Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 05:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: FUNKY RETRO STIL !! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
T2Madsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

<nhj4

Fedt med disse billeder af de gamle kæmper
More please!

TeacVRDS10SEmod.//TacT2.2Xaaa//ZapPu lse2.2 SE//Dali40SE//TacT W210//CoralX15
Til top Vis T2Madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T2Madsen

T2Madsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Hvilken funktion har det gitter der sidder foran mellemtonen? Det er ikke noget man ser på højttalere i dag.

Og de får et rent 13-tal for designet hos mig! (på en skala fra 0-1000, he he). Ros til kæresten for at lade dem blive stående.

Jeg har ikke lyttet med/uden spredelinsen, men jeg tror ikke den har den store indflydelse?
Designet kan diskuteres, men når nu det skal være Retro-stil, er der ingen vej uden om Coral X15!

<ros til kæresten for at lade dem blive stående> .... Hun kan jo ikke flytte dem!
Desuden er vi jo to om at bestemme, og jeg er ikke under tøffelen, som så mange andre?!

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

T2Madsen skrev:

Desuden er vi jo to om at bestemme, og jeg er ikke under tøffelen, som så mange andre?!

He, minder mig om en tømrer jeg havde gående en gang. Han var så meget under tøflen, og var så utilfreds med sin gravide kæreste, at han i fuld alvor udtalte følgende:

"Hvis hun havde givet mig lov, var jeg skredet fra hende!"

- det er sgu da humor!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

T2Madsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

T2Madsen skrev:

He, minder mig om en tømrer jeg havde gående en gang. Han var så meget under tøflen, og var så utilfreds med sin gravide kæreste, at han i fuld alvor udtalte følgende:

"Hvis hun havde givet mig lov, var jeg skredet fra hende!"

- det er sgu da humor!

ROFL  ... stakkels "mand"!!

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Den der "lydspreder" har en virkning....Jeg prøvede i tidernes morgen at tage den af på mine gamle ht fordi det var meningen at jeg ville have frontstof på i stedet for, men det var ikke nogen god idé overhovedet.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

T2Madsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Her kommer et udsnit af aftenes program....

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

T2Madsen skrev:

<nhj4

Fedt med disse billeder af de gamle kæmper
More please!

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Spændende musik program men føj da, er der ikke en hjemmebrænder i mellem !

Hvad med lidt flere detaljer - om rødvinen

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

T2Madsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

<nhj4

Fedt, tak...
Jeg kan godt huske dem der IMF. De spillede kælderdybt, lidt i stil med mine Dali40!

T2Madsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:

Spændende musik program men føj da, er der ikke en hjemmebrænder i mellem !

Hvad med lidt flere detaljer - om rødvinen

Haugaard

Hjemmebrænderen er fra en kammerat, som kan trylle med en elbas. "the Mark King way"
Lydkvaliteten er virkelig god, da den er "skåret" direkte!

Rødvinen er ikke Retro-stil, men derimod en lækker Barolo la pieve 2001 ... fantastisk vin!!

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]
Rødvinen er ikke Retro-stil, men derimod en lækker Barolo la pieve 2001 ... fantastisk vin!!
[/QUOTE]

Ja så er du bedre stillet end mig. Den underlige 1996 spanioler jeg har åbnet er DØD. Ikke meget vin over den mere. Jeg ved jeg har en Brunello i kælderen, så mske skulle man .....

Hører i øvrigt Rolling Stones opsamlingen "Forty licks". Fortrinlig musik til dine Coral'er.

Haugaard 

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

T2Madsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:

[/QUOTE]

Ja så er du bedre stillet end mig. Den underlige 1996 spanioler jeg har åbnet er DØD. Ikke meget vin over den mere. Jeg ved jeg har en Brunello i kælderen, så mske skulle man .....

Hører i øvrigt Rolling Stones opsamlingen "Forty licks". Fortrinlig musik til dine Coral'er.

Haugaard 

[/QUOTE]

Uhh ja, Rolling Stones havde jeg lige glemt. Har vist et par skive der skal trykkes affff!
Ned i kælderen og frem med skytset.... ..... det er kun Lørdag en gang om ugen!

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Herlig nostalgitråd. Jeg har selv været den lykkelige ejer af et par hjemmebyggede Coral Studio 100, købt i Audioscan i slutningen af 70'erne. Jeg tror det var i 78. Audioscan boede dengang på 2. eller 3. sal i Ryesgade i København, hvor de primære produkter var Nikkon og Coral højtaler-byggesæt. Mine Studio 100 spillede sammen med en Beolab 1600 integreret forstærker. Det var Deep Purple, Golden Earring, Manfred Mann (Blinded by The Light) etc. der væltede ud af 12" bassen. Coral Studio 100 var fattigrøvsudgaven af Studio 400. Kabinettet havde samme dimensioner, den havde 12" bas mellemtone- og diskanthorn, begge med spredelinser der raslede af når volumenkontrollen blev kørt i bund. Jeg kan ikke huske, hvad driftseffekten var, men den var meget lav. Kabinettet blev købt hos en snedker, som arbejde sammen med Audioscan. Materialet var selvfølgelig rå ubehandlet spånplade.

Vh/Bob

Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan

T2Madsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Bob Dylan skrev:

Herlig nostalgitråd. Jeg har selv været den lykkelige ejer af et par hjemmebyggede Coral Studio 100, købt i Audioscan i slutningen af 70'erne. Jeg tror det var i 78. Audioscan boede dengang på 2. eller 3. sal i Ryesgade i København, hvor de primære produkter var Nikkon og Coral højtaler-byggesæt. Mine Studio 100 spillede sammen med en Beolab 1600 integreret forstærker. Det var Deep Purple, Golden Earring, Manfred Mann (Blinded by The Light) etc. der væltede ud af 12" bassen. Coral Studio 100 var fattigrøvsudgaven af Studio 400. Kabinettet havde samme dimensioner, den havde 12" bas mellemtone- og diskanthorn, begge med spredelinser der raslede af når volumenkontrollen blev kørt i bund. Jeg kan ikke huske, hvad driftseffekten var, men den var meget lav. Kabinettet blev købt hos en snedker, som arbejde sammen med Audioscan. Materialet var selvfølgelig rå ubehandlet spånplade.

Vh/Bob

Ja, det lyder helt rigtigt, - "the Audioscan-way"
Herligt med lidt historie fra "de gamle dage" ... jeg har faktisk stadig en masse faktura'er fra alle mine køb i Audioscan + div. andre hifi-forretninger. Det er sjov læsning, når man ser bort fra alle de penge der er brugt!
Jeg kendte et par af sælgerne i Audioscan i Odense, og kan tydelig huske at vi "tit" hen under fyraften kom med en pose med "kolde" + en pakke GaJol'er og nød at vi kunne spille hvad vi ville, på hvad vi ville,- samtidig med at vi fik en "kold"! .... Those where the day's 
Faktisk kan jeg huske engang hvor vi spillede på lige netop et sæt Studio 400, med en for lille forstærker der forvrængede lidt. Med det resultat at der røg en Coral 15L100 bas til ca. 2200,- (dengang). Ham jeg kendte, afmonterede øjeblikkelig bassen, og skar den op med en hoppykniv, og flåedede svingspolen ud!! .... Johh, den var brændt af! ... Det tager service-afdelingen sig af! .. hehe ... det var bare SÅ sjovt! (jeg kom der tit, for der var altid gang i den)

Jeg husker også min bror der havde problemer med en meget dyr pickup. Ham sælgeren kiggede lidt på pickup'en og knak så nålen af!!! Min bror kiggede lidt, hvorpå sælgeren sagde: Ja den er defekt, så du må hellere få en ny! .... Service, eller hvad?

Hvad er der sket med hifi-branchen? 

SJAG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:
T2Madsen skrev:

Uha, "står i garagen" ... red dem! ... De er penge værd!

Jeg kender godt dem med "læbehornet". Dem jeg har set, havde et ca. 70cm bredt træhorn liggende ovenpå højtaleren. Øverst stod diskanten så på en fod. Kabinetterne lå forøvrigt ned!
Efter hvad jeg kan huske, spillede de ikke nær så godt som X15, eller hvad den nu hedder?
Der var vist også en anden variant, som du omtaler, med et støbejernshorn. Den var lidt PA-agtigt. - Men det var jo stilen, dengang.

Det kunne være spændende, hvis folk kom ud af busken, og viste deres gamle klassikkere frem!

Jeg mener også at Audioscan havde en 4-vejs monitor på programmet. Så vidt jeg husker bestod den af en 15" bas, en 8" ell. 10" nedre mellemtone, et "Westlake" (Fostex) træ-læbehorn og et diskanthorn. Andre som husker den ?

Haugaard  

[/QUOTE]

Haugaard i din fremskredne alder , du har sgu ret. Der var en 8 eller 10" nedre mellemtone med hvid membran, tror det var en Fostex enhed. Resten var som du beskriver.
I dag vil jeg sige de var grimme, men til gengæld var de store.

Lyden som jeg husker den var "ud af kassen" og  minderne har jeg da lov at ha´.
Det er en anden højttaler end det Fostex system som også er vist i tråden.

Mvh SJAG

Til top Vis SJAG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SJAG

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Lidt mere fra samme skuffe.

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Jeg tror der er  mange der har lånt lidt hist og pist fra JBL , her er min kammerats sæt fra midt halvfjerdserne

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

SJAG skrev:
Haugaard skrev:
T2Madsen skrev:

Jeg kender godt dem med "læbehornet". Dem jeg har set, havde et ca. 70cm bredt træhorn liggende ovenpå højtaleren. Øverst stod diskanten så på en fod. Kabinetterne lå forøvrigt ned!
Efter hvad jeg kan huske, spillede de ikke nær så godt som X15, eller hvad den nu hedder?
Der var vist også en anden variant, som du omtaler, med et støbejernshorn. Den var lidt PA-agtigt. - Men det var jo stilen, dengang.

Det kunne være spændende, hvis folk kom ud af busken, og viste deres gamle klassikkere frem!

Jeg mener også at Audioscan havde en 4-vejs monitor på programmet. Så vidt jeg husker bestod den af en 15" bas, en 8" ell. 10" nedre mellemtone, et "Westlake" (Fostex) træ-læbehorn og et diskanthorn. Andre som husker den ?

Haugaard  

Haugaard i din fremskredne alder , du har sgu ret. Der var en 8 eller 10" nedre mellemtone med hvid membran, tror det var en Fostex enhed. Resten var som du beskriver.

Mvh SJAG

[/QUOTE]

Hej SJAG,

Sætter stor pris på støtten. Vi gamle må holde sammen . Jeg må jo indrømme at jeg ikke har været helt sikker så da det er den eneste lecture jeg har til rådighed, har jeg bladret 6-7 årgange af HighFidelity igennem (de gamle støvede forstås). Jeg har fundet billeder og specifikationer på Studio 100, Studio 200 og Studio 400 (som jeg tror = X15) men jeg har ikke fundet noget på den 4-vejs djævel med den hvide mellemtone som jeg iøvrigt tror er en Coral 10F-60.

T2Madsen: du bliver ndt til at finde dine gamle druk og Gajol kammerater og høre om de kan huske en anden 4-vejs konstruktion end den Fostex ting nhj4 gravede frem. 

Haugaard

T2Madsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Januar 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:
SJAG skrev:
Haugaard skrev:
T2Madsen skrev:

Haugaard  

Mvh SJAG

Hej SJAG,

Sætter stor pris på støtten. Vi gamle må holde sammen . Jeg må jo indrømme at jeg ikke har været helt sikker så da det er den eneste lecture jeg har til rådighed, har jeg bladret 6-7 årgange af HighFidelity igennem (de gamle støvede forstås). Jeg har fundet billeder og specifikationer på Studio 100, Studio 200 og Studio 400 (som jeg tror = X15) men jeg har ikke fundet noget på den 4-vejs djævel med den hvide mellemtone som jeg iøvrigt tror er en Coral 10F-60.

T2Madsen: du bliver ndt til at finde dine gamle druk og Gajol kammerater og høre om de kan huske en anden 4-vejs konstruktion end den Fostex ting nhj4 gravede frem. 

Haugaard

[/QUOTE]

..... LOL

I starten af denne tråd, skrev jeg at jeg før havde ejet et sæt Coral. Dem jeg havde dengang, var en speciel udvikling, fra Audioscan, hvor kabinettet var større end X15 og så lå det ned. Det var en 4 vejs højtaler med samme bas + øvre mellemtone (med spredelinse) + diskant stående i en fod oven på højtaleren. Så havde de taget en Coral 8" fuldtone og brugt til low mellemtone. Dem spillede jeg på i ca. 7år, lige til jeg fik mine Dali40. De spillede ikke ret godt, for der var ikke harmoni mellem enhederne, på samme måde som i X15.
Min bror byggede sidst i 70'erne et sæt Coral Studio ??? .. med samme bas og diskant, men med en hvid Coral enhed? ... (måske den omtalte 10F-60) Hans gamle basser har jeg overtaget, og diskanterne er solgt. Men jeg tror stadig han har mellemtonerne liggende? ... Det skal undersøges!

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Hvad har du forresten gjort af dine Dali´r......de er forhåbentlig ikke "gået til" i kraftværket med Diy forstærkerne?

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum