Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 09:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: hvordan lyder Linn? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 25 September 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

johnhifi: Med det kendskab jeg har til Ole, så tror jeg ikke du skal være bange for at du har "købt ingenting". Men spm er hvad du har fået for de penge som du har lagt for det? Hvis du er tilfreds så synes jeg ikke det er så galt igen *S*

- Prøvede bare lige at bløde lidt op på debatten med dette indlæg :-D

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

johnhifi
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 25 September 2005
Sendt: 25 September 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

johnhifi: Med det kendskab jeg har til Ole, så tror jeg ikke du skal være bange for at du har "købt ingenting". Men spm er hvad du har fået for de penge som du har lagt for det? Hvis du er tilfreds så synes jeg ikke det er så galt igen *S*

- Prøvede bare lige at bløde lidt op på debatten med dette indlæg :-D

Michael

Ja jeg er enig med dig

Da jeg skulle købe mit anlæg ville jeg have det anlæg som spillede den største mængde musik til de penge jeg havde og det blev Linn. For dig blev det Arcam
Til top Vis johnhifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johnhifi

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 September 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

johnhifi skrev:
Hej igen

Jeg tror jeg har gættet hvorfor Linn kan splitte folk. Det er fordi Linn er så frække, de tør sige at man skal vurdere kvaliteten af musikken ud fra musikalske aspekter. Nu har alle HIFI nørder gået til messer og lyttet til mængden af Bass og nu pludselig siger et firma sørme man skal lytte til musikken og høre om man kan følge melodien. DETTE er DÆLME da også for frækt. Så kan hjemmelodder Mike-J og Vat i øre HIFI nørd KURT lige pludselig ikke sige de er noget speielt HIFIgeni alene længere, for nu kan Hr. og Fru. jensen være med da de også kan høre musik og gør det med glæde

Og til Ole altså når du siger citan OLE: Der bliver spurgt "Hvordan lyder Linn ?". Til det kan jeg kun sige: Linn lyder af ingenting !
Vil det sige jeg har købt Ingenting ???? nej Linn spiller musik og lyder af musik Basta

Av!...det var noget af en 'lammer'...

Hvem kan gå op imod disse hårdtslående argumenter?

Sådan som sagerne står, må vi jo nok erkende, at Linn er det ultimative inden for musikgengivelse. Det er dog lidt synd at vi Ivor stræben efter det 'perfekte' har valgt de forkerte mærker. Der bliver nu trængsel i "køb/salg/bytte-sektionen.

Jeg var ellers lige så glad for mit anlæg...

Hilsen

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 September 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

jeg tvivler på at linn lyder af ingenting... intet hifi udstyr lyder af ingenting, selv i den professionelle verden er det næsten intet der lyder af ingenting. som G&S sagde noget med engang, så vil der altid være eks egenlyd af de materialer der er brugt, selv ved en "korrekt" frekvenskurve

Nilau, vær du kun glad for dit anlæg  (også selv om din kommentar var ironisk ment)

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 September 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

"Linn lyder af ingenting" Vil det sige det lyder bedst når det er slukket? 

Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Hmm tror jeg har lyst til at stille alt det her lidt på "spidsen" et eller andet sted og spørge om dém som IKKE er til Linn så måske er lidt mere til CW, bare lige for at finde ud af hvad det er folk mener og i forhold til hvad?

Imo kan de to ting overhovedet ikke ammenlignes, heller ikke i prisklasse, men er der noget som Imo "farver" så er det CW...

Michael

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 September 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

johnhifi skrev:
rattanhuset skrev:

Prøvede bare lige at bløde lidt op på debatten med dette indlæg :-D

Michael

Ja jeg er enig med dig

Da jeg skulle købe mit anlæg ville jeg have det anlæg som spillede den største mængde musik til de penge jeg havde og det blev Linn. For dig blev det Arcam

Jamen dog - der skal vist ikke mange brikker til at regne ud hvem der står bag Johnhifi......

Det gik galt da du skrev "Mike-J"

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 25 September 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=johnhifi]
Hvis du er hjemmebygger som Mike-j    og gerne selv vil bestemme (farve) lyden så er Linn ikke noget for dig.

Jeg har det jeg har og laver det jeg gør, DIY. netop fordi jeg IKKE! ønsker farvning!.. og da Linn farver er det ikke noget for mig!... jeg ønsker musikken som den er på mediet! eller rettere så tæt på som nu muligt, både teknisk og for mig økonomisk!.. og her er Linn ikke en option! ( heller ikke selv om jeg havde haft råd til selv det dyreste Linn!) Linn formår ikke4 at leve op til mine krav om musikalitet og korekthed, eller korekt reproduktion / formidling! Linn FORTOLKER!..

Linn vil altid i en sammenligning i samme prisklasse med andet, lave de største forskelle og dermed farve Linn mindre.

Nope! jeg ku remse megt andet op der viser meget støre forskelle!.. ( selv min gamle Denon DCD3560 vser støre forskelle end en 100 gange så dyr cd12! for at give et af de grovere eks.)

Husker den sjove tråd hvor Jonas Bojer bankede Kurts anlæg med Linn Klassisk og Ninka højtalere på forskelle.

Til prisen banker linn alt andet hvis du lytter musik for musikkens skyld og ikke for egne farvede holdninger

En hver afvigelse på frekvensgangen fra det mest liniære er en farvning! og her dumper Linn BIG time!!... deres udstyr er rimeligt!.. men ikke korekt og ufarvende! og er IKKE! det i verden der viser størst forskelle! at bilde sig ( og andre ) dette ind! er selvbedrag og løgn!

Linn er langt fra det bedste, mest musikalske og korekte!.. det er godt udstyr som så meget andet! lidt overpriset i forhold til ydelse.. men ok! og ganske pænt at se på!..  ala. B&O det er highendens B&O lækkert og dyrt men ydelsels mæssigt kun det halve værd!.. men ok! kan man lide det og DEN! lyd?? så er det vel ik for dyrt, så er pris subjektivt!..

Happy Music

Happy music to you to!...

( selv om du har Linn  )

[/QUOTE]

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Sendt: 25 September 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Hvad har CW nu med noget som helst at gøre i denne sammenhæng?

Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
Til top Vis Clapton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clapton

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 September 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

[QUOTE=johnhifi>Hvis du er hjemmebygger som Mike-j    og gerne selv vil bestemme (farve) lyden så er Linn ikke noget for dig.

Jeg har det jeg har og laver det jeg gør, DIY. netop fordi jeg IKKE! ønsker farvning!.. og da Linn farver er det ikke noget for mig!... jeg ønsker musikken som den er på mediet! eller rettere så tæt på som nu muligt, både teknisk og for mig økonomisk!.. og her er Linn ikke en option! ( heller ikke selv om jeg havde haft råd til selv det dyreste Linn!) Linn formår ikke4 at leve op til mine krav om musikalitet og korekthed, eller korekt reproduktion / formidling! Linn FORTOLKER!..

Linn vil altid i en sammenligning i samme prisklasse med andet, lave de største forskelle og dermed farve Linn mindre.

Nope! jeg ku remse megt andet op der viser meget støre forskelle!.. ( selv min gamle Denon DCD3560 vser støre forskelle end en 100 gange så dyr cd12! for at give et af de grovere eks.)

Husker den sjove tråd hvor Jonas Bojer bankede Kurts anlæg med Linn Klassisk og Ninka højtalere på forskelle. Til prisen banker linn alt andet hvis du lytter musik for musikkens skyld og ikke for egne farvede holdninger

En hver afvigelse på frekvensgangen fra det mest liniære er en farvning! og her dumper Linn BIG time!!... deres udstyr er rimeligt!.. men ikke korekt og ufarvende! og er IKKE! det i verden der viser størst forskelle! at bilde sig ( og andre ) dette ind! er selvbedrag og løgn!

Linn er langt fra det bedste, mest musikalske og korekte!.. det er godt udstyr som så meget andet! lidt overpriset i forhold til ydelse.. men ok! og ganske pænt at se på!..  ala. B&O det er highendens B&O lækkert og dyrt men ydelsels mæssigt kun det halve værd!.. men ok! kan man lide det og DEN! lyd?? så er det vel ik for dyrt, så er pris subjektivt!..Happy Music

( selv om du har Linn  )

[/QUOTE]

Så må ML være highendens B&O i us .

Hvorfor ikke bare lade dem være der kan lide LINN og alt andet .

Vi alle ved godt du har den helt rigitg lyd og alt andet er langtfra så rigtig .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Clapton: Ikke specielt meget....

Måske en dum sammenligning, men jeg prøver bare at finde ud af, dem som ikke er til Linn (jeg ved jo ikke selv om jeg er det eller ej). Hvorfor de ikke er til Linn og om de så mere til "farvening" eller skulle jeg sige DEN farvening som feks en CW højtaler giver. Altså om grunden til at "folk" ikke bryder sig om Linn er at det er "flat" i tonen uden alt for meget BULDER. Men som sagt, sikkert en meget dårlig sammenligning.

Michael

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 September 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
miju skrev:

[QUOTE=johnhifi>Hvis du er hjemmebygger som Mike-j    og gerne selv vil bestemme (farve) lyden så er Linn ikke noget for dig.

Husker den sjove tråd hvor Jonas Bojer bankede Kurts anlæg med Linn Klassisk og Ninka højtalere på forskelle. Til prisen banker linn alt andet hvis du lytter musik for musikkens skyld og ikke for egne farvede holdninger

Linn er langt fra det bedste, mest musikalske og korekte!.. det er godt udstyr som så meget andet! lidt overpriset i forhold til ydelse.. men ok! og ganske pænt at se på!..  ala. B&O det er highendens B&O lækkert og dyrt men ydelsels mæssigt kun det halve værd!.. men ok! kan man lide det og DEN! lyd?? så er det vel ik for dyrt, så er pris subjektivt!..Happy Music

( selv om du har Linn  )

Vi alle ved godt du har den helt rigitg lyd og alt andet er langtfra så rigtig .

[/QUOTE]

Så - rolig nu.....det der fører ikke noget godt med sig!

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 25 September 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
miju skrev:

( selv om du har Linn  )

[/QUOTE]

Hvis det bare var så vel!!! men ak! jeg må nøjes med noget der er et godt stykke ra det mest "rigtige" dette af rent økonomiske grunde!..

ML er fremragende og noget af det der kommer nærmest! men dog ikke DET! eneste der kan!... der er da andet fremragende graj der kommer tæt på det rigtige.. der ligger et stykke fra hvad Linn prestere!.. jeg fortrækker klart ML. men der er andet jeg lige så gerne ville ha! og som jeg mener også giver et rigtigt godt bud på et ærligt forsøg på at levere en reproduktion i så stor udstrækning som muligt og  ikke som Linn og andet grej en fortolkning!..

Men er man til den farve / fortolkning Linn laver så fred med det! og respekt for det! på samme måde som dem der er til rør & vinyl mm..

Men ikke respekt for at fremhæve det som det mest rigtige over alt andet og som det besider magi intet andet har! og kan man ikke høre det, er man uvidende og ved ikke hvad musikalitet er!..  som nogle hardcore Lin,inister hævder! jeg finder eks. ML værende noget af det mest rigtige! og bedste!.. men hævder ikke at folk der ikke syntes dette ikke ved hvad musikalitet er!.. det er blot smag og behag.. og all respekt for det! 

Jeg har selv noget LcAudio forstærker grej ( omend stærkt modeficeret!) og finder dette mere musikalsk og mere rigtigt end Linn!... men ikke helt i klasse med ML dog!  men det er det bedste og det der komer nærmest af det jeg har råd til...

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

johnhifi
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 September 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Musikalitet ?

Tjaaa på musikkonservatoriet kan man tage ind til og høre gratis koncerter og tænk!!!! de giver karaktere på denne skole så musik er åbenbart noget man kan vurdere kvaliteten af ? Læren på disse skoler vurdere bestem ikke musikken udfra mængden af bass og perspektiv nææ men hvor godt spiller eleven musik

Hvorfor dælen kan man så ikke bare gå den korteste vej og vurdere anlægget på om det spiller musik og hvor meget musik det spiller ?? det fatter jeg ikke ?? hvorfor skal man være HIFI hjerne død og splitte det op i elementer det er da for dumt!!!

Splitter I tingene op så bliver det farvet af jeres smag og det er mange hifi nørder gode eksempler på og de værste mener enda at kvaliteten af musik er en smagssag LOL

Nej nej nej det er spørgsmålet om hvilken musikgeneren man kan lide der er en smagssag for en umusikalsk guitarist vil både ødelægge Jazz og Rock

johnhifi
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 September 2005 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Sådan spiser en HIFI nørd og en Musik elsker

MUSIKELSKEREN spiser og nyder den hele frikadelle og fortæller om hvordan selve indtrykket og følelsen af at spise en frikadelle opleves.

HIFInørden smager på lidt mel, lidt svinekød, lidt løg og lidt æg og siger han ved hvordan en frikadelle SKAL smage.

Hvem bliver snyt ? hvem har i virkeligheden spist og nydt en frikadelle ?

Hvem har i virkelig hørt musik og nyt musikken ?

HIFIJohn Linn rules Music

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 September 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

eller også har du aldrig hørt en anlæg med en sammenhængende lyd, du lytter måske kun til linn ?

johnhifi
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 September 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
eller også har du aldrig hørt en anlæg med en sammenhængende lyd, du lytter måske kun til linn ?

Nej nej går jo til masser af Koncerter så jeg lytter altså ikke kun til Linn

HIFIJohn

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 September 2005 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

johnhifi skrev:
Hej musik elskere

Husker den sjove tråd hvor Jonas Bojer bankede Kurts anlæg med Linn Klassisk og Ninka højtalere på forskelle.

Hej Jonas øhh, jeg mener John.

Har du et link? "Sjovt" nok, så husker jeg ikke denne tråd.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 September 2005 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

HIFIJohn er ikke den, som pågældende giver sig ud for at være, omend det dog er tydeligt for gamle brugere at se hvem der er bag.

Desværre er pågældende ikke, af adskillige årsager, ønsket i forummet, hvorfor dennes konto er lukket.

Beslutningen, som iøvrigt er taget for længe siden, er ikke til diskusion.

Jeg beklager, hvis tråden bringes lidt ud af kurs, men håber dog alligevel at de øvrige deltagere vil hjælpe "rattanhuset" med at holde fast i tråden.

God debat!

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 September 2005 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

Syntes også, der var en hvis flashback-fornemmelse...

Han valgte dog at go down in a blaze of glory...

For fuld musik om man vil...

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes