem er god eller bedre reference.
Men sådan er det vel i realiteten med alt fra A til Z.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

kabelguy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Okey - tak!

Men da jeg, i min søgen efter nye kabler til mit surroundanlæg, er faldet over flere og flere firmaer, der bruger udtrykket "HIGH END", ville jeg lige forhøre mig om det egentlig betød noget..

Men når du nævner synergi, så kan det vel også sagtens spille en rolle i valget af div. kabler - fx. om det er kobber, sølv eller en blanding og om det er 1,5 / 2,5 / 4,0 og 6,0mm !?

Eller tager jeg helt fejl..

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 September 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

kabelguy

Glem alt om disse fine ord og reklamer - det er bare smarte ord for reklamens skyld og ikke mindst prisen - som i alle andre brancher.

Jeg har lavet en del surround anlæg hist og pist - der har vi anvendt Supra Ply 2,0 kabel til højtalerne. Det er noget meterkabel som klippes af i de længder som du har behov for.
Kablet kan købes i mange af HiFi forretningerne og koster imellem 55 og 60 kroner meteren. Du kunne evt. prøve www.jjteknik.dk - flinke fyre.
Jeg vil personligt altid foretrække kabel der er baseret på kobber. Længderne - jo det bliver ikke ligefrem bedre ved at skifte fra 3 til 12 meter. Men ved surround kniber det jo lidt med super korte kabler, så sådan er det.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

kabelguy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Tak!

Ser lige hvad jeg finder ud af, har ihvertfald fået noget at fundere over..

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 September 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Fona havde et "High End" anlæg til 3.995,- i en tilbudsavis. Jeg dukkede op i den lokale Fona og spurgte dem hvor deres demolokale var og hvor de demonstrerede deres high-end hifi?

I første omgang var ekspedienten meget forvirret og vidste slet ikke hvad jeg snakkede om. Så viste han mig et lille kombianlæg med højttalere (tror nok det var fra Panasonic). Demo lokale havde de ikke og anlægget kunne ikke høres i butikken.

Jeg skrev efterfølgende et langt brev til Fona og brokkede mig over den måde de devaluerer begreberne. Havde det været et kabel til 3.995,- kunne man kalde det high-end, men ikke det her. Jeg fik et svar. De ville lade det gå videre til deres markedsføringsafdelig og sørge for ikke at forvirre kunderne unødig.

I den næste Fona avis havde de ikke mere et "high-end" anlæg ..... nej nu var det "State of the art".....

Jeg HAR givet op.

Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 05 September 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

janils

Hahaha! God historie :) Det er simpelthen så typisk ..
Til top Vis Høegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høegh

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 September 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Griner

Har du fået et svar på dit brev?

Har du et billede af "State of the art"-minianlægget?

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 September 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Citér:

Fona havde et "High End" anlæg til 3.995,- i en tilbudsavis. Jeg dukkede op i den lokale Fona og spurgte dem hvor deres demolokale var og hvor de demonstrerede deres high-end hifi?

I første omgang var ekspedienten meget forvirret og vidste slet ikke hvad jeg snakkede om. Så viste han mig et lille kombianlæg med højttalere (tror nok det var fra Panasonic). Demo lokale havde de ikke og anlægget kunne ikke høres i butikken.

Jeg skrev efterfølgende et langt brev til Fona og brokkede mig over den måde de devaluerer begreberne. Havde det været et kabel til 3.995,- kunne man kalde det high-end, men ikke det her. Jeg fik et svar. De ville lade det gå videre til deres markedsføringsafdelig og sørge for ikke at forvirre kunderne unødig.

I den næste Fona avis havde de ikke mere et "high-end" anlæg ..... nej nu var det "State of the art".....

Jeg HAR givet op.

Imponerende du fik et svar. 

Jeg har 3 gange (3 forskellige kommunikations-kanaler) forsøgt, at få El-giganten til at rette et forkert billede på et 32" CRT Thomson-fjernsyn. Billedet de bruger passer ikke til modellen de sælger - selvfølgelig er billedet fra en dyrere model. De bruger billedet både på nettet og i "tilbuds"-avisen. Men uden held - de forsatte ufortrødent i 6-7 uger med et forkert billede (indtil de havde udsolgt). Gad vide hvor mange webbutik-kunder der har fået en forkert vare - i forhold til hvad de troede de fik.  

/Belllini

Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Sendt: 05 September 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Men det er jo ikke noget nyt. Elgiganten, Fona, Merlin, Bilka .. og alle de andre .. they are all the same.  De snyder, rÃ¥dgiver elendigt, lyver (bÃ¥de i reklamer, men ogsÃ¥ nÃ¥r du snakker med dem i butikken), ansætter unge totalt ukompetente deltidssælgere osv. osv.. Derfor er jeg glad for at jeg selv ved hvordan man researcher pÃ¥ et produkt pÃ¥ nettet og bagefter finder det til den bedste pris.
Til top Vis Høegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høegh

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 September 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Fona havde et "High End" anlæg til 3.995,- i en tilbudsavis. Jeg dukkede op i den lokale Fona og spurgte dem hvor deres demolokale var og hvor de demonstrerede deres high-end hifi?

Jeg HAR givet op.

Se, dét er sq humor

En gammel bekendt arbejder i den lokale Fona, og han får også hele turen, når de laver den slags "tilbud".

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Sendt: 05 September 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Jeg rodede lige igennem filerne i min PC. Her er brevet jeg sendte til Fona tilbage i 1999!  Jeg fik faktisk et pænt svar, men jeg fik også ret. De anvendte senere udrykket "State of the art" i deres brochurer! Men hvad, det har Merlin også gjort.

"Hvad FONA ikke ved om High-end eller vildledning på et højt plan. 

High end anlæg i FONA? Ja det stod der faktisk i den fine avis. Fluks ned til den lokale FONA. En ung uskyldigt udseende ekspedient sad ved skranken. AJeg vil meget gerne opleve jeres demorum med high-end anlæg@ lød min høflige forespørgsel. Ekspedienten så meget forvirret ud. Øh... hvad..., demorum, hvor? AJo ser du, I skriver, at der nu er high-end anlæg hos FONA. Normalt skal jeg ind til København for at købe det tunge udstyr. Nu vil jeg så gerne høre lidt om hvad det er for noget i tilbyder?@. Ekspedienten var stadig meget forvirret. For en ordens skyld gentog jeg: AHigh-end - som nævnt i jeres brochure@.

Nu lod det til at den unge mand pludselig fattede hvad det gik ud på. AJo det står henne på hylden@. Han pegede mod bagenden af lokalet, hvor der mellem transistorradioer, TV og computere stod et billigt fjernøstligt plastic-anlæg, komplet med højttalere. ADer må være tale om en misforståelse@, sagde jeg, stadig meget høflig. AHvis det er high-end, så er jeg Michael Jackson@. Ekspedienten vågnede nu helt op. Han beklagede at det var det eneste >high-end= der var hjemme for øjeblikket. ANormalt sælger vi jo ikke så dyrt udstyr@.

Nu var min tålmodighed ved at være opbrugt. AI annoncerer med high-end og nu vil jeg altså meget gerne høre det. Er din chef i nærheden?@ Panikken lyste ud af ungersvenden. ANej jeg er alene lige for øjeblikket.@ Han så sig søgende omkring, som om evt. andre kunder kunne hjælpe ham ud af kniben. Der var ingen i sigte.

AHvis i kun har et billigt NN-anlæg så er det altså ikke high-end@, beroligede jeg ham. AMit egentlige ærinde er blot at gøre opmærksom på FONAs helt forkerte forfladigelse af begreberne. Førhen var hifi status og forretninger som FONA var med til at vejlede samt på en seriøs måde at fortælle forbrugerne om, hvad der var muligt. I dag sælges selv de billigste anlæg som om det var det ypperste på markedet. Forbrugerne tror de køber noget godt og føres bag lyset@.

Den unge mand lyttede pænt på min lange enetale. AHos os er det high-end@, sagde han. Ja, blandt de blinde er den enøjede konge, tænkte jeg, og mod dumhed kæmper selv guderne forgæves. Jeg undskyldte min svada og forsikrede, at kritikken ikke var møntet på ham, men på de uvidende markedsføringsfolk der laver FONAs brochurer.

Her forleden dag kom så den nye FONA-avis ind ad døren. Nu tilbyder de hele 3 Ahigh-end@ anlæg i prisklassen 8.000-9.000 kroner. Til denne pris kan man få en god CD-afspiller. Skal det være rigtig high-end koster den let 10 gange så meget! Begrebet high-end dækker det ypperste der kan opnås og der findes helt sikkert ingen af disse produkter i FONAs forretninger. Et andet fint udtryk er ASOTA@[1]. Måske kan det anvendes i de kommende udgaver af FONA-avisen?

Hvis FONA sælger high-end til dumpingpriser, hvordan skal de så kunne gøre det Abedre@ til næste år? Kvalitet koster, den nuværende devaluering af begreberne trækker såvel hifi som FONA ned på et niveau, hvor tillid, ekspertise og professionel stolthed er trængt i baggrunden. Det er bl.a. jeres skyld, at begrebet hifi får en odiøs klang og folk ser skævt til mig, når jeg fortæller om min hobby.

Som en ringe trøst kan jeg oplyse, at en konkurrende Alyd/billed/computer-kæde@ flere gange har annonceret med Averdens bedste sub-woofer@ til kun 2.995,-!  Der er altså andre end FONA som ikke ved noget!

Med venlig hilsen

Jan Nielsen

[1]  Hvis I ved noget om hifi, så ved I også  hvad det betyder.

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 05 September 2005 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Janils: Jeg ved ikke om jeg ville have taget dit brev helt så seriøst som Fona gjorde.

High-end er ikke et kvalitativt udtryk, du kan ikke slå "high-end" op på Webster og få en definition af præcist hvad "high-end" er. Det er endog ubrugeligt uden en reference. Du kan kun have high-end hvis du har defineret noget andet som "low-end".

Jo, et anlæg til 3995,- er ganske sikkert ikke high-end, men hvis du spørger audiophile svinger high-end, nogen mener at en CD-afspiller til 10.000 er high-end, andre mener at det er mid-end.

Når så tilmed vi snakker Fona, og dertil Fona's marketings materiale, så er det lidt svært at hidse sig op. Fonas målgruppe kommer aldrig indenfor spytteafstand af et high-end anlæg, og ville ikke vide det var high-end om så der var skiltet med det. Det er fordi en stor del af befolkningen ryster på hovedet over folk der bruger 100.000 på et anlæg, og det kan jeg sagtens følge. Forskellige værdier and all.
Marketingsmateriale forventes at sælge et produkt, at skrive "low-end kombi anlæg i billig plastic - 3995,- på tilbud" sælger med garanti meget få anlæg.

Det eneste jeg synes er relevant i dit indlæg, og det fremgår ikke engang af dit brev (så vidt jeg kan se, men det er møjsvært at læse med alle de ekstra tegn smidt ind rundt omkring), er at man ikke kunne komme til at høre anlægget i brug. Det er kritisabelt at folk ikke har mulighed for at se et produkt i funktion, og her sætter Fona den eneste fordel de reelt har over netbutikker over styr - at man ikke køber et produkt i blinde.
Selv med billige anlæg er der ingen undskyldning, der behøver ikke være et demorum, men der SKAL IMO være mulighed for at lytte til varen før man lægger 3995,-, hvilket alt andet lige også er en del penge hvis man ikke er tilfreds med sit køb efterfølgende. (Og hvis du ikke synes 3995,- er mange penge, så kan jeg sende et kontonummer til dig, jeg kan altid bruge et tilskud til opgraderinger af mit eget udstyr ;).)

Ekspedienten har for øvrigt nok også med god grund været ret træt af dig - han er ikke herre over hvordan Fona vælger at markedsføre produkterne i hans butik, men hans job er nok træls nok uden at have folk der spiller facietious overfor ham.

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

For i øvrigt at svare OT på topic starter:

Højttaler kabel er IMO et spørgsmål om religion. Nogle vil sværge at der er alverden til forskel, andre, som jeg, mener at er kablet ikke åbenlyst underdimensioneret eller defekt, så er forskellen forsvindende lille, og ikke værd at smide så mange penge efter.

Gør dig selv en tjeneste og få en ven til at hjælpe med at lave ABX (dobbelt blind) test før du lægger flere tusinde på et højttaler kabel. Jeg tror du vil finde at kabler til 40-50,-/m er lige så godt som kabler til flere tusinde, men skulle du konsekvent kunne spore en forskel i blindtest, så ved du da ihvertfald at 1) du er speciel ;) og at 2) investeringen ikke er spildt, uanset hvad sådan nogen som mig siger. :p

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Sendt: 05 September 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Hej Lestat,

Både enig og ikke enig. ABX test har været diskuteret til hudløshed på 1.000 vis af fora over hele verden. Vi bliver ALDRIG enige! Men jeg vil dog give dig ret i alt forskellene kan være forholdsvis små, samt at hvis man ikke hører nogen forskel, så skal man da bestemt heller ikke købe kablet. Vi kan også blive enige om, at man kan få et rigtigt godt fornuftigt kabel til 50-100 kroner meteren - bestemt ingen problemer.

Men når nu du så nævner kabler til hhv. 50,- meterer og "flere tusinde", så må det jo igen også ses i forhold til hvad man nu ellers har af udstyr. Ingen kæde er stærkere end det svageste led, og helt sikkert vil det være vanvid at smide 1.000 vis af kroner ud til et højttalerkabel, hvis forstærkeren koster langt mindre. Så langt er vi 100% enige, men derfra og så til at sige der ikke er nogen forskel....?

Mht. Fona brevet så er det skrevet med en hel del ironi - det var også sådan det blev forstået af modtageren. På det tidspunkt opfordrede Fona faktisk selv til at man sendte dem breve og reflekterede på forretningen m.v. Hvis ekspeditenten havde været bare lidt mere kvalificeret, havde han sikkert også kunnet svare for sig. Men man kan altså ikke slippe godt fra at sætte unge knægte til at sælge noget de ikke ved noget om. Det er ikke nok at vide en masse om computere og PC-spil .... og så måske alligevel, for efterhånden er det vel det eneste de sælger. 
Normalt render jeg ikke rundt og generer medabejderne hos Fona eller Merlin (kommer der sjældent), men man kan jo blive provokeret.
For den sags skyld kunne det samme vel foregå i mange andre typer forretninger, hvilket bare viser, at mange danske butikker ikke længere magter kundekontakten (Service...? Hvad er det?), men helt sikkert hellere vil have vi køber på nettet. Et andet underligt fænomen er at forbrugerne i mange tilfælde hellere vil købe "billigt", "rabat" og "tilbud" end "opfyldte behov", "kvalitet" og "ejerglæde"? Måske 2 faktorer der forstærker hinanden - den "normale" kunde får det han/hun ønsker!

Til sidst - JO .... 4.000,- kroner er mange penge. Man kan få en masse god musik for dem, for slet ikke at tale om god vin, bøffer eller whisky. Men at man ikke  kan få et komplet "high-end" anlæg for dem, er vi trods alt enige om.

LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 September 2005 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Janils:

Næste gang du går på raid og er forbrugernes største helt og redder deres stakkels ører, skulle du måske selv gå ud og spørge på gaden hvor mange penge folk rent faktisk har lyst til at bruge på det, de ord som du kom med "billigt", "rabat" og så videre ER DET FOLK TÆNKER PÅ! Ellers havde Bilka stadig kun solgt mad og tp...

Prøv at se det med andres øjne i stedet, dette er ikke et angreb, det er bare endnu en gang et forsøg på at understrege at folk herinde IKKE er hr. og fru Danmark! Lev med at der også er butik for den enorme procentdel af landets befolkning, som ikke går med de samme krav som hifi folk.

Sorry for OT

NAD C352
Classic No.01B
B&W 603S3
QED Qunex 3
QED Silver Bi-Wire
TaraLabs Missing Link
32 PF 9731D

[URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28514&PN=1]Se mit anlæg her
Til top Vis LaMancha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LaMancha

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Sendt: 06 September 2005 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Helt enig.  Det var faktisk det jeg mente!   Man får, hvad man betaler for.

Uanset hvilke varer vi snakker om - tøj, mad, hifi eller møbler -  så er der en tendens til at forbrugeren bare skal have alting billigt - det får de så i Bilka, Føtex, Netto, Aldi, Fona, Merlin o.s.v. Men når forbrugeren så pludselig forlanger at få både "billigt" og "supergod kvalitet" på samme tid, så er det jeg mener at han/hun har misforstået noget. Desuden har forretningerne så mere eller mindre savet den gren over de sidder på, og solgt sig selv til "rabat- og tilbudsdjævlen". 

"Køb nu og tjen 1.000 kroner" lover de. Hvis jeg køber 10 har jeg så tjent 10.000,- ??? 

Heldigvis findes der tendenser der trækker den modsatte vej. Hvis man prioriterer korrekt og sparer op, kan man en gang imellem købe noget der er kvalitet og som koster derefter. I længden vil sådanne køb (investeringer) som regel give en større tilfredshed. Det gælder uanset om det er sko, tøj, møbler, nyt køkken eller hifi.

LaMancha skrev:
Janils:

Næste gang du går på raid og er forbrugernes største helt og redder deres stakkels ører, skulle du måske selv gå ud og spørge på gaden hvor mange penge folk rent faktisk har lyst til at bruge på det, de ord som du kom med "billigt", "rabat" og så videre ER DET FOLK TÆNKER PÅ! Ellers havde Bilka stadig kun solgt mad og tp...

Prøv at se det med andres øjne i stedet, dette er ikke et angreb, det er bare endnu en gang et forsøg på at understrege at folk herinde IKKE er hr. og fru Danmark! Lev med at der også er butik for den enorme procentdel af landets befolkning, som ikke går med de samme krav som hifi folk.

Sorry for OT

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 06 September 2005 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

Undskyld at jeg skriver dette off topic, men jeg er bare så træt af at folk spørger hvor mange watt mine højtalere er på.

For at være helt ærlig aner jeg det ikke, og jeg har ikke tænkt mig at finde ud af det. Hvis bare man kunne stikke high-end op i "low-end" sammen med alle de andre begreber som har tvivlsom betydning og ødelægger gennemsnits-danskerens forståelse for hi-fi...

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2005 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

Citér:
Både enig og ikke enig. ABX test har været diskuteret til hudløshed på 1.000 vis af fora over hele verden. Vi bliver ALDRIG enige!

Sikkert ikke, men jeg har meget svært ved at forstå f.eks. følgende citat fra Head-Fi:

Citér:
Single Blind is discussed all the time, but Double Blind is especially prohibited since it is considered more scientific as it eliminates both potential bias on the tester and the testee

Så man forbyder DBT fordi det fjerne muligheden for at en subjektiv holdning til produktet indflyder på vurderingen? Det lyder fuldstændigt sindssygt i mine ører. Folk skal have lov til at bruge lige så meget de vil på kabler, og andre tweaks, men hvis man ikke er villig til at diskutere blindetests, hvordan skal man så danne sig et reelt billede af et produkt, og ydermere, hvordan skal folk som ikke ved noget om emnet kunne skelne mellem hvad der reelt er et godt produkt og hvad der bare er et kabel som testeren forelskede sig i fordi det havde nogle lækre farver og så high-tech ud?

Endnu engang beklager jeg off-topic, men jeg tror ikke OT egenligt har mere potentiale alligevel - det er konstateret at der er forskel på hvad folk mener med high-end, og hvad der i det konkrete tilfælde nok er ment med high-end kabel, og så er det vel uddebatteret? :)

L.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes