Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 02:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Køber du hifi efter anmeldelser? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Spørgsmålet: Hvor stor indflydelse har anmeldelser for dine hifi indkøb?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
266 [49,26%]
95 [17,59%]
147 [27,22%]
32 [5,93%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 12 December 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har valgt "nogen indflydelse" da jeg synes anmeldelser er en god inspiration. Jeg har i længere tid været igang med undersøge markedet for muligheder så jeg er klar når jeg får mulighed for at købe nyt udstyr. For et ½ år siden kendte jeg stortset kun klubbens produkter men har via denne side og anmeldelser fået udvidet horisonten betydeligt   En anmeldelse vil dog aldrig være afgørende for mit endelige valg - her er det kun mine ører (og øjne) der får lov til at få indflydelse. 

Til top Vis sheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheep

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 December 2005 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Læses diverse tråde ses det at mange køber "popuære" produkter og viser dem frem for anderkendelse. Der er også en del ømskindede der "går i sort" hvis deres valg kritiseres eller tilføjes ulemper.....påden baggrund vil jeg vurdere afstemningen for fejlvisende *s*

Hviler du i dit eget valg betyder andres mening lidt....

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 December 2005 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Hviler du i dit eget valg betyder andres mening lidt....

Enig , men der er jo et stort element af nysgerrighed i at læse anmeldelser/andres mening både før og efter man har truffet sine egne valg.

...jeg synes nu ikke lige jeg kan erindre nogen "gå i sort" over deres valg kritiseres? Tænker du på noget/nogen bestemt situation?

svanen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 December 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Anmeldelser er da en glimrende ting! Bare altid husk at det er en subjektiv vurdering - lige meget hvor "objektiv" anmelderen er. Stol kun på dine egne ører

JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
Til top Vis svanen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svanen

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 December 2005 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

svanen skrev:
Anmeldelser er da en glimrende ting! Bare altid husk at det er en subjektiv vurdering - lige meget hvor "objektiv" anmelderen er. Stol kun på dine egne ører

Det er urimeligt at bede et subjekt om at komme med en objektiv mening..........men man kan forlange at for preferencerne på plads...

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 December 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Hæ-hæ! Er der nogen der der tror på det resultat?

Hvis det er hudløs ærlighed, vil jeg gerne skænke 50 mill. kr. til driften af hifi4all... 

Spørgsmålet: Hvor stor indflydelse har anmeldelser for dine hifi indkøb?
Vælg Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
< id=P1531 = value=1531 name=voteChoice> 259 [52,75%]
< id=P1532 = value=1532 name=voteChoice> 86 [17,52%]
< id=P1533 = value=1533 name=voteChoice> 118 [24,03%]
< id=P1534 = value=1534 name=voteChoice> 28 [5,70%]

Mvh.

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 December 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Nilau....

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 December 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Hvis det er hudløs ærlighed, vil jeg gerne skænke 50 mill. kr. til driften af hifi4all... 

Jeg var hudløst ærlig... Admin, gider du sende Hifi4All's kontonr. til Nilau?  Provision 10% sendes bare til mig pr. check

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 December 2005 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Når der er lavet undersøgelser omkring anmelderse på biler viser det sig , at de mest interesserede er dem som lige har købt den anmeldte bil.

Det er nok lidt det samme med hifi , der er vel ingen af os som har lyst til noget som alle rakker ned.

Men da vi kan se hvor mange forskellige typer af udstyr der findes, og hvor forskelligt vi opfatter det , køber de fleste vist ind efter en blanding af anmeldelser og egne erfaringer.

Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 December 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Jeg kom ind i KT radio i Odense, og hørte fra deres high end lytterum musik, så jeg gik derind og jeg fik en overraskelse, deá jeg så de "små speakers. Aldrig har der været så meget knald på i lytterummet, (efter min smag). Så jeg tog gamuterne med mig, og sagde at dem ville jeg gerne låne, et par dage. Efter 2 timer ringede jeg og sagde at de var solgt til mig. 

Det var mit eget valg, men jeg er blevet hjulpet til konklussionen, pga Hifi4alls' anmeldese.

UHA vor de spiller

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 December 2005 kl. 02:26 | IP-adresse registreret  

må nu indrømme at den eneste grund til jeg har et sæt dali 450 stående er pga. den store ros de har fået herinde og ikke uden grund.

havde nok aldrig skiftet, hvis ikke det var fordi der var så meget debat herinde omkring dem, så jeg tog chancen og tænkte, var det nu ikke noget, så kunne jeg altid sælge dem igen uden at tabe noget eller rettere noget uden betydning.

Så i det tilfælde var det udelukket pga. anmeldelse/debat at jeg fik "øje" på dem og sidenhen købte dem (lyttede selvfølgelig om de funkede, men ellers er det svært når de kun fås brugt)  

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 December 2005 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

må nu indrømme at den eneste grund til jeg har et sæt dali 450 stående er pga. den store ros de har fået herinde og ikke uden grund.

havde nok aldrig skiftet, hvis ikke det var fordi der var så meget debat herinde omkring dem, så jeg tog chancen og tænkte, var det nu ikke noget, så kunne jeg altid sælge dem igen uden at tabe noget eller rettere noget uden betydning.

Så i det tilfælde var det udelukket pga. anmeldelse/debat at jeg fik "øje" på dem og sidenhen købte dem (lyttede selvfølgelig om de funkede, men ellers er det svært når de kun fås brugt)

Jeg mener at der er meget stor forskel på anmeldelser, og den ros et produkt får i en debat.

Når brugere debatterer et produkt, er det nemlig på baggrund af forskellige lyttemiljøer, og forskellig musiksmag.

Hvis et produkt klarer sig godt i flere hjem, så vidner det om at produktet er beregnet til at bruges i et hjem, og ikke et kontrolleret lyttemiljø, som et rum der måske er optimeret i akustikken.

Man skal altid være meget opmærksom på at visse anmeldere ikke altid tager med i deres anmeldelses konklusion, at deres eget rum er konstrueret bedre end de flestes.
Der er en tendens til at glemme at nævne rummets opbygning i anmeldelser.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 December 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

De som vil dybere ind bag Stereophiles anmeldere, bør læse dette interview:

http://www.stereophile.com/interviews/106/index.html

På side 2 står f.eks. :

"There are sometimes products from major manufacturers that have been out for years before they get any attention. I think those products deserve attention whether they're good or bad because they are out there and people want to know about them. But when the reviewer is writing about products that nobody's ever heard of and, in a sense, is the first person to bring it to the world...there's no point in publishing a bad review. There's too many products out there to review, why write bad reviews? Bad reviews are only justified when they are about products that otherwise will receive attention anyway, and it is newsworthy and helpful to the community to say about those products what needs to be said. But a new product that no one ever would know about because it isn't any good and that dealers weren't going to carry doesn't need a bad review. On the other hand, giving a good review to a product that also does not yet really exist, this is again a fine line. Because as a manufacturer, I was once an absolute nobody—who was going to be the first dealer and who was going to be the first reviewer to give my product a chance? It's a very, very touchy question. I certainly don't have an absolute answer, but I think that it needs more careful attention than it sometimes gets." 

Og på side 5 står:

"One of the major problems with subjective reviewing is that people want it to remain unscientific. They don't want to prove anything. They want to remain in their ivory towers and never have any demonstration of something that is measurable."

Og på side 7:

"The consumer buys bad equipment because bad equipment is made because consumers will buy it."

Og på side 9:

"Expectations rise with the investment. You can have two people listening to two preamps that sound the same but they've different faceplates. One is $3000 and one is $6000. To one person, the $3000 preamp sounds so much better because it sounds the same and it costs less, but to the other person the $6000 preamp sounds so much better because it costs $6000. The listener is so much a part of the experience whether it's because he's hungry or because he's tired or because of his prejudices and expectations about the equipment itself."

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes