Emne: POWER CORDS ? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Lasse Pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 07 November 2003 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter seriøst lyt på forskellige typer af netkabler er det min klare opfattelse at Jorma er et udmærket netkabel. Sammen med Steen Duelunds netkabel på CDen og Jorma på effekttrinnet er resultatet en klar forbedring i forhold til et standard netkabel. Øget energi i bunden - bedre differentiering af de enkelte instrumenter og bedre gengivelse af rum er min indtryk.
/Lasse
|
| Til top |
|
| |
Peter-AR Udelukket fra forum

Branche medlem
Bruger siden: 08 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 08 November 2003 kl. 01:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lasse,
Dejligt at høre, det var da noget af en erkendelse. Vores netkabel er nemlig lavet af 100000% det samme materiale som Jorma, blot forbedret en hel del med vores fuld skærmet IEC konnektor, samt den fås bl.a. med bakelit schuko-stik.
Mvh,
Peter
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2003 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det da sært at det ikke lyder lige så godt som Jorma!
/Lasse
|
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 08 November 2003 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lasse,
Jeg tror nu ikke du har hørt kablerne i A-B test, eller har du???
Igen, det er 1000000000% det samme kabel vi bruger, men med skærmet IEC, som giver en stor forbedring.
Mvh,
Peter
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
mit anlæg består af Holfi Power 8 - med modificerede overføringskondensatorer á la Steen Duelund, modificeret Holfi Pre8 - DC koblet, Jensen 4 polet, og endelig Modificeret Xaurus CD, igen Jensen 4polet. Varierende kabler, hjemmelavet stift kobberkabel, Steen Duelund og Bertram......og Gamut.
Proceduren var som følger:
- Kombetanterne var Supra LoRad, Steen Duelunds netkabel og endelig ARs netkabel. Der var en mindre forskel på standard netkablet og Supra, Supra virker mere "rolig" - om det er godt eller skidt er her egentlig ligegyldigt. Steen Duelunds kabel gav en ganske markant forskel, mere forkant - flere detaljer. Mens forskellene med ARs kabel var unægteligt mikroskopiske. Og her mener jeg så at HiFi biblens første lov bør gælde - kan du ikke høre forskel....er det sq osse ligemeget!
Hvad grunden til forskellene på Jormas kabel og dit kan jeg kun gætte på - men at der er forskel er uomtvisteligt! Du har selv skrevet meget om at dit kabel er 1000000% lig Jormas, givet sandt mht. lederne, men hvordan har du anvendt skærmen?! Er dit kabel pseudo balanceret - som Jormas?! Du anvender andre netstik - her er der osse forskel. Du har selv plæderet for Schuko, som er udmærkede, det kabel af dit jeg prøvede havde ikke Schuko stik.
Eller kan det være at ICE "støjer" så meget, at et skærmet IEC stik giver forberinger på ARs grej?! Måske?!
/Lasse
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis der er nogen der vil prøve det, har jeg overskud af skærmet netledning til en lav pris. 125 kr meteren for 3 x 2.5 mm
|
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 25 Januar 2004 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gutter,
Denne tråd har nu ligget stille i et godt stykke tid og meget er sket her siden 17. nov. 2003.
Jeg har nu lavet en del prøver på nye power cords. Og jeg skal da godt nok lige erkende at der er blevet fjernet "tæpper" foran lydkilden og der er blevet åbnet op for helt nye dimensioner, der er nu MEGET MERE RO i musikken, MEGET MERE SOUNDSTAGING, alt er meget mere åbent og der er nu endnu mere "hul igennem".
Jeg bruger lige nu to nye powercord modeller, begge har taget lang tid at lave og har kostet en hel del i materialer, absolut de mest kostbare powercords jeg har ejet. De er begge lavet af 99,99% rent flad-valset fin-sølv, og der er hverken brugt teflon eller plastik som isolering, kun på den ene IEC konnektor:
Model A: Et 1,5 meter powercord, som består af 12 meter flad fin-sølv, hvor der er lavet en massiv skærm af fin-sølv.
Model B: Et 1,5 meter powercord, som består af 9 meter flad fin-sølv, som ikke har skærm. I øvrigt med ulovlig IEC uden plastik, så af denne grund kan den ikke anbefales (anden til mit eget brug).
Model A rykker helt vanvittig på vores forstærkere, så meget at alle der ikke har hørt det, simpelthen vil tro det er løgn. Jeg var selv komplet overrasket over denne enorme forbedring, det mener jeg virkelig, tro det eller la' være.
Model B bruger jeg i øjeblikket til CDen. Den kræver åbenbart ikke så meget skærm omkring de aktive power ledninger. Her er også en klar hørbar forskel, men den allerstørstse oplevelse fik jeg med Model A på effektforstærkerne. Jeg vil sige Model A rykker lige så meget, som når man skifter fra et dårligt interconnect kabel til et der er super godt, ja måske endda mere!
At dette virkelig VIRKER, det vil jeg meget gerne demonstrere på vores nye ref. anlæg, som også afslører den allermindste dårligdom i audio kæden. Dette anlæg er så godt som komplet finsølv-wired, sølv-loddet, m.m., ligeledes er plastik/teflon i signal og power vejen reduceret til det mindste. Dette ref. anlæg er nu UDEN nogen form for S- og T-lyde, dette eksisterer ikke mere, og den sidste anelse forsvandt helt med nye powercords lavet af fladvalset fin-sølv.
Lige til sidst: Nogle eksperter mener 95% at lyden fra et super high-end anlæg afhænger af strømkilden.
Eks. kan nævnes det også hjælper en hel del på lyden at bruge en skilletraffo.
Hvad lederne er lavet af eller hvad isolationer er af osv. er evigt ligegyldigt. I dag kan jeg helt klart sige, at materialerne og metoden for hvordan de er viklet betyder ALT. Det kræver dog et super anlæg, før man kan afsløre hvor god performance et netkabel virkelig tilbyder. Hermed sagt det vil være både synd og skam at bruge et dårligt netkabel på et super anlæg.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter-AR! Hvad skal disse kabler så koste? Hvor stort er tværsnittet påd dem? Kan de købes i løbende metermål?
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu gennem det sidste års tid prøvet at lytte til forskellige dyre netkabler.
Disse i prisklassen fra 500 til 5000 kr.
Der er da klart forskel på de medfølgende net kabler og disse, MEN! jeg må indrømme at jeg er helt og aldelse ude af stand til at høre forskel på disse kabler..
Dette uanset hvad udstyr jeg har prøvet at lytte til dem over. ( Linn Klimax, Marklevinson, Densen, Holfi, LcAudio, Electrocompaniet, NAD, Classe mm.)
Der sker en umidelbar forbedring i form af en lille smule bedre dynamik, støre renhed i lyden, og mere stabilt og precist perspektiv..
MEN! dette bliver i mine øre ikke bedre om man anvender et til 500 kr eller et til 5000 kr!! forbedringen sker når der skiftes fra alm. net kabel til et specielt ( bedre kabel ) men her efter sker INTET!!.
Jeg har opnået samme gode resulteter og forbedringer med alm skærmet NKT. instalations kabel!.. ( hvad jeg derfor selv anvender nu!! )...
Om jeg anvender et netkabel til 5000 kr. eller NKT. PKA. 1,5 kablerne med RF. stoppers i begge ender, jeg har lavet.. er ikke hørbar uanset hvad udstyr og hvor jeg prøver det!... forbedringen er den samme over alm. medfølgende net kabel.. og her efter sker der ikke mere!!..
SÅ igen!! min mening ( dikteret af mine øre!!) er at alt andet end eks et godt Supra net kabel til små 500 kr. eller et hjemme gjort NKT. skærmet instalations kabel, er spild af penge, indbilning, psyko akustik, voodoo og gøjl!! samt ikke mindst salgs gimmik og et forsøg på at flå endnu flere penge op af lommerne på os kunder....
Jeg kan ihvertfal ikke høre forskellen når først den første forbedring over alm. 0,75 mm. uskærmet netkabel der som regel med følger er skiftet med noget lidt bedre..
Der er forberding at hente ved netkablerne! men konklutionen er at KUN TIL EN HVIS GRÆNSE!!.. der over er fup! og indbildning!!..
Spar jeres surt optjente penge og anvend noget godt skærmet 1,5 mm. NKT kabel!.. Det bliver ikke bedre!!
( Dog fås en lille hørbar forbedring ved at anvende RF. stoppers!!)
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
Det kræver dog et super anlæg, før man kan afsløre hvor god performance et netkabel virkelig tilbyder. Hermed sagt det vil være både synd og skam at bruge et dårligt netkabel på et super anlæg. |
|
|
Har lige været til net-kabel-demo ved SK-Sound i Vejle. Det var NO-netkabler der blev demonstreret, og det er 3 slags der er tale om: Shiva - Vishnu og Valhalla. Der blev kun skiftet netkabel i cd-spilleren, og vi startede med at lytte til et alm. netkabel. Efter lytning blev der skiftet til Shiva. Senere Vishnu og afsluttende lyttede vi på Valhalla.
Konklusionen var klokke-klar: bedre lyd for hvert trin vi lyttede på, helt frem til Valhalla.(og der blev kun skiftet netkabel, intet andet ).
Lignende erfaring har jeg selv gjort på eget anlæg, så der er bestemt lydforskel på de enkelte net-kabler............
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
SÅ igen!! min mening ( dikteret af mine øre!!) er at alt andet end eks et godt Supra net kabel til små 500 kr. eller et hjemme gjort NKT. skærmet instalations kabel, er spild af penge, indbilning, psyko akustik, voodoo og gøjl!! samt ikke mindst salgs gimmik og et forsøg på at flå endnu flere penge op af lommerne på os kunder....
|
|
|
HVis du ikke kan høre forskel på et Supra LoRad og et Jorma kabel burde du droppe din HiFi hobby. Dine påstande er useriøse!
Undskyld de hårde ord - meeeeeen du er ude på et skråplan med brunt sæbe...
/Lasse
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan sgu ikke høre en skid forskel på de net kabler !!!
Jeg kan høre forskel på et medfølgende skod net kabel og et bedre af slaksen!!
Men om det er Jorma ( som jeg har prøvet!!) eller det PKA 1,5 NKT kabel med RF stoppers jeg selv anvender!.. kan jeg overhoved ikke høre forskelle på!!..
KUN AT DET BLIVER KLART BEDRE NÅR DER SKIFTES FRA ET ALM. NET KABEL OG TIL ET AF DISSE ( UANSET HVILKE!!)
( og det uanset om det er på mit udstyr eller over noget Linn / Densen eller marklavinson!!)
Og det er nok ik fordi jeg ikke kan høre!! jeg kan da høre store forskelle på signal kabler og endda småting som forskellige phono stik!! såååå...???
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Jeg kan sgu ikke høre en skid forskel på de net kabler !!!
|
|
|
Jammen det kan jo være en fordel, ikke mindst økonomisk....
Men at der er forskel, hersker der ingen tvivl om........!
|
| Til top |
|
| |
bole Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm hvad med de 5-10 meter - eller hvor meget I nu har - installationskabel fra målerskabet til stikket på væggen? Hvis man bruger så meget energi på at finde det rigtige kabel til de sidste 1 1/2 meter fra stik til anlæg, så kan jeg ikke forstå at man ikke først får udskiftet installationskablet??? Hvis det er ligemeget eller ikke vigtigt, så burde det da være tilstrækkeligt, at bruge samme slags installationskabel til det sidste stykke vej hen til anlægget. Jeg har ikke hørt de her vidunderkabler, men metoden man benytter virker bare ikke logisk på mig.
|
| Til top |
|
| |
hifreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja du siger noget der det har også undret mig lidt de skal da også udskiftes ellers hjælper det hele da en hat eller ? __________________ /hifreak
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
bole skrev:
|
Hmm hvad med de 5-10 meter - eller hvor meget I nu har - installationskabel fra målerskabet til stikket på væggen? Jeg vil tro at det har det fint, og er ganske brugbart. Men måske et direkte træk til analog og et andet til digital vil gøre en forskel.????
Hvis man bruger så meget energi på at finde det rigtige kabel til de sidste 1 1/2 meter fra stik til anlæg, så kan jeg ikke forstå at man ikke først får udskiftet installationskablet??? Se ovenstående, men jeg kan heller ikke forstå hvorfor netkabler har indflydelse, men det har de...........Du kunne jo prøve at gøre dig erfaring.................
Hvis det er ligemeget eller ikke vigtigt, så burde det da være tilstrækkeligt, at bruge samme slags installationskabel til det sidste stykke vej hen til anlægget. Jeg tror ikke det er helt lige meget om man bruger installationskabel eller de nyudviklede netkabler. Den tekniske side kender jeg ikke, men prøv selv at gøre erfaringer.............
Jeg har ikke hørt de her vidunderkabler, men metoden man benytter virker bare ikke logisk på mig.
Umiddelbart er der ingen logik, og der er åbenbart ingen reel teknisk forklaring. Men effekten er uomtvistelig, så jeg kan kun anbefale dig at prøve......
Diskussionen minder en smule om ht-kablers indflydelse, som foregik mange år tilbage........................... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 28 Januar 2004 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Peter-AR skrev:
Det kræver dog et super anlæg, før man kan afsløre hvor god performance et netkabel virkelig tilbyder. Hermed sagt det vil være både synd og skam at bruge et dårligt netkabel på et super anlæg. |
|
|
Har lige været til net-kabel-demo ved SK-Sound i Vejle. Det var NO-netkabler der blev demonstreret, og det er 3 slags der er tale om: Shiva - Vishnu og Valhalla. Der blev kun skiftet netkabel i cd-spilleren, og vi startede med at lytte til et alm. netkabel. Efter lytning blev der skiftet til Shiva. Senere Vishnu og afsluttende lyttede vi på Valhalla.
Konklusionen var klokke-klar: bedre lyd for hvert trin vi lyttede på, helt frem til Valhalla.(og der blev kun skiftet netkabel, intet andet ).
Lignende erfaring har jeg selv gjort på eget anlæg, så der er bestemt lydforskel på de enkelte net-kabler............
|
|
|
LOLLL jeg var der også og jeg er ikke enig, jo der var en forandring mellem de 3 kabler men om det var til det bedre ? NEJ og NEJ
Den kære tester var så vendlig at spille MANGE forskellige plader og det samme skete på alle pladerne mere lyst rum / klarhed og større rum. Problemet her i var at forskellene blev mindre og det var det samme som de kabler gjorde ved musikken, kedeligt efter min mening, med alle plader ved man hvordan lyder på forhånd. Det er altså ikke alle plader det har fimset velopløst fin rum diskant og lille stram bas der er plader men tung tør bas og trykket rum og smalt perspektiv. Denne demo viste at folk vil snydes og fordi en DYGTIG sælger siger at det kan selv en DØD høre så tror HIFI folkene på det. Men oki hvis det er det samme snask man vil smøre på alle sine plader så må man gerne.
Egentlig ærgeligt for det var EBEN jeg kom for at høre så nu smutter jeg skiseme til Ålborg for at lytte X-4 om 14 dages tid.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2004 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
gl.jas skrev:
Peter-AR skrev:
|
|
|
|
|
LOLLL jeg var der også og jeg er ikke enig, jo der var en forandring mellem de 3 kabler men om det var til det bedre ? NEJ og NEJ
Egentlig ærgeligt at du ikke formår at høre forbedringerne, når du nu havde bevæget dig til Vejle.
Problemet her i var at forskellene blev mindre og det var det samme som de kabler gjorde ved musikken,
Forskellene blev absolut ikke mindre.Og der blev bestemt ikke mindre musik. Din slutning nærmer sig vrøvl. Men igen lyder det ganske bestemt somom du havde draget konklusioner før du ankom !!!
kedeligt efter min mening, med alle plader ved man hvordan lyder på forhånd. Det er altså ikke alle plader det har fimset velopløst fin rum diskant og lille stram bas der er plader men tung tør bas og trykket rum og smalt perspektiv. Denne demo viste at folk vil snydes.
Denne sidste bemærkning ligger på grænsen til u-begavethed. Der er vel ingen grund til at udstille egen begrænsning så åbenlyst. Som nævnt flere gange, specielt til dig, kan vi andre altså udmærket selv bedømme og tage stilling............
og fordi en DYGTIG sælger siger at det kan selv en DØD høre så tror HIFI folkene på det. Men oki hvis det er det samme snask man vil smøre på alle sine plader så må man gerne.
Egentlig ærgeligt for det var EBEN jeg kom for at høre så nu smutter jeg skiseme til Ålborg for at lytte X-4 om 14 dages tid.
DET VAR EBEN DU HØRTE PÅ HELE AFTENEN. LIGE FRA DEN ALLERMINDSTE MODEL TIL X3.....................
VAR DU OVERHOVEDET TIL STEDE ???????????????? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 28 Januar 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Jonas bojer skrev:
gl.jas skrev:
Peter-AR skrev:
|
|
|
|
|
Egentlig ærgeligt at du ikke formår at høre forbedringerne, når du nu havde bevæget dig til Vejle.
Problemet her i var at forskellene blev mindre og det var det samme som de kabler gjorde ved musikken,
Forskellene blev absolut ikke mindre.Og der blev bestemt ikke mindre musik. Din slutning nærmer sig vrøvl. Men igen lyder det ganske bestemt somom du havde draget konklusioner før du ankom !!!
kedeligt efter min mening, med alle plader ved man hvordan lyder på forhånd. Det er altså ikke alle plader det har fimset velopløst fin rum diskant og lille stram bas der er plader men tung tør bas og trykket rum og smalt perspektiv. Denne demo viste at folk vil snydes.
Denne sidste bemærkning ligger på grænsen til u-begavethed. Der er vel ingen grund til at udstille egen begrænsning så åbenlyst. Som nævnt flere gange, specielt til dig, kan vi andre altså udmærket selv bedømme og tage stilling............
og fordi en DYGTIG sælger siger at det kan selv en DØD høre så tror HIFI folkene på det. Men oki hvis det er det samme snask man vil smøre på alle sine plader så må man gerne.
DET VAR EBEN DU HØRTE PÅ HELE AFTENEN. LIGE FRA DEN ALLERMINDSTE MODEL TIL X3.....................
VAR DU OVERHOVEDET TIL STEDE ????????????????
|
|
|
|
|
|
Hejsa
Hihi jo jeg var der og jo jeg så godt det var EBEN vi spillede på men hørte dem ikke for alt var tilsnasket med NO snask. Jeg var der til efter midnat og fik sælgeren til at indrømme følgende.
Jonas spørger: De NO kabler har jo så meget betydning for lyden at de Eben højtalere faktisk i virkeligheden er totalt elendige højtalere hvis det ikke var for den gode lyd No kablerne laver.
Sælgeren svare: Ja du her ret.
Jeg spurgte lidt ironisk han svarrede lidt i sjov men pointen er klar de ved da godt hvad de kabler gør ved lyden og det er jo derfor han siger at et lille anlæg til 20.000kr kan slå alle andre f.eks. Krell eller ML til 1 million hvis blot det har NO kabler.
No kablerne gør noget meget specielt ved lyden som jeg nu har hørt op til flere gange og det er det samme som sker lige meget om det er på mit Linn, Densen, Denon, Daner, Nad, Cyrrus, Primære, Naim og så husker jeg vist ikke flere jeg har hørt NO på.
1) Dynamik, Mange tror dynamik er når anlægget skal spille højt men lagde du mærke til at niveauet i musikken altid var højt og det aldrig var stille stunder eller pauser i musikken ? dynamik er for mig forskellene i de forskellige passager i musikken fra hvor der er helt still til det går helt afmok ? Ja det anlæg med No kablerne spillede meget ud i hovedet men det var dynamisk set meget det samme som skete på alle pladerne. Nogle plader er faktisk meget tilbagelænet og afslappende hvilket ingen af de plader vi hørte var, faktisk meget øre larm og det sang i mine øre i 1-2 dage efter lige som når man har været på diskotek.
2) Sammenhænge, er blev musikalsk set ikke forbedret en dyt i de kabler. Der blev ikke flere sammenhænge i musikken jo dyre kablet blev men måske heller ikke færre. Men tydeligt var det da han gik fra det sorte kabel og til NO der skete der virkelig noget. Havde jeg fået 10 minutter med jer kunne jeg vise at det sorte kabel kunne vise større forskelle i musikalitet og sammenhænge end det NO kabel. Forskellene blev ikke så tydelige mellem NO kablerne som fra det sorte kabel, hvilket viser at No kablerne gør noget bestemt men det bliver svære for dem at gøre det bestemte i samme grad jo dyre kablerne bliver.
3) Forskelle generelt, dette var meget skuffende og nogle af pladerne har jeg hørt før og aldrig har jeg hørt en så ensformig tolkning af stemmerne på mennesker som med disse NO kabler. Sangerne var til malet med en bestemt klang som kan virker velopløst men jeg kalder det tyndt og fimset, selv ham manden med den dybe sangstemme blev drejet. Denne endrejning gør at f.eka. sangstemme ligger på et bestemt leje og derfor er melodi linjen fladet ud og stemmerne gør ikke så dybt og ikke så højt.
Men hvis folk vil have NO lyden så spar da på anlægget og køb kablerne så får i NO lyden der er ingen grund til at smide mange penge i Anlæg når det er NO lyden i går efter.
Jeg have med vilje taget en HIFI lytter med og i bilen hjem var han MEGET imponeret. Jeg spurgte ham om han ikke bekymrede sig om at musikken kom ud på sammen måde på alle pladerne og der ikke var musikalske forskelle som tempo, rytme skift, samt melodi i bassen slet ikke var tilstede ? han svarede Jo det tænkte han ikke lige på da salgs snakken var så formidabel.
No gør noget bestemt ved pladerne og det er det samme på alle plader og det er altså for kedeligt for mig jeg vil have forskelle. Typisk viser han hvad kablerne gør ved lyden men ikke hvad de gør for musikken. Han bad os slet ikke om at lytte forskelle mellem pladerne men lytte hvad rum kablerne tilførte og hvilken ”klarhed”
Lyt Elektrostater de gør også noget bestemt ved lyden på en lidt anden måden men også her en ensretning.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
gl.jas skrev:
Jonas bojer skrev:
gl.jas skrev:
Peter-AR skrev:
|
|
|
|
|
VAR DU OVERHOVEDET TIL STEDE ????????????????
|
|
|
|
|
|
Hejsa
Hihi jo jeg var der og jo jeg så godt det var EBEN vi spillede på men hørte dem ikke for alt var tilsnasket med NO snask. Jeg var der til efter midnat og fik sælgeren til at indrømme følgende.
Jonas spørger: De NO kabler har jo så meget betydning for lyden at de Eben højtalere faktisk i virkeligheden er totalt elendige højtalere hvis det ikke var for den gode lyd No kablerne laver.
Sælgeren svare: Ja du her ret.
Jeg spurgte lidt ironisk han svarrede lidt i sjov men pointen er klar de ved da godt hvad de kabler gør ved lyden og det er jo derfor han siger at et lille anlæg til 20.000kr kan slå alle andre f.eks. Krell eller ML til 1 million hvis blot det har NO kabler.
No kablerne gør noget meget specielt ved lyden som jeg nu har hørt op til flere gange og det er det samme som sker lige meget om det er på mit Linn, Densen, Denon, Daner, Nad, Cyrrus, Primære, Naim og så husker jeg vist ikke flere jeg har hørt NO på.
1) Dynamik, Mange tror dynamik er når anlægget skal spille højt men lagde du mærke til at niveauet i musikken altid var højt og det aldrig var stille stunder eller pauser i musikken ? dynamik er for mig forskellene i de forskellige passager i musikken fra hvor der er helt still til det går helt afmok ? Ja det anlæg med No kablerne spillede meget ud i hovedet men det var dynamisk set meget det samme som skete på alle pladerne. Nogle plader er faktisk meget tilbagelænet og afslappende hvilket ingen af de plader vi hørte var, faktisk meget øre larm og det sang i mine øre i 1-2 dage efter lige som når man har været på diskotek.
2) Sammenhænge, er blev musikalsk set ikke forbedret en dyt i de kabler. Der blev ikke flere sammenhænge i musikken jo dyre kablet blev men måske heller ikke færre. Men tydeligt var det da han gik fra det sorte kabel og til NO der skete der virkelig noget. Havde jeg fået 10 minutter med jer kunne jeg vise at det sorte kabel kunne vise større forskelle i musikalitet og sammenhænge end det NO kabel. Forskellene blev ikke så tydelige mellem NO kablerne som fra det sorte kabel, hvilket viser at No kablerne gør noget bestemt men det bliver svære for dem at gøre det bestemte i samme grad jo dyre kablerne bliver.
3) Forskelle generelt, dette var meget skuffende og nogle af pladerne har jeg hørt før og aldrig har jeg hørt en så ensformig tolkning af stemmerne på mennesker som med disse NO kabler. Sangerne var til malet med en bestemt klang som kan virker velopløst men jeg kalder det tyndt og fimset, selv ham manden med den dybe sangstemme blev drejet. Denne endrejning gør at f.eka. sangstemme ligger på et bestemt leje og derfor er melodi linjen fladet ud og stemmerne gør ikke så dybt og ikke så højt.
Men hvis folk vil have NO lyden så spar da på anlægget og køb kablerne så får i NO lyden der er ingen grund til at smide mange penge i Anlæg når det er NO lyden i går efter.
Jeg have med vilje taget en HIFI lytter med og i bilen hjem var han MEGET imponeret. Jeg spurgte ham om han ikke bekymrede sig om at musikken kom ud på sammen måde på alle pladerne og der ikke var musikalske forskelle som tempo, rytme skift, samt melodi i bassen slet ikke var tilstede ? han svarede Jo det tænkte han ikke lige på da salgs snakken var så formidabel.
No gør noget bestemt ved pladerne og det er det samme på alle plader og det er altså for kedeligt for mig jeg vil have forskelle. Typisk viser han hvad kablerne gør ved lyden men ikke hvad de gør for musikken. Han bad os slet ikke om at lytte forskelle mellem pladerne men lytte hvad rum kablerne tilførte og hvilken ”klarhed”
Lyt Elektrostater de gør også noget bestemt ved lyden på en lidt anden måden men også her en ensretning.
|
|
|
Den sang, har du sunget et utal af gange , og den er bestemt ikke blevet bedre....... Det er ved at være umuligt at finde seriøs forskel på dine indlæg. Hele tråden er desværre på vej i det sædvanlige snask.
P.S. god fornøjelse med X4
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|