Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 09:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Er NAD T753v2 stærk nok? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 30 December 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Poul-erik skrev:

Hej,

Har lige købt mig en NAD T753v2, og her er ingen problemer, tror at de der idag udtaler sig om problemet med NAD skulle måske prøve at lytte til en af de modeller de har haft problemer med som er kommet i en nyere version.

Jeg vandt engang en NAD T742 i hifi klubben, og det var på det tidspunkt hvor der var meget vrøvl med støj, men jeg oplevede aldrig noget på min.

Men jeg tror  (mener det var Wamba der skrev det) at der måske har været et problem med kvalitets kontrol fra NAD, det kunne det jo tyde på da feks. den ene Reciever virker fint, og manden der står bagved køber samme slags og den støjer.

Angående kræfter så er NAD T753v2 meget kraftig, jeg kender mange NAD,er og at den "kun" er opgivet til 70watt i surround skal man ikke tage sig af, og i stereo er der over 2*120w i 4ohm at hente ud fra den test jeg har læst om T753.

MMMeeen selvom jeg er glad for min NAD T753 så kan jeg ved gud ikke forstå at de blæsere skal starte så snart man trykker på power knappen, nu bruger jeg den ikke min i stuen eller i mit sove værelse, men jeg er en som godt kan lide at høre dæmpet radio om natten og der tror jeg ikke jeg kunne enes med T753, det er ikke meget de siger de blæsere men for mig ville det nok virke lidt irriteren, men under lav afspilning til film og musik vil du aldrig høre dem.

Nå ja kan man så sige behøver man at bruge sådan en til det, ja hvis den står der så kan man vel ligeså godt lytte til den.

Ja og fandes også, jeg købte den for 3-uger siden til 5999,- og hyyyl nu koster den kun 4999,-, nå men hvad Fanden sådan er det jo.

Kører HFK ikke med prisgaranti?

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 December 2005 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

100% for 743erne kostede kun 2500

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 December 2005 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

hmm hvor købte i dem tony?
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 30 December 2005 kl. 06:22 | IP-adresse registreret  

hej Tonyax

Jeg er alså ikke helt sikker på at du husker rigtigt, jeg mener bestemt aldrig at den har kostet mindre ens det den gør nu.

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

100%

købte den da hifiklubben på åbouldevarden blev lavet om, ser lige om jeg ikke har mailen endnu

edit her er linket http://www.hifiklubben.com/files/PDF_files/DK/404_Aaboulevar d/Aabningstilbud.pdf

(egentligt utroligt det stadig funker, så gem/print hvis nu du skal ned og "brokke" dig)

Købte selv de små Gale 3020 til 699 sættet til soveværelset samtidigt

H/K & B&W snurrerundt

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Jo, men det der er jo åbningstilbud, det er ikke en generel prisnedsættelse, og tror desværre ikke poul-erik får meget ud af det, andet end at det er bare ærgeligt.

Jeg blev udsat for selv det samme dengang jeg købte min reciever. Købte en Denon 1803 til 4.500 kr. 5 måneder og 29 dage efter, kom der en reklame ind af døren om søndagen, de havde nu min reciever på tilbud til 3.000 kr. Begyndende om mandagen. Dengang anede jeg ikke ret meget om hifi, og jeg havde self. købt min reciever lige 6 måneder inden alle mærker skifter ud der lige efter sommeren.

Jeg kom derind om mandagen og brokkede mig på den fede jydske måde som jeg nu kan, men lige lidt hjalp det, produktet var jo over 6 måneder nu, og dermed ingen reklamation på det :)

Ærgeligt den avis ikke kom om fredagen, så kunne jeg have nået det om lørdagen hahaha...

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 30 December 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

OK

Men jeg har ikke planer om at brokke over det, når der sker prisnedsættelse vil der jo altid være nogen der bliver ramt.

kan tydeligt huske da Cerwin Vega fik et dyk, der var mange der ærgede sig, men sådan noget sker.

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

ja, der er altid nogen der bliver ramt...

Sådan er det jo, det var også den eneste gang jeg brokkede mig, det må man bare lære at leve med :)

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

var selv ude for det med min reciever (H/K AVR 330) men der var KTradio så large at de gav mig en rigtig god rabat efterfølgende på kabler, dvd og ir-modul til zone II

H/K & B&W snurrerundt

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 December 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Ikke for noget men jeg ville kikke på Yamaha, jeg synes lige meget hvad jeg har prøvet , så vender jeg altid tilbage til Yamaha .

Jeg køre selv med en 1500 nu og det er jo helst til grin hvad den kan , den trækker mine krell front og min store center og bagsp , og gør det til mere end UG til prisen .

De andre jeg har prøvet har givet op længe før , og de har heller ikke være så detaljert som den .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Nahh Yamaha er som alt andet japansk :P

Det kan nemt blive lidt trættende i længden synes jeg, der mangler glæden... Men surround er ganske finurlig :)

Sigurd Bjerre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2005
Sendt: 31 December 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Wow ... Der var da lige pludselig kommet mange svar herinde!

Jeg købte T753'eren, og den er - so far! - fabelagtig!

Dog har jeg lige et spørgsmål til jer ...
- hvis jeg nu vil tilslutte min computer til recieveren, hvilken udgang skal jeg da bruge? På min gamle havde jeg jo en oplagt AUX, men nu ved jeg ikke helt præcist.
Til top Vis Sigurd Bjerre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sigurd Bjerre

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

du tager bare en af video indgangene, det spiller egentlig ikke nogen rolle Og tillykke med dyret.

H/K & B&W snurrerundt

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Ja tillykke med den, vi håber det kommer til at fungere godt i dit system :-)

Hvis det er video du tænker på, så gør som Tony siger, hvis det er lyd, så er der flere måder at gøre det på.

Den traditionelle måde er, at tage en alm. phono indgang, har dit lydkort digital output kan du med fordel bruge det til enten optisk eller coax indgang.

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 December 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

Den traditionelle måde er, at tage en alm. phono indgang, har dit lydkort digital output kan du med fordel bruge det til enten optisk eller coax indgang.

Når du forbinder din Pc til din forstærker gør du det ALDRIG via coax!

Du skal bruge optisk så det er galvanisk adskilt. Du kan hvis du er uheldig brænde din forstærker af.

Held og lykke med dit nye køb

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

My bad :P

Vidste faktisk ikke det, men var så heller ikke i den opfattelse af at nogen vil benytte Coax, da det jo praktisk talt er besværligt fremfor optisk...

Men havde ikke tænkt over det på den måde der :)

Riise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Jeg var i HFK i går for at købe 753 i oprydningssalget. Og jeg fik den for 4.000, hvilket er 999 under listeprisen, med Titanium fronten, hvilket jeg iøvrigt synes er noget pænere end den normale grå plasticfront. Nu har jeg ikke haft så meget tid med den endnu, men indtil videre synes jeg godt om købet.

MEN - tilsyneladende ingen roser uden torne. Når jeg hører almindelig radio - og KUN der - blinker de to første tegn i displayet ved RDS navnet. F.eks. blinker "VO" når der står "VOICE" i displayet. Hvis jeg trykker på display-knappen to gange, så jeg kan se frekvensen i stedet for RDS-navnet, så er der ingen problem. Heller ikke ved nogen andre indgange. Irriterende, men jeg ved bare at hvis jeg afleverer den i HFK, så sender de den nok til service, og så går der tre uger før jeg har den igen, uden garanti for at problemet løses.

Så hvad skal man gøre? Leve med det, eller aflevere igen?

Med hensyn til brum eller blæserstøj, så er der ingen brum, og blæserstøjen kan kun høres når der er stille, og da kun meget svagt. Min PC larmer i hvert fald væsentligt mere!
Til top Vis Riise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riise

Novicen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Hej Riise

Hvis du modtager radio sammen med kabeltv, er der formentlig ikke noget at gøre ved det. Min kæreste byttede sin 7-et-eller-andet-vistnokosse-753 til noget andet af samme grund. Det skyldtes at teledanmark for at spare på båndbredden har "skåret" i RDS signalet. Det betyder at receiveren opfatter det som svagt/fejlbehæftet og så er den (af uransaglige årsager) konstrueret til at gøre sådan (deres radioer gør det f.eks. ikke).

Mvh.

Riise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret, Novicen.

Jeg ringede til HFK i går, inden jeg havde set dit svar, og de svarede nogenlunde som du gjorde - altså at det er pga. for svagt antenne signal. De foreslog at jeg enten prøvede "første stik" i min lejlighed, dvs. der hvor installationen starter, eller evt. forsøgte med et bedre antennekabel. Jeg tog hjem og prøvede at sætte den medfølgende FM-antenne til, og vupti var RDS signalet meget bedre, og ingen blinkeri længere i displayet. Jeg ved ikke om jeg gider have den antenne flydende, eller om jeg prøver en af de andre løsninger også, eller om jeg bare må finde mig i det blinkeri.

Jeg kan oplyse, at det er med TDC kabeltv i København.

Undskyld mit lille threadjacking, jeg skal nok tie stille nu!
Til top Vis Riise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riise

Novicen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Hej Riise

Det nytter ikke at skifte stik. TDC har skåret noget fra - så det mangler i hele kablet..:)

Mvh.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes