Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 16:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Star Wars III DVD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
franke69
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 November 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

læste også nogle bidrag i et tysk forum(www.areadvd.de)
der er der hundredevis der klager over den slappe lyd.
jeg tror ikke at der er sket en fejl ved mastering,fordi dvd'en lyder
åbenbart eens i
region1,2,3 osv.
mener i øvrigt at huske at filmen lød ok i biffen...?!
Til top Vis franke69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af franke69

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 November 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Jeg lagde mærke til det allerede i biografen at der i nogle scener generelt var tynd lyd, og da dvd´en er taget fra den digital master, skulle det ikke forbavse mig at de manglende egenskaber er fulgt med. Generelt synes jeg dog at den er god - der er kun enkelte scener hvor det kikser lidt i lyden!

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 November 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hej ! .....har lige set den, fed film med noget mere humor (i hvert fald i første halvdel) end de forrige, men der er tale om en 448 kbit version, altså ikke så "velopløst" som mange andre film på markedet....kan højst sansynlig være grunden til den "tynde" og lidt "klemte" lyd - man savner også de helt dybe resonanser når en stjerne-krydser passere hen over sofaen  ....alt i alt, dog et hæderligt lydspor som nok vil tilfredsstille de fleste med markedes surround-receivere 

Bond

havsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 November 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Ja nu har jeg ikke set ep3 på DVD endnu, men jeg syntes helt klart at der er for mange scener i ep1 og 2, hvor bassen er alt for dominerende i forhold til de andre lyde som er i billedet på samme tid. For mit vedkommende lyder det som om at de har fået orden i lydrodet fra de to foregående, men jeg kan jo kun vente og se til jeg selv får taget mig sammen til at bestille den.
Til top Vis havsgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af havsgaard

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 08 November 2005 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Bond skrev:

men der er tale om en 448 kbit version, altså ikke så "velopløst" som mange andre film på markedet....kan højst sansynlig være grunden til den "tynde" og lidt "klemte" lyd - 

448kbps er den højste bit-rate i Dolby Digital, og dyb-bas er ikke noget problem med DD.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

"Bedst som man undrer sig over hvor bassen er blevet af, ringer naboen på, og siger at den er inde hos ham......"

Ha,    ......ja den situation er vi nok mange som har prøvet at stå i ....

Bond

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:
Bond skrev:

men der er tale om en 448 kbit version, altså ikke så "velopløst" som mange andre film på markedet....kan højst sansynlig være grunden til den "tynde" og lidt "klemte" lyd - 

448kbps er den højste bit-rate i Dolby Digital, og dyb-bas er ikke noget problem med DD.

Ja, men det ændre jo ikke på fakta .........ang. dybbas, det kan da godt være det ikke er noget problem med DD, men her mangler den altså .... sjovt nok er det altid film i 768kbit (DTS) som indeholder de helt dybe informationer, men som jeg antydede i "første vers" kræver det selvfølgelig et anlæg som kan gengive de helt dybe oktaver

Men hvordan oplever du i øvrigt lyden på filmen ??

Bond

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 November 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

den har kunnet fåes på www.play.com i over en uge nu...  Så fik den sidste tirsdag... dejligt, og kanon film!
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 08 November 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Der er bass i filmen, men det er mest dybbass, feks i starten når Super Star Destroyeren glir over skærmen rumler det i subben. Lyden ellers virket ok.

Jeg tror de har dummet sig, men ikke vil vedgå det da de ville tabe hele julesalget. Forhåbentligvis vil det være rettet op når hd-dvd/blueray versionene slippes.

Dog, om jeg kenner Mr Lucas så vil det gå laaaaaang tid før de kommer. Han vil vente på at det nye formatet er maksimalt udbredt sådan at han tjener mest mulig penger når de slippes.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 November 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Bond skrev:
Ja, men det ændre jo ikke på fakta .........ang. dybbas, det kan da godt være det ikke er noget problem med DD, men her mangler den altså .... sjovt nok er det altid film i 768kbit (DTS) som indeholder de helt dybe informationer, men som jeg antydede i "første vers" kræver det selvfølgelig et anlæg som kan gengive de helt dybe oktaver

Apropos fakta - hvorfor lyder Episode I og II så, så meget bedre end III?

Dér mangler der i hvert fald ingen bas. Og de er også kodet med DD, med en bitrate på de 448...

Overall, så synes jeg at Episode III lyder flad ift. I og II. Og det irriterer mig grusomt, da III'eren IMHO er den bedste af de tre film...

Kan det virkelig være rigtigt, at lyssværd, blandt meget andet, ikke skal lyde som de plejer, blot fordi Gary Rydstrom ikke var med ind over i III'eren - åbenbart...

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

AV32R skrev:

Bond skrev:

Apropos fakta - hvorfor lyder Episode I og II så, så meget bedre end III?

Dér mangler der i hvert fald ingen bas. Og de er også kodet med DD, med en bitrate på de 448...

Overall, så synes jeg at Episode III lyder flad ift. I og II. Og det irriterer mig grusomt, da III'eren IMHO er den bedste af de tre film...

Kan det virkelig være rigtigt, at lyssværd, blandt meget andet, ikke skal lyde som de plejer, blot fordi Gary Rydstrom ikke var med ind over i III'eren - åbenbart...

Jamen vi kan kun være enige......dog tror jeg ikke man skal forvente en forklaring fra Lucas-film, og da slet ikke en erkendelse af en evt. fejl/bommert

Måske, hvis klagerne fortsætter "world wide", vil der engang komme en "special Edition" hvor lydsporet, lige pludselig, er optimeret......

Bond

franke69
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 November 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

På ekstramaterialet kan man faktisk høre komponisten brokke
sig over slutmixen (effekter for høje,musikken bliver overdøvet
osv.)Så piller de lidt rundt og ...værsgo'
komponisten er glad og vi sidder med compressor-lyden!

Til top Vis franke69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af franke69

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 November 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Fik min d. 26. Synes heller ikke at der er overdrevet meget bas... Men ellers ok.

Er der nogen der har oplevet problemer med George Lucas kommentarspor under "deleted scenes"? Når jeg afspiller "med kommentarspor" så er der ingen lyd på? Efterfølgende når hele scenen vises, er der lyd på.

Dette er R1 udgaven.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 November 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

På R1 versionen findes et easteregg.

Jeg ved ikke om et easteregg tæller som en spoiler, men highlight sektionen herunder og se "vejledningen" (jeg har ikke selv prøvet dette, det står på www.starwars.com - men det er iøvrigt til at finde her og der hvis man googler efter det..! )

I Language selection menuen highlightes THX logoet, herefter tastes 1138 og så kommer der en ganske sjov sekvens med Yoda der rapper og breakdancer...

edit: Fangede R2DK versionen på vej hjem i dag. Jeg kan se med DVD shrink at klippet er med på disc 1, men vejledningen fra starwars.com virker ikke så det må ligge et andet sted. Er der nogen der har grejet hvordan man får det frem på en normal afspiller..?

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Jeg så ep3 i biffen i kinopalæet (lyngby). Ingen bas og slet ingen bagkanaler. Jeg blev selvfølgelig MEGET arrig efter at have brændt 85 kr af på en forestilling uden nogen form for bas, men det der gjorde mig mere vred var at lige meget hvor mange stjernekrydsere og andet rumsnask der fløj rundt bagved os, var der ingen lyd bagved. Senere så jeg en brændt version af den på dvd, der var bestemt heller ikke meget bas eller bagkanaler, på nær en smule musik indimellem, og det var på trods af at vi sad med bagkanalerne lige i nakken, bogstaveligt talt. Her kan der også have været noget galt med systemet da der ikke var forfærdelig meget power i forstærkeren og vi havde et par CV'ere foran samt et par Raveland bagved. At George Lucas har ændret på lyden fra de andre film kan være en forklaring, men mine oplevelser var uden tvivl ualmindeligt slappe.

Tryk her for at se mit setup
Til top Vis Belsebub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Belsebub

KOS.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 November 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Har lige sidet og set (SW - R2) og der er sq da fuld knald på suben, og i bag kanalerne er der heller ikke nogen problemer det flyver til højre og venstre.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

På R1 versionen findes et easteregg.

Jeg ved ikke om et easteregg tæller som en spoiler, men highlight sektionen herunder og se "vejledningen" (jeg har ikke selv prøvet dette, det står på www.starwars.com - men det er iøvrigt til at finde her og der hvis man googler efter det..! )

I Language selection menuen highlightes THX logoet, herefter tastes 1138 og så kommer der en ganske sjov sekvens med Yoda der rapper og breakdancer...

edit: Fangede R2DK versionen på vej hjem i dag. Jeg kan se med DVD shrink at klippet er med på disc 1, men vejledningen fra starwars.com virker ikke så det må ligge et andet sted. Er der nogen der har grejet hvordan man får det frem på en normal afspiller..?

Hvis ikke man gider google så er klippet her:

http://video.google.com/videoplay?docid=4888526365200963792

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Bruger siden: 25 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 November 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Har lige set filmen. Ja den er slap i lyden.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 November 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Aaah, fandt ægget - man skal taste "+10" 1 3 8, istedet for 1 1 3 8, ihvertfald på min afspiller... Lidt bedre lyd og billede (og knap så heldige danske tekster) end Michaels link.
Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 November 2005 kl. 05:54 | IP-adresse registreret  

Har just købt SW III DK. version

Oplever at billedet staller i afsnit 32-33.

Andre der har oplevet dette.

Har testet filmen på 3 forskellige dvd maskiner. Med samme resultat

Og for at blive i den oprindelige tråd. Lyden er ikke god

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum