Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 07:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Dine mål for 2006 ?. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
T.A.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop sendt min gamle Sony ES forstærker på velfortjent pension og investeret i en Lyngdorf TDA 2200.

Næste trin bliver nok et Room Perfect modul eller et sæt nye højtlere.

Til top Vis T.A.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T.A.

Bager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Sendt: 15 April 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Lige nu hører jeg min musik i form af mp3-mediet og cd via min pc. Jeg regner med at investere i en squeezebox inden længe, som jeg kobler mellem min pc og forstærker og i den anledning regner jeg med at rippe en masse cd'er i et lossless format. Ydermere regner jeg med at udskifte højttalere af pladsbesparende årsager, men jeg regner ikke med at nedgradere - tværtimod har jeg Vienna Haydn Grand i kikkerten som jeg egentlig regner med at hænge op. Så kan det være jeg skal eksperimentere med nye kabler, der kan yde højttalerne retfærdiggørelse. Alt i alt håber jeg på at højne lydkvaliteten væsenligt på trods af at flytte ind i noget mindre. 
Til top Vis Bager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bager

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Ikke at bruge penge på hifi!

Hmm, øhhh, arrrgghhhh, den holdt ikke helt .... ehhh, lad mig OMFORMULERE:

"Ikke at bruge flere penge på hjemmebioen"

(der kom sgu et anlæg til stuen i vejen for mine ædle intentioner)

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 03:18 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
  Købe et sæt Cerwin vega 1215

Blev til et sæt JBL TI250 CC  istedet , det bifalder konen meget .

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Ville købe en ny preamp til mit setup og det blev gjort i sidste uge, damn den spiller godt  Så p.t er mine mål for 2006 opfyldt. Dog kunne jeg også godt tænke mig en JBL 18" sub, men det må nok vente lidt, da sådan noget jo ikke er helt billigt

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

vnv nation
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Efter heftige investeringer i foråret, ny Pre, ny effekt og ny CD + lidt signal kabel.

JA, så er jeg på jagt efter "mit" højttalerkabel...

Og ikke mere! der skal spares lidt nu

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Måske en pladespiller, af de lidt bedre  Jeg har ikke haft vinyl siden 1995, da jeg forærede mine plader væk  . Jeg har faktisk set på en. Min drømmeriaa er en Graff GM 70

Men den er lidt halvdyr

vh. Henrik

Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted

Træmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Hej Tarup 13

Jeg har lige hentet en Graff GM 70 idag , den skal køre sammen med min Graaf GM 13.5 B pre. , den kombi. tegner til at være perfekt...

Jeg kan på det varmeste anbefale den riaa , hvis du beslutter dig for at købe en , vil jeg anbefale at du er hurtig og tager den Rene har i butikken , hvis der skal en hjem fra Italien kan det godt vare et stykke tid , har ventet ca 8 uger på min.

Til top Vis Træmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Træmanden

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Træmanden skrev:

Hej Tarup 13

Jeg har lige hentet en Graff GM 70 idag , den skal køre sammen med min Graaf GM 13.5 B pre. , den kombi. tegner til at være perfekt...

Jeg kan på det varmeste anbefale den riaa , hvis du beslutter dig for at købe en , vil jeg anbefale at du er hurtig og tager den Rene har i butikken , hvis der skal en hjem fra Italien kan det godt vare et stykke tid , har ventet ca 8 uger på min.

Hej Tømmermand

Det kan være jeg bør ruppe mig lidt. Mon den spiller godt sammen med en Krell pre?

Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted

Træmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
Træmanden skrev:

Hej Tarup 13

Hej Tømmermand

Det kan være jeg bør ruppe mig lidt. Mon den spiller godt sammen med en Krell pre?

Der er jo ikke andet for at prøve , jeg har selv haft Krell flere gange , det har bestemt ikke været skuffende.

Graaf GM 70 kører virkelig godt sammen med Graaf GM 13.5 B , så mon ikke også den vil være en god kombi sammen med Krell

Til top Vis Træmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Træmanden

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Førts og fremmest at bestå min sidste eksamen med et godt resultat, således jeg kan få et arbejde, der giver mere mammon til Hi-Fi

Jeg har allerede købt nye højtalere (GamuT L3), så nu mangler jeg bare forstærker og CD-afspiller. Det er nok ikke særlig realistisk, at jeg får penge til begge spilledåser, men man ved jo aldrig, om der lige pludselig er mulighed for en god handel.

Ellers er målet er få lyttet til en masse ny musik og se en masse film i biografen.

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
piobyte skrev:

Det blev det sandsynligvis heller ikke ringere af - JBL fremfor Cerwin Vega....

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Det bliver et langt år.... har udskiftet min forstærker til en Mark Levinson 331 - ht er nu Infinity 9,2i - to nye Rotel forstærkere til mit nyanskaffet SS - 2 nye racks.

Dertil er der en BOOOOM på vej til SS set upèt.

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Hmm
5 måneder inde i 2006 og målet er for de sidste måneder

Nye Ht kabler
Ny Effekt
evt nyt tv

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Hej på tråden.

Dine mål for 2006 ?.

Ja det kommer vi til om lidt, først lidt om 2005. Det startede med indkøb af et ICEpower ASP stereo trin med navnet
IP 205 KV Stainless, fra JJaz. For at styre dette trin købte jeg så en NAD C 162 pre-amp forforstærker. For at rigtigt
at kunne nyde den gode lyd jeg opnåede med dette, måtte jeg udskifte min CD afspiller. En Cayin 257 CD blev indkøbt,
og den spiller perfekt, hvis bare CD materialet er i orden, og nu hvor jeg får det hele med, må jeg sige at det er det langt
fra altid.

Men mer vil ha' mer så der blev loddet på livet løs, og Supra tjente godt på stik og kabler. Udviklingen ville ingen ende
tage, jeg fik lyst til surround og DVD lyd, og indkøbte en Denon AVR-3806. 7.1 surround reciver, og en Denon-1920
DVD. Reciveren har 2 HDMI indgange, og 1 udgang og DVD har også en HDMI udgang, så det passer sammen, og
jeg begynte så at tænke på LCD TV, godt inspireret af hifi4all. 

Det blev nu nytår 2006, men mit gamle BeoVision Avant TV med dolby pro-Logic 5 analog udgange, fungerede jo rigtigt
godt og betjeningen med Beo4 er så leth logisk, at det endte med at Denon 3806  kun blev forstærker for mine
baghøjttaler. Nad C 162 har en god riaa forstærker indbygget så den bliver flittig brugt når jeg vil høre vinyl plader fra min
Beogram TX gramofon.

Mit mål for 2006 blev så digital surround, min lyst til en LCD skærm dukkede op igen. Jeg måtte gøre mig nogle overvejelser
Jeg er jo meget glad for kun, at have en fjernbetjening til det hele, og syntes at det er rigtigt smart hvis både DVD og Dolby
5.1 digital og DTS digital surround dekoder er i pre-amp forforstærkeren  i TV'et. Det betyde jo at det ikke er nødvendigt
med en masse kabler, som jo ikke altid er af det gode.

Hvad er der så af LCD TV der kan klare dette krav ??? . Jeg måtte til foret og købte først i Maj et BeoVision 7-40" LCD TV,
og når den Digitale DVB-C Sagem HDTV selector er klar, tror jeg mit mål er nået, for et stykke tid.

Nogle vil nok mene at dette lyder dyrt. Dertil vil jeg sige at det er prioriterings spørgsmål. Idag køber rigtigt mange mennesker
ny bil, de biler jeg har ejet er altid startet med at være 3 år gamle, denne besparelse kan financiere rigtigt meget HiFi.
Ps. Denon AVR-3806. 7.1 surround reciver og  Denon-1920 DVD er nu solgt, det kostede 2kg at lege med det i et ½ år.

Opdateret: Jeg har købt  HD-digitalmodtager, Sagem 81 HD.

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

piobyte skrev:
piobyte skrev:

Det blev det sandsynligvis heller ikke ringere af - JBL fremfor Cerwin Vega....

http://video.google.com/videoplay?docid=4504542347030895030& amp;q=onkyo

Nej de spiller helt  godt de JBL´er  , det er dog B&W der høres på denne gamle optagelse men det kunne lige så godt være Eltax  og filmen en solnedgang , men sådan er det med små mærkelige  forsøg,( schrammel)  

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

ribergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Har fået opgraderet anlægget med nye kabler, scart, coaxial, analog m.m. Nu venter jeg så bare på min nye remote, TC30 fra H/K. Jeg har lige fået nyt arbejde så nu må jeg se hvad det indbringer. Hvis lønnen er god er der nok en god mulighed for at jeg spare op til fladskærm samt sourround anlæg i soveværelset. Der sidder allerede et sæt H/K 11 højtalere på væggen i soveværelset. De skal jo ha nogen at snakke med:).

Ellers tror jeg ikke der bliver investeret så meget i år. Måske først om et par år. Er udemærket ganske tilfreds med det jeg har nu:)

Til top Vis ribergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ribergaard

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

1. En bærbar computer

2. En ny forstærker

3. En ny stationær computer

4. Nye højttalere

EDIT: de to sidste punkter bliver dog nok først realiseret i 2007

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
T h o m a s skrev:

Hvad er dine mål for 2006 ?.

Ikke at bruge penge på hifi!

Det bliver mit mål for 2007 og helst også 2008 - men jeg er nok lidt naiv....  

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

APB1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

2006 det var året hvor jeg selv gik ind i surround tilværelsen

Indtil videre er det blevet 4 stk. SA 1280mkII, en stk. SA720av, Sanyo Z4 og lærred.

Ja så er målet for resten af året, en receiver (måske H/K avr 645)og en SUB SVS pb12plus, men da statskassen er ved at være brugt, jaa så må jeg vente lidt, engang i efteråret...

Min hjemmebio
Til top Vis APB1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af APB1

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum