Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 11:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Stofa TV Det digitale spejl (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 16 April 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

For mig er det en principsag, jeg betaler ikke 900kr mere om året for at se det samme som ellers. Om de ikke har endret holdning ud på efteråret køber jeg heller min egen parabol end at støtte en så håbløs bedrift som Stofa er.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Sendt: 16 April 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Jep, Stofa stinker, man kunne hbe på at TDC køber stofa, men det sker nok ikke
Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2005
Sendt: 16 April 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Min force har nu version 4.1.0 og software-dato er 29.3.2006

Jeg har også oplevet, at billedet hakker meget - men et hurtigt zap til en anden kanal og tilbage igen løser dette problem. Hakkeriet opstår typisk når jeg sidder og zapper hurtigt i gennem kanalerne og så stopper ved en kanal, som jeg gerne vil se. Jeg har ikke oplevet det efter opdateringen - men derfor kan fejlen selvfølgelig godt være der endnu.

Endvidere så plejede mit signal at være stabilt på 90% - men de sidste 14 dage er den faldet til 84-85-86% - og jeg har oplevet flere voice-clips/drops/udfald efter min signalstyrke er faldet.
(det har ikke noget med software-opdateringen at gøre - signal-styrken faldt før jeg opdaterede den)

Udover dette så har jeg nu tv2-nord :-)
Og 24nordjyske er også i orden.
Nu mangler jeg bare tv3 og 3+ og voice - lad os håbe, at Viasat tager sig sammen og indser, at "digitalt tv" ikke er farlig. For dem som ikke ved det, så er det Viasat, som ikke vil tillade distribuering af deres kanaler digitalt - fordi man potentielt kan springe/hoppe over reklamerne (f.eks. hvis man har en dekoder med harddisk).
D.v.s. at der er ingen grund til at skælde ud på Stofa - de vil gerne sende tv3 o.s.v. men må ikke for Viasat
Til top Vis dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dude

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 April 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

For mig er det en principsag, jeg betaler ikke 900kr mere om året for at se det samme som ellers. Om de ikke har endret holdning ud på efteråret køber jeg heller min egen parabol end at støtte en så håbløs bedrift som Stofa er.

Stofa er et 100% amatør-foretagende. Jeg har forlængst opsagt mit abonnement hos dem og istedet sat min egen parabol op. Jeg har tegnet abonnement hos Canal Digital og har virkeligt fået et løft i billedkvalitet. Jeg kan se HDTV, men også kvaliteten på de "almindelige" kanaler hæver sig skyhøjt over Stofas støjfyldte signaler

zuriel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 22 April 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Et par spørgsmål da min elektronik/økonomi "uansvarlige" svoger (som har Stofa) har anskaffet sig et "BeoVi$ion 7-40"  , og det efter sigende (og som forventeligt) ser ud af helvede til med analogt kabel-tv

1. Sendes DR1+2 samt TV2 (Det oprindelige must carry DTT mux) ikke ukodet i digital form i Stofanettet, så man ikke behøver at give 75 kr/md. for dem?  ...Det burde de vel, da de jo er must carry, eller hvad?!? 

2. Er der en der kender en specifik HD kompatibel DVB-c reciever med HDMI eller DVI,
og ikke mindst CI, som man f.eks kan få dem til DVB-s?

(3. Der er vel overhovedet ikke noget håb om at kunne få den indbyggede DVB-t modtager til at kunne modtage ukodede DVB-c kanaler? Findes der et DVB-c moddul fra B&O til den slags? ...De laver jo et DVB-s modul til netop samme TV) 

Til top Vis zuriel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuriel

digitalt.tv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 28 April 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

zuriel skrev:

1. Sendes DR1+2 samt TV2 (Det oprindelige must carry DTT mux) ikke ukodet i digital form i Stofanettet, så man ikke behøver at give 75 kr/md. for dem?  ...Det burde de vel, da de jo er must carry, eller hvad?!? 

Jo de er ukodede.

zuriel skrev:

2. Er der en der kender en specifik HD kompatibel DVB-c reciever med HDMI eller DVI,
og ikke mindst CI, som man f.eks kan få dem til DVB-s?

Jo der er ved dukke DVB-C  HDTV modeller med HDMI op på det tyske marked.  Humax PR-HD 1000 C har også CI.

LunaPark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2005
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Nogen som kører med Stofas dekoder her i Århus ??
Til top Vis LunaPark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LunaPark

DkkD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

PrivateJoker skrev:

Jeg håber dette kun er opstarts problemer og håber alt bliver bedre med tiden. En ting er dog til grin: PRISEN! ca 900 kr om året for at se disse kanaler digitalt????  LATTERLIGT!!! STOFA burde skamme sig! Gid jeg kunne få TDC kabel TV

hmm ja måske dumt ?... men hvorfor er tdc kabel tv bedre ?.. hvordan får man det digitalt ?

Til top Vis DkkD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DkkD

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

DkkD skrev:

PrivateJoker skrev:

Jeg håber dette kun er opstarts problemer og håber alt bliver bedre med tiden. En ting er dog til grin: PRISEN! ca 900 kr om året for at se disse kanaler digitalt????  LATTERLIGT!!! STOFA burde skamme sig! Gid jeg kunne få TDC kabel TV

hmm ja måske dumt ?... men hvorfor er tdc kabel tv bedre ?.. hvordan får man det digitalt ?

Fordi det koster under en fjerde del...
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

Ampro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Nogen her der har fået en Dreambox til at køre sammen med et stofa kort? Jeg har selv en Dreambox, og med kan jeg se de ukodede kanler (DR1/DR2 plus diverse TV2 kanaler), men så vidt jeg har forstået, så skal man bruge Stofa's box hvis man vil bruge deres kort?

Til top Vis Ampro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ampro

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Ampro skrev:

Nogen her der har fået en Dreambox til at køre sammen med et stofa kort? Jeg har selv en Dreambox, og med kan jeg se de ukodede kanler (DR1/DR2 plus diverse TV2 kanaler), men så vidt jeg har forstået, så skal man bruge Stofa's box hvis man vil bruge deres kort?

Det er noget med at du kan få kortlæseren til at dekryptere Irdeto gennem software, så du blot skal bruge Stofa Xtra kortet som nøgle til at afkode de kanaler du betaler for.
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

LunaPark skrev:
Nogen som kører med Stofas dekoder her i Århus ??

Jeg har installeret den hos mine forældre for et par uger siden. De har et Samsung LCD.

Både SD og HD kanaler er i helt samme kvalitet som via TDCs selector. Opsætning og konfiguration går meget nemt. Eneste kritikpunkt jeg kunne nå at opdage er tiden det tager at skifte station - der er selectoren lige en smule hurtigere. Men designet vinder stofa klart på. Lækker box med en frækt lille blåt lys når der vises HD materiale. TDCs HD boks som jeg selv ejer ligner et levn fra 80erne.

Læs eventuelt anmeldelsen af stofas boks på recordere.dk

Lige for at kommentere tidligere udtagelser omkring stofa, så har det heller aldrig været min kop te - jeg har levet med deres kabeltv en del år, og det er bestemt ikke noget jeg er imponeret over. Deres digitale boks kan derimod varmt anbefales herfra - det er et kæmpe løft i kvaliteten fra deres ellers elendige signal.

LunaPark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2005
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Tror kortene fungerer...

Til top Vis LunaPark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LunaPark

dalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Hvilken tuner skal man købe til PC hvis man på tidspunkt gerne vil bruge stofas spejl?
Findes der både en PCI og en USB løsning?

Henning
Til top Vis dalle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dalle

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Nu ved jeg ikke hvornår det er sket, men prisen er nu 50 kr/måned = 600 kr/året. Dog mener jeg stadig det er for dyrt, for noget som burde være en selvfølge...

http://www.stofa.dk/showpage.php?shortcut=stofaxtradds

Oakdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Hmm

Var nede og snakke i stofa butikken de siger at 3 og 3+ er kommet med som digital signal, er der nogen der kan bekræfte det ?

Oak

Til top Vis Oakdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oakdk

pnyg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Oakdk]

Hmm

Var nede og snakke i stofa butikken de siger at 3 og 3+ er kommet med som digital signal, er der nogen der kan bekræfte det ?

Oak

Det kan bekræftes herfra (kolding)

Hilsen pnyg

Til top Vis pnyg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pnyg

Djon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Hvsi man nu vil se C More HD, skal man så benytte Canal+ godkendte box (Grundig eller Force) og altså ikke Stofas HD box??
Til top Vis Djon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Djon

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Djon skrev:
Hvsi man nu vil se C More HD, skal man så benytte Canal+ godkendte box (Grundig eller Force) og altså ikke Stofas HD box??

De modtagere du nævner til Canal+ er til satellit-modtagelse.

Til Stofa skal du købe en Stofa HD-dekoder box med de passende abonnementer til Stofa Digitale Spejl og Canal+ (C More HD er dog gratis resten af året ved køb af en dekoder).

Link til Telia Stofa

/Lars

Oakdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Hmm

Kan det anbefales at få digital spejel med hd dekoderen "samsungen" ifht til analog signal, da jeg lige har købt et lcd tv.

Er det pengene værd..

oak

Til top Vis Oakdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oakdk

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum