Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 18:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Kongens hjemme bio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Wow! Flotte er de de B&W'er, nu mangler jeg bare og få hørt dem. Den lokale hifiklubben har dem ikke lige på lager...

Det kunne være at du lige skulle komme med en opsummering af dit anlæg, så jeg ikke behøver at læse hele tråden igennem...

Men altså topkarakterer for designet herfra!

MVH Morten

Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA

TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2003
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

NESREDNA skrev:
Wow! Flotte er de de B&W'er, nu mangler jeg bare og få hørt dem. Den lokale hifiklubben har dem ikke lige på lager...

Det kunne være at du lige skulle komme med en opsummering af dit anlæg, så jeg ikke behøver at læse hele tråden igennem...

Men altså topkarakterer for designet herfra!

MVH Morten

Mange Tak! glæd dig til at høre dem, tror de overasker de fleste pga. designet. og med en pv1'er kommer man aldrig til at mangle bund...

laver en opdatering når jeg får de sidste ting hjem.

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Jeg ved intet om hvordan de lyder, men goddamn de er godt nok en fryd for øjet.

Tillykke med det!

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

Tillykke med det!

Helt enig det ser super fedt ud!!!

Kom bare til at taenke paa om du havde proevet med din sub i venstre side istedet for hoejre? Tror det maaske det ville lyde bedre i bas omraadet. Hoejttalere i et hjoerne har tendens til at "buldre" mere end "fritstaaende" (laes din hoejre front, ville tro der er for meget "bulder" i hoejre side) ved ikke om det er gaeldende hos dig men maaske det ville give bedre lyd, det hjalp hos mig

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
DonJensen skrev:

Tillykke med det!

Helt enig det ser super fedt ud!!!

Kom bare til at taenke paa om du havde proevet med din sub i venstre side istedet for hoejre? Tror det maaske det ville lyde bedre i bas omraadet. Hoejttalere i et hjoerne har tendens til at "buldre" mere end "fritstaaende" (laes din hoejre front, ville tro der er for meget "bulder" i hoejre side) ved ikke om det er gaeldende hos dig men maaske det ville give bedre lyd, det hjalp hos mig

oki nu har har jeg ikk fået pv1'eren endnu. men regnede bare med at jeg ville sætte den der, der stod min gamle sub.nemlig. jeg får først sub'en i første uge i april. men vil da prøve begge sider, og høre om det har nogen efekt. tak for de pæne ord godt indlæg.

TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

har lige købt denne sofa... så nu kan da blive tale om sweet spot.. hehe

mangler bare sofa bordet, det kommer først hjem tirsdag...

lige et billede fra siden af. hvor man rigtig kan se det satin polerede alu på ht'erne

tisbris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Hej TheKingDK

Jeg står og overvejer at købe B&W XT4 som fronter og vil hører dig om du mener at det er nødvendigt at have en sub på disse højtalere??

Er der en grund til at du ikke har XT4 som baghøjtalere...er det fordi du mener at de ikke er gode nok eller hva'..

Har du fået center og sub installeret og hvordan lyder disse?

Ellers stor ros til dit setup.....

Til top Vis tisbris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tisbris

TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

tisbris skrev:

Hej TheKingDK

Jeg står og overvejer at købe B&W XT4 som fronter og vil hører dig om du mener at det er nødvendigt at have en sub på disse højtalere??

Er der en grund til at du ikke har XT4 som baghøjtalere...er det fordi du mener at de ikke er gode nok eller hva'..

det  kommer jo lidt an på hvad du skal bruge dem til men hvis det er til surround, vil jeg helt klart anbefale det. Der skal sgu være en god bass når man skal se film... men der er god bass i xt4'erne jeg har bare sat dem til small THX i mit setup så går subben ind og klare det meste af bassen... jeg sidder helt op ad bag væggen så DS6 S3 baghøjttaler er det bedste valg den er os en desideret baghøjtaler... hvis jeg havde plads kunne jeg godt tænke mig xt4 hele vejen rundt. og så bruge ds6'erne til side højtalere. ja jeg har fået center og sub installeret, og det lyder pragtfuldt   ja kunne godt tænke mig at prøve med et separat effekttrin. for at få lidt ekstra power på fronterne når jeg spiller stereo... smider lige nogle flere billeder ind.

TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

TheKingDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Kan i ikke komme med nogle forslag til hvilket effektrin jeg skulle købe som ville matche mit setup? kunne godt tænke mig lidt mere power til at trække fronterne!

ht. b&w xt serien + pv 1 + ds6 s3

forst. marantz sr 8300

dvd dv17

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Hey king, lækkert setup!

Har du overvejet at gå efter noget Harman/Kardon?

Lestat bruger 635 sammen med hans XT, og den skulle gøre jobbet ganske fornuftigt, dog vil han (som så mange andre?) gerne have mere effekt også.

Jeg har lige selv investeret i 635 med dvd 31 til her i weekenden, og hold fast den spiller som en drøm.

Den har oceaner af overskud, og så er der bare vellyd for alle penge.

Jeg har haft meget surround halløj til lytning, og den slår klart Denon, Marantz, Yamaha, Nad og Pioneer, som er de nærmeste konkurrenter i segmentet.

Det er helt klart stereolyden som for alvor sætter den i favør, da snurrerundt klares udemærket af de fleste, specielt Denon også.

Men H/K har altså bare noget i stereo de andre ikke har. Prøv den, du vil blive overrasket. Du kan evt. overveje at gå efter 7300 ( som snart kommer i en nyere og anderledes version kaldet 740, denne skulle komme med fantastiske muligheder, og er frigivet i USA.)

7300 har virkelig mange krafter, den er opgivet til 110 watt, men er målt til 160 af flere anerkendte blade, og hører man den er man ikke i tvivl om at der er langt mere end de 110 watt. Det samme gælder for 635 som er opgivet til at have 75 watt, men ender omkring 110-120 watt i stedet.

Hvis du ikke er tilfreds med 635, så burde 7300 kunne afhjælpe, igen, hvis du ikke er tilfreds med denne, så er jeg fuldstændig uforstående, idet din stue har en fysisk begrænsning som gør, at de mængder af krafter burde være rigelig :P

Håber dette kan vække din interesse? Hvis ikke, så er der vel kun en vej for dig, og det er vel Rotel? Rotel kommer nok lydmæssigt tættest på en blanding af Denon/Marantz, dog med meget flottere detaljer, men stadig ovre i det lidt lyse i spidsen, som de produkter tangerer imod.

Der kan du finde powerforstærkere som kan gøre jobbet. Det er dog også en omkostningsfuld affære, men det er da dyre ting du har anskaffet dig? Så det er nok ikke et problem :)

Men tænk over det med harman!

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

tisbris skrev:

Hej TheKingDK

Det er absolut ikke nødvendigt at have en sub til XT4'erne, men det giver naturligvis altid ekstra punch. Jeg vil sige man skal ikke dømme disse højttalere på udseendet, de spiller virkeligt godt og dybt i forhold til deres størrelse.

Jeg har endnu ikke haft lyd interesserede på besøg der ikke har kommet og spurgt hvilken sub jeg har og hvor den står henne. ;)

L.

Trash_Master
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

TheKingDK skrev:

har lige købt denne sofa... så nu kan da blive tale om sweet spot.. hehe

fed sofa hvor har du købt den og til hva pris ????????

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

ser lækkert ud

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes