Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 15:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Det digitale mareridt ødelægger sanserne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 22
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 17 November 2005 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

najs.n.kewl skrev:

Underlig tråd - mildt sagt.

Hvis man ser bort fra at hjernen og sindet tager alvorlig skade af digital lyd, så handler musik vel om én ting - at nyde - digital, analog, biligt eller dyrt anlæg underordnet.

Havde jeg nægtet alt der var digitalt, så ville jeg ikke have noget musik på mine daglige cykelture, og det er sq ren livskvalitet for mig at have "u-ren" musik fra den lille ipod i ørene når jeg cykler.

Jeg ville ALDRIG NOGENSINDE have lyttet til så meget forskellig musik om det ikke var for u-ren mp3... Mange af de mp3 sange/album jeg har, er skyld i største delen af min cd samling.

nåh men for at komme lidt tilbage til emnet, alt det her vås med at vi mister evnen til at gennemskue den dårlige kvalitet på digitale medier er sq da fis i en hornlygte. En af mine veninder afholdte en koncert for nogle dage siden, ikke et sted på størelse med kb hallen men sådan en relativt småt og hyggeligt sted, hvor man havde mulighed for at lytte, og det syntes jeg lød skide godt.... når jeg så sidder derhjemme og lytter til denne helvedes opfindelse til cd, og syntes at de samme numre også her lyder skide godt, bliver jeg så til en blind slave af den digitale forbandelse??

Og den seriøse hifi gut ville med sikkerhed kunne sige at der mangler lidt bund her og lidt dybde der..... men betyder det noget?? jeg har begge dele, og føler mig ikke snyt af cd'ens gengivelse.

Det jeg mener er bare, at hvis man er villig til at gå i hellig krig over det her digitale halløj, så har man sq da glemt hvad det går ud på at lytte til musik, nemlig at skabe den dejlige følelse i maven der gør at man lukker sin øjne og nyder. og ja, det kan da være svært at nyde hvis det lyder af H til. Og med fare for at støde nogen, så bruger folk for meget tid på at lytte efter fejl og mangler ved anlæg i stedet for at nyde hvad det har at byde på... men når man ude i de ting den her tråd handler om, så har man sq et seriøst problem med at nyde...

Jeg tror at så længe folk ikke lever med et digitalt implat i øret der står alt hvad vi hører, så længe der er koncerter og så længe vi alle har forskellige stuer og ører, så er der ingen fare for at verdens fremtidige mennesker mister noget. 

Til sidst vil jeg gerne give toft ret, det sprog der bliver brugt af trådens fader, tror jeg kun gør det endnu sværere at starte en debat, det er sq trælst og irriterende at læse. Virker som en sludder fra folketinget, hvor man fyer en masse gejl af med smarte ord, for at lyde smart og klogere end resten, og her samtidig undgå at komme med noget konkret folk kan forholde sig til.      

Og var det ikke også i dette forum der engang kom et citat på banen mht til hjælp of forståelse af andre?? noget med at for at kunne hjælpe andre til at forstå, så kræver det at man har evnen til at sætte sig i deres sko, og det er langt fra tilfældet med det sprog, du får da ALDRIG nogen som helst herinde til at se tingene fra din side, før den dag du snakker forummets gængse sprog ( alm dansk )

Som sagt respekter jeg til hver en tid en anden holdning, men denne her tråd og dens emne kommer til at tage  et godt stykke tid at fremlægge og efterhånden som vi kommer frem, vil du blive i stand til at se pointerne, som der vitterlig er. det er ikke for sjov skyld at jeg går så grundig, men også langsom, til værks. Sproget er i nogle afsnit naturligvis præget af fagbegreber og jeg har sagt tidligere i tråden at jeg gerne giver et svar på enkelt begreber og forståelsesmæssige forhold, så er du i tvivl om noget, så spørg.

Iøvrigt er der ikke tale om hellig krig, tværtimod...der er tale om emancipation indenfor sanseapparatet.

At du taler om at du bliver underholdt til trods for en , som du beskriver det, ret ringe lyd, har en langtidsvirkning, der først viser sig senere.

Men jeg opfordrer dig til at følge med i debatten her...thi der kommer en del indlæg fra min hånd den næste tid, da emnet kræver tid og omhyggelighed.

Det er således, på trods af dit forsøg på at reducere denne debat til at "bare man selv i nuet føler sig underholdt, så er alt godt", ikke en rimelig antagelse

Jeg vil fremvise et andet resultat: at det ikke er ligegyldig hvordan sanserne underholder sig selv.

Til top Vis Analogical's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogical

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 November 2005 kl. 01:51 | IP-adresse registreret  

Godt skrevet najs.n.kewl
Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Sendt: 17 November 2005 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

Sig mig engang

Hvad snakker du om. emancipation indenfor sanseapparatet

Du er for langt ude.

Godnat.

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 November 2005 kl. 02:21 | IP-adresse registreret  

Halløsa i mareridtet Analogical/Antisilver/AntiAlting

Undertegnede sürhling har læst samtlige af dine indlæg, og medens nogle af disse kan forekomme relativt inspirerende, så virker det også som om, der udkvædes fra en form for nostalgisk og retrospektivt vacuum

Som dannelseskriterium er jeg ganske enig. Og det virker da også som om, det er i netop det nævnte kriterium, at den døde køter ligger begravet.

Mens dette umiddelbart er en opgave for forældrene, der i dag sjældent har eller tager den nødvendige tid sammen med deres poder, da de har hovedet for langt oppe et vist sted på sig selv til at kunne se nødvendigheden, så kunne der måske også appelleres til "musikundervisningen" i de danske skoler?

Jeg har tidligere harcelleret over den manglende danske musikkultur, der groft sagt begrænser sig til 555 Sange og Den Danske Højskolesangbog. Sikke dog en vægtig dannelsesbagage at give den kommende generation, host-host

Nå, det var det om digitalis universalis, vi kom fra...

I min egen og helt personlige jagt på en god afløser for vinylen, har jeg igennem nogle år været i clinch med mere end 100 CD afspillere over det ganske land.

Og her er blot en lille smule af erfaringerne:

Opmærksomheden bør måske i højere grad rettes mod SACD, end mod standard Red Book CD.

Som kender og nyder af den naturlige instrumentklang har jeg måtte konstatere, at SACD besidder en manglende sonorisk tyngde. Instrumenterne har ganske enkelt ikke den samme robusthed i klangspektret, set i forhold til vinyl, CD og det virkelige liv. SACD er med andre ord en ganske død og helt formuldet sild i min bog

Det være sig så, hvad det er.

Sagt lige ud af posen og uden omsvøb: At der ikke skulle findes CD afspillere, der kan konkurrere med selv halvgustent dyre vinyl setups, er ganske enkelt noget fordomsfyldt vås, der kun har sandhed i fordums tider. Basta og alt det dér

Ser man teoretisk på sagen, så har vinyl da en fordel som værende et analogt medie.

Men - og der er nogle store men'er her - gengivelsen bliver altså ikke bedre, end optagelsen og den øvrige produktion tillader.

Vinylskiven er samtidigt et tilgivende medie, der formidler en tilpas mængde sovs og kartofler til yndere deraf. Misforstå mig ikke, jeg kan skam godt lide vinyl

Forskellene understreges af, at digitale indspilninger stiller helt anderledes krav til f.eks. mikrofonplacering samt den øvrige elektronik og produktion i øvrigt. Mastering er også blevet mere kritisk, har jeg hørt. Det kunne eksempelvis tyde på, at (gode) digitale optagelser er mere afslørende, end analoge ditto. I hvertfald har jeg aldrig hørt mere jeg-skal-komme-efter-dig-hul-igennem, end på gode digitale mastere. Og jeg har gennem årene trods alt hørt en del fra begge lejre. Skæbnen for det færdige resultat synes derfor at ligge i mastering processen, såfremt optagelsen vel at mærke er 10-4. Hvis nogle har andre erfaringer, så spyt endelig ud.

Og lad os blot fortsætte den usminkede snak... Vinylreproduktion har en stærk tendens til at være romantiserende, grænsende til det melankolske. Sammen med en flaske veltempereret Arnbitter (eller til nøds en god slotsaftapning) kan dette jo virkelig sætte gang i det indre emoticon. Og tilsættes der yderligere flasker i form af den strømførende slags, så må selv den mest forhærdede husmoder ud og vride trussen

For at give blot nogle få eksempler, så lyder denne hersens fætter f.eks. nærmest frygteligt "analog" i forhold til det meste andet CD-afspiller-bras:

- har du hørt den?

Den næste, der her og en gang med tiden kommer indendøre, såfremt den lyder, som anmelderne enstemmigt udmelder, er denne her:

- har du hørt den...?

Og der findes efterhånden en hel håndfuld mere af slagsen derude.

Med dannet CDhilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 November 2005 kl. 02:37 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Analogical

Det er jo bare en fortsættelse af den gamle tråd med flygtige og totalt rundfarende forklaringer. Det minder mig lidt om en surround tale der går i selvsving igen.
Jeg tror egentligt ikke der er nogen der har lyst og energi til 40 sider på få dage om det der.

Den der med at du beder os om at have tålmodighed, når du straks går over i mere konkrete forslag - det hedder repeat knappen sidder fast - sorry.

Kom nu bare ned til os andre og lyt til noget godt CD musik eller kast dig over en god LP, så kan vi drøfte lidt om det gennemgående i et godt setup og dets omgivelser, men du læger ud med at indvie os i dit setup og måske nogle billeder, som så mange andre gør, så tager vi udgangspunkt i det.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Hej Toftdahl...

Anal Ogical er vist en meget frelst prædikant. Så du kan godt opgive. Alene det, at vi er nødt til at "bortvende" os fra den digitale lyd...

Hva' gi'r De mig Fru Heilbuth...bortvende! Herregud...

Hilsen

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 November 2005 kl. 05:58 | IP-adresse registreret  

MHansen; topik er engelsk (topic) og betyder bare emne! Og det hedder rigtigt nok synaps!

Antisilver/analogik/anti-alting; er du lige startet som "freud-analytiker"?

Hvor meget du end ønsker at dit fakultet har ret i sine antagelser; så er der ikke skyggen af bevisførelse i det du siger/skriver!

"Skiden"skabens udlægning af sindet er mere end mangelfuld og så kan man lave nok så mange målinger af hjernen!

Så længe de ikke har fundet de 6/7 intelligenser/fokuseringsplaner, men "bare" opdeler de 4 laveste planer i endnu flere, så selv Freud ville tabe koncentrationen, så er de for dumme til mig!

Det næste bliver vel et psycopharmica, som udbedrer de manglende/forkerte synaps og pandelapsforbindelser ved overdreven brug af digital-lyd?!

Set ud fra et lægmand/audiophilt synspunkt er musikreproduktion via LP-plade heller ikke særligt analogt, og med analogt mener jeg ens med virkeligheden! Tænk bare på "stereo/større rumlighed", RIAA (og dermed fasefejl) og dybbas i mono!

Næh, vi vil tilbage til voksrullen, hvor en kaktus-nål ridser den modtagne frekvens, så er det analogt, men er det så "hifi"? Tråd-optageren da så?

Som G&S så rigtigt skriver, så findes der et hav af CD-afspillere hvor jitter ikke er et problem og som har en ganske habil lyd, der ikke står tilbage for en "gramse-fon" til nogenlunde samme pris!

Kun én ting bekymrer mig; det er ungdommens opfostring med komprimeret musik, ja selv billeder. De får et chok den dag de hører "virkeligheden", måske de endda bliver rigtigt "hifi"-interesserede, når de første chok-bølger har lagt sig, måske!

Nåjah; et godt råd ville være, at du "glemte" dine fremmedord og fandt synonymer af den mere gængse slags, så kunne flere måske være med til at give dig oralt/auralt modspil!

Mennesker? De er i allerfald klogere end fisk!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 November 2005 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Halløjsa Anti-logical!

Dine bønner er blevet hørt. CD'en er død:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=31614

Må jeg foreslå at denne tråd lukkes, og vi i stedet starter en ny: "Automobilet er hestevognen klart underlegen!"

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 17 November 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Hej Analogical
du sku komme hjem til mig en aften
så ku du evt lytte til noget af mit psygoa trance som er lavet på en computer
og så ku vi jo høre det over min højt elskede   tact tda2200 digital satan afspillet via en cd helveds maskine
du ville sikkert nok vride og opføre dig som den lille pige i the exorcist når fader ralf kaster med helligt vand og citere fra biblen
var det noget
ej den var måske lidt spas men tror mig det er ret svært at beherske sig
Til top Vis harmonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harmonic

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 November 2005 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

*harmonic* LOL

Men det bringer egentlig et andet spørgsmål frem.

Hvilken musik skal der optimalt lyttes til?

Kan man lytte til elektronisk musik frembragt på vinyl?

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 17 November 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Analogical,

Jeg skal ikke stille mig til dommer over om trådens indhold, blot konstatere at debatten enten går i tomgang eller løber af sporet, hver gang der er tilløb til blot en antydning af substans. Det kan imidlertid ikke tilskrives en person, men alle der kommer med udfald i forskellig retning.

Til mit forehavende: Analogical ... jeg vil gerne opfordre dig til at starte en tråd om hvordan man opnår god analog lyd. Det lader til at du har en masse erfaringer du kan glæde os andre med. Håber du tager handsken op ...

God fornøjelse med resten af debatten i denne tråd!

SATMIT

Jakobf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Sendt: 17 November 2005 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:

JacobF skrev

Vores uenighed var langt mere simpel end en filosofisk debat

Det er muligt at JacobF mener dette. Jeg mener imidlertidigt at den debat, der var og kommer til at pågå i enhveer henseende overgår simpel filosofisk emperi etc. og mit mål er følgelig at fremvise et fantastisk resultat, der vil revoltuionere måden vi anskuer digitalt produceret musik på, idet hjernen jo præges direkte negativt af denne lydform, hvilket nødvendiggør en meget kompleks stillingtagen, der, som sagt,rækker væsentlig ud over den kanteistiske filosofitradition, som JacobF er opslugt af.Men lad nu dette ligge. Imorgen kommer første indlæg fra min hånd: det introducerende indlæg til min topik

Det er fint nok, at du ikke vil underlægges de almindelige spilleregler for videnskab, men så kan du  heller ikke forvente, at vi (eller nogen andre) vil eller kan acceptere dine påstande som videnskabelige. Det betyder også, at der er grænser for, hvad du kan påstå: Du kan ikke komme med videnskabelige medicinske påstande og derefter afvise at dokumentere disse, som er normen indenfor den medicinske videnskab.
Du kan ikke postulere, at dine udsagn har videnskabelig sikkerhed og samtidig nægte at komme med videnskabeligt belæg.
Så er du ganske simpelt en charlatan.
Iøvrigt, så hedder det kantiansk og nej, jeg er ikke kantianer, hvilket du burde vide, hvis du havde læst og forstået Kant.
Til top Vis Jakobf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobf

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 November 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:
Analogical ... jeg vil gerne opfordre dig til at starte en tråd om hvordan man opnår god analog lyd. Det lader til at du har en masse erfaringer du kan glæde os andre med. Håber du tager handsken op ...

SATMIT

Se det synes jeg lyder som en god ide, det ville jeg ihvertfald kunne få noget ud af, modsat den her diskussion... Hvis man læser lidt, så ligner det en "Battle" mellem 2 sproglige gymnasielever med hver deres fremmedords ordbog.

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

Kanske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Sendt: 17 November 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:

FØRSTE AFSNIT :

PROLOG

en introduktion i sanseapparates udvikling på baggrund af en neuropsykologisk(jf Luria)-neurokritisistisk[jf.Richard Avenarius)topik, der søges belyst udfra ætiologisk tilgang med en specifik beskrivelse af digitallydens mulige somatiseringsproces i synapsestrukturenes matrixliggørelse indenfor de første 20 leveår. Hvilket er helt analog med at ville undersøge, på pseudo videnskabelig basis, hvorledes hjernen ændre sig og derved tager skade ved at huske. 

------------------------------------------------------------ --------------------

de introducerende betragtninger hvad angår topik vil for overskuelighedens og forståelighedens skyld tage sit afsæt i en beskrivelse af den ætiologi, der kendes fra psykoanalytisk videnskab, hvor det oprindelige spæde barn gennemgår en revolutionerende udvikling over tid, der tillige er kendetegnet ved bestemte faser, hvor barnets bevidsthed el. rettere særlige fokuseringspunkt er kendetegnet ved en bestemt modtagelighed på et givent tidspunkt.Eksempelvis gennemløber barnet fra omkring dets ½ leveår sin narcissistiske udvikling, der,om det går godt, udmønter sig i en konstruktiv overjeg'sdannelse og om det går skidt medfører de velkendte narcissistiske forstyrrelser, hvoraf et eksempel herpå er *borderlinepersonligheden*. For det første er den empiriske sammenhængen mellem de teoretiske begreber overjegs konstruktion, narcissitiske fase, og borderlinepersonlighed aldrig fastslået, for det andet er det ingen væsentlige komparative elementer mellem en celles biologiske udvikling/forandring og psykologisk terori. 

På samme vis gennemgår hver enkelt sans en udvikling over tid,(må vist siges at være et forvrøvlet postulat) der ud fra et ætiologisk synspunkt gennemgår en udvikling, der,omend ganske vist på celleniveau, ændrer hele den grundstruktur i synapseforgreningerne såvel kvalitativt som kvantitativt, der nødvendiggøres af den i det enkelte subjekts *normale* udvikling for at, via inddragelsen af stadigt mere komplekse synapseforgreningers output, der baseres på nærmest *kompensatorisk-ubevidst*hjernelogik, at blive i stand til primært genkendelse af ydre stimuli med en successivt automatiseret perceptiv tilgang til lignende stimulityper.( ja, kejserens nye klæder. Magen til ordgjel skal man lede temmelig længe efter - så på den måden indeholder sætningen en kvalitet - desværre også den eneste)

Dette her bliver hurtigt..(kan jeg se!!) ganske kompleks(det er i virkeligheden meget enkelt; lyden og dens virkning, set fra en hjernes og et øres biologiske synsvinkle, er den sammen, uanset om den er frembragt digitalt eller analogt - sorry but thats the fact)  og jeg skal skynde mig at sige, at jeg straks, det bliver muligt, vil inddrage CD mediets rolle her!!

--<det må være nok for idag. Ha det godt derude,

Til top Vis Kanske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kanske

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Sendt: 17 November 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Anallogical

SNIP

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Uværdigt...

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 17 November 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:

Andet afsnit

I første del betragtedes visse forhold om topik og der blev draget en parallel imellem den psykoseksuelle udvikling og de forstyrrelser en uheldig udvikling rummer og  udviklingen i den enkelte sans, idet det var underforstået, at der var tale om helt sammenlignelige udviklingsmæssige forhold.

Nu går jeg skridtet videre og inddrager endnu et freudiansk begrebsunivers, der tjener det formål at anskueliggøre det uomtvistelige forhold der består imellem subjektets udvikling og slægternes udvikling. Det kan lyde barokt at inddrage termerne fylogenetisk og ontogenetisk, men ikke desto mindre har det relevans omend vi kommer vidt omkring for at bestemme de forhold, der er knyttet til den enkelte sans nærmest naturgivne udvikling.

Når jeg således angiver en fylogenetisk determinering af sanserne skyldes det et ønske om, helt principielt, at anlægge en betragtning, der i videst mulige omfang kan inddrage den enkelte slægts sanseudvikling over tid, en sanseudvikling, der kan være forskellig fra slægt til slægt; dog er det muligt at bestemme en gennemsnitlig fylogenese for os europider, blot har jeg ved at inddrage den fylogenetiske udvikling ret beset taget skridt til at subjektivisere den egentlige ontogenetiske udmøntning i vort overordnede tema omkring sansningen og den deraffølgende kortlægning af den ontogenetiske udmøntning i synapsestrukturene.

Det er selvklart, at der således kan være en mulighed for at diverse ontogenetiske neuroudmøntninger kan have forskellige *kvalitet* på de samme ydre stimuli, hvorfor en stringent traditionel videnskabelig tilgang må tage en række forbehold og nu begynder vanskelighederne at melde sig, idet de mest videnskabeligt konservative allerede nu vil råbe *vagt i gevær*.For os, der nytænker det videnskabelige grundlag er det selvklart, at også sådanne reservationer har berettigelse al den stund at ingen subjektiv virkelighed fuldt ud kan beskrives på et komplet objektiv grundlag og her må jeg stærkt påpege det i psykoanalytisk videnskab pointerede fænomen *overføring*, der også pågår indenfor andre videnskabsgrene.

Med ovennævnte håber jeg at have imødekommet Clifton og vil i næste afsnit fortsætte selve sanseapparatets opbygningsudvikling og påbegynde en implementering af den mulige konsekvens af digitaliseringens mulige somatisering af de strukturer, der dannes.

Huh?
Du har ikke svaret på noget jeg har spurgt om i denne tråd, og du har aldrig svaret på noget jeg har spurgt om i den gamle tråd.

Men udsagn som "hvorfor en stringent traditionel videnskabelig tilgang må tage en række forbehold" medfører at jeg med min stringent videnskabelige tilgang til tingene vil afholde mig fra at stille yderligere spørgsmål, hvor svaret åbenlyst ikke vil være validt i mit univers.

Et enkelt spørgsmål vil jeg dog gerne skyde ind.
I den tidligere tråd omtalte du visuelt oirenterede celler i øret. Jeg vil meget gerne vide hvad det er for nogen. Jeg mener du fik givet mig ret i da var magiske, men det er jo noget pjat. Så er det ikke muligt du kunne oplyse hvilke celler du omtalte?
Da vil du have imødekommet Clifton, idet det andet gider jeg ikke tage del i. Det har jeg desværre gjort en gang.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 17 November 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Halløjsa Anti-logical!

Dine bønner er blevet hørt. CD'en er død:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=31614

Må jeg foreslå at denne tråd lukkes, og vi i stedet starter en ny: "Automobilet er hestevognen klart underlegen!"

Radioen blev også spået død engang.
Men måske var det Sky Radio de mente ?

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 November 2005 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Analogical,

Jeg skal ikke stille mig til dommer over om trådens indhold, blot konstatere at debatten enten går i tomgang eller løber af sporet, hver gang der er tilløb til blot en antydning af substans. Det kan imidlertid ikke tilskrives en person, men alle der kommer med udfald i forskellig retning.

Til mit forehavende: Analogical ... jeg vil gerne opfordre dig til at starte en tråd om hvordan man opnår god analog lyd. Det lader til at du har en masse erfaringer du kan glæde os andre med. Håber du tager handsken op ...

SATMIT

Og følgelig er det også sådan, at jeg alene besvarer de af spørgsmålene, jeg synes er rimelige, når der henses til, at jeg indledningsvist har bedt om tålmod, da mine resultater tager sin tid at fremvise.

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 November 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

MHansen; topik er engelsk (topic) og betyder bare emne! Og det hedder rigtigt nok synaps!

Hvor meget du end ønsker at dit fakultet har ret i sine antagelser; så er der ikke skyggen af bevisførelse i det du siger/skriver!

"Skiden"skabens udlægning af sindet er mere end mangelfuld og så kan man lave nok så mange målinger af hjernen!

Så længe de ikke har fundet de 6/7 intelligenser/fokuseringsplaner, men "bare" opdeler de 4 laveste planer i endnu flere, så selv Freud ville tabe koncentrationen, så er de for dumme til mig!

Det næste bliver vel et psycopharmica, som udbedrer de manglende/forkerte synaps og pandelapsforbindelser ved overdreven brug af digital-lyd?!

Set ud fra et lægmand/audiophilt synspunkt er musikreproduktion via LP-plade heller ikke særligt analogt, og med analogt mener jeg ens med virkeligheden! Tænk bare på "stereo/større rumlighed", RIAA (og dermed fasefejl) og dybbas i mono!

Næh, vi vil tilbage til voksrullen, hvor en kaktus-nål ridser den modtagne frekvens, så er det analogt, men er det så "hifi"? Tråd-optageren da så?

Som G&S så rigtigt skriver, så findes der et hav af CD-afspillere hvor jitter ikke er et problem og som har en ganske habil lyd, der ikke står tilbage for en "gramse-fon" til nogenlunde samme pris!

Kun én ting bekymrer mig; det er ungdommens opfostring med komprimeret musik, ja selv billeder. De får et chok den dag de hører "virkeligheden", måske de endda bliver rigtigt "hifi"-interesserede, når de første chok-bølger har lagt sig, måske!

Nåjah; et godt råd ville være, at du "glemte" dine fremmedord og fandt synonymer af den mere gængse slags, så kunne flere måske være med til at give dig oralt/auralt modspil!

Jeg må bede dig følge med i min freemlæggelse. Neurologi og psykoanayse er 2 anerkendte videnskabsgrene uanset om du,fru Jensen og jeg ikke mener det.

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 November 2005 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Jakobf skrev:
Analogical skrev:

JacobF skrev

Vores uenighed var langt mere simpel end en filosofisk debat

Det er muligt at JacobF mener dette. Jeg mener imidlertidigt at den debat, der var og kommer til at pågå i enhveer henseende overgår simpel filosofisk emperi etc. og mit mål er følgelig at fremvise et fantastisk resultat, der vil revoltuionere måden vi anskuer digitalt produceret musik på, idet hjernen jo præges direkte negativt af denne lydform, hvilket nødvendiggør en meget kompleks stillingtagen, der, som sagt,rækker væsentlig ud over den kanteistiske filosofitradition, som JacobF er opslugt af.Men lad nu dette ligge. Imorgen kommer første indlæg fra min hånd: det introducerende indlæg til min topik

Det er fint nok, at du ikke vil underlægges de almindelige spilleregler for videnskab, men så kan du  heller ikke forvente, at vi (eller nogen andre) vil eller kan acceptere dine påstande som videnskabelige. Det betyder også, at der er grænser for, hvad du kan påstå: Du kan ikke komme med videnskabelige medicinske påstande og derefter afvise at dokumentere disse, som er normen indenfor den medicinske videnskab.
Du kan ikke postulere, at dine udsagn har videnskabelig sikkerhed og samtidig nægte at komme med videnskabeligt belæg.
Så er du ganske simpelt en charlatan.
Iøvrigt, så hedder det kantiansk og nej, jeg er ikke kantianer, hvilket du burde vide, hvis du havde læst og forstået Kant.

JsconB.Jeg deltager ikke ad den vej, du påny lægger op til.Du må læse mine fremlæggelser, der driver en syl ind i, at mine resultater ikke skulle være videnskabeligt holdbare, hvorfor der vil komme en redegørelse senere om somatiseringsprocesser knyttet til en fejludvikling i det indre øre, men tålmod må du udvise. Iøvrigt er du Kant tilhænger, så meget kan jeg da læse imellem liniernme, men som sagt, det lader jeg ligge.

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 November 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

MHansen; topik er engelsk (topic) NEJ. Topik henviser til hvilken optik, man som betragter af et genstandsområde, lægger til grundog betyder bare emne! Og det hedder rigtigt nok synaps!

<< Forrige Side af 22 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes