| Forfatter |
|
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
"Det med størm sådan er det , hvis man vil lege må man betale sådan er det også med hifi "
Mener du så at man skal kaste sig hovedløst ud i alle de tiltag computerbranchen nu har iværksat for at den lykkelige teenager (med en far til at betale strømregningen)skal have SLI sytemer for at få skaldede 4 fps ekstra? i Duke nuke'em?
Strømforbrug er en specifikation og en feature ved et produkt, og den skal man stille krav til ligesom med alle mulige andre specs.
Men du ville vel ikke vurdere at det var værd at betale ekstra for en løsning der var lidt mere strømbesparende for at du kunne leje med?
Men lad os alle få nogle amerikanske køleskabe og nogle v8'ere der kan transportere hele vores dagligstue rundt medens vi spiller Doom3 eller tetris på vores SLI system. Så kan vi også rigtigt gøre os afhængige af de globale oliepriser og i øvrigt også glemme alt om miljø mv. Som en added bonus kan vi så glæde os over de ekstra 4 fps.
mvh Anders
|
| Til top |
|
| |
MultiPASS Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu hvor i har snakket så meget om HTPC..... vil jeg da lige komme med et indlæg...
jeg har nemlig også tænkt mig at lave en HTPC men mit problem ligger i kabinetet, jeg har tænkt på en Ahanix MCE302 http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/MCE302B-A.html
men er lidt træt af man skal benytte sig af low profile indstiks kort, så ville lige høre om nogle har et bud på et kabinet der ikke er alt for klodest, og hvor jeg kan bruge alm. hardware i.
|
| Til top |
|
| |
skum Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe...god diskussion ang strømforbrug..
Jeg har selv leget lidt med opbygningen af en HTcp, med MCE, og endte op med at skidtet skal kunne køre med så lavt strømforbrug som overhovedet muligt.
Jeg endte op med følgende, som evt kan bruges til inspiration, eller ej:
Amd Turion MT-34 (max 25W v. 1800mhz) + Zalman 7000 92cm køler
MSI, mATX m. ATI Xpress 200 onboard gfx
1gig ram
300 gig Seagate Barracuda (ingen larm) og med NCQ (Native command queing) SATA
DVD-brænder (Sony)
Hauppauge 150 MCE-edition
og endelig et Aopen A340 (alukabinet=varmeafledende)
det er ikke det dyreste, og cpu'en kan 'throttle' ned til 800 mhz v. 1,0volt, hvilket er fint til alm dvdafspilning, da cpubelastningen er ca 5-10%..
Beten er jo selvfølgelig at den er ringe til de nyeste spil, men glimrende til lidt ældre, svarer vel til et gammelt Radeon 8500 eller noget. Alternativt kan der putte noget andet low-profile gfx i ved en senere lejlighed, hvilket jeg muligvis gør. Med skidtet spiller bare, og hatten af for Micro$oft for at ha' lavet noget som virker 'ud-af-boksen', virkelig lækkert interface oxo...
Mvh
Christian
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
MultiPASS skrev:
|
Nu hvor i har snakket så meget om HTPC..... vil jeg da lige komme med et indlæg...
jeg har nemlig også tænkt mig at lave en HTPC men mit problem ligger i kabinetet, jeg har tænkt på en Ahanix MCE302 http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/MCE302B-A.html
men er lidt træt af man skal benytte sig af low profile indstiks kort, så ville lige høre om nogle har et bud på et kabinet der ikke er alt for klodest, og hvor jeg kan bruge alm. hardware i.
|
|
|
Jeg ved at shg.dk har mange fede kabinetter, har er det jeg overvejer at købe
http://www.thermaltake.com/xaserCase/Mozart/mozart_vc4000sns .htm
__________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil da godt slå på tromme for pata, frem for sata, da man skal bruge en
diskette for at installere windows (og hvad er det lige man skal med et
diskette drev i en htpc?)
Mener så heller ikke man skal tænke alt for meget på strøm forbruget,
det er lige som sukker i chokolade.. Det smager jo heller ikke nær så
godt, hvis det er sukker frit...
Mener i øvrigt så heller ikke at sli eller andet er nødvendigt til
almindeligt behov, men mener absolut det kan være en fordel hvis man
vil spille noget.
Og så mener jeg ikke du kan være din tone bekendt, Patriaken, du er vel ikke ene vidende, selv om det virker som om du tror det.
/Mikael
__________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
| Til top |
|
| |
skum Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis dit motherboard er af ældre dato sidder der ofte en ekstra Sata-controller-chip fx. Silicon Image eller en Promise etc, og de skal ganske rigtigt ha en driver=diskette for at man kan installere på dem. Med de nyere chipset a'la Intel, nVidia eller Ati, er der native Sata-controller onboard på deres integrede chipset hvilket overflødiggør brugen af diskette. Installeringen af MS kan derved gøres ved alm boot fra cdrom-drevet.
Problemet i diskussione ang 'stor' og 'lille' maskine er vel to grundlæggende forskellige opfattelser af hvad maskinen skal indeholde. Skal den være skrabet eller skal den kunne det hele?
Det er altid nemt at proppe det nyeste=dyreste i en maskine hvis man er ligeglad med kronerne og strømforbruget. Personligt er jeg til den strømbesparende og stille maskine, som ikke skal fylde og dominere i stuen. Jeg syntes det er direkte grimt med de typer af HTPC-kabinetter som findes idag. Specielt dem som kan tage fullsize ATX-boards, de ender tit med at være 18-20 cm høje og en halv meter på de andre led. Desuden ender prisen gerne på den 'forkerte' side af 10kkr, hvilket i mine øjne er spild, da 'gaming'- delen nemt kan erstattes med evt en konsol (Xbox/PS2-3) hvilket stadig muliggør de nyeste spil, samt online-delen, hvilket er den fedeste. Desuden koster et nyt gfx jo gerne 2-4kkr, hvilket er hurtigt tjent hjem ved en konsol....bare mine tanker og filosofi, intet andet! :-) Fortsat god aften d'herrer
Mvh
Christian
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Mht Sata drivere under installation kan man sagtens indarbejde disse i sin windows distrubution, du pakker dem bare med makecab or refererer til dem i textsetup.sif. Det er forholdsvis simpelt, og der findes mange guides til hvordan dette gøres. Intels bundkort er i øvrigt at foretrække når vi snakker sata ifl mine erfaringer, da satacontrollerne som det skrives tidliger i denne tråd rigtigt nok er inarbejdet i chipssetten således at installationen kan køre med en generisk driver indtil installationen af windows er overstået.
mvh Anders
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt ske det er et lidt dumt spørgsmål, men har ikke forstand på HTPC'er.
Kan man programere MCE2005 til at opgage lige som en video? og skal computeren så stå tændt hele tiden, eller kan den sættes på standby __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Hvis dit bundkort understøtter S3(suspend to ram) så kan computeren selv "tænde" og "slukke" fra standby, når den skal optage.....
mvh Anders
|
| Til top |
|
| |