Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Acer skrev:
Heeelt så fantastisk syntes jeg nu ikke den Grand Diva er, meget afslørende men også en noget kølig musikformidler som mangler noget pondus i bunden. I de nedre regioner er Grand noget bedre, dog næsten for meget af det gode indimellem - hvis ikke man sætter en heftig amp foran dem mudrer bassen sammen |
|
|
At du har det synspunkt på Diva, skyldes at du ikke har hørt dem med ordenligt grej på. Bare det du siger de er kølige, siger alt om du ikke kender dem. Hverken Kubikken (som har super grej) eller undertegnet, har kølighedsproblemer!
|
|
|
...javel så ! Jeg har hørt dem ved flere lejligheder, også hos Kubikken, men også på grejer som Rotel, Gryphon osv. - men det er da ikke ordentlige grejer ? Det ændrer ikke ved min opfattelse af dem som nøgterne speakers med en lidt kølig gengivelse, og de mangler attack i bunden . Men også en meget ærlig speaker som formidler kildematerialet råt for usødet, men den spiller ikke musik
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
rockforlife skrev:
Acer skrev:
Heeelt så fantastisk syntes jeg nu ikke den Grand Diva er, meget afslørende men også en noget kølig musikformidler som mangler noget pondus i bunden. I de nedre regioner er Grand noget bedre, dog næsten for meget af det gode indimellem - hvis ikke man sætter en heftig amp foran dem mudrer bassen sammen |
|
|
At du har det synspunkt på Diva, skyldes at du ikke har hørt dem med ordenligt grej på. Bare det du siger de er kølige, siger alt om du ikke kender dem. Hverken Kubikken (som har super grej) eller undertegnet, har kølighedsproblemer!
|
|
|
...javel så ! Jeg har hørt dem ved flere lejligheder, også hos Kubikken, men også på grejer som Rotel, Gryphon osv. - men det er da ikke ordentlige grejer ? Det ændrer ikke ved min opfattelse af dem som nøgterne speakers med en lidt kølig gengivelse, og de mangler attack i bunden . Men også en meget ærlig speaker som formidler kildematerialet råt for usødet, men den spiller ikke musik
|
|
|
Rotel og Gryphon? Bæ-ustyr! Du fatter ikke en disse af god lyd, din skide socialdemokrat 
Og frem for alt! HUSK AT DETTE ER SKREVET I EN MEGET SOBER TONE, SOM SKAL TAGES MEGET SERIØST Du kan skrive hvad du vil om Dali Diva, bare du ikke kalder dem kølige, for det er et usandt (og det kan ikke diskoteres) udsagn (skide socialdemokrat og Dali hader)
Hold kæft hvor det kører.....
Nå, pyt med det, jeg elsker min Diva.. __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Nå, pyt med det, jeg elsker min Diva.. |
|
|
Jeg dem så meget så jeg har to sæt 
Jeg tror nu ikke den gode Acer hader Dali 
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Acer skrev:
rockforlife skrev:
Acer skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Rotel og Gryphon? Bæ-ustyr! Du fatter ikke en disse af god lyd, din skide socialdemokrat 
Og frem for alt! HUSK AT DETTE ER SKREVET I EN MEGET SOBER TONE, SOM SKAL TAGES MEGET SERIØST Du kan skrive hvad du vil om Dali Diva, bare du ikke kalder dem kølige, for det er et usandt (og det kan ikke diskoteres) udsagn (skide socialdemokrat og Dali hader)
Hold kæft hvor det kører.....
Nå, pyt med det, jeg elsker min Diva..
|
|
|
hov hov, godt ord igen . Jeg har selv et sæt af de dersens forbistrede Dali'er, men nu gik snakken jo på Grand Diva og her giver jeg så bare min mening til kende. Jeg oplever dem som værende en anelse kølige og meget nøgterne i deres gengivelse, men så absolut en rigtig god speaker - det hersker der ikke tvivl om . Så tilbage til trådens emne og så skal jeg nok holde kaje  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Denon2200
Hvor stort er dit rum egentlig? Måske kunne en Grand Coupé klare opgaven, den spiller meget stort ift. dens størrelse.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk forresten at checke frontstoffet hvis det er Diva du køber. Én ny ramme med stof koster 1.100,-
|
Til top |
|
|
Denon2200 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 218
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit værelse er ikke særligt stort. jeg vil tro det er ca 10m^2 men jeg flytter snart ind i et værelse som er 15m^2. Da jeg jo stadig er en ung fyr 17år så tror jeg ikke jeg ville kunne leve med en stander højttaler. Bare det at gå fra 2*8" bas og en 5" melletone til 2*6,5" bas/mellemtone er et stort skridt for mig  __________________ It´s all about rock n roll
|
Til top |
|
|
Denon2200 Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tænkt lidt på om Dali Evidence 870 måske er en bedre højttaler til mit brug? den koster jo ca det samme 7000kr for et sæt. Eller er der andre højttalere i kan anbefale istedet for grand diva?
__________________ It´s all about rock n roll
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb Dali Grand! Den minder meget om Diva'en, men har MEGET mere bas, he he.
De går for omkring 10-12 k sættet
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Om du kan finde et par Grand er de i mine ører helt klart verdt merprisen sammenlignet med 870
|
|
|
Helt enig, men de kræver en strømstærk amp ellers roder de __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Denon2200 Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan en Densen beat 100 klare Dali Grand? Hvordan vil grand lyde på et værelse på 15m^2?
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon2200 skrev:
kan en Densen beat 100 klare Dali Grand? Hvordan vil grand lyde på et værelse på 15m^2? |
|
|
Hvis du vil være medlem af Kubikkerne, så skal du købe en NAD 218THX til Grand'erne, Mulle!
Hvis jeg skulle beskrive Grand'erne med et ord, så ville det være "lækkert". De spiller rart, og bliver ikke spidse i diskanten. Du kan spille højere end Diva'erne og bassen har så meget hug at du kan mærke det i maven.
Jeg vil tro at der er nogen der ville synes at der er for meget bas til 15 kvm, men da jeg var 17 år kunne jeg da ikke få bas nok. Nu er jeg 34 og kan ikke få bas nok, he he.
Altså: hvis du er til neutral lyd og akustisk musik, så ville jeg nok vælge Diva'erne. Hvis der skal være lidt sjov i gaden med dance og techno eller rock, og trykken i maven til film, så vælg Grand.
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon2200 skrev:
kan en Densen beat 100 klare Dali Grand? Hvordan vil grand lyde på et værelse på 15m^2? |
|
|
Ja, det vil jeg mene den kan.....det er nok værre med rummets størrelse og Grand - der bliver tryk på derinde  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Denon2200 Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ok men jeg vil nu hellere have for meget bas end for lidt!
Jeg hører primært rock ala Metallica, AC/DC, men jeg hører også the beatles og lidt andre bløde ting. Jeg ved godt at rummet ikke er så stort men jeg flytter jo også hjemmefra på et tidspunkt og til et større rum.
Men jeg kan desværre ikke finde nogen på sjælland som har Grand. Hvad burde jeg max give for grand hvis de er i ok stand? Kostede de ikke 13k stykket? __________________ It´s all about rock n roll
|
Til top |
|
|
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Denon2200 skrev:
|
|
Hvis du vil være medlem af Kubikkerne, så skal du købe en NAD 218THX til Grand'erne, Mulle!
|
|
|
... og spise en skovsnegl 
Haugaard
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Husk forresten at checke frontstoffet hvis det er Diva du køber. Én ny ramme med stof koster 1.100,-  |
|
|
Ahva..???
Jeg har engang set og hørt Diva i Hifi-klubben (på noget Denon, mener jeg, hvilket man ikke lige tabte kæben på gulvet af), men mindes ikke at rammerne er konstrueret af ædeltræ og salig silketråd spundet i Kina.
- hvorfor er de så dyre?
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
L.B. skrev:
Husk forresten at checke frontstoffet hvis det er Diva du køber. Én ny ramme med stof koster 1.100,-  |
|
|
Ahva..???
Jeg har engang set og hørt Diva i Hifi-klubben (på noget Denon, mener jeg, hvilket man ikke lige tabte kæben på gulvet af), men mindes ikke at rammerne er konstrueret af ædeltræ og salig silketråd spundet i Kina.
- hvorfor er de så dyre?
MVH |
|
|
Ja, man kan ikke købe stoffet seperat, man skal købe rammen også og det ér prisen. Jeg prøvede alle tricks, med at jeg engang har arbejdet i HFK osv. men der var intet at gøre 
|
Til top |
|
|
Denon2200 Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. Har du haft nogen erfaringer med Dali Grand? Hvorfor valgte du Diva frem for Grand?
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon2200 skrev:
L.B. Har du haft nogen erfaringer med Dali Grand? Hvorfor valgte du Diva frem for Grand? |
|
|
Min nabo har Grand. Jeg valgte Diva fordi den opfylder alle mine krav til en HT. Det kan ikke levere det samme output og den har ikke lige så meget bas som en Grand, men den er mere neutral og afslørende. Grand kræver et stort rum. Min nabo bruger dem i en stue på 25 kvm og der er de for store, men han holder af høj musik og bastryk og DET kan de.
Grand er absolut en god højttaler, men til rum under 30 kvm, så ville jeg spare pengene. Det skal da nævnes at mit rum er 50 kvm og jeg kan sagtens lave bas, men ikke "diskoteks-bas" 
|
Til top |
|
|