Emne: Verdens bedste, mindste højtaler? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
BeoFan Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 405
|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
BeoFan skrev:
|
Taurus skrev
Selvfølgelig skal man respektere andres mening, men der er samtidig også ytringfrihed herinde!
Desuden er det en klokkeklar kendsgerning at B&O aldrig har gjort sig i decideret high-end hvad lyd angår, så jeg tror ikke MaltheK's udtalelse er helt skudt ved siden af!
Klart, men ikke ret til at ødelægge tråden, og tråden handler altså stadig om den bedste, men mindste højtaler.
De andre kommentarere kan placeres som indlæg, i de relevante tråde, hvor de nok skal blive tilbagevist!
|
|
|
Beofan, kan du ikke rette din tekstfont så den ligner os andres? Det er meget anstrengenge at læse hvad du skriver, når bogstaverne er så små, og tilmed grå!
|
|
|
Jeg beklager meget, men problemet opstår vel kun når du modtager en Email, og ikke her i forum, hvor teksten både er stor og letlæselig
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
|
Jeg beklager meget, men problemet opstår vel kun når du modtager en Email, og ikke her i forum, hvor teksten både er stor og letlæselig
|
|
|
Det er altså bare ment som en hjælp for dig! Kan du ikke se at dine tekster er skrevet med en mindre font og en anden farve end alle andres tekster? Hvorfor skal den overhovedet være anderledes?
PS. Hvis du kan læse dette har du ikke brug for briller
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
PS. Hvis du kan læse dette har du ikke brug for briller
|
|
|
(ot)
forkert... jeg bruger briller og kan sagtens læse det.. men igen.. jeg må kører bil uden mine briller iflg min læge 
(/ot)
bud på bedste lille standerht inkluderer vel en rask lille diskussion om hvorfor? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Gumle Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
Hvilken højtalere er idag verdens bedste, når den vel at mærke skal være så lille som mulig?
|
|
|
Hmmm.....Det er jo hele 2 parametre på én gang??!! Det går virkeligt ikke  Skal det være den bedst lydende eller den mindste (som ikke giver hovedpine at lytte til)?
Den bedst lydende standehøjttaler, jeg har hørt, er nok Dali Helicon
300, da jeg synes de spiller relativt detaljeret med en god diskant, og
samtidig har en god sammenhængende lyd, hvor jeg kan nyde musikken.
Desværre har jeg ikke hørt B&W 805, VA Haydn, div. Sonus Faber og
mange andre fremragende standerhøjttalere....og heller ikke den lille
kube fra B&O, så sammenligninger vil jeg ikke begive mig ud i.
Den anden mulighed....Mindste højttaler....Tænke, tænke...Nej, det bliver for useriøst
M.V.H.
Søren
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du beder om at få forslag til verdens bedste, mindste højttaler.
Her er et nogle stykker: Dali Royal Menuet, Audio Pro Image 11/12 og Rogers LS3/5A.
Desværre forvrænges tråden af at, når der kommer andet end lovprisninger af dit eget forslag, angriber du selve diskussionen af det du angiver som dit ønske i oplægget til tråden.
Det kan forlede en til at tro at dit ærinde er noget helt andet, for eksempel at promovere Knald og Luffes lille terning. Jeg, der har hørt den, synes den lider af udpræget dårlig lyd, især hvis man tager design og prisseddel med i betragtningen. Så står den for mig som håbløst distanceret i forhold til det meste af det der er derude af små, veldesignede, velspillende og prisvenlige højttalere.
Alt dette taget i betragtning synes jeg det er synd at du ødelægger din egen tråd ved at være afvisende mod relevante indslag, der oplyser at de ikke deler din opfattelse af at den ikke spiller lige så godt som du synes, og derfor ikke mener at den opfylder kravene du stiller i dit oplæg til tråden om at være både den mindste, men også den bedste. Så er begge parametre i spil i diskussionen og bare at afvise dem der kun påtaler deres mening om det ene af dem er i forhold til dit eget oplæg ikke seriøst. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmålet giver ingen mening. Man kan ikke rangere højtalere på to
modstridende parametre uden at opstille vilkår for en vægtning.
Den bedste højtaler jeg har hørt under seriøse forhold er nok Dali
Euphonia MS5... det er dermed den mindste, bedste højtaler - og dermed
svaret på dit spørgsmål - om end den mildt sagt ikke er særlig diskret.
Den mindste højtaler jeg har hørt må være Bose's lifestyle
"et-eller-andet" skrammel, som spilede så håbløst at kun sælgeren kunne
holde ud at smile sammentidig. Denne er dermed også den mindste, bedste
højtaler jeg har hørt.
Lyder spørgsmålet i stedet: Hvilken er den bedste kompakthøjtaler
(eller standerhøjtaler) må svaret blive Gamut L3. Men hvis sådan en
skal spille op til sit beste skal den have en stander og stå
ordntlig afstand til bag- og sidevægge... og så fylder den i praksis
lige så meget som en slank gulvhøjtaler.
Er der ingen gylden løsning for tøffelhelten?
NEJ, der er noget der hedder naturlove, og de gælder for alle (også B&O og Bose).
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
|
Du beder om at få forslag til verdens bedste, mindste højttaler.
Her er et nogle stykker: Dali Royal Menuet, Audio Pro Image 11/12 og Rogers LS3/5A.
Desværre forvrænges tråden af at, når der kommer andet end lovprisninger af dit eget forslag, angriber du selve diskussionen af det du angiver som dit ønske i oplægget til tråden.
Det kan forlede en til at tro at dit ærinde er noget helt andet, for eksempel at promovere Knald og Luffes lille terning. Jeg, der har hørt den, synes den lider af udpræget dårlig lyd, især hvis man tager design og prisseddel med i betragtningen. Så står den for mig som håbløst distanceret i forhold til det meste af det der er derude af små, veldesignede, velspillende og prisvenlige højttalere.
Alt dette taget i betragtning synes jeg det er synd at du ødelægger din egen tråd ved at være afvisende mod relevante indslag, der oplyser at de ikke deler din opfattelse af at den ikke spiller lige så godt som du synes, og derfor ikke mener at den opfylder kravene du stiller i dit oplæg til tråden om at være både den mindste, men også den bedste. Så er begge parametre i spil i diskussionen og bare at afvise dem der kun påtaler deres mening om det ene af dem er i forhold til dit eget oplæg ikke seriøst.
|
|
|
Tråden skulle for en gang skyld, ganske klart formuleret, handle om noget så enkelt, som komme med indlæg, der ud fra ens egen synsvinkel, kunne antages for at leve op til de stillede kriterier; et godt bud på den bedste,men mindste højtaler.
En form for brain-storming som er kendt fra erhverslivet, når løsninger skal findes.
Tråden handler altså ikke om at bedømme andres forslag lige så snart det muligt og særdeleshed ikke negativt, da det jo automatisk afholder andre fra at komme med forslag og derved ødelægge betingelserne, for at få en levedygtig og konstruktiv tråd
Først når der er kommet en masse seriøse bud,(som vi alene af den grund kan lære noget af) kan det være rimeligt at begynde at sortere, alt efter opstillede kriterere, for til sidst at ende med en håndfuld, der på den ene eller anden vis hæver sig lidt over mængden.
Det er ikke meningen at finde en vinder, for alle jo ved der er ingen vinder,- ikke to mennesker har samme opfattelse af hvad god lyd er , for så skulle vi havde hørt dem alle -(og husket dem)
Derfor er alle bud også lige gode, da det er den enkeltes vurdering der tæller, når der fremlægges et forslag.
Alt dette er elementær viden, når skal føres en diskussion, der skal kunne fremvise resultater
Alt andet er meningsløs mudderkastning, det er frygteligt destruktivt for en samtale og det kan ikke bruges til noget som helst, og det gælder iøvrigt alle fora.
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Spørgsmålet giver ingen mening. Man kan ikke rangere højtalere på to modstridende parametre uden at opstille vilkår for en vægtning.
Den bedste højtaler jeg har hørt under seriøse forhold er nok Dali Euphonia MS5... det er dermed den mindste, bedste højtaler - og dermed svaret på dit spørgsmål - om end den mildt sagt ikke er særlig diskret.
Den mindste højtaler jeg har hørt må være Bose's lifestyle "et-eller-andet" skrammel, som spilede så håbløst at kun sælgeren kunne holde ud at smile sammentidig. Denne er dermed også den mindste, bedste højtaler jeg har hørt.
Lyder spørgsmålet i stedet: Hvilken er den bedste kompakthøjtaler (eller standerhøjtaler) må svaret blive Gamut L3. Men hvis sådan en skal spille op til sit beste skal den have en stander og stå ordntlig afstand til bag- og sidevægge... og så fylder den i praksis lige så meget som en slank gulvhøjtaler.
Er der ingen gylden løsning for tøffelhelten?
NEJ, der er noget der hedder naturlove, og de gælder for alle (også B&O og Bose).
|
|
|
Puh ha ..Tusind Tak!! Nu er vi på sporet igen. 
Kom med nogle flere bud ,så kan vi måske ligefrem bruge denne tråd som en opslagbog 
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 02:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine egne DIY 2-vejs højttalere
Bemærk! Det er kun toppen jeg mener
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 19 September 2005 kl. 03:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
At fremture i den demagogik du lagde for dagen tidligere i din tråd hæver desværre ikke seriøsiteten i den.
Det er elementær viden at, når der skal føres en diskussion baseret på en brainstorming i håbet om at føre til resultater, er afvisning af forslag det modsatte af vejen mod målet.
Mine forslag står jeg stadig bag, og det er vel egentlig det det handler om, at stille forslag. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|