| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Toftdahl
Nu har smalltalk det jo altid med at fylde mere end visdomsord. Men - hvis man ikke siger når man mener skidt om noget, men kun kommer med sweettalk, så ender det med at give sukkerchock.
Når vi alle er enige, så stopper debatten. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=jensen]Kik her hvad du skrev engang i dette indlæg
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2333&KW =Mik e%2DJ
så se lige hvad du skrev sidst om linn .
i dette indlæg http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29445&P N=1 .
nogle af din gammel indlæg .
Tjaa... skulle den STORE!! lotto gevinst lande i min "lomme" så står den nok på følgende udstyr!!...
Linn cd12 - cd.
Linn klimax kontrol - pre amp.
Linn Klimax monoeffekttrin ( så mange som nu nødvendigt!! )
Bertram kabler ( all the way!!).
B&W Signature 800 Nautilus højtalere + B&W 15 tomme aktive subwoofere ( 2x)
( Skulle jeg også samtidig have råd til et hus med STOR!! bal sal!? så måske istedet : Wisdom Audio : Infinity Grande. Skal dog lige høre dem først!.. men de ser interasante og skumle ud!!.. )
Eller!
Mine egne BGR6,0 mk4. + Sub 12-6 mk.4 ( et system jeg desverre ikke selv har haft råd til at lave til mig selv!!
Men som spiller hos en kammerat og som spiller røven ud af!! alt jeg har hørt (inc. mine egne BGR2,5 mk.5. + Sub12 - 2 mk. 3. )
BGR 6,0 mk6. er bestykket med ScanSpeak 9900 Revelator + bånd fra 16 kHz til 45 kHz. - 4 x Flexunit 5 # til diskant og mid.
Aktive delefiltre..
Sub 12-6 mk.4 er bestykket med 4 X GA12U - 12# bas enheder aktiv deling Eq & drift med 6 x 800W. pr. side.
Systemet er dog stadig under udvikling!...
Så skal jeg have noget at lytte på imens så blev det B&W800N. ( dette under normale bolig forhold!)
MEN!!!
Bortset fra alt dette! så har jeg næsten mit drømme anlæg i hus nu!.. ( hvis man skal HELT!! ned på jorden og snakke om realistisk opnåligt grej!.. )
Så ser det næsten, og skal komme til at se således ud :
Sat-CdFix : Cd. maskine.
LcAudio : Sidewinder2 - pre amp.
LcAudio : Zapzolute Brokoblede ( 200W.) 4 stk. - power amp.
LcAudio : The End Mellinium brokoblede ( 400W.) 2 stk. - power amp.
Mine egne : BGR 3,0 mk,2/ aktiv + Sub-12-4/aktiv. - Højtaler system.
Aktiv (speciel fremstillet ) balanceret delefilter i Sidewinder kabinet.
Taralabs RSC. Master Gen2 - XLR - kabler på cd.
Taralabs RSC. Reference Gen2 - XLR - kabler mellem pre & power.
Taralabs RSC. Reference Gen2 - Højtaler kabler til top system ( biwire )
Taralabs RSC. Prime 500 - Højtaler kabler til bas.
Taralabs net kabler.
35 m2. lytterum....
mvh
Det ypperste jeg har hørt er : JMLab. Grand Utopia BE. Signature.
Drevet af to stk. : Jeff Rowland. - 303 effekttrin.
Og med en : Tact. 2,2 pre. amp.
Signal kilder :
Cd : Accuphase. DP.85.
Pladespiller : Transroter Gravita. + Transrotor Phono stage. m./ SME. arm. & m./ Ortofon MC.5000. pickup. + Ortofon T3000. stepup.
Kabler :
Signalkabler : Taralabs. The One.
Højtalerkabler : Taralabs. The One.
Bedre gøes det ikke i mine øre.
( og hvis så tjaaaa... så kan jeg ikke høre det!... bedre er mine øre ikke!!.. og klangen er LIGE I "ØJET" for mig!)
Havde man nu bare haft råd!!
mvh.
lidt mere her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10710&K W=mi ju&PN=0&TPN=2
[/QUOTE]
Nogle er forstenede i deres opfattelse!...
Andre UDVIKLER sig!.. ( deres opfattelse mm.) alt efter hvormeget og i hvad omfang ens "horisont udvides!...
Jeg udvikler min opfattelse alt efter hvad jeg høre.. man høre en ting man finder god og måske det bedste man har hørt! indtil man så høre noget der er bedre eller man mener er bedre!...
Jeg har desverre ikke haft muligheden at høre ALT! på engang og engang for alle finde det ypperste og for mig bedst og mest rigtig lydende... det er kommer hend af vejen..
Nogle gange kan man finde at den vej man troede var sagen alligevel ender blindt og eller IKKE er den rette vej når det kommer til stykket..
Jeg er så ikke bange for at skifte spor... ( andre er forstokkede og ensporede og fortsætter måske ud afsamme spor uden at udvikle deres opfattelse og holdninger.. men det er jo deres problem! og er de ok med det så fred med dem og det!)
Så JA!!!!!!!!!!!!!!!! jeg har gennem tiderne haft en del referancer og ultimative anlæg, altefter hvad jeg har hørt af ting der har flytter grænser hos mig.. og gennem tiderne har jeg måtte ændre opfattelse af noget grej fra korekt til mindre eller forkert da det har vist sig at være således at jeg var på fejl kurs..
Gennem senere tid er der dog EN! referance jeg altid er faldet tilbage til, en lyd der altid har bragt mig tilbage på rette kurs!.. og det er faktisk MarkLevinson!!.. sådan har det været siden jeg førstegang hørte dette engeng i slut 80'rne..
Enkelte modeller har dog skuffet lidt gennem tiderne, og forårsaget en søgen efter bedre referance.. men generelt er de også kommet tilbage på ret kurs, og mig med det..
Jeg er typen der momentant sagtens kan lade mig forføre og rive med når noget er godt og giver en fed oplevelse, men efter en tid og nærmere nærlytning og omtanke, finder jeg som oftest vej tilbeg på rette kurs..
Så smid du bare alle de begejstringer og midlertidige referancer jeg har ytret efter mig... SO WHAT!???
EN! kan ting du ikke komme og sætte finger på! ML. har altid været der og er der stadig for mig som referance.. og det selv efter min begejstring for ICE og eks. Jef Rowlands 301... havde jeg kommet til sjofel mange penge lige pluslig... så ville jeg helt ærligt st lidt splittet.. JR. eller ML.. er begejstret for JR. MEN! holder det!??? ML. er den sikre.. men holder den i fremtiden og ville jeg fortryde at ikke gå den nye vej???
Så på en måde godt man ik har det problem!.. eAr er ikke dyre end at fortryde ikke ville være verdens største økonomiske katastrofe!....
OG! eAr er kanon!! ICE! er kanon!.. men jeg er STADIG glad for og tilfreds med mine Lc trin!.. og der er ander udskiftninger der har første prioritet... såååå... ( men fik jeg en støre pose penge her og nu skulle de da også samtidig prøves så klart! og måske holder de som bro mellem det opnålige og det/den uopnålige referance.. )
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry, et lille surt opstød i en ellers spændende debat 
Miju, mens du nu udvikler dig - ville du så ikke sørgefor at få de QUOTES i orden. Det er smaddertræls at se dine farvelader ødelægger QUOTES.
Læsbarheden er kraftigt reduceret med forkludrede QUOTES...
Jeg har nævnt det før....
mvh, Kaptajnen
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Kurt von Kubik
miju
3020 kommer slet ikke i nærheden af opløsning graden og dynamikken i ICE... jeg kan slet ikke følge der her?? selv et par gamle Audiolab 8000P trin gør det bedre efter min mening..
mvh.
[/QUOTE] Tø-hø og måske endda dobbelt tø-hø
Det lader jeg vældig gerne komme an på en prøve - uden honorar så
well... trop du bar op med en under armen... ( kan så men på 20 min hente en selv skulle det være) ved ik HVAD! du ville gøre for at overbevise mig??? ( baseball kølle & knojern?? ) den siger mig INTET!... og er ikke en hak nedre en andet billig grej.. og bestemt ikke lidt dyre Holfi, NAD, Densen, Primare og andet ellers rimelig ok grej.. langt fra!!...
Du har før fremhævet den opmod eks. Densen, dette har "vi" faktisk prøvet!... og der var sgu da ingen sammenligning... Densen havde bare mere af ALT! og var klart klasser over!... selv indehaveren af denne spiller på noget andet!.. ( den lever sit liv i soveværelset som 2 kanal Tv. amp. sammen med en Denver DVD og et par små Dali "reol" ht. og det gør den også aldelse fremragende, men heller ikke mere!..)
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
|
Miju, mens du nu udvikler dig - ville du så ikke sørgefor at få de QUOTES i orden. Det er smaddertræls at se dine farvelader ødelægger QUOTES.
mvh, Kaptajnen
|
|
|
Det syntes JEG! ikke...
Nogle gange er der god grund til at udvikle sig andre IKKE!... 
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
ppp_dk skrev:
|
mvh, Kaptajnen
|
|
|
Det syntes JEG! ikke...
mvh.
Mange tak - det kan jo lade sig gøre!! |
|
|
Kan du se forskellen (he-he)?
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju.
Nu hvor du kommer ind på de Jeff Rowland forstærkere - 301, hvor har du hørt dem, eller du har måske haft dem hjemme på dit eget grej??? I så fald, hvor fanden støvede du dem op, det er jo nogle flotte sager og de står jo ikke i enhver shop.
Jeg har lyttet en del JR, så lad mig høre din mening / beskrivelse af deres kunnen, hele vejen rundt - det er altid rart at høre andres meninger og detaljerede beskrivelser, når det nu er sådanne sjældne ting.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg udvikler min opfattelse alt efter hvad jeg høre.. man høre en ting man finder god og måske det bedste man har hørt! indtil man så høre noget der er bedre eller man mener er bedre!...
Jeg har desverre ikke haft muligheden at høre ALT! på engang og engang for alle finde det ypperste og for mig bedst og mest rigtig lydende... det er kommer hend af vejen..
Nogle gange kan man finde at den vej man troede var sagen alligevel ender blindt og eller IKKE er den rette vej når det kommer til stykket..
Jeg er så ikke bange for at skifte spor... ( andre er forstokkede og ensporede og fortsætter måske ud afsamme spor uden at udvikle deres opfattelse og holdninger.. men det er jo deres problem! og er de ok med det så fred med dem og det!)
Så JA!!!!!!!!!!!!!!!! jeg har gennem tiderne haft en del referancer og ultimative anlæg, altefter hvad jeg har hørt af ting der har flytter grænser hos mig.. og gennem tiderne har jeg måtte ændre opfattelse af noget grej fra korekt til mindre eller forkert da det har vist sig at være således at jeg var på fejl kurs..
Gennem senere tid er der dog EN! referance jeg altid er faldet tilbage til, en lyd der altid har bragt mig tilbage på rette kurs!.. og det er faktisk MarkLevinson!!.. sådan har det været siden jeg førstegang hørte dette engeng i slut 80'rne..
Enkelte modeller har dog skuffet lidt gennem tiderne, og forårsaget en søgen efter bedre referance.. men generelt er de også kommet tilbage på ret kurs, og mig med det..
Jeg er typen der momentant sagtens kan lade mig forføre og rive med når noget er godt og giver en fed oplevelse, men efter en tid og nærmere nærlytning og omtanke, finder jeg som oftest vej tilbeg på rette kurs..
Så smid du bare alle de begejstringer og midlertidige referancer jeg har ytret efter mig... SO WHAT!???
EN! kan ting du ikke komme og sætte finger på! ML. har altid været der og er der stadig for mig som referance.. og det selv efter min begejstring for ICE og eks. Jef Rowlands 301... havde jeg kommet til sjofel mange penge lige pluslig... så ville jeg helt ærligt st lidt splittet.. JR. eller ML.. er begejstret for JR. MEN! holder det!??? ML. er den sikre.. men holder den i fremtiden og ville jeg fortryde at ikke gå den nye vej???
Så på en måde godt man ik har det problem!.. eAr er ikke dyre end at fortryde ikke ville være verdens største økonomiske katastrofe!....
OG! eAr er kanon!! ICE! er kanon!.. men jeg er STADIG glad for og tilfreds med mine Lc trin!.. og der er ander udskiftninger der har første prioritet... såååå... ( men fik jeg en støre pose penge her og nu skulle de da også samtidig prøves så klart! og måske holder de som bro mellem det opnålige og det/den uopnålige referance.. )
mvh. [/QUOTE]
Kan bare ikke forstå det du skriver om LINN nu , de har jo haft det som reff , det du skriver har intet at gøre med at du har hørt noget bedre , det skulle man kunne høre lige meget hvad .
Du skifter spor som jeg skifter sokker ja næsten hurtiger
nå lad det ligge du skifet ref vi skifter cd .
ps
har lige købt ML33H og ML32 /med riaa .
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Kan bare ikke forstå det du skriver om LINN nu , de har jo haft det som reff , det du skriver har intet at gøre med at du har hørt noget bedre , det skulle man kunne høre lige meget hvad .
Du skifter spor som jeg skifter sokker ja næsten hurtiger
nå lad det ligge du skifet ref vi skifter cd .
ps har lige købt ML33H og ML32 /med riaa .
Linn Klimax ER! ganske fornuftigt grej... og lyder godt! deres højtalere kan jeg dog slet ikke forliges med!... ad!!! ... jeg har erfaret at det dog ikke just er det mest neutrale (efter hvad og hvordan jeg opfatter neutralitet) men afviger lige en tand for meget til at kunne stå som referance... dette efter at faktsik have hørt det op mod den referance jeg som oftest altid falder tilbage til. ML.
Jooo!!.. jeg har skiftet mening et par gange de sidste år! har også fået hørt en del de år!... hvilket er grunden... det komer jo i det tempo det nu engang gør når lejlighed og mulighed byder sig..
Hvordan lød det så syntas du??? altså ML m./riia??
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
[/QUOTE> Kan bare ikke forstå det du skriver om LINN nu , de har jo haft det som reff , det du skriver har intet at gøre med at du har hørt noget bedre , det skulle man kunne høre lige meget hvad . Du skifter spor som jeg skifter sokker ja næsten hurtiger nå lad det ligge du skifet ref vi skifter cd . ps har lige købt ML33H og ML32 /med riaa .
Linn Klimax ER! ganske fornuftigt grej... og lyder godt! deres højtalere kan jeg dog slet ikke forliges med!... ad!!! ... jeg har erfaret at det dog ikke just er det mest neutrale (efter hvad og hvordan jeg opfatter neutralitet) men afviger lige en tand for meget til at kunne stå som referance... dette efter at faktsik have hørt det op mod den referance jeg som oftest altid falder tilbage til. ML.
Jooo!!.. jeg har skiftet mening et par gange de sidste år! har også fået hørt en del de år!... hvilket er grunden... det komer jo i det tempo det nu engang gør når lejlighed og mulighed byder sig..
Hvordan lød det så syntas du??? altså ML m./riia??
mvh. |
|
|
ML32 har en kanon riaa , men som ren line del så synes jeg bedre om ML26 , men ML26 mangler en del xlr , og at finde en ML26S ML25S er næsten håbløst .
Men køber det nu mere for sjov end for lyden  .
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ QUOTE=Toftdahl]
miju.
Nu hvor du kommer ind på de Jeff Rowland forstærkere - 301, hvor har du hørt dem, eller du har måske haft dem hjemme på dit eget grej??? I så fald, hvor fanden støvede du dem op, det er jo nogle flotte sager og de står jo ikke i enhver shop.
Jeg har lyttet en del JR, så lad mig høre din mening / beskrivelse af deres kunnen, hele vejen rundt - det er altid rart at høre andres meninger og detaljerede beskrivelser, når det nu er sådanne sjældne ting.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
[/QUOTE]
Det er sådan at jeg kender en gut der er født i Norge, har boet her på Bornholm og nu er flyttet til Ystad ( Kristian hedder han) han har om man så må sige en ganske mildtsagt fornuftig økonomi og har faktsik skiftet udstyr i samme tempo som Jensen her inde fra.. da han er lige så bidt af en gal hifi bacille... pt. har han en sjofel stor stabel ML. grej som hoved udstyr.. og lidt andet godt på hylderne og på kontoret osv.. ( der er sgu nogen der kan!!.. )
Han har så nogle gode (hifi) kontakter rundt i Norge og Sverige.. og herfra nemlig helt fra Stokholm har han haft besøg af en hifi bekendt der har et sæt JR.301 ( det drejer sig faktisk om en ganske kendt Svensk musiker) herved har han / vi haft lejlighed for at lytte indgående på disse under kendte forhold og sammenlignet med noget af Kristians ML samt andet og lidt jeg og et par andre havde medbragt mm...
Således hænger det sammen at jeg har kunne opleve den udsøgte fornøjelse at stifte nærmere IRL. bekendskab med disse pragtfulde effekttrin..
Og gudske lov! så er Ystad jo kun en lille time med hurtigfærgen (Villum Clausen) væk..
Jeg vil komme ind på en nærmere beskrivelse af disse J.R. trin lidt senere.. ( men yderst posetiv på alle områder er den!!)
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju
Repeat - jeg venter spændt på at høre om dine oplevelser med disse JR 301 blokke - læs nedenstående.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
miju.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil komme ind på en nærmere beskrivelse af disse JR 301 trin lidt senere.. ( men yderst posetiv på alle områder er den!!)
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
ppp_dk skrev:
|
mvh, Kaptajnen
|
|
|
Det syntes JEG! ikke...
mvh.
|
|
|
Nu vi er i gang med læsbarheden miju, kan du så ikke droppe udråbstegn og spørgsmålstegn midt i sætninger? Det! er! vildt! forstyrrende?, resulterer! tit! i! at! jeg! springer? dine! indlæg? over!, og det er kun dig (og så Don Corleone http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29028) der gør det!!!!????!?!?!?!?
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold jer nu til emnet !
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
miju skrev:
Spencer skrev:
|
At du ikke kan lide deres lyd, viser vel bare at de har været konsekvente fra model til model, og bevaret den specielle ML-lyd som man enten kan lide, eller ikke kan lide?
Det er jo vigtigt for et firma, ikke at smide det på gulvet man har opnået, ved at flakke rundt i lydfilosofi og lave modeller der lyder tilfældigt.
|
|
|

Spørg bare "Ikke slips" her inde... han har såvidt jeg ved en fin lille ML. stående i sin samling af gode ting & sager.. og efter hvad jeg kan forstå er der fuld tilfredshed i det lille hjem, og ikke just mngel på dynamik og drive, musikalitet osv.. osv..??
|
|
|
Hvis det var et spørgsmål til mig, så jo, her mangler ikke noget,der er fuld tilfredshed, ellers havde jeg ikke haft min ML331 i 10 år, 10 år uden service af nogen art på den iøvrigt.
Men jeg kan ikke aggumentere mod Jensen som jo næsten har hørt alt hvad der findes af udstyr på markedet og det er heller ikke så vigtigt for mig om Krell eller Icepower eller noget helt tredie spiller bedre, men mere om jeg har den lyd jeg vil have og det har jeg. I mine helt unge dage skiftede jeg også udstyr hvert halve år for at finde mig til rette med en lyd der tiltalte mig og jeg har altså for 10 år siden slået mig til ro med ML og Madrigals produkter i det hele taget.
Så jeg søger ikke bevidst efter noget der er bedre , det findes der jo og hva så, man kan købe sig fattig i alt det elektronikfis.
|
|
|
Så sandt som jeg ville have sagt det. Har også haft ML - produkter i over 10 år - og mine Sonus Faber Extrema højttalere i 6 år. Jeg føler jeg kender det og ved hvad der skal til for at det synger.
Jeg har for øvrigt kun haft små fejl og disse blev lavet på garantien også selv om den var udløbet. Men det hele er da også købt i Danmark og ikke en tilfældig parallelimport et andet sted fra.
Ellers kan jeg sige, at jeg er blevet forelsket i meget andet udstyr gennem tiden. Det har været på prøve og det meste kunne også have blevet i lytterummet, hvis det altså var super meget bedre (det var LAMM dog) - alt sammen faldt det på prisen eller bytteprisen i forhold til ydelsen. Alt det der har været ind over anlægget hjemme hos mig er bla. LAMM, Accuphase (A60), Gamut, Zapsolutte, Jjazz, Bertram, Musica, Electrocompaniet, Thorens Restec, Treshold - og altså Mark Levinson. Det sidste mærke er blevet på grund af troværdigheden og holdbarheden - kombineret med en lydkvalitet jeg kan lide. Og så er der blevet arbejdet længe på opstilling, tveaks og lytterum. I dag spiller det - se High Fidelity nr 4 2005.
Skulle jeg køre billigt ville det blive med Extremaerne, Musica og Denon 3520 - super lyd til få "loppemarkedspenge". __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |
Maitreya Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Miju
Jeg kunne skrive en lang forklaring på hvad jeg syntes om din måde at køre denne debat på eller rettere sagt holde den på debat plan. Det gør jeg ikke! -Men lad mig sige det kort.
Hvis jeg var en hifitøs var jeg blevet våd i bukserne 
For at undgå en evt. misforståelse må jeg lige bemærke at det er jeg ikke - altså hifitøs!!!
Mvh
__________________ Jan L
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
miju skrev:
ppp_dk skrev:
|
mvh, Kaptajnen
|
|
|
Det syntes JEG! ikke...
mvh.
Mange tak - det kan jo lade sig gøre!!
|
|
|
Kan du se forskellen (he-he)? |
|
|
Nu skal du ikke tage det personligt Miju, men det er altså dybt forvirrende og jeg kan kun give ppp ret. Dine indlæg er spændende og saglige, men man bliver skør af forvirringen OGSÅ!!! lidt (?) af DENNE! her måde at skrive indlæg på!!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr highend skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
miju skrev:
[QUOTE=Spencer>
At du ikke kan lide deres lyd, viser vel bare at de har været konsekvente fra model til model, og bevaret den specielle ML-lyd som man enten kan lide, eller ikke kan lide?
Det er jo vigtigt for et firma, ikke at smide det på gulvet man har opnået, ved at flakke rundt i lydfilosofi og lave modeller der lyder tilfældigt.
[/QUOTE>

Spørg bare "Ikke slips" her inde... han har såvidt jeg ved en fin lille ML. stående i sin samling af gode ting & sager.. og efter hvad jeg kan forstå er der fuld tilfredshed i det lille hjem, og ikke just mngel på dynamik og drive, musikalitet osv.. osv..??
|
|
|
Hvis det var et spørgsmål til mig, så jo, her mangler ikke noget,der er fuld tilfredshed, ellers havde jeg ikke haft min ML331 i 10 år, 10 år uden service af nogen art på den iøvrigt.
Men jeg kan ikke aggumentere mod Jensen som jo næsten har hørt alt hvad der findes af udstyr på markedet og det er heller ikke så vigtigt for mig om Krell eller Icepower eller noget helt tredie spiller bedre, men mere om jeg har den lyd jeg vil have og det har jeg. I mine helt unge dage skiftede jeg også udstyr hvert halve år for at finde mig til rette med en lyd der tiltalte mig og jeg har altså for 10 år siden slået mig til ro med ML og Madrigals produkter i det hele taget.
Så jeg søger ikke bevidst efter noget der er bedre , det findes der jo og hva så, man kan købe sig fattig i alt det elektronikfis.
|
|
|
Så sandt som jeg ville have sagt det. Har også haft ML - produkter i over 10 år - og mine Sonus Faber Extrema højttalere i 6 år. Jeg føler jeg kender det og ved hvad der skal til for at det synger.
Jeg har for øvrigt kun haft små fejl og disse blev lavet på garantien også selv om den var udløbet. Men det hele er da også købt i Danmark og ikke en tilfældig parallelimport et andet sted fra.
Ellers kan jeg sige, at jeg er blevet forelsket i meget andet udstyr gennem tiden. Det har været på prøve og det meste kunne også have blevet i lytterummet, hvis det altså var super meget bedre (det var LAMM dog) - alt sammen faldt det på prisen eller bytteprisen i forhold til ydelsen. Alt det der har været ind over anlægget hjemme hos mig er bla. LAMM, Accuphase (A60), Gamut, Zapsolutte, Jjazz, Bertram, Musica, Electrocompaniet, Thorens Restec, Treshold - og altså Mark Levinson. Det sidste mærke er blevet på grund af troværdigheden og holdbarheden - kombineret med en lydkvalitet jeg kan lide. Og så er der blevet arbejdet længe på opstilling, tveaks og lytterum. I dag spiller det - se High Fidelity nr 4 2005.
Skulle jeg køre billigt ville det blive med Extremaerne, Musica og Denon 3520 - super lyd til få "loppemarkedspenge". |
|
|
holdbarheden du skulle bare videhåber det er bedre end mine ML20,6 og det andet jeg ellers har haft gemmen de år jeg har haft ML  .
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Svend P
Nu vi er i gang med læsbarheden miju, kan du så ikke droppe udråbstegn og spørgsmålstegn midt i sætninger? Det! er! vildt! forstyrrende?, resulterer! tit! i! at! jeg! springer? dine! indlæg? over!,
Jeg skriver og formulere mig som jeg gør og det passer mig! hvis dette ikke falder i nogens smag eller forståelse, så spring evigt så gerne over!... dette er det mindste i verden jeg bekymre mig om!...
Jeg har nul tålmodighed med personer der går op i for sagen uvedkommende efter min mening detaljer og eller stiller sig besværlige og krævende an!... ( skulle nogen føle omvendt er de evig velkommen til det lige så det bekymre mig lige så lidt!)
og det er kun dig (og så Don Corleone der gør det!!!!????!?!?!?!?
Gør vi DET!???? det var da pudsigt! jeg syntes ik jeg tæller særlig mange (!) i hans indslag nu jeg kiker efter... men ok!??.. måske er der noget galt med mit syn???......
Og hvor vil du hen med den bemærkning iøvrigt?????????????????
Kort og godt.. tag hvad og hvordan jeg skriver som det er eller skrid vidre til en anden tråd!.. jeg er minimalt bekymret her over!!!!.. mildest talt!!! ( dette er så'n set ikke møntet på nogen specefikt men alle der skulle sidde og ahve ondt et og andet sted over et og andet ved hvad og hvordan jeg skriver og eller formulere mig eller andet!)
Indgå i debatten om emnet og direkte relaterede emner eller hold K***
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |