Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 12:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Kongens hjemme bio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 08 September 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

filur skrev:
TheKingDK skrev:
filur skrev:

Hej ThekingDK

fint setup du har dig der. Øhh bliver forstærkeren ikke lidt varm af at din dvd afspiller står oven på den. dine front ht. står de ikke lidt for tæt op af vægen.

mvh. filur

jo den bliver faktisk lidt lun. men jeg syntes os at den bliver lun selv om den står alene det gjorde den nemlig der hvor jeg boede før.. jeg kunne selvfølgelig købe en ekstra glas hylde og sætte oven over til dvd afspilleren. tror du at jeg får bedre lyd ved at rykke højtalerne længere ud fra væggen? de står ca 7 cm fra væggen nu. du ville måske have at jeg skulle sætte dem ud så de er i samme niveau som skærmen? center og front skal vel helst stå på række.

nej de behøver ikke at stå på en række men bassen bliver mere ren ved at de ikke står ude ved vægen. du har jo en sub til at give den dybe bas

okey mange tak for forslaget det må jeg prøve...

lars99
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 September 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

filur skrev:

nej de behøver ikke at stå på en række men bassen bliver mere ren ved at de ikke står ude ved vægen. du har jo en sub til at give den dybe bas

De giver desuden et klart bedre perspektiv at få dem væk fra væggen. Og allerhelst skal de et stykke foran tv'et, så der ikke står noget mellem dem. At have dem bag ved tv'et giver en del uønskede refleksioner for tæt på højttalerne og det påvirker stereo-perspektivet ret betydeligt.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 September 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

UHHMM!

Det ser rigtigt lækkert ud, og lækker og stilfuld indretning ligeså!!!!

NICE!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

lars99 skrev:
filur skrev:

De giver desuden et klart bedre perspektiv at få dem væk fra væggen. Og allerhelst skal de et stykke foran tv'et, så der ikke står noget mellem dem. At have dem bag ved tv'et giver en del uønskede refleksioner for tæt på højttalerne og det påvirker stereo-perspektivet ret betydeligt.

jeg har rykket dem et godt stykke ud fra væggen nu, og det lyder rigtig godt. Man kan sagtens høre forskel. men kønt ser det ikk ud... rart at få noget feed back man kan bruge til noget.. kanon

lars99
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 September 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

TheKingDK skrev:
lars99 skrev:
filur skrev:

jeg har rykket dem et godt stykke ud fra væggen nu, og det lyder rigtig godt. Man kan sagtens høre forskel. men kønt ser det ikk ud... rart at få noget feed back man kan bruge til noget.. kanon

Ja, desværre er udseende og lyd ofte to modsat rettede parametre. Så man er nødt til at finde et passende kompromis mellem hvad man kan holde ud at se på og lytte til. Min erfaring fra mine egne højttalere er at de gerne skal være ca. halvt foran det der står imellem. Kommer de for langt væk fra væggen går det ud over bassen, der bliver for svag.

Hvad med at poste et billede af hvordan det ser ud nu?

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 September 2005 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Lækker stue!

Angående opgraderinger, så behøver du ikke at være bange for, at dine højttalere ikke kan håndtere en kraftigere forstærker, det er for små forstærkere der typisk ødelægger højttalere ikke for store. Det er jo ganske fornuftige højttalere du har og der vil helt sikkert være noget at hente ved at bruge dem med en bedre forstærker, evt med en ekstern effektforstærker, men det gør det lidt sværere at holde det stilrene look.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Lækker stue!

Angående opgraderinger, så behøver du ikke at være bange for, at dine højttalere ikke kan håndtere en kraftigere forstærker, det er for små forstærkere der typisk ødelægger højttalere ikke for store. Det er jo ganske fornuftige højttalere du har og der vil helt sikkert være noget at hente ved at bruge dem med en bedre forstærker, evt med en ekstern effektforstærker, men det gør det lidt sværere at holde det stilrene look.

mange tak michael, ja det tror jeg os at du har ret i. jeg har bestilt en ny forstærker jeg regner med at få den på onsdag  jeg glæder mig som et lille barn juleaften. det er den her. http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Arc hProduct&cont=eu&bus=hf&prod_id=2433&type=av r

jeg poster nogle nye billeder når jeg har fået sat den op...

TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

har været ude og købe nyt plasma tv idag philips 42"  42PF9956 håber på at få sat det op i weekenden sammen med den nye forstærker. smider nogle billeder ind når det er sat op  

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 September 2005 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

TheKingDK skrev:
Fjernsyn og forstærker til salg skriv hvis det har interesse

Pas på - køb/salg er ikke tilladt på forum: brug køb/salg/bytte sektionen på sitet

- Ellers godt bio-setup du har fået anskaffet dig. Jeg har selv haft en komplet Blue serie, jeg synes de virker godt til film.

TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:

TheKingDK skrev:
Fjernsyn og forstærker til salg skriv hvis det har interesse

Pas på - køb/salg er ikke tilladt på forum: brug køb/salg/bytte sektionen på sitet

- Ellers godt bio-setup du har fået anskaffet dig. Jeg har selv haft en komplet Blue serie, jeg synes de virker godt til film.

jeg har rettet fejlen sorry.

jo Tak jeg er os glad for dem. glæder mig til at høre dem blive vækket til live med den nye forstærker

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2005 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

TheKingDK skrev:
MichaelWB skrev:

Lækker stue!

mange tak michael, ja det tror jeg os at du har ret i. jeg har bestilt en ny forstærker jeg regner med at få den på onsdag  jeg glæder mig som et lille barn juleaften. det er den her. http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Arc hProduct&cont=eu&bus=hf&prod_id=2433&type=av r

jeg poster nogle nye billeder når jeg har fået sat den op...

Kunne ikke få linket til at virke, så jeg er lidt spændt på hvad du har investeret i. Der er jo gang i indkøbene lige nu

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 September 2005 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Kunne ikke få linket til at virke, så jeg er lidt spændt på hvad du har investeret i. Der er jo gang i indkøbene lige nu

Jeg kan godt se linket: det er en Marantz SR8300. Men det må vel være en brugt maskine? Den nyeste hedder da 8500, gør den ikke?

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 15 September 2005 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Ja.. lad os så se nogle billeder....  !

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Nå nu virker det også for mig. Der må have været problemer med hjemmesiden.

Lækker maskine, den skal nok give lidt ekstra

TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:
MichaelWB skrev:

Jeg kan godt se linket: det er en Marantz SR8300. Men det må vel være en brugt maskine? Den nyeste hedder da 8500, gør den ikke?

jo det er en brugt maskine, jeg syntes at man får mest for pengene når man køber brugt  den er lidt over et halvt år gammel jeg tror stadig den sælges i butikerne men jo 8500 er vidst afløseren til den af min. jeg fatter godt nok ikk at den er blevet så billig.

TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2005 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

så har jeg fået taget nye billeder af det opdateret setup. se dem i indledningen. og kom med jeres meninger. jeg mangler at skifte et scart kabel og et fono stik til lyd fra fjernsynet. kan i anbefale noget godt??

vander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Sendt: 17 September 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Mega flot    .    Hvad er det for et bord du har anlægget stående på  !!!   Flot må man sige ,    respekt.
Til top Vis vander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vander

TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

vander skrev:
Mega flot    .    Hvad er det for et bord du har anlægget stående på  !!!   Flot må man sige ,    respekt.

mange tak...jeg er os vild med bordet selv, det vilde er at det kun koster 500 kr i jysk så det er noget af et kup!!  

TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

her er lige nogle billeder fra nogle andre vinkler...

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 September 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Nu ser det super "liret" ud. God stil og smag i sammensætning.

Jeg ved godt at forstærker skal af med varmen, men jeg havde nok byttet om på center og forstærker (hvis der er plads), eller rykket centeren over forstærkeren på en glasplade, da jeg synes det er vigtigt med centeren så tæt på billedet som muligt.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes