Forfatter |
|
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 29 September 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Et lille sidespor. LB du talte tidligere om at zoome ind så man kun har et billede på 42" fra projektoren. Kan man egentlig det? Mit indtryk er, at de fleste hjemmebio-projektorer er indrettet så de kan lave det STØRST mulige billeder på den kortest mulige afstand. Så vidt jeg har kunnet se, så ville jeg have et problem hvis jeg placerede en projektor på bagvæggen hvor den så ville have ca. 4 m tuil lærredet, fordi de fleste projektorer så ikke kan lave et billede der er lille nok ( har kun plads til lidt over 70" mellem højttalerne).
|
|
|
Det kommer selvfølgelig an på hvilken projektor du vælger. Jeg har selv overvejet det samme. Man kan vel nemt zoome på linsen. Jeg tror Panasonics AE700 er den der har den bredeste zoom. Men du kan jo tjekke det på www.projectorcentral.com og bruge deres calculator. Jeg tror dog ikke helt du kan komme ned på 42" ved 4m.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 29 September 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Et lille sidespor. LB du talte tidligere om at zoome ind så man kun har et billede på 42" fra projektoren. Kan man egentlig det? Mit indtryk er, at de fleste hjemmebio-projektorer er indrettet så de kan lave det STØRST mulige billeder på den kortest mulige afstand. Så vidt jeg har kunnet se, så ville jeg have et problem hvis jeg placerede en projektor på bagvæggen hvor den så ville have ca. 4 m tuil lærredet, fordi de fleste projektorer så ikke kan lave et billede der er lille nok ( har kun plads til lidt over 70" mellem højttalerne). |
|
|
Med chance for at spamme tåden helt af sporet, så se dette link http://www.projectorcentral.com/Panasonic_Home-PT-AE700U-pro jection-calculator-pro.htm sorry 
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 29 September 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
MichaelWB skrev:
Et lille sidespor. LB du talte tidligere om at zoome ind så man kun har et billede på 42" fra projektoren. Kan man egentlig det? Mit indtryk er, at de fleste hjemmebio-projektorer er indrettet så de kan lave det STØRST mulige billeder på den kortest mulige afstand. Så vidt jeg har kunnet se, så ville jeg have et problem hvis jeg placerede en projektor på bagvæggen hvor den så ville have ca. 4 m tuil lærredet, fordi de fleste projektorer så ikke kan lave et billede der er lille nok ( har kun plads til lidt over 70" mellem højttalerne). |
|
|
Med chance for at spamme tåden helt af sporet, så se dette link http://www.projectorcentral.com/Panasonic_Home-PT-AE700U-pro jection-calculator-pro.htm sorry 
|
|
|
Tranum du må sige til hvis du føler vi kører din tråd helt af sporet!
Hvis vi holder os til PT-AE700 så er den mindste diagonal den kan klare på 4 meters afstand 68" hvilket forøvrigt er fint nok til mig, men jeg kunne da godt forestille mig, at det var en fordel at gøre billedet mindre hvis der er lidt lysere i rummet. Det er forøvrigt ved zoom x1 kan den zoome mindre end det?
Edit: Brugte lige søgefunktionen der inde og til en pris under 5000$ er der 4 projektorer der kan klare så lille et billed på den afstand. PT-AE900U og 3 forskellige fra Sim2 så jeg var ikke helt galt på den  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
Sendt: 30 September 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
Sendt: 30 September 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er virkelig flot det der, man kan jo ingen kabler se  Utrolig lækker stil du holder der, enkelt men dog stadig lækkert  __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt lækkert, det står helt stramt. Der er kælet for detajlerne, jeg kan specielt godt lide at det er byget ind i væggen, da jeg står overfor netop det problem m.h.t. hvor jeg skal have min center.
|
Til top |
|
|
ludom Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da helt op...... - det står knivskarpt 
Det oser ligefrem af kvalitet - lækkert 
Venligst, Morten __________________ Linn Unidisk SC dynamik, Linn Akurate 4200 dynamik, Audiovector S3 Avantgarde
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glimrende inspiration til os andre  det er virkelig lækkert... jeg kan specielt godt lide træ-farverne du har valgt, måden at skjule kablerne, og racket, og tv'et...hehe kan generelt bare godt lide dig setup! er vild med det
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkeligt lækkert og gennemført - det kan kaldes total integration i hjemmet!
Din centerhøjttaler er malet mørk grå, ik? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo centerhøjttaleren er malet grå. Ham jeg købte den af arbejdede vist nok for et bolighus, og havde i den forbindelse fået en til at male den for sig. Det er en meget speciel maling, som jeg ikke har set andre steder. Den er ru i overfladen men er enormt robust.
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Jeg vil anbefale dig at sætte din HTM på nogle gummi-dutter, hvis den ikke allerede gør det for vibrationernes skyld (og de andre apparater). Og evt. sætte noget sort "skum" eller anden dæmpemateriale op bag ved den, da den står inde i "kassen".
|
|
|
Så er der kommet skum på bagvæggen af kassen. Centerhøjttaleren er sat på nogle ca. 3mm tykke korkstykker.
Om det har hjulpet kan jeg ikke rigtigt bedømme. Synes ikke rigtigt jeg har observeret nogen forskel. Det kan godt være lidt svært med sådanne nogle film-soundtracks.

|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
tranum1 skrev:
L.B. skrev:
Jeg vil anbefale dig at sætte din HTM på nogle gummi-dutter, hvis den ikke allerede gør det for vibrationernes skyld (og de andre apparater). Og evt. sætte noget sort "skum" eller anden dæmpemateriale op bag ved den, da den står inde i "kassen".
|
|
|
Så er der kommet skum på bagvæggen af kassen. Centerhøjttaleren er sat på nogle ca. 3mm tykke korkstykker.
Om det har hjulpet kan jeg ikke rigtigt bedømme. Synes ikke rigtigt jeg har observeret nogen forskel. Det kan godt være lidt svært med sådanne nogle film-soundtracks. |
|
|
Hvis du sætter en musik-DVD på, er stemmen så ikke blevet mindre "rungende" ?
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den virker ihvertfald ikke rungende nu
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
tranum1 skrev:
Den virker ihvertfald ikke rungende nu |
|
|
Jamen så er alle jo glade 
Jeg har forøvrigt selv haft en HTM engang - lækker højttaler!
|
Til top |
|
|