Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 16:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Bedste int. forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TubeJ
Lukket konto
Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!

Bruger siden: 01 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Det her er måske ikke det mest kvalificeret indlæg , men jeg ku' ikke lade være.

Er der nogen der har læst den her brugertest fra Hifi4all:

Sugden

En person der tidligere har haft ret dyre forstærkere, som er skiftet ud med en, relativt, billig. Jeg ville nok sidde lidt på de 30 k indtil jeg havde læst og tænkt over denne anmeldelse. Man skal på et tidspunkt til at passe på "skruen uden ende".

Med 30k på lommen ville jeg nok også betragte forstærker/højttaler samspillet som en helhed. Og der hænger prisen ikke altid helt sammen med ydelsen.

Personligt er jeg gået over til rør og horn, men det er jo ikke alles kop te. Men gælder det dynamik og indlevelse, ville jeg da give en moderne rørslæde et lyt. Hvis du kommer forbi Kbh. vil jeg da anbefale et lyt hos Audio Consult, men i har sikkert også kvalificeret butikker i Jylland på det område.
Til top Vis TubeJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TubeJ

Jakobf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Jakobf skrev:
Hvis jeg havde 30K til en forstærker, så ville jeg tage Lavardin hjem og lytte til den, som også Bent L forslog. En IS Reference koster vist 28K
En meget underholdende anmeldelse fra HiFi+
http://www.hifiplus.com/t-rev13-2.html

Selvfølgelig er det vigtigste at det spiller godt. For mig har udseenet dog også en ikke uvæsentlig betydning... især på et marked der tilsyneladende boomer med kvalificerede og samtidig lækre "spilledåser".

Jeg vil gerne være åben overfor nye/kendte produkter, men jeg synes det er lidt svært for mig med den Lavardin. Der er i forvejen flere forslag, end jeg har mulighed for at give en seriøs lytning/chance.

Bær derfor over med mig hvis den indledende udvælgelse bliver lidt overfladisk

Tilføjelse: Fjernbetjening er et must.

Det er jo pinedød nødvendigt at indsnævre feltet og det er bestemt også iorden med flere kriterier end de blot lydmæssige, så ingen onde ord herfra
Og Lavardin har ikke fjernbetjening

Til top Vis Jakobf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobf

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Hej Frede!

Mange gode bud - men synagien med resten af anlægget må da være vigtigt.

2 bud som jeg selv har haft gode oplevelser med: Sonus Faber Musica og Mark Levinson no 383 - mon ikke det er muligt at låne et eller andet sted.

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Find en Audio Aero Prima, enten den gamle eller den nye. KANON forstærker.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Hej...

Hvis jeg havde 30k til en forstærker, så ville jeg ta' en fridag og ta' turen til København... og besøge Audio Consult og lytte til en lækker rørslæde... det skulle være muligt at finde en rørforstærker med masser af drive til den pris..

God jagt

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Hvad med en NAD3020??? Den har på det seneste banket en hel del forstærkere i prisklassen op til 30.000,-. Og så kan du få den til 300,- brugt!

Den ser godt nok ikke så fin og prangende ud. Men den lyder fremragende!!!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Rees
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Accuphase E-308 koster omkring de 30K

Mit Setup:   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_p osts.asp?TID=35114&KW=Rees
Til top Vis Rees's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rees

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

finn52 skrev:

TACT TDA 2200:

Prøv lige et lyt på den her. Jeg lover dig: Du bliver ikke skuffet!

http://www.tactaudio.dk/amp_tda2200.html

Jeg kan kun være helt enig med Finn52,..  dette er simpelthen vidunderlidt!!!!

Der findes efter min mening ikke noget under 30kilo (nypris) der lyder bedre end denne sag!!!

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Hvad med en NAD3020??? Den har på det seneste banket en hel del forstærkere i prisklassen op til 30.000,-. Og så kan du få den til 300,- brugt!

Den ser godt nok ikke så fin og prangende ud. Men den lyder fremragende!!!

Du tager pis på mig... ikke? Det kan du da ikke mene i ædru tilstand!

Nu er det jo ingen kunst at finde noget der kan banke det ringeste til 30.000,- Kunsten er at finde det bedste i prisklassen... vel at mærke det der spiller bedst sammen med resten af anlæget.

Hvordan spiller Tact'en med en analog kilde? Ved der findes én version med analog indgang (koster lidt ekstra) men hele ideen forsvinder vel når radio eller pladespiller skal levere signalet... eller tager jeg fejl?

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

@Frede1977
Jeg er ganske ædru pt... Men tag et kig i denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13409

Kurt Kubiks NAD3020i har efterhånden gjort mange dyre forstærkere ked af det. Der har været temmelig mange såkaldte High End forstærkere forbi, men indtil videre har ingen af dem formået overall at overgå en NAD3020.
Nogle har mere power, andre flere detaljer osv.... Men fælles for dem alle er, at de også har en masse skavanker, som samlet gør, at en gammel 3020'er løber med sejren.
Mange har påstået, at en 3020'er aldrig ville kune måle sig, med deres fine High End forstærkere med fine kabinetter og 20mm tykke forplader. Dem der har haft mod til at stille op, er gået hjem med en stor aha-oplevelse. 3020'eren har vist ikke tævet en Mark Levinson endnu, for ML ejerne er tilsyneladende ikke så interesserede i at stille op. Hvorfor mon???

Ved godt det kan virke åndsvagt, når folk søger den bedste forstærker under 30.000,- at anbefale en 20 år gammel model til 995,-. Og hvad så?? Hvis den nu vitterligt spiller bedre, gør det så noget at den ikke ser prangende ud?? Spørgsmålet er om man går op i at det skal lyde godt, eller om blærerøvsværdien er vigtigere.
Man skal passe på ikke at blive snydt. Når en øjne ser en 22mm tyk alufront, kæmpe køleplader, kæmpe trafoer, masser af kondensatorer og udgangstransistorer, kan hjernen nemt lokkes til at tro, at det spiller meget bedre! Det er langt fra altid rigtigt!!

Du skulle næsten prøve en NAD3020. Smid 300 kroner efter et brugt eksemplar. Det er så billigt, at det da absolut må prøves. Det med at sige, at sådan en gammel billig forstærker naturligvis ikke duer, den køber jeg ikke. Prøv det dog! Hvis du ikke mener det duer, kan du altid sælge den igen til samme pris.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Jeg kunne godt tænke mig at prøve noget nyt... og skal det være, bliver det enten forstærkeren eller højtalerne der står for tur.

Derfor: Hvilken integreret forstærker er bedst. Prisrammen er op til ca. 30.000,- (nypris).

Jeg begejstres af MASSER af drive og indlevelse, og detaljeniveauet skal selvfølgelig være til UG.

Dem jeg selv har overvejet:
  • Bladelius Thor MKII
  • Pathos Logos

Kvalificerede bud er velkomne

Hej...

For at kunne komme med virkelig kvalificerede bud på en integreret forstærker, må vi vide lidt mere om hvilken type musik du oftest hører; krav til lydtryk; dit lytterum; dit øvrige udstyr osv. osv.

Jeg kunne i øvrigt forestille mig, at du kan komme langt under kr. 30.000 hvis du bevæger dig ud på brugtmarkedet.

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Hvis man kigger på side 5 i 3020-tråden, kan man læse hvordan 3020'eren tævede en "High End" konstruktion fra Bladelius. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13409&P N=0&TPN=5

Pinligt!!

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

@Frede1977
Jeg er ganske ædru pt... Men tag et kig i denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13409

Kurt Kubiks NAD3020i har efterhånden gjort mange dyre forstærkere ked af det. Der har været temmelig mange såkaldte High End forstærkere forbi, men indtil videre har ingen af dem formået overall at overgå en NAD3020.
Nogle har mere power, andre flere detaljer osv.... Men fælles for dem alle er, at de også har en masse skavanker, som samlet gør, at en gammel 3020'er løber med sejren.
Mange har påstået, at en 3020'er aldrig ville kune måle sig, med deres fine High End forstærkere med fine kabinetter og 20mm tykke forplader. Dem der har haft mod til at stille op, er gået hjem med en stor aha-oplevelse. 3020'eren har vist ikke tævet en Mark Levinson endnu, for ML ejerne er tilsyneladende ikke så interesserede i at stille op. Hvorfor mon???

Ved godt det kan virke åndsvagt, når folk søger den bedste forstærker under 30.000,- at anbefale en 20 år gammel model til 995,-. Og hvad så?? Hvis den nu vitterligt spiller bedre, gør det så noget at den ikke ser prangende ud?? Spørgsmålet er om man går op i at det skal lyde godt, eller om blærerøvsværdien er vigtigere.
Man skal passe på ikke at blive snydt. Når en øjne ser en 22mm tyk alufront, kæmpe køleplader, kæmpe trafoer, masser af kondensatorer og udgangstransistorer, kan hjernen nemt lokkes til at tro, at det spiller meget bedre! Det er langt fra altid rigtigt!!

Du skulle næsten prøve en NAD3020. Smid 300 kroner efter et brugt eksemplar. Det er så billigt, at det da absolut må prøves. Det med at sige, at sådan en gammel billig forstærker naturligvis ikke duer, den køber jeg ikke. Prøv det dog! Hvis du ikke mener det duer, kan du altid sælge den igen til samme pris.

Jeg er helt opmærksom på at man ubevidst lader sig påvirke af lækkert design og funktion. Men mindst lige så kendt en faktor er det, at det er påfaldende let at falde for en oppisket stemning over et produkt (positivt eller negativt). Det sidste er jeg faktisk mere imod end det første. Grundlæggende er jeg ret ligeglad hvorfor jeg synes det lyder godt... bare jeg har den oplevelse

Men det er ikke værd at ofre en diskution på. Jeg køber et eksemplar og giver den et lyt. Så kan jeg altid forære dyret til værdigt trængende bagefter Opdatering følger.

Jeg kommer næppe til at handle helt ny. Sandsynligvis en demo-model eller en næsten ny brugt. Baggrunden for prisgrænsen er dels, at det er hvad jeg vil gi' for go' lyd, dels at det er samme pris som min nuværrende forstærker... jeg er ikke på udkig efter noget mere fancy bare noget der passer bedre ind i setuppet og mit lydideal (pt.).

Jeg lytter mest blues og rock, men af og til også jazz, mere pop'et musik og hård rock.

Effekten er næppe en begrænsning. Jeg spiller sjældent højt, og har aldrig i nærheden af grænserne for mit anlægs formåen i den retning.

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Hvis du sjællent spiller højt, og lytter til blues... så vil jeg da mene at en rørforstærker vil være et helt naturligt valg.... jeg kigger selv lidt på en rørforforstærker og en rørRIAA til min Holfi NB250

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Hellouu,

Altså, hvis den der NAD3020 er så fantastisk fatter jeg simpelthen ikke at der ikke forlængst er optaget en kopi-produktion. Der er sandsynligvis intet patent på dyret, og hvis der var, er det nok forlængst udløbet. Efter tests og meninger her i forummet må en startordre på mindst 1.000.000 stk. let kunne realiseres og sælges for under 1.000 kr. stykket.

Bare kom med ordren, så klemmer vi balderne sammen og går i gang, og revolutionerer hele High-End markedet World-Wide . Jeg skal kun tjene 100 kr./stk.

Mvh/Mik112

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Problemet er nok, som vi har været inde på i 3020-tråden, at man ikke kan skaffe de samme komponenter, som man kunne for 20 år siden.

Ikke fordi komponenterne er blevet ringere, for det er de ikke. Generelt er komponenterne blevet meget bedre. Vi har fået mere lineære transistorer, præcise modstande/kondensatorer med lavere selvinduktion osv... Men det er bare ikke nødvendigvis det der skal til for at opnå den bedste lyd. Dette er bare ikke slået igennem hos audiobranchen. Her tror man, at bare man tager de bedste komponenter, de mest sofistikerede kredsløb og i øvrigt glemmer at lytte til produkterne under udviklingen, så får man det der lyder bedst... Sådan er verden IKKE!!!

Diagrammet er i øvrigt tilgængeligt på nettet... se link i 3020-tråden.

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Banker NAD3020 iøvrigt en Musical Fidelity A1? Og kan man overhovedet sammenligne de 2 produkter?

Husk, at den vellydende englænder er baseret på standard TL084 som indgangs/volumenbuffer, BC550/560 i diff.indgangen, BD135/136 som spændingsforstærker og strømbuffere er 2955/3055  - men godt skulle den lyde!

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

3020'eren benytter også 2955/3055 i udgangen

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Men husk lige på at Kubikken mener at det kun er effektdelen i 3020'eren der dur. Man skal ideelt set have en forforstærker til den, også selv om den er integreret, da forforstærkerdelen i.flg. ham er lidt tåget i det.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes