Forfatter |
|
John Doe Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 89
|
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Hmm...det kunne være, at folkene bag Holfi lugtede lunten allerede sidste år, da de udskilte Holfi i et særskilt ApS? |
|
|
Tjaa, og de er heller ikke nævnt i HFK's seneste katalog (den røde jubilæums udgave). Det har da nok været noget tid under vejs...
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Under alle omstændigheder er det da trist, når danske arbejdsplader forsviner.
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
John Doe skrev:
jdg1 skrev:
Hmm...det kunne være, at folkene bag
Holfi lugtede lunten allerede sidste år, da de udskilte Holfi i et
særskilt ApS? |
|
|
Tjaa, og de er heller ikke nævnt i HFK's seneste katalog (den røde
jubilæums udgave). Det har da nok været noget tid under vejs... |
|
|
så er det jo godt de ik har taget imod forudbetalinger så folk ik fik penge i klemme
men med de historier der ellers versere om dem er det jo ik den store
overraskelse.. men stadig rigtig ærgeligt at se en dansk producent
lukke ned
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
treve skrev:
Politikken med at sælge serie 0 produkter ud fra fabrikken før de er kommet i forretningerene har måske ikke været så god en ide ?
Det har ført til at brugt Holfi skulle dumpes i pris hvis man skulle sælge det, fordi andre havde haft mulighed for at købe til ½ pris ?
Har kammerater som har forudbetalt mange penge ( til Holfi ) for at få deres nye multi mask. 
|
|
|
Det lyder da til at der er nogen private, som har penge i klemme hos Holfi....
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jetz.. smell the irony
|
Til top |
|
|
John Doe Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
John Doe skrev:
jdg1 skrev:
Hmm...det kunne være, at folkene bag Holfi lugtede lunten allerede sidste år, da de udskilte Holfi i et særskilt ApS? |
|
|
Tjaa, og de er heller ikke nævnt i HFK's seneste katalog (den røde jubilæums udgave). Det har da nok været noget tid under vejs...
|
|
|
så er det jo godt de ik har taget imod forudbetalinger så folk ik fik penge i klemme
men med de historier der ellers versere om dem er det jo ik den store overraskelse.. men stadig rigtig ærgeligt at se en dansk producent lukke ned
|
|
|
Ja det er surt, hvis der er nogen, som har penge i klemme. Det er dog heller ikke en optimal situation for alle dem, som har batteri-drevne modeller, der kræver et indgreb hver 5-7 år! Medmindre HFK sørger for ordenlig service og står for reperationer og batteriskift i fremtiden. Det må immervæk sænke brugtpriserne noget!
Mvh. Christian
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha' Live21....der fik du mig. Trods smiley escaperede det ironiske element i dit indlæg totalt mit ellers fintfølende sanseapparat
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
|
|
ja nu klapper jeg hesten .
Men en del har penge i klemme ed dem .
|
Til top |
|
|
Henrik5 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klap lige hestene folkens.
Det her lyder af sparken på gode danske konstruktører, som har skabt nogle gedigne superhits (f.eks Integra 8) og som absolut fortjener opbakning. Specielt nu hvor de måske er hårdt ramt i en branche, hvor man helst skal outsource og sælge det hele for en femmer. Selv Sony har problemer pt. Og det er ikke fordi jeg kender een som engang var uheldig med sit nye Sony anlæg....og Sony overlever nok også...Håber det samme for Holfi. Jeg har selv fået superservice fra Holfi.
Henrik
__________________ Henrik
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
filur skrev:
Hej med jer
Holfi er åbenbart i øjeblikket i en svær fase. De er vist ikke gået konkurs men de er meget svære at kontakte, og vi har svært ved at få helt klarhed over situationen. Vi har store problemer med at servicere de apparater som vi har solgt. Situationen er naturligvis uholdbar for os og derfor stopper vi indtil videre med at sælge Holfi i Hi-Fi Klubben. Der er en del demovarer til billige priser i vores butikker som vi skal have solgt.
Mvh. Henrik Wieben
Markedschef - DK Hi-Fi Klubben
taget fra hifi klubbens forum
|
|
|
Hvis de forventede at få Holfi tilbage, ville de nok ikke vælge at devaluere mærket med at sende en masse billige demomodeller på markedet midlertidigt!
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder....
Jeg har lige købt en demo model af HiFi-Klubben, en Holfi Xenia - jeg har indtil nu ventet et ½ år på deres Xandra MP1, så den er nu midlertidigt droppet... men jeg kan da godt blive lidt bekymret, da jeg jo har en Pre NB1 S.E. som inden alt for længe skal ha' nye batteri'er....
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
John Doe skrev:
Live21 skrev:
John Doe skrev:
jdg1 skrev:
|
|
|
|
|
men med de historier der ellers versere om dem er det jo ik den store overraskelse.. men stadig rigtig ærgeligt at se en dansk producent lukke ned
|
|
|
Ja det er surt, hvis der er nogen, som har penge i klemme. Det er dog heller ikke en optimal situation for alle dem, som har batteri-drevne modeller, der kræver et indgreb hver 5-7 år! Medmindre HFK sørger for ordenlig service og står for reperationer og batteriskift i fremtiden. Det må immervæk sænke brugtpriserne noget!
Mvh. Christian
|
|
|
Sikkert ikke noget problem da de bruger almindelige standard batterier, eks. scooter batterier og jeg ved at eks. Præsten selv har skiftet batterier i sin Pre 8. __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
McAllan Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Sikkert ikke noget problem da de bruger almindelige
standard batterier, eks. scooter batterier og jeg ved at eks. Præsten
selv har skiftet batterier i sin Pre 8. |
|
|
Ikke helt. Scooter batterier er startbatterier og er til trods for begge er bly/syre batterier er de meget forskellige.
Men det er rigtig det er et standardbatteri. Om de lige har valgt et
til standby brug eller cyklus brug er derimod ikke så afgørende.
Men ja, kan man ikke selv skifte det kan ethvert radioværksted klare
opgaven uden at kende en snus til Holfi - eller man kan købe batteriet
hos Brinck, Thansen, Aage Nielsen osv. og selv skifte det. Det koster
ikke mange kr!
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, tak for opklaringen, så lige netop den del behøver man så ikke at være så nervøs for hvis man har Holfi, men det må da være ærgeligt hvis man lige har været ud og ofre 50-100K på et Holfi anlæg.
Men lad os nu se og ikke allerede male fanden på væggen, der kan jo nå at ske meget og Hifiklubben har jo allerede dumpet Holfi en gang før, såå. __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er absolut ingen humle i at skifte batterierne i Holfi's apparater, de skal bare være forseglede bly/gel typer med den rette spænding, se evt her: http://www.batterystore.dk/group.asp?group=87&sub=86 Jeg har tidligere tilbudt andre at hjælpe, og gør det gerne igen. Men jeg vil da stadig helst have at Holfi fortsætter. Jeg synes de har haft mange spændende og vellydende ideer gennem tiden. Jans historie med den nye Xandra er dog rigtig ærgelig, håber snart de får den klar til de kunder der har betalt.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er surt med den Xandra MP1, som jeg så meget frem til... men heldigvis har jeg ikke forud betalt noget på den.. Jeg er til gengæld meget tilfreds med lyden i Xenia'en... hvor meget der i den og hvor meget der ligger i mine nye kabler, er jo svært at sige... men godt lyder det, og jeg har endnu ikke hørt nogle bas-problemer i rummet.. Jeg havde ellers fået at vide af en kammerat, at Xenia'en fik mange tæsk af Rega's Planet 2000, som han havde hørt i en A/B test i HiFi-Klubben... men hos mig syntes jeg det lyder godt, og jeg tror også, at hvis man i forvejen har en Holfi forstærker, så vil det bedst lydende valg af en CD-afspiller også være en Holfi.... eller hva'...?
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
John Doe Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
Der er absolut ingen humle i at skifte batterierne i Holfi's apparater, de skal bare være forseglede bly/gel typer med den rette spænding, se evt her: http://www.batterystore.dk/group.asp?group=87&sub=86 Jeg har tidligere tilbudt andre at hjælpe, og gør det gerne igen. Men jeg vil da stadig helst have at Holfi fortsætter. Jeg synes de har haft mange spændende og vellydende ideer gennem tiden. Jans historie med den nye Xandra er dog rigtig ærgelig, håber snart de får den klar til de kunder der har betalt.
/Præsten
|
|
|
Fair nok, så er problemet ikke helt så stort. Jeg mener dog stadig, at HFK bør tage sig af service på Holfi-produkter i en del år frem - der er trods alt mange som har deres produkter og de er næsten udelukkende blevet distribueret gennem HFK.
Mvh. Christian
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja man skal nok lige "klappe" hæsten...
Eks. LcAudio er jo gået neden om og hjem et par gange... og de lever trods dette stadig i bedste velgående..
Så mon ik Holfi rejser sig af "asken" igen på et tidspunkt?? og fortsætter hvor de slap..
Så ringe er de ikke....
Deres deciderede lyd har aldrig været min "kop the" men dårlig syntes jeg ikke de er og det har da gennem tiderne været ganske lækre apperater, med et anderledes, enkelt og stilet udseende mm.
Jeg kender flere der har det og aldrig har haft de mindste problemer! så skulle der være eks. på folk der HAR problemer så er der nok ik noget usedvanligt i det, det kan der nok findes eks. på for mange mærkers vedkommende..
Lad os nu se!...
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
McAllan skrev:
Jesper Juul skrev:
Sikkert ikke noget problem da de bruger almindelige
standard batterier, eks. scooter batterier og jeg ved at eks. Præsten
selv har skiftet batterier i sin Pre 8. |
|
|
Ikke helt. Scooter batterier er startbatterier og er til trods for begge er bly/syre batterier er de meget forskellige.
Men det er rigtig det er et standardbatteri. Om de lige har valgt et
til standby brug eller cyklus brug er derimod ikke så afgørende.
Men ja, kan man ikke selv skifte det kan ethvert radioværksted klare
opgaven uden at kende en snus til Holfi - eller man kan købe batteriet
hos Brinck, Thansen, Aage Nielsen osv. og selv skifte det. Det koster
ikke mange kr!
|
|
|
Jeg skiftede selv batteri i min D/A converter og fik vendt polerne forkert - resultat - en afbrændt OpAMP __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
McAllan Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Jeg skiftede selv batteri i min D/A converter og fik vendt polerne forkert - resultat - en afbrændt OpAMP |
|
|
Sådan går det hvis man ikke har helt styr på det man laver 
Men for en hvilken som helst radioreparatør eller erfaren DIY'er er det piece-of-cake.
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
Til top |
|
|