Emne: B&O Piratbilleder ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 17 September 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
|
Bjørn skrev
B&O's "parløb" med de danske møbelarkitekter m.v. stoppede for årtier siden. At de prøve at leve videre internationalt på fortiden bedrifter er en anden snak.
Flere af de gamle møbelfabrikker laver stadig gedigent håndværk (og renoverer gerne det de solgte for 30-40 år siden) til de danske hjem, det er B&O holdt op med for mange år siden.
Hvad mener du lidt mere præcist med det du skriver?
|
|
|
At nutidens B&O intet har med dansk design og håndværk at gøre, de har bare så uendeligt svært ved at indrømme det. Intet varer evigt, heller ikke dansk designs storhedstid.
Hvis du vil forstå hvad der gjorde B&O verdensberømt må du grave dig ned i dansk designhistorie fra 2. verdenskrig og frem til begyndelsen af 70'erne
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 17 September 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her lidt af B&O's dansk design håndværk, jeg har kun lavet en lille smule om, på de (syntes jeg) fede møbler.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 405
|
| Sendt: 17 September 2005 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn skrev
B&O's "parløb" med de danske møbelarkitekter m.v. stoppede for årtier siden. At de prøver at leve videre internationalt på fortiden bedrifter er en anden snak.
Flere af de gamle møbelfabrikker laver stadig gedigent håndværk (og renoverer gerne det de solgte for 30-40 år siden) til de danske hjem, det er B&O holdt op med for mange år siden.
Svar:
Bjørn skrev:
At nutidens B&O intet har med dansk design og håndværk at gøre, de har bare så uendeligt svært ved at indrømme det. Intet varer evigt, heller ikke dansk designs storhedstid.
Hvis du vil forstå hvad der gjorde B&O verdensberømt må du grave dig ned i dansk designhistorie fra 2. verdenskrig og frem til begyndelsen af 70'erne
Svar:
Den er svær den her, da jeg har svært ved at forstå hvad du mener, men jeg forsøger alligevel at give et svar, der hvis det ikke er fyldestgørende, så forhåbentligt er lærerigt!
Jeg forestår ikke helt din præmis, med at B&O ikke repræsenter dansk design og håndværk anno 2005.
Hvad skal de indrømme...
- at de har mod til at overskride grænser,
- at de bruger teknologier der tager forskud på fremtiden,
- at de skaber produkter der skaber glæde, og er designet til at skabe maksimal komfort,
-skal de indrømme, at de er i stand til at skabe unikke koncepter og produkter der både overrasker og begejstre.
-B&O har i siden 60èrne år haft disse målsætninger og det er vel nok det ypperste danske design der kan fremvises i dag.(om end jeg godt kunne nævne andre firmaer, der også gør det godt inden for det, vi forstår ved dansk design)
Tilfældigvis er møbeldesign og arkitektur også min store lidenskab, spec. de moderne danske (og udenlandske) møbelklassikere fra 1910 frem til 70èrne og det er tydeligt at ånden fra disse klassikere lever videre i B&O , om end der jo her er tale om en helt anden funktion nemlig audio /videoprodukter, der enten skal smelte sammen med interiøret ( f. eks BeoLab) eller modsat vises frem, f.eks anlægget der sætter lyden i bevægelse( BeoSound 9000),
Se f.eks. Poul Kjærholm's lave, elegante stålmøbler, der er rendyrket minimalisme, Verner Pantons farvestrålende organiske former, Børge Mogensen funktionelle og kubiske stil, eller Arne Jacobsens streg, som vi ser i f.eks serien CylindaLine.
Deres udfordrende og til tider provokerende formsprog og iderigdom genkender man i alle B&O produkterne, og disse dygtige arkitekter og kunstnere, som desværre ikke lever mere, ville glæde sig over B&O`s evne, til at skabe ting der skal stå fremme i hjemmet, der selv når det er slukket, stadigt er værd at se på, eller som B&O chefarkitekt David Lewis udtrykker det: "hele ideen bag vores koncept er, at de skal være "hands on-ide'er", ikke "hands-off produkter", som man ikke må røre ved, eller udtrykt på en anden måde; at vi ikke bare har med en død ting at gøre, som vi kender fra traditionelle apparater, når de er slukket.
Verdenskendt?
B&O's første arkitekt, var Ib Fabiansen, der med sine byggemoduler i 1958/59 viste, hvordan man kunne opbygge et anlæg med radio, pladespiller, ,fjernsyn og højtalere alt efter behov. De blev i øvrigt vist på dansk Kunsthåndværk Charlottenborgs udstillingen 1958.
B&O var ikke særlig kendt uden for vores egne grænser og blev først europæisk berømt i 1964 med en lang lav fuldtransistoret radio(første gang uden rør) med trykkammerhøjtalere designet af arkitekt Henning Moldenhawer.
Først i 1967 gjorde B&O sig bemærket på verdensplan, med det berømte Hi-fi anlæg BeoLab 5000, med en utrolig følsomt radio og en forstærker på ikke mindre end 2x 60 watt, satte helt nye standarder for Hi-Fi anlæg det er også herfra vi kender regnestok skyderen (datidens præcisionssymbol) der som erstatning for drejeknapper hurtigt blev kopieret overalt i verdenen.
Der er lavet en hjemmeside på dansk og engelsk, som en hyldest til verdens første seriøse Hi-fi stereoanlæg, der blev fremstillet af B&O i året 1967!
Dengang var der også Hi-fi nørder til selvom der ikke var så mange som idag, og de opdagede herefter hurtigt, at det svageste led var højtaleren, der på ingen måde var i stand til at gengive den imponerende frekvensgang som BeoLab 5000 præsterede.!
Link til www.beolab.dk som virkeligt er et besøg værd, omend ikke andet som nødvendig historisk viden, inden for vores hobby.
Senere i 1972, blev B&O repræsenteret med 7 produkter på Museum of modern Art, (alle af Jacob Jensen) efter at løsrevne blade fra et B&O hovedkatalog kom tilbage derfra, med påtegnelse "we want one of this, and one of that"...
Den "rigtige" verdensberømmelse kom i 1975 med Beomaster 1900 hvor man gemte al teknikken under overfladen og kaldte den frem ved en let berøring, man skabte en opdeling mellem primære og sekundære valg, således at den del som brugeren ikke havde brug for i det daglige, blev gemt væk under et låg.
Der er således ikke noget under d. anden verdenskrig, der ville havde gjort B&O verdensberømt og såmænd heller ikke senere, det var reelt først satsningen i slutningen af 60èrne, hvor de havde modet til at overskride grænserne, og udvikle fremtidens teknologier m.m.( ligesom de gamle møbelarkitekter,) (formspændt træ er f. eks en opfindelse, der pludselig åbnede op for nye muligheder i møbeldesignet) ligesom B&O f. eks bruger sin enestående viden om metal og specielt aluminiumforarbejdning til at finde designmæssige løsninger, der ikke tidligere kunne lade sig gøre (f. eks, hvor tastaturet er en aluminiums plade der reagere ved en let berøring, (BeoCenter2) og måske senere, hvor der vil komme lys ud "knapperne" på samme helt glatte metalplade)!
Det lyder som noget fra fremtiden, men den lille fabrik i Struer gør jo netop fremtiden til nutid, og det kan vi være stolte over, i denne globaliseret verden, hvor det normalt er de store der bestemmer hvilken retning den teknologiske udvikling skal bevæge i ( som regel den mest rentable, sjældent den bedste)
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 17 September 2005 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Beofan. Jeg forstår heller ikke Bjørns udfald!
Er en Aston Martin DB9 engelsk eller dansk design?
Er en BMW Z8 tysk eller dansk design?
Begge er designet af danskeren Henrik Fisker. Hvis man ikke vidste det, ville man nok ikke kunne gætte det på forhånd.
Hvis din pointe er designerens oprindelsesesland, synes jeg ikke det er specielt interessant. Det er et dansk firma, for hvilken det står frit hvilke designere de benytter på deres produkter. Resultatet er stadig "dansk", hvis du spørger mig.
B&O, uanset hvad man synes om kvaliteten af deres produkter, leverer noget af det ypperste indenfor design. Enkelte modeller falder måske udenfor den generelle stil, men som hovedregel synes jeg det altid er i verdensklasse.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Enig med Beofan. Jeg forstår heller ikke Bjørns udfald!
Og hvad vil du have jeg skal gøre ved det ?
Er en Aston Martin DB9 engelsk eller dansk design?
Er en BMW Z8 tysk eller dansk design?
Begge er designet af danskeren Henrik Fisker. Hvis man ikke vidste det, ville man nok ikke kunne gætte det på forhånd.
Biler er fuldstændig uinteressante i denne sammenhæng
Hvis din pointe er designerens oprindelsesesland, synes jeg ikke det er specielt interessant. Det er et dansk firma, for hvilken det står frit hvilke designere de benytter på deres produkter. Resultatet er stadig "dansk", hvis du spørger mig.
Du har ikke forstået min pointe
B&O, uanset hvad man synes om kvaliteten af deres produkter, leverer noget af det ypperste indenfor design. Enkelte modeller falder måske udenfor den generelle stil, men som hovedregel synes jeg det altid er i verdensklasse.
Der er vi mildes talt uenige
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
|
Bjørn skrev
B&O's "parløb" med de danske møbelarkitekter m.v. stoppede for årtier siden. At de prøver at leve videre internationalt på fortiden bedrifter er en anden snak.
Svar:
Bjørn skrev:
Svar:
Den er svær den her, da jeg har svært ved at forstå hvad du mener, men jeg forsøger alligevel at give et svar, der hvis det ikke er fyldestgørende, så forhåbentligt er lærerigt!
Jeg forestår ikke helt din præmis, med at B&O ikke repræsenter dansk design og håndværk anno 2005.
Hvad skal de indrømme...
- at de har mod til at overskride grænser,
- at de bruger teknologier der tager forskud på fremtiden,
- at de skaber produkter der skaber glæde, og er designet til at skabe maksimal komfort,
-skal de indrømme, at de er i stand til at skabe unikke koncepter og produkter der både overrasker og begejstre.
-B&O har i siden 60èrne år haft disse målsætninger og det er vel nok det ypperste danske design der kan fremvises i dag.(om end jeg godt kunne nævne andre firmaer, der også gør det godt inden for det, vi forstår ved dansk design)
Tilfældigvis er møbeldesign og arkitektur også min store lidenskab, spec. de moderne danske (og udenlandske) møbelklassikere fra 1910 frem til 70èrne og det er tydeligt at ånden fra disse klassikere lever videre i B&O , om end der jo her er tale om en helt anden funktion nemlig audio /videoprodukter, der enten skal smelte sammen med interiøret ( f. eks BeoLab) eller modsat vises frem, f.eks anlægget der sætter lyden i bevægelse( BeoSound 9000),
Se f.eks. Poul Kjærholm's lave, elegante stålmøbler, der er rendyrket minimalisme, Verner Pantons farvestrålende organiske former, Børge Mogensen funktionelle og kubiske stil, eller Arne Jacobsens streg, som vi ser i f.eks serien CylindaLine.
Deres udfordrende og til tider provokerende formsprog og iderigdom genkender man i alle B&O produkterne, og disse dygtige arkitekter og kunstnere, som desværre ikke lever mere, ville glæde sig over B&O`s evne, til at skabe ting der skal stå fremme i hjemmet, der selv når det er slukket, stadigt er værd at se på, eller som B&O chefarkitekt David Lewis udtrykker det: "hele ideen bag vores koncept er, at de skal være "hands on-ide'er", ikke "hands-off produkter", som man ikke må røre ved, eller udtrykt på en anden måde; at vi ikke bare har med en død ting at gøre, som vi kender fra traditionelle apparater, når de er slukket.
Verdenskendt?
B&O's første arkitekt, var Ib Fabiansen, der med sine byggemoduler i 1958/59 viste, hvordan man kunne opbygge et anlæg med radio, pladespiller, ,fjernsyn og højtalere alt efter behov. De blev i øvrigt vist på dansk Kunsthåndværk Charlottenborgs udstillingen 1958.
B&O var ikke særlig kendt uden for vores egne grænser og blev først europæisk berømt i 1964 med en lang lav fuldtransistoret radio(første gang uden rør) med trykkammerhøjtalere designet af arkitekt Henning Moldenhawer.
Først i 1967 gjorde B&O sig bemærket på verdensplan, med det berømte Hi-fi anlæg BeoLab 5000, med en utrolig følsomt radio og en forstærker på ikke mindre end 2x 60 watt, satte helt nye standarder for Hi-Fi anlæg det er også herfra vi kender regnestok skyderen (datidens præcisionssymbol) der som erstatning for drejeknapper hurtigt blev kopieret overalt i verdenen.
Der er lavet en hjemmeside på dansk og engelsk, som en hyldest til verdens første seriøse Hi-fi stereoanlæg, der blev fremstillet af B&O i året 1967!
Dengang var der også Hi-fi nørder til selvom der ikke var så mange som idag, og de opdagede herefter hurtigt, at det svageste led var højtaleren, der på ingen måde var i stand til at gengive den imponerende frekvensgang som BeoLab 5000 præsterede.!
Link til www.beolab.dk som virkeligt er et besøg værd, omend ikke andet som nødvendig historisk viden, inden for vores hobby.
Senere i 1972, blev B&O repræsenteret med 7 produkter på Museum of modern Art, (alle af Jacob Jensen) efter at løsrevne blade fra et B&O hovedkatalog kom tilbage derfra, med påtegnelse "we want one of this, and one of that"...
Den "rigtige" verdensberømmelse kom i 1975 med Beomaster 1900 hvor man gemte al teknikken under overfladen og kaldte den frem ved en let berøring, man skabte en opdeling mellem primære og sekundære valg, således at den del som brugeren ikke havde brug for i det daglige, blev gemt væk under et låg.
Der er således ikke noget under d. anden verdenskrig, der ville havde gjort B&O verdensberømt og såmænd heller ikke senere, det var reelt først satsningen i slutningen af 60èrne, hvor de havde modet til at overskride grænserne, og udvikle fremtidens teknologier m.m.( ligesom de gamle møbelarkitekter,) (formspændt træ er f. eks en opfindelse, der pludselig åbnede op for nye muligheder i møbeldesignet) ligesom B&O f. eks bruger sin enestående viden om metal og specielt aluminiumforarbejdning til at finde designmæssige løsninger, der ikke tidligere kunne lade sig gøre (f. eks, hvor tastaturet er en aluminiums plade der reagere ved en let berøring, (BeoCenter2) og måske senere, hvor der vil komme lys ud "knapperne" på samme helt glatte metalplade)!
Det lyder som noget fra fremtiden, men den lille fabrik i Struer gør jo netop fremtiden til nutid, og det kan vi være stolte over, i denne globaliseret verden, hvor det normalt er de store der bestemmer hvilken retning den teknologiske udvikling skal bevæge i ( som regel den mest rentable, sjældent den bedste)
|
|
|
Du lever godt nok op til dit selvvalgte kaldenavn, det er jo lige før du bør sponseres af Struer
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her for mig ny viden.
HTPC skriver
Hej Peter Pan.
Du kan allerede nu hente det nye B&O katalog i butikkerne nu, men Beovision 7 LCD TV i 40" kommer forøvrigt først i butikkerne om 3 månender.
Desuden kan jeg afsløre et produkt der ikke er i kataloget.
Em medieafspiller lavet af Amitech i samarbejde med B&O. B&O software i samme design som Beoplayer og med en sort 160 GB harddiksboks fra Amitech som skal gemmes væk. Det hele styres fra Beo4 igennem fjensynet (eller et IR-øje ved ældre B&O TV).
Desuden fås et meget lille keyboard fra Amitech til at betjene boksen. Harddiskboksen kan forbindes til en PC via LAN eller et WLAN kort som isættes USB stikket.
Fra PC'en kan man overføre de filer man ønsker på harddiskboksen. PC'en behøver ikke at være tændt derefter.Man kan bruge boksen til at afspille video, foto diasshow, musik, internet osv.
Det er dog ikke en HTPC med indbygget tuner, så du kan ikke bruge den som recorder. Denne boks er ikke sat til salg i B&O butikkerne endnu, pånær én B&O butik i Århus som har været med i udviklings og testfasen.
Den model de sælger i Århus er dog kun med 80 GB, men den endelige version bliver på 160 GB.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn skrev tilbage, efter mit indlæg til ham, der på bedste vis forsøgte at besvare hans lidt uforståelige og kryptiske teorier.:
"Du lever godt nok op til dit selvvalgte kaldenavn, det er jo lige før du bør sponseres af Struer"
Tak for din opmærksomhed, hvad angår mit brugernavn.
Et sponsorat tror jeg dog ikke der kan komme på tale ( en flad på væggen ville dog hilses velkommen, hvis B&O en dag synes det samme som Bjørn ( hvilket formentlig har meget lange udsigter) thi der kræves formentlig lidt mere, end blot at fortælle den faktiske historie om B&O, som den har været igennem tiden.
Jeg aner stadig en lidt vægelsindet kritisk holdning hos dig, en holdning du dog ikke er i stand til at formulere, hvilket jeg beklager.
For at kunne svare på dit indlæg, der anbefaler mig at opfriske min basale viden om B&O, er det nødvendigt at gennemgå nogel enkelte af højdepunkter i firmaets historie, da svaret til dig og andre ligesindede ellers ville blive uforståeligt, og det er vel det sidste en debat ikke skal ende med, hvis den skal være konstruktiv, (og gjorde det virkeligt så ondt at få lidt historieundervisning!) der nødvendigvis er vigtig for at kunne forstå B&O af idag, og hvad vi skal forvente af dem.
Måske stammer vores begejstring for B&O, netop fordi vi kender deres historie, og hvad de har præsteret af revolutionære nyskabelser, siden de på et lille kvistværelse i 1925 startede deres første "fabrik"med at fremstille som de første for den tid, (der var det igen) de de mest avancerede strømforsyninger der kunne tilsluttes lysnetttet, helt uden at lysnettes støj påvirkerede radiomodtagelsen lydgengivelse
Iøvrigt ville det glæde mig, om nogle i dette forum ville skrive lidt om andre firmaers histore, og hvad disse har gjort for at gøre oplevelse med hi-fi konstant større, til glæde for os krævende brugere, der i den sidste ende betaler for gildet!
Dette er hermed en opfordring!
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Her for mig ny viden.
HTPC skriver
Hej Peter Pan.
Du kan allerede nu hente det nye B&O katalog i butikkerne nu, men Beovision 7 LCD TV i 40" kommer forøvrigt først i butikkerne om 3 månender.
Desuden kan jeg afsløre et produkt der ikke er i kataloget.
Em medieafspiller lavet af Amitech i samarbejde med B&O. B&O software i samme design som Beoplayer og med en sort 160 GB harddiksboks fra Amitech som skal gemmes væk. Det hele styres fra Beo4 igennem fjensynet (eller et IR-øje ved ældre B&O TV).
Desuden fås et meget lille keyboard fra Amitech til at betjene boksen. Harddiskboksen kan forbindes til en PC via LAN eller et WLAN kort som isættes USB stikket.
Fra PC'en kan man overføre de filer man ønsker på harddiskboksen. PC'en behøver ikke at være tændt derefter.Man kan bruge boksen til at afspille video, foto diasshow, musik, internet osv.
Det er dog ikke en HTPC med indbygget tuner, så du kan ikke bruge den som recorder. Denne boks er ikke sat til salg i B&O butikkerne endnu, pånær én B&O butik i Århus som har været med i udviklings og testfasen.
Den model de sælger i Århus er dog kun med 80 GB, men den endelige version bliver på 160 GB.
|
|
|
Rigtig mange tak for disse oplysninger, der efter jeg kan forstå, skulle løse vores problem med at få nem adgang til vores filer, hvadenten det er musik eller film.
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Her lidt af B&O's dansk design håndværk, jeg har kun lavet en lille smule om, på de (syntes jeg) fede møbler.

|
|
|
Meget flotte og inspirerende tegninger
Blandingen af træ og stål vil altid stå for mig som det noget af det bedste design .
Det kolde stål mod det bløde organiske, en superflot konstellation.
Jeg kan se at du har gjort B&O møblet mere brugervenligt med nogle skuffer, det har du helt ret i at der savnes.
Pladespilleren er et imponerende studie i finmekanik, der ser rigtig flot ud sammen med det matte alu.
Tilføjelse; kunne ikke huske hvor jeg havde set dine karakteriste streg henne, men kom pludselig i tanke om, at det jo er dig som har lavet baggrunden på mit skrivebord!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan, tak for 
Og så kan du da lige sende denne her til Bjørn.
Husk så jeg reagerer sådan på kretik.
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
BeoFan, tak for 
Og så kan du da lige sende denne her til Bjørn.
Husk så jeg reagerer sådan på kretik.
|
|
|
He ,He,.. sådan kan man man jo også udtrykke sig..
|
| Til top |
|
| |
schumi_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjah hver sin smag
synes køkkenradio'en ligner et rivejern og de små højt. ligner herstal lamper.
hvad er der galt i ting ligner det de er ?
og nej jeg hader ikke B&O, jeg er bedøvende ligeglad med om folk vil købe det, meget af det er osse meget flot, men det er vel 75 % design og 25 % lyd man betaler for ? det indrømmer min ven da, han har da brugt rigeligt på det
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes nu stadig det ligner B&O.. mon ikke, det er de andre der læner sig lidt op af B&O?
Selvfølgelig må tingene da godt ligne det det er, men så er der bare meget få (-økonomisk rentabelt for få) som gider at købe det,
Når en forstærker sælges i en firkantet eller for den sags skyld en trekantet kasse med forkromninger og forgyldninger og tunge volumeknapper og andet gejl har det ikke en pind med lyd at gøre men er et bevidst designvalg fra producentets side, for at skille sig ud af mængden af tilsvarende (lydende) kasser, og mange gange føler de sig (u)berettiget til at tage sig særdeles godt betalt for mere eller mindre vellykkede designmæssige udfoldelser
Procentregning har heller ikke været mine stærke side, men nogle herinde mener da f.eks, at BeoLab 5 er 0% design og 100% lyd. 
Tag ikke fejl, lyden de levere idag er i verdensklasse, hør f.eks centerhøjtaleren 7.1/2 (6X 125watt ICEpower!) der i den grad sparker røv! og anses for at være en af markedet bedste.
-eller den nyeste BeoLab 7.4 (2x250watt ICEpower med patenterede ALT linseteknologi) der påstås at skulle være endnu bedre, når den om kort tid kommer i forretningerne. (sjovt at de de er nødt til at måtte konkurrere med sig selv når bedre lyd skal skabes)
- eller BeoLab3, som jeg iøvrigt mener ligefrem er grim, der måske er "verdens mindste bedst lydende højtaler" (bedre bud?)
Jeg vil også nævne BeoCenter2 som jeg er den lykkelige ejer af, der gør det særdeles fremragende,- vi taler virkelig om lyd der gør en forskel 
-
|
| Til top |
|
| |
schumi_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
|
Jeg synes nu stadig det ligner B&O.. mon ikke, det er de andre der læner sig op af B&O? 
Procentregning har heller ikke været mine stærke side, men nogle herinde mener da f.eks, at BeoLab 5 er 0% design og 100% lyd. 
Tag ikke fejl, lyden de levere idag er i verdensklasse, hør f.eks centerhøjtaleren 7.1/2 (6X 125watt ICEpower!) der i den grad sparker røv! og anses for at være en af markedet bedste.
-eller den nyeste BeoLab 7.4 (2x250watt ICEpower med patenterede ALT linseteknologi) der påstås at skulle være endnu bedre, når den om kort tid kommer i forretningerne. (sjovt at de de er nødt til at måtte konkurrere med sig selv når bedre lyd skal skabes)
- eller BeoLab3, der måske er verdens mindste- "bedst lydende højtaler" (bedre bud?)
Jeg vil også nævne BeoCenter2 som jeg er den lykkelige ejer af, der gør det særdeles fremragende,- vi taler virkelig om lyd der gør en forskel 
-
|
|
|
Det er jo som jeg siger, hvis man går mere op i design end lyd er det måske en af de bedste, men til 20.000 er der jo mange andre højt.
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
schumi_dk skrev:
BeoFan skrev:
|
Jeg synes nu stadig det ligner B&O.. mon ikke, det er de andre der læner sig op af B&O? 
- eller BeoLab3, som jeg iøvrigt mener ligefrem er grim, der måske er "verdens mindste bedst lydende højtaler" (bedre bud?
-
|
|
|
Det er jo som jeg siger, hvis man går mere op i design end lyd er det måske en af de bedste, men til 20.000 er der jo mange andre højt.
|
|
|
I Alle ovenstående eksempler er man netop startet med lyden og først til allersidst er designet inkorporeret, så det passer simpelthen ikke ikke hvad du siger.
Dem som mener at BeoLab 5 er grim, kan her se prototyperne, inden designeren David Lewis fik lov til at gøre den lidt pænere, og det helt uden at han måtte røre ved den lydmæssige formåen (nogle vil måske at det er højtaleren på billed A som lyder bedst, alene pga af udseendet, som er meget "nørdet" men de burde faktisk lyde ret ens. Billedet E tiltaler mig meget heldigt bedst, omend jeg ville foretrække sølvfarvet frontstof.

Du har ret i, at der er mange andre højtalere i 20.000 klassen, men hvis man idag fravælger B&O fordi man ikke kan lide deres design, så lægger man jo netop vægt på deres design, frem for på lyden, og så er argumentet pludselig vendt om!!
Før kunne man ikke lide B&O pga deres lyd, og når så lyden når det ultimative High End, kan man ikke lide designet!!
Hvem er det lige i dette forum, som er gammeldags og ikke vil have nogen forandringer?
|
| Til top |
|
| |
schumi_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
det du siger er altså at B&O leverer den bedste lyd til pengene ? det er så bare en fordel der sidder en designer og laver den rigtig flot bagefter ?
tror nu nærmere det er dem der udvikler dem der får af vide den må fylde så og så meget, men stadig synes jeg meget af det er flot, men bare ikke der jeg ville bruge mine penge
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
schumi_dk skrev:
|
det du siger er altså at B&O leverer den bedste lyd til pengene ? det er så bare en fordel der sidder en designer og laver den rigtig flot bagefter ?
tror nu nærmere, det er dem der udvikler dem, der får af vide, den må fylde så og så meget. Men jeg synes stadig at meget af det er flot, men det er bare ikke der, jeg ville bruge mine penge.
|
|
|
Jeg siger at B&O med nogle af deres produkter levere noget af den bedste lyd, også til pengene,(minimalt værditab) og det er klart en fordel med en designer indover projektet..
- Sådan plejer det som regel at være, -at ingeniører og andre dygtige mennesker bliver stillet en opgave eller udfordring de så skal forsøge at løse, også selvom den ved første øjekast ser umulig ud.
Opgaven angående BeoLab 5, var enda særdeles simpelt da det blev sagt; "lav verdens bedste højtalere!
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|