| Forfatter |
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med Teflon print, og anmeldere der udtaler sig positivt kan jeg IKKE bruge!
Der er ingen tvivl om, at Teflon print er bedre end glasfiber. MEN!!! Hvis man kunne høre så stor forskel kommer der et andet problem. Støv!! Et solidt lag støv efter et par års brug, ændrer lige så meget på printets egenskaber, end forskellen fra glasfiber til Teflon. Har du haft forstærkeren i 5 år, og vælger at opgradere, vil lyden helt sikkert ændre sig. Men i realiteten kunne du måske lige så godt vælge at blæse støven ud af kassen hvert halve år. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uanset print eller ej, var det forskel på lyden, både hos anmeldere og hos private ... se blot på de amerikanske forums....det er nu heller ikke sagens kerne.
Jeg ville bare ønske at fol ikke ville udtale sig om ting de ikke havde hørt under kendte forhold, og inden for rimelig tid !
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der jo forskellige meninger om hvad der lyder godt, og hvilke parametre der er vigtigst. Et eksempel på en anmelder der bestemt ikke er enig med alle og enhver, er på 6moons.com.
Citat: "Patek SE is my favorite solid-state amp yet (closely followed by the FirstWatt F2 which, naturally, doesn't work on my Gallo Reference 3s)"
Taget fra denne anmeldelse: http://www.6moons.com/audioreviews/audiosector/patek_4.html
Nu er den omtalte Patek SE jo en simpel chipamp, hvor selve udgangstrinnet i hver kanal koster kr. 150,- pr. side. Hertil kommer så kabinet, trafoer og køleprofiler.
Dette produkt er nok ikke noget en dansk importør kan spinde guld på, med den lave byggepris, men mon produktet er interessant ?
Mere om Patek: http://www.audiosector.com/chassis_patek_amp.shtml Ja, der er sgu ikke meget indeni.
Printet: http://www.audiosector.com/lm3875.shtml
Hvor vil jeg hen med det ?
Jo, måske er meningerne om hvad der er bedst, således at enhver der har jagtet en bestemt lyd, og fundet den i ML, nok ikke vil favorisere en 3020'er blot fordi den lyder anderledes ?!
De lyder ikke ens, men det gør højttalere jo langt fra heller.
Jeg har en ML No. 27 og 5 stk. 3020'ere i 3 forskellige modeller. Klart at 3020 lyder langt bedre end det man kan få til samme pris, og tit til den tidobbelte pris.
Men den focus og præcision en ML har, kan en 3020 aldrig opnå. Så har 3020 noget 'lækkert' over sig, der charmerer i mellemtonen, og imponerer på nogle højttalere i bassen.
Selv ved meget lavt lydtryk mister 3020 totalt grebet om mine gamle Magneplanar, hvor andre forstærkere har fin kontrol. Her dumper 3020 ganske enkelt med et brag.
På Epos ES14 er det en anden snak, da det er en meget speciel højttaler. ML'en afslører nogle svagheder i kabinettet på Epos, som ikke er så tydelige med en 3020. Men det er vel næppe ML'ens fejl. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjov diskussion den her, var det ikke en ide at dem der kan lide en NAD3020 skrammelkassen og ZAP pulse og jeg skal komme efter dig, sådanset bare glæder sig over det og at de i så fald har sparet en hulens masse penge.
Der er vel ingen der ved deres fulde fem gider at slæbe rundt på 50-70 kg stor forstærker, personligt har jeg ikke bil, skulle jeg tage den med i toget eller hva??
En anden ting er at hifi ikke er en konkurence for mig, så jeg er faktisk ret ligeglad om en NAD 3020 spiller bedre eller ej, det er der måske så meget andet der også gør i nogens øre og hva så.???
Kubikken er jo i øvrigt uenig med hvem som helst herinde . Bevares jeg kan godt sætte mig ind i hans verden, men man er nød til at kigge lidt på ens musiksmag også. Jeg lytter IKKE til samme musik som kubikken, så vores udgangspunkt for hvad vi vælger af udstyr vil være vildt forskeligt.
Det er nogle helt andre parameter jeg går efter og de parameter levere Mark Levison til mig. At det så er så p***edyrt irritere også mig og jeg kunne aldrig drømme om at tage imod alle deres undelige hundedyre opdateringer.
For min skyld må folk mene hvad de vil, men det er som altid underligt at mene noget om et produkt man ikke selv har stående derhjemme og hvorfor skal vi ML ejere hele tiden forsvare os for vores valg.
Det kan der kun være en eneste grund til. MISUNDELSE.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bravo, Ikke Slips! 
Al kritik skyldes misundelse. Det var det samme da de kritiserede Metroen i København. Havde de måske selv råd til en? 
Jeg synes det kunne være interessant at høre hvad Ronin skal have i stedet for ML'en?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Bravo, Ikke Slips! 
Al kritik skyldes misundelse. Det var det samme da de kritiserede Metroen i København. Havde de måske selv råd til en?  |
|
|
ikke helt fair, Svend, al ubegrundet kritik skyldes misundelse (og så holder Metro sammenligningen vist ikke længere )
personlig fatter jeg ikke at "folk" kan være så useriøse at sige: xxx lyder ikke godt yyy lyder bedre .
Personlig smag er fair nok, men så bør man sige: Jeg kan ikke lide XXX men syntes at YYY er dejlig
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Misundelse holder ikke ...Nope!! Hvis jeg ville have en gammel ML, havde jeg købt en. Men det vil jeg IKKE!! De er jo i øvrigt ret let at finde brugt.. altid en del til salg. Til gengæld har jeg ledt flere år efter en DOXA.... De er nemlig MEGET sjældent til salg brugt (gad vide hvorfor ). Men nu er det lykkedes!! Og den bliver sikkert stående LÆNGE!!! Overvejer dog at opgradere til den nye 72'er, når den kommer en gang omkring februar. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen Hr. Hurtig må da gerne syntes ML lyder kedeligt, jeg sover skam lige godt af den grund, det jeg bare ikke forstår er hvorfor jeg skulle slæbe mig en dårlig ryg til for at at detalge i en konkurence med en lille dansk spilledåse fordi jeg syntes ML er godt.
Dem der syntes det er sjovt, skal da endelig forsætte med det.
Det er iøvrigt lige værd at bemærke at jeg for lang tid siden da det sidst var oppe at vende faktisk tilbød at kubikken da var velkommen hos mig med sin 3020, så ville jeg stille min ML oven på den. . Sjovt nok tog han ikke imod tilbuddet, han er måske bange for at tabe.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Misundelse holder ikke ...Nope!! Hvis jeg ville have en gammel ML, havde jeg købt en. Men det vil jeg IKKE!! De er jo i øvrigt ret let at finde brugt.. altid en del til salg. Til gengæld har jeg ledt flere år efter en DOXA.... De er nemlig MEGET sjældent til salg brugt
Jeg syns' nu at have set doxa til salg med jævne mellemrum - at ML ofte er til salg gør dem da heller ikke dårlige....! der kan være mange vairble der spiller ind her.
Det glæder mig at du er glad for din Doxa, og du har fundet noget, som du har hørt, og som lyder godt i dine ører - men det berettiger dig IKKE til at afsige dom over noget du ikke har noget grundlag for at udtale dig om, som så mange andre end mig har påpeget.
|
| Til top |
|
| |
e-type Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære alle
Husk nu grundlaget - det handler om smag - altså noget der op til den enkelte. Har du en drengedrøm der hedder ML, og kronerne, så gør det dog. Om det er designet eller navnet eller lyden der vejer tungest, ja det bestemmer du.
Og til alle jer der ikke har ML grej derhjemme - hvad snakker i om. Til os der har, ja vi ved noget om hvordan ML lyder i dagligdagen efter hundreder af timers lytning i kendte omgivelse (og at også B&W Nautilus og ML er en himmelsk kombination i mit lytterum oh med mine lydpræferencer.)
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
e-type: Jeg er meget enig igen. Det er vigtigt og sjovest at vi alle har lidt forskellig smag, hele grunden til jeg i det hele taget har gidet at involvere mig i denne snak, er at jeg ville slå et slag for ikke at udtale sig om noget man ikke selv har hørt - og vel at mærke hørt under kendte forhold og længere tid.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er ML nok ikke det bedste i verden, selvom jeg er super glad for mit, men at skære alle deres produkter over en kam er vist lige at gå over stregen IMHO. Kedelig er ikke lige det ord jeg ville lede efter hvis jeg skulle beskrive det, men hver sin mening...
At ML tit står for skud er helt sikkert pga. nyprisen, som jeg (heller) ikke har råd til og ikke vil gi'. "Value for money" forsvinder lige så snart man bevæger sig over 10K (groft sagt), og der er det de små forbedringer man betaler meget for. Sådan er high-end. Hvad er stort og hvad er småt må man så selv beslutte.
Jeg tror nu også at Doxa-gutten tjener penge. Det er sku koldt at sidde udenfor, uden tøj med sin loddekolbe i Norge . At det er et andet firma end ML (Harman) er der ingen tvivl om, men at kalde dem for ingeniører og ikke interesseret i musik tror jeg simpelthen ikke på. Hvordan skulle de kunne sælge produkter uden sans for musik? Der skal nok sælges noget på brand'et og på macho-udseendet, men ikke nok til at holde et så stort firma kørende. Der skal også nogle musik-interesserede til, den anden målgruppe tror jeg ikke på er stor nok.
25K er mange penge, men ikke mere end hjulene til min kammerats Mercedes!
EDIT: Forresten en skam at den sidste 3020'er der var til salg herinde blev solgt for næsen af mig, ellers havde jeg bedre kunne være med i den debat - den havde lige passet ind i mit Kubik set-up 
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have læst denne tråd med et lille smil på læben. Er jeg nød til lige at skrive et par linjer!
Først er det jo lidt lige gyldigt hvad et produkt koster, bare man er tilfreds med det man har købt!. Har i gennem tiderne hørt adskillige anlæg, mange købt brugt til ingen penge... Spille røven ud af bukserne af mega dollar anlæg!
Jeg er selv gammel ML mand, troede dengang det var noget af det bedste man kunne købe for penge! Uden trivl er Mark levinson noget af det fineste byggede transistor forstærker på kloden!.
Men jeg kan kun tilslutte mig "Hurtig". De rocker altså ikke. Men sikke en masse detailer man pludselig sidder og bruger sin tid på at lytte efter.
Jeg vil ikke komme med alternativer, er folk glade for ML. Kan vi andre så ikke være ligeglade?.
MVH
DTS
__________________ Gustav = Slukket TV
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Hele denne tråd er egentlig lidt far out...
Og jeg var slet ikke klar over at munken Lauvland sad nøgen i kulden deroppe i Norge og lavede forstærkere i sin snehule. Se, dét er sgu' idealisme. Ikke noget med at tjene penge..nei-nei...det er for suspekt!
Det med hifi er lidt som med 'vurdering' af kunst. Hvis jeg ser et maleri og køber det - ja så er det fordi det [maleriet] siger mig noget. Om naboen kan li' det eller ej, spiller ingen rolle. Men hvis min nabo fortæller mig at det er noget juks, uden at have set det, fortæller det mig betydeligt mere om min nabo end om maleriet!
For at dvæle lidt mere ved ML forstærkerne, så synes jeg at de gamle modeller f.eks No.27.5, No.20.6 osv. er bedre lydmæssigt end dem i den nye serie. Det er selvfølgelig noget af en påstand. Men til forskel fra "Hurtig" har jeg (stort set) lyttet til dem allesammen under hjemlige forhold - altså i min egen stue. Men mine præferencer er jo ikke almengyldige. Andre kan have den 'modsatte' mening om den sag. Og de har også ret! Sådan er det med kunst. 
Hilsen
Nilau
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
DTSSOUND skrev:
|
Efter at have læst denne tråd med et lille smil på læben. Er jeg nød til lige at skrive et par linjer!
Først er det jo lidt lige gyldigt hvad et produkt koster, bare man er tilfreds med det man har købt!. Har i gennem tiderne hørt adskillige anlæg, mange købt brugt til ingen penge... Spille røven ud af bukserne af mega dollar anlæg!
Jeg er selv gammel ML mand, troede dengang det var noget af det bedste man kunne købe for penge! Uden trivl er Mark levinson noget af det fineste byggede transistor forstærker på kloden!.
Men jeg kan kun tilslutte mig "Hurtig". De rocker altså ikke. Men sikke en masse detailer man pludselig sidder og bruger sin tid på at lytte efter.
Jeg vil ikke komme med alternativer, er folk glade for ML. Kan vi andre så ikke være ligeglade?.
MVH
DTS
|
|
|

Ja der gik nogle år så blev man træt af det .
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
I denne prisklasse spøger Krell jo, men hvad koster det egentlig brugt og hvilke modeller er der i 25K klassen?
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:

Ja der gik nogle år så blev man træt af det . |
|
|
Vil det virkelig sige, at der findes hifi som man kan have i flere år, uden at blive træt af det ?  Mon ikke der er et par stykker her på forum der så skulle have sig lidt ML ?  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Gufle Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Hvorfor er der i øvrigt aldrig nogen der har turdet at lade deres ML dyste mod Kubikkens NAD3020'er??
|
|
|
Hej Hurtig
Du og Kubikken er meget velkommen i Odense hos mig, så kan vi lytte til god musik en hel dag. Han er velkommen til at tage sin NAD 3020 med og du må gerne tage en Doxa med.
Jeg er meget spændt på at høre om den Doxa virkelig er så god som du siger.
Jeg har iøvrigt testet en NAD 3020 op imod min ML 335. Min nabo (også Hifi interesseret) havde/har nemlig en NAD 3020. Det eneste jeg vil sige til den test, er at jeg stadig har min ML 335.
Skriv til mig hvis I er interesseret i at kigge forbi Odense.
Hilsen
Gufle __________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
| Til top |
|
| |
Gufle Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Godt spørgsmål hvad du ka forvente dig. Mit bud er, at du på den lydmæssige side ikke kan forvente ret meget valuta for de 25k. Mit råd er, at du skal tage en seriøs lytter på ML'en sammen med din ZAP. Det er den eneste måde du reelt kan konstatere om det er værd at ofre de 25k.
Der er ingen tvivl om, at hvis du blot køber ML'en og kobler den til dit setup i stedet for ZAPpen, så vil du synes at den er ihh og ohh så lækker. Men der er meget stor sandsynlighed for, at det er den psykiske indvirkning af det lækre design der gør, at du bliver vild med lyden. Jeg tror nemlig ikke der er den store forskel på en ML og en ZAP. De er begge meget "korrekte" at lytte til, og laver ingen unoder. Lidt som om de ikke tør lave noget spræl. Det skal absolut ikke forståes sådan, at jeg mener det er dårlige forstærkere. På ingen måde. Faktisk synes jeg en ZAP giver ret god lyd for pengene, når man kan lave en komplet 2x200 watter til ca. 5.000,-. Men på den anden side, ville jeg ALDRIG give 25.000,- for en 10 år gammel ZAPPulse! Og jeg tror vitterligt ikke at ML'en overgår din ZAP, hvis du ser bort fra det LÆKRE design.
Et i mine øjne sjovere alternativ er, at du opgraderer til den nye ZAPpulse 700XE der lanceres i disse dage. Det vil koste 2.700,-. Så er med fremme på klasse-D fronten, og helt sikkert en ML overlegen. Men designet kan nok ikke helt følge med....
|
|
|
Hej Hurtig
Jonnravn tager da bare sin ZAPpulse med når i kommer på besøg hos mig i Odense, gerne i den opdaterede version. Jeg synes nemlig det er spændende at høre om forskellige hifi produkters lydegenskaber. Samtidigt synes jeg det kunne være spændene at finde ud af om virkeligt har ret eller kun har det hele i munden!!!
Hilsen
Gufle
P.S. Jeg vil gerne være den første som giver dig ret i dette forum hvis din påstand omkring NAD 3020, Doxa og Zapplause er rigtig. __________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
| Til top |
|
| |
Gufle Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
kennethjensen skrev:
|
ML spiller knald godt, sålænge det sat sammen med noget lign signalmæssigt. ML er meget afslørende overfor dårlige signalkilder.
hehe sjovt og blande en NAD3020 med i! Nad har aldrig lavet noget der kan komme i nærheden af ML, eller for den sags skyld andre mindre billige mærker.
|
|
|
Hvis du læser 3020 tråden, vil du se, at Kurt Kubik faktisk er uenig, og at han har en stående invitation til enhver, der vil komme om og modbevise hans påstand.
|
|
|
Som jeg også har skrevet til Hr. Hurtig skal kubbikken være meget velkommen. Jeg vil endda gerne inviterere hele den hifi-klub kubbiken er medlem af til denne test aften, ligesom jeg har gjort med Herlevs hifiklub. (Se evt. deres hjemmeside for oplysninger om denne aften.
Hilsen
Gufle __________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
| Til top |
|
| |