Emne: Bruger du HTPC? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
Sendt: 11 December 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv om jeg har haft et par htpcere, og må kaldes euntiast på det område. så kan jeg sagtens følge hvad i siger.
Dog er jeg ikke enig i at en almindelig pc'er crasher specielt ofte, og
vil påstå at hvis den gør, så er det som regel fejl 40, i hvertfald
hvis den er ikke er mere end et par år gamle. (Undtaget ved reele
defekter, men de kan jo desværre forekomme alle steder.)
Jeg tror heller ikke på at htpcen (media center løsning om i vil) vil
overtage de traditionelle løsninger lige med det første. Dog tror jeg
helt bestemt også det kommer.
Selv min mor synes det er smart når hun er på besøg. Og hvis jeg gad
sætte den op til hende, så ville hun have en stående hjemme allerede nu.
Tror det størte problem i udbredelsen af htpcen, er folks fordomme om
computere/computeres stabilitet, og manglen på løsninger som kan købes
i fona/merlin og lign. Der er dog ved at komme lidt, Amitec løsninger
og lign. i disse kæder.
Men som i andre har været inde på, så er disse ikke helt så plug and play som de skal være for at ramme den brede befolkning.
(Og hvis man er euntiast, så er de ikke avancerede nok)
/Mikael
__________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 11 December 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
MichaelWB skrev:
Jeg tror heller ikke at HTPC vil tage en særlig stor markedsandel fra dvd- og cdafspillere, HD-recordere osv, men på længere sigt føler jeg mig overbevist om at mediecenterløsninger (bemærk andet ordvalg ) vil overtage meget store andele af det marked. |
|
|
Jamen, hvorfor købe en DVD-, CD-afspiller, Harddisk-recorder osv., hvis man har en HTPC?
|
|
|
Nu er der jo ikke særlig mange der i dag har en HTPC, så spørgsmålet burde jo være, hvorfor købe en HTPC hvis man allerede har en cd-afspiller en dvd-afspiller og en dvd/hd-brænder?
For mange "almindelige" forbruger vil en dvd/hd-optager jo være et fint alt-i-et produkt, den kan afspille cd,dvd samt mange eller alle af de "alternative formater" og du slipper for at skulle sætte dig ind i en masse og bruge en halv dag på at lave en fornuftig opsætning.
zerocool skrev:
MichaelWB skrev:
I fremtiden vil det primært være entusiaster der kan finde på at købe separate afspillere. "Fonasegmentet" vil, som de gør i dag, købe en pakkeløsning i Fona! |
|
|
Nå, og hvad vil entusiasterne så bruge standalone afspillerne til? Vi kan vel hurtigt blive enige om, at det er den almindelige forbruger der dikterer udviklingen, og hvis de bruger HTPC'er vil CD'ers, DVD'ers osv. eksistensgrundlag jo også være borte.
|
|
|
De vil bruge dem til det samme som de gør i dag, nemlig at få den bedst mulige ydelse. Jeg ved godt du synes HTPC er det bedste siden brød i skiver, men jeg vil nu som udgangspunkt holde mig til, at et produkt der er udviklet til at gøre én ting rigtig godt vil gøre det bedre end en kontormaskine der hen ad vejen er blevet tilføjet ekstra av-funktionalitet.
Det er rigtigt at den "almindelige" forbruger bestemmer udviklingen af de "almindelige" produkter, men det betyder jo ikke at de andre forsvinder. Man kan jo stadig købe pladespillere eller købe cd-afspillere der koster det samme som en familiebil, der vil altid være producenter der henvender sig til entusiaster. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|