Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 12:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: DIY højttalerkabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

wuffer skrev:

tada lidt billigere...

snakeskin til 100kr for 5 meter

http://www.go-loud.dk/default.asp?show=produkt&page=1&am p;am p;id=1168&kategori=5&maerke=13  men kun i sort

Hej wuffer.
Der står at det kan tage kabler op til 50mm2 og ikke 50mm.. Desværre, jeg tror at den er for lille..

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

hmm er vist ik helt vågen  så må man lede videre en anden dag..
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Som lykkelig ejer af Nordost´s Flatline, kan jeg kun bifalde valget af flade kabler! (Så er der bas i bredden og diskant i dybden)

De lyder garntrisse hamrende godt!

Meeen jeg har lige et par spørgsmål:

1: Man skal vel vaske sine hænder rigtigt grundigt, inden man berører spolens/kablernes sarte overflade? Ellers går der ikke lang tid inden man kan se fingeraftryk og iltning af kobberoverfladen, eller hva´?

2: Zap-on lak? Hvorfor nu lige den lak? Er den specielt "venlig" overfor kobberoverfladen? Hvem anbefaler lige akkurat denne metode? (Tossi(?) bruger så Gaffa-tape; det må da gå i forbindelse med kobberet?)

3: Foldning af kobberet ved terminering? Eller skal det rulles? Eller klippes i form? (Det er om at finde en grimasse, der kan passe!)

4: Lodning? Der er jo en del materiale at varme op; skal man så bruge en 150 watts loddekolbe af typen som smeden bruger til at lodde tagrender? En loddepen på 15 watt kan vel ikke bruges? Anløber kobberet så ikke på de første 5-10cm af kablet?

Bemærkning: En lille tusse for 2 x 3 meter er da hamrende billigt, HVIS kablet ikke ilter på rekordtid!

Snake-skin i rød og sort ville se hamrende blæret ud! Fåes det så i rød, eller nej?!

Yessør.. det lyder hamrende godt. Har selv skiftet mine super flatline mkII ud med disse..

1: Jeg har brugt gummihandsker, altså sådan nogle engangsnogen som lægerne bruger, netop for at undgå at sætte mærker på kobberet. EDIT: jeg kan godt se på billedet at jeg ikke har handsker på, men det var et stykke afklip jeg kun brugte til at demostrere bukkemetoden. Ellers har jeg haft handsker på under hele processen, og været meget påpasselig..

2: Zapon lak skulle være eminent til kobber. Jeg mener faktisk at det' Leth har anbefalet det, men vil ikke lægge hovedet på blokken!!

3: Jeg har foldet mit, som vist på et af billederne. Foldet og foldet og foldet så det til sidst passede ind i mit stik.

4: Lodning... Jeg har brugt min loddestation til formålet. Jeg havde ingen problemer med at varme materialerne ordentlig op. Der er lakeret helt hen til stikket, så jeg håber ikke at kobberet anløber.

Ja, det ville unægteligt se fedt ud i ferrari-rød, men jeg tror at det er svært at finde.. Sort kan sagtens købes...

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Jeg takker for svarene, hr Mørch!

Ang. 2: Flemming Leth må så lægge hovedet på blokken (kødøkse købes!).  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

F.Christians : Kødøkse sælges!!!!!
Aaaah mon det går så galt.. Har hørt fra flere (inkl. maleren) at det skulle være den rette lak til formålet. Håber sq at de har ret......

mvh

Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Hej Mørch.

De kabler er jo blevet super fede

Det glæder mig meget, at du er glad for lyden, (så det ik bare har været spildt arbejde.)

Stort tillykke herfra.

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Ahania skrev:

Hej Mørch.

De kabler er jo blevet super fede

Det glæder mig meget, at du er glad for lyden, (så det ik bare har været spildt arbejde.)

Stort tillykke herfra.

Takker for inspiration... og nej, det har bestent ikke været spildt arbejde. Se nu alle dem der også er blevet inspireret.. Der er altså et eller andet over at lave noget selv der bare virker.... Håber bare at vi kommer til at se mange flere af disse kabler i fremtiden...

mvh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes