Forfatter |
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl har en evne til at undgå fakta og så samtidig postulere at han (vi) har den endegyldige sandhed.
Bemærk hans sprogbrug;
"et meget dyrt anlæg", "alt skulle være optimalt", "pågældende forhandler/bruger", "adskillige andre opsætninger", "aldrig i nærheden af god HiFi lyd"
Har kan altid slippes væk når man ikke skal være konkret 
Nej, må vi bede om fakta, elelr i det mindste guldkorn som:
"Nej vi må hvist vente på at Bertram laver en USB forstærker før det bliver higend "

__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående markedsføring, så har AR IKKE registreret nogle varemærker eller navne iflg. Patent- og Varemærkestyrelsen. Så hans TM (TradeMark) som bruges på stort set alle hans produktbetegnelser er en forkert betegnelse og ulovlig markedsføring.
Han nævnte også et kommende patent på hans højttaler, der er ikke nogen verserende sagsnumre, det eneste der foreligger er en designbeskyttelse som ikke er noget værd, da den blot består af dårlige billeder, som ikke kan håndhæves i en evt. sag.
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt Cubase spille direkte ind i et par store Tannoy, før mixet har været udsat for komprimering.
10 - 20 dB bedre dynamik end mit eget anlæg præsterer (med en CD), og smæk på bassen, så det svært kan gøres bedre.
Hvis man har et anlæg der kan tåle det, så anbefaler jeg at man prøver at slutte et sæt elektroniske trommer til, og se hvor hårdt man tør slå.
Her skilles fårene fra bukkene. 
EDIT: Man kan også prøve med en el-bas hvis man tør, men det er ikke helt sundt for et hifianlæg. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
PC lyd og HiFi
Det rent tekniske intersserer mig ikke så vildt - for mig er det lydmæssige mere interssant. Og når man tager et velspillende referenceanlæg og skyder de forskellige PC og digital løsninger ind på et sådan anlæg, arbejder seriøst med det igennem måneder, som de pågældende har, også i samråd med lydfolk fra Åge Jensen musik. Ligesom andre arbejder i samme retning med lignenede opsætninger - så er der vel en rimelig chance for at man har været det meste af vejen rundt, og kan drage nogle sammenligninger. Og som nævnt, hvis det iøvrigt er referencegrej der anvendes og sammenlignes med - hvad er så problemet, hvis man når til det resultat, at det stadig ikke kan måle sig med de traditionelle HIFi anlæg. Det virker som om det for enkelte personer er en katastrofe. For mig er det ligegyldigt, det er en konstatering, at netop de traditionelle HIFi anlæg, forsat har en høj prioritet og spiller bedre. Dernæst mener jeg at de der multikasser til både lyd og film, kan være ganske sjove og gode til det formål, hvis man vil downloade og gemme den slags på en HardDisc, og en alm DVD ikke er nok. Det er forrygende der er noget til enhver interesse - men det kan stadig ikke sammenlignes med High End anlæg, som noge forsøger at bilde folk ind, ligesom man ikke skal forestille sig, at man bare kan droppe sit udmærkede HiFi anlæg og købe sådan en multikasse istedet - det ville være rent forvanskning, uanset om det er den ene eller anden producent, der måtte postulere dette i året 2005. At det så senere måske kan udvikles til at være fuldt digitalt og spille langt bedre end i dag, det tvivler jeg som ikke på vil komme inden for de næste 10 år.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta
Jeg hørte fra en der fortalte om det samme og kom lidt ind bag om det, i forbindelse med den pågældende. Men konklussionen var, at der jo skal en masse penge for at gennemføre alle disse beskyttelser, registreringer og patenter. Og det er for det meste noget, de mindre produceneter ikke kan gennemføre, alene pga. de økonomiske omstændigheder, da den slags er ret omkostningsbetonet, så det er jo nok der "hunden ligger begravet".
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Han nævnte også et kommende patent på hans højttaler, der er ikke nogen verserende sagsnumre
|
|
|
Af ren nysgerrighed, hvor ved du det fra??
Har du adgang til PVS interne system?? - en patentansøgning offentliggøres først længe efter indleveringsdatoen.
/HC
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen
Jeg ved godt hvad jeg har lyttet på - og jeg respektrerer at det du lytter på og sammenligner med, er anderledes. Om det så er HiFi setup der ikke er helt i High End kategori eller hvad, det kan hverken jeg eller andre gøre os til talsmand for, ligesom der slet ikke er behov for at angribe dig eller dine lyttebehov samt setup. Men jeg mener da nok at både du og jeg kan skrive om lyttemæssige erfaringer her i forum - og vær ikke i tvivl om, jeg tager dine erfaringer alvorligt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Angående markedsføring, så har AR IKKE registreret nogle varemærker eller navne iflg. Patent- og Varemærkestyrelsen. Så hans TM (TradeMark) som bruges på stort set alle hans produktbetegnelser er en forkert betegnelse og ulovlig markedsføring.
Han nævnte også et kommende patent på hans højttaler, der er ikke nogen verserende sagsnumre, det eneste der foreligger er en designbeskyttelse som ikke er noget værd, da den blot består af dårlige billeder, som ikke kan håndhæves i en evt. sag.
|
|
|
Det er ikke korrekt, at AR ikke har fået et patent på båndet.Eller skal vi sige fastgørelsen af båndet.For er det båndet det bruges på, er det et magnetbånd.Og det kan man ikke få patent på .
http://v3.espacenet.com/textdoc?DB=EPODOC&IDX=WO20050743 18&F=0
MVH
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Kjeldsen
Jeg ved godt hvad jeg har lyttet på - og jeg respektrerer at det du
lytter på og sammenligner med, er anderledes. Om det så er HiFi setup
der ikke er helt i High End kategori eller hvad, det kan hverken jeg
eller andre gøre os til talsmand for, ligesom der slet ikke er behov
for at angribe dig eller dine lyttebehov samt setup. Men jeg
mener da nok at både du og jeg kan skrive om lyttemæssige erfaringer
her i forum - og vær ikke i tvivl om, jeg tager dine erfaringer
alvorligt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Jamen, så lad os da høre om de produkter der har været anvendt, og om der er gået uden om Kmixeren.
Jeg har skam hørt meget gear i min tid. Både high end til hjemmebrug og
studiebrug. Kun sjældent, har jeg haft lejlighed til at sammenligne de
to ting mod hinanden. Jeg vil derfor ikke gøre mig til talsmand om det
ene eller det andet er bedst, men bevare et åbent sind.
Jeg betragter ikke Aage som eksperter i bedst mulig hifi lyd, her må
det være mere seriøst at gå til hifi/high end producenterne af dette
udstyr. Det må alt andet lige give en mere fair sammenligning.
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen
Nej Åge betragter du heller ikke som ekspert - jeg kan se og forstå, antallet af andre der kan og ved noget om lyd begrænser sig, det er også fair nok. Nu hvor du nævner Higfh End produceneter af den type grej, hvem anbefaler du så???
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Nej Åge betragter du heller ikke som ekspert - jeg kan se og forstå, antallet af andre der kan og ved noget om lyd begrænser sig, det er også fair nok. Nu hvor du nævner Higfh End produceneter af den type grej, hvem anbefaler du så???
|
|
|
Toftdal, problemet med det du siger er, at rent teknisk er det noget vrøvl! Tror du måske at der er gået religion i det for dig, og at du bare har bestemt dig for at det er dårligere bare fordi det kommer fra en PC!?
Alle jeg kender der er begyndt at bruge PC'en som lydkilde er meget glade for det. De kunne ikke drømme om at gå tilbage, og der er flere og flere der hopper med på vognen
(og vi har testet i lang tid intensivt, på meget dyrt grej som jeg ikke vil nævne for ikke at fornærme nogen. )
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Alle jeg kender der er begyndt at bruge PC'en som lydkilde er meget glade for det. De kunne ikke drømme om at gå tilbage, og der er flere og flere der hopper med på vognen
|
|
|
Min PC brummer og støjer af H. til, hvilket er mega belastende!!! Så jeg tror aldrig jeg kommer til at bruge den til seriøs musikytning 
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aage er eksperter på lyd, men ikke hifi. Når de taler bedst mulig
digital løsning er det ikke nødvendigvis high end. Alt andet lige (jeg
var jo ikke selv med) har studieteknikkere ikke samme præferencer for
lyd som os andre. De skal jo netop have en referencelyd hvor de kan
høre fejl og andre unoder i materialet, og ikke rytme, 3D gengivelse og
andet (der er selvfølgelig og forskel på teknikkere).
Det bedste jeg har hørt i studie er Sony digital båndmaskine med
Genelec og Dyn audio monitor. Bedste PC/Mac baserede er med Pro tools
grej spændt for (prismæssigt omkring 50.000 kr.).
Jeg vil som allerede nævnt ikke anbefale noget jeg ikke har dybt nok
kendskab til. Men, jeg har allerede linket til producenter af USB DAC's
til hifi brug. Jeg følger ligeledes med på andres erfaringer, som pt.
hovedsageligt er fra udlandet. Her deles din holdning ikke, og det er
på den baggrund jeg ikke mener man skal afskriver PC high end på
baggrund af erfaringer med professionelt udstyr.
Det er jo heller ikke mange der bruger studio monitor som high end
højttalere, og ej heller modsat (der er selvfølgelig undtagelser).
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P
Det er helt okay for mig, at du har den holdning, men disse billige PC løsninger er stadig ikke i nærheden af High End. Jeg vil godt medgive at det spiller okay til den brede lyd og film brug med masser af effekter, jeg siger jo ikke på nogen måde at det er dårligt. Det er og bliver bare ikke High End, med de alm. tilgængelige grejer. Jeg skal ikke afskrive at der findes noget meget bedre og dyrere grej, end det som det handlede om her i tråden, selvfølgelig gør der det. Men skal vi nu ikke forholde os til noget vi har hørt og eksperimeneteret lidt med, istedet for alt det som ingen har hørt eller haft mulighed for at høre. De der har læst og hørt på tredjehånd oplevelser, de er ikke altid den største oplevelse. Med de sådan almindelige sager som folk flest har adgang til, også i den bedre ende for PC lyd, matcher efter min bedste overbevisning stadig ikke godt gedigent HiFi.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv lige at kigge på de links jeg har vist. Der er absolut ikke tale om billige løsninger.
En personlig erfaring jeg kan fortælle om er et PCI kort (ISIS på en
win98 maskine) der i sin tid kostede 4000 kr. det indeholder 8 DA
convertere, to digital indgange fire udgange samt professionelt
software. Dette kort blev i musikbranchen betragtet som low-cost, med
en rimelig lydkvalitet.
I direkte sammeligning med NAD 521 (så vidt jeg husker, det er den med
HDCD lige før BEE modellerne) kunne jeg ikke udpege en vinder. Ift.
Kenwood DP7090 var den marginal bedre. Min egen Pioneer PD73 var noget
bedre.
De områder hvor ISIS faldt igennem ift. Kenwood og Pioneer var på
stereobredder og dybdeperspektiv, vi snakker på ingen måder om at
kortet faldt igennem som eksempelvis billige DVD afspillere gør.
Mine nyere erfaringer med PC'lyd har ikke været i sammenligning med
hifi desværre. Men jeg har dog haft et umiddelbart positivt indtryk.
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Har nogen/nogle herinde prøvet at sætte et oscilloscop over forsyningsspændingen til et PC-lydkort? eller set hvad der er af sjove ting på line out?
Mvh/Mik112
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et seriøst lydkort har egen strømforsyning. Eller PC'en bygges til lyd
med en god strømforsyning. Vi skal ikke sammenligne med Creative eller
andre spillekort.
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Hej,
Har nogen/nogle herinde prøvet at sætte et oscilloscop over forsyningsspændingen til et PC-lydkort? eller set hvad der er af sjove ting på line out?
Mvh/Mik112
|
|
|
Tjae, PSU'en i en alm. PC er i hvert fald baseret på switchmodeteknologi, og der står 110V på stel af min egen PC.
Et Soundblaster Platinum Pro til 2K ville falde i god jord hos mig, men jeg bruger ikke PC'en så seriøst til lydformål, da CPU-blæseren er for støjende. Og så har jeg endda monteret en low-noise (hvilket åbenbart er pral fra producentens side). __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen
Jamen så er vi jo i grunden enige, når jeg læser hvad du skriver senest. Jeg har jo hele tiden sagt, jeg skal ikke afvise der findes nogle dyrere og bedre løsninger - men det gør der jo også i det traditionelle HiFi. Så må vi da have skramlet sådan noget sammen, som du henviser til, det er jo den eneste måde at finde ud af det på, interressant - igen noget at teste og sammenligne.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdah
|
Til top |
|
|