Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 15:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: CTACTA’s nye hjem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Det ser super sweet ud, har tidligere fulgt dine tråde med stor velbehag, så glæder mig i særdeleshed også til at følge hvad du har stående derhjemme ...

... og AV for søren noget lækkert grej !

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^

popeye_2k
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Det er så flot som noget kan blive, rart og se noget "DIY" som er flottere end hvad der kommer ud af de fleste fabrikker.

Det kan kun være en inspiration for alle os som leger med DIY.

Og ved godt misundelse er en grim ting, men jeg kan ikke undgå og være lidt misundelig når jeg ser den slags

/Søren

Mit Setup
Til top Vis popeye_2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af popeye_2k Besøg popeye_2k's Websted

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har sagt det flere gange før, men der mangler altså en "grøn af misundelse smiley"

Jeg glæder mig meget til at se flere billeder som dit projekt skrider frem, og med alt det legetøj du har så ender du med en tråd der kan konkurrere med Ingeniøren eller L.B.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Lad os hører lidt om indmaden i effekt og HTPC... !

Vær gang jeg ser på billederne bliver jeg imponeret over hvor flotte de er blevet.

Kan man måske få et billed af opbyggelsen af indmaden.??

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Hvordan har du opnået finishen på din HTPC mv.? Er det autolakeret i piano?
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Super lækkert Christian Du er tilsyneladende gået ind i en oprustningskrig med B. Gates for, at se hvem der kan presset mest elektronik ind i hjemmet.
Derudover må jeg sige, at jeg tar' hatten af for dit projekt. Det har helt sikkert et segment - omend nichebetonet. Jeg formoder du stadig kører med dit eget ONYX-system på HTPC'erne og at du bruger PDA til fjernbetjening?
Mht. dit valg af fladskærme, hvad har du så haft som indkøbsparametrene herfor - skal ses i sæmmenhæng med tråden om ultimative LCD-TV til HTPC
Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Uha, sikke mange indlæg allerede, vi er jo slet ikke gået igang endnu, er lige kommet hjem fra arbejde...

Lad mig tage det fra en ende af. Det hele startede faktisk i denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6570&KW =icepower og da det blev kommercielt, blev den lukket efter reglerne.

Nu viser jeg bare mit private setup frem som alle andre.

Forstærkerne er baseret på ICEpower ASP1000 som de fleste kender herinde. Der er styring af dem tænd/sluk direkte fra HTPC'en. HTPC'en er Pentium M baseret, og ren custom løsning, ingen standardløsninger her. Softwaren er dels baseret på eget software, som blev solgt sidste år, og nogle setups er baseret på MCE 2005 Rollup 2. Jeg kan da godt på et tidspunkt splitte nogle enheder ad hvis det har interesse for nogle at se hvordan tingene ser ud indvendigt. Men nu handler det om at få samlet de sidste møbler, og stilt tingene op, så I kan se hvordan et privat setup kan tage sig ud.

Der er ingen tvivl om at jeg er IT-freak og Hifi-freak og at fremtiden som jeg ser den er en sammensmeltning af disse 2 forskellige brancher på sigt. Det er faktisk det jeg ihærdigt forsøger at arbejde på, for det er vejen frem i min bog.

Overfladerne er lækre, og ja, det er ikke lavet hos en lokal autolakerer, det kan de slet ikke håndtere. Det er absolut topklasse lakering som man kun ser den i den ypperste ende af bilindustrien. Formsproget er ekstremt simpelt og stilrent, nok præget af mine 5 år hos B&O, men helt mit eget udtryk. Og ja, jeg har selv stået for næsten det hele, design konstruktion og med hjælp fra samarbejdspartnere overalt i verden. Det kan ikke købes herhjemme af flere forskellige årsager, men måske når jeg har fået et komplet produktprogram, åbnes der engang en konceptforretning med ting som jeg selv har designet.

Men tråden handler om mit helt private setup derhjemme. God weekend

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har simpelthent så mange spørgsmål

Jeg er rigtig nysgerrig omkring opbygningen af din HTPC.

Hvordan har du klaret surround dekodning(software,hardware?) og lydkort (indb?)
Jeg kunne egentlig godt tænke mig og hører hvad det kostede og få intel til at lave et custom made board? (1 stk)

Du skriver at du har en NAS enhed tilsluttet er det med wireless, eller kablet?

Jeg kunne vildt godt tænke mig at se indmaden, af det hele faktisk . Jeg har simpelthent så mange spørgsmål lige fra køling, kabling, terminaler o.s.v. som ville blive besvaret.

Nu kan jeg se at du har B&O højttalere. Jeg troede faktisk der var forstærkere i dem(?)

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Uha uha - det ser dælme rart ud! Du må endelig ikke spare os for billederne Christian.

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Hos en Intel Partner, mange hundrede tusinde dkr. og yderligere kost pr. købt enhed.

Det er ikke B&O højttalere, men ligner dem til forveksling...

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Uhh lækkert.

Jeg surfede for nyligt efter dig ctacta, for at se om jeg kunne finde noget info plus billeder af dine HTPC, men uden held. Lækkert at det så kommer nu .

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Kempf87
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Hold da op

Meget flot design - lad os se resten af dine DIY projekter, hvis de er ligeså gennemførte som det der allerede er fremme må det være noget af et drømmeland du bor i

Ja, der mangler nok et positivt ord for misundelse

Lad os se de billeder

Mit udstyr
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30290&P N=1

Til top Vis Kempf87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kempf87

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Uha, sikke mange indlæg allerede, vi er jo slet ikke gået igang endnu, er lige kommet hjem fra arbejde...

Lad mig tage det fra en ende af. Det hele startede faktisk i denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6570&KW =icepower og da det blev kommercielt, blev den lukket efter reglerne.

Nu viser jeg bare mit private setup frem som alle andre.

He, he... Nu er jeg jo bekendt med din juridiske baggrund her i Århus, så man fristes til at sige omgåelse

To advokater er på café.

De bestiller to glas cola, sætter sig ved et bord og tager hver især deres medbragte madpakker op af tasken. Tjeneren ser dette og skynder sig hen til dem:

"I må altså ikke spise jeres egen mad herinde".

Advokaterne kigger et kort øjeblik på hinanden og bytter derefter madpakke.

ctacta skrev:
Forstærkerne er baseret på ICEpower ASP1000 som de fleste kender herinde. Der er styring af dem tænd/sluk direkte fra HTPC'en. HTPC'en er Pentium M baseret, og ren custom løsning, ingen standardløsninger her. Softwaren er dels baseret på eget software, som blev solgt sidste år, og nogle setups er baseret på MCE 2005 Rollup 2. Jeg kan da godt på et tidspunkt splitte nogle enheder ad hvis det har interesse for nogle at se hvordan tingene ser ud indvendigt. Men nu handler det om at få samlet de sidste møbler, og stilt tingene op, så I kan se hvordan et privat setup kan tage sig ud.

Der er ingen tvivl om at jeg er IT-freak og Hifi-freak og at fremtiden som jeg ser den er en sammensmeltning af disse 2 forskellige brancher på sigt. Det er faktisk det jeg ihærdigt forsøger at arbejde på, for det er vejen frem i min bog.

Overfladerne er lækre, og ja, det er ikke lavet hos en lokal autolakerer, det kan de slet ikke håndtere. Det er absolut topklasse lakering som man kun ser den i den ypperste ende af bilindustrien. Formsproget er ekstremt simpelt og stilrent, nok præget af mine 5 år hos B&O, men helt mit eget udtryk. Og ja, jeg har selv stået for næsten det hele, design konstruktion og med hjælp fra samarbejdspartnere overalt i verden. Det kan ikke købes herhjemme af flere forskellige årsager, men måske når jeg har fået et komplet produktprogram, åbnes der engang en konceptforretning med ting som jeg selv har designet.

Men tråden handler om mit helt private setup derhjemme. God weekend

Men som sagt/spurgt:

zerocool skrev:
Jeg formoder du stadig kører med dit eget ONYX-system på HTPC'erne og at du bruger PDA til fjernbetjening?
Mht. dit valg af fladskærme, hvad har du så haft som indkøbsparametrene herfor - skal ses i sæmmenhæng med tråden om ultimative LCD-TV til HTPC?

Desuden synes jeg det er interessant, at læse du ikke udelukkende benytter dig af din egen GUI - taget i betragtning af hvor meget arbejde du har lagt i den. Hvad er årsagen hertil?

Herudover bemærker jeg først nu det fornemme slot-in drev på HTPC'en. Formoder det er et af Panasonic's - det er de eneste PC slot-in drev jeg har set - og er det lykkedes dig at undgå de støjproblemer, som skulle være med dem?

På forhånd tak for svar 

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Niels Vadsholt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Hvorfor bruger du forresten ikke tynde klienter alle steder, naar du alligevel bruger NAS-server til lagring?
Til top Vis Niels Vadsholt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Vadsholt

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

... og jeg kunne godt tænke mig at høre hvilket lærrede du kører med til Z3'eren, da jeg selv lige har købt en, og skal have et nyt lærrede til den i 102" størrelse.

Jeg kender jo din sans for kvalitet, så din mening vægter tungt i mine overvejelser

PS. Nice setup.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

Wow

Jeg tror og håber du har en stor fremtid i sigte med det her udstyr, det er virklig lækkert og en grim torn i øjet på B&O´s designer eletronik, ønsker dig al held og lykke med dit projekt, ser frem til mange flere billeder 

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Jacob AN
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 02:38 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dit DIY projekt Når det ikke ser ud til at der problemer med penge ,hvorfor så ikke få Z4 Sanyo i stedet for Z3.

Hjemmebio er fedt
min hjemmebio
Til top Vis Jacob AN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob AN Besøg Jacob AN's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 03:46 | IP-adresse registreret  

Det er galt - helt sindssygt galt, men hold kæft hvor er det bare fedt og fuldstændigt gennemført.

Blærefaktor og totalt integration kombineret i samme maskinpark - det er fandme imponerende!

Respekt herfra!

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 04:27 | IP-adresse registreret  

He he.......jeg hopper med på Ronin's vogn, og siger det samme...!!!  

Det ser virkelig ualmindeligt lækkert ud.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Jeg er i fuld gang med kabelerne, hold da op det tager en krig (tid) men hold da op hvor bliver det dejligt at få detaljerne på plads. Ingen Z4 da jeg har Z3, syntes ikke Z4 er ret meget bedre, bortsetfra den motoriserede klap på fronten, men det har jeg selv en løsning på til Z3. Tynde klienter? Tja det har jeg skam også, en lille lækker sag med Pentium M der ikke fylder mere end 11 x 11 cm i facetslebet glas på fronten med indbygget mini-tft skærm der har touch, og de skal hænge på væggene, bla. soveværelset, køkken, entre og gang. Men det er ikke helt færdigt, men bliver det engang i det nye år. Og til Svend, jeg projekterer direkte på væggene, de er finpudsede og malet i en Lady-maling med helt rigtig glans og farvetone.

Herlig weekend til Jer alle herinde

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum